{{ctrl.notification}}
سفر به سرزمین خورشید تابان

سفر به سرزمین خورشید تابان

کشور ژاپن یکی از کشورهای آسیایی که در شرق آسیا قرار دارد، این کشور سرزمینی بی‌ نهایت زیبا و جادویی که دارای سه هزار جزیره در شرق چین و در اقیانوس آرام است. کشور ژاپن سرزمینی تاریخی که دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی می باشد ژاپن دارای تعداد زیادی قلعه و برج زیباست، علاوه بر بناها و آثار تاریخی این کشور دارای طبیعتی زیبا و سرسبز که دارای درختان گیلاس زیادی می باشد همچنین بسیاری از آثار تاریخی با ارزش در این کشور در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این مقاله همراه با آس چارتر باشید تا با این کشور زیبا و رویایی آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران توکیو را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

سفر به سرزمین خورشید تابان

معرفی سرزمین خورشید تابان

کشور خورشید تابان با تاریخ کهن و فرهنگ غنی که دارای قدمتی طولانی است و می توان گفت قدمت آن به دوران پساپارینه سنگی باز می گردد، این کشور امروزه به تکنولوژی پیشرفته اش در سراسر دنیا مشهور است. کشور ژاپن دارای جزایر بسیار زیادی می باشد که بزگترین آنها جزایر هونشو، هوکایدو، شیکوکو می باشد که حدود 97 درصد خشکی‌های  ژاپن را تشکیل می دهند. کوه فوجی نیز یکی از بلندترین کوه های آتشفشانی در این کشور است و می توان گفت این کشور بخاطر داشتن کوه های آتشفشانی بسیار زیاد یکی از زلزله خیزترین کشورها می باشد که در سال حدود 1500 زمین لرزه در آن رخ می دهد، ژاپن کشوری پهناور با وسعتی بسیار زیاد که دارای 8 هزار شهر و 3 هزارجزیره می باشد، کشور ژاپن دارای معماری بی نظیر و با شکوهی می باشد.

سفر به سرزمین خورشید تابان

موقعیت جغرافیایی کشور ژاپن

کشور ژاپن شرقی ‌ترین کشور جهان است ودارای جمعیتی حدود 128 میلیون نفر است و رتبه دهمین کشور جهان را از نظر جمعیت داراست، کشور ژاپن سومین کشور برتر جهان از لحاظ اقتصاد می باشد. این کشور از طریق اقیانوس آرام با کشورهای چین، کره جنوبی و کره شمالی و روسیه همسایه است.

سفر به سرزمین خورشید تابان

نام خورشید تابان

شاید برایتان جالب باشد که چرا به این کشور، سرزمین خورشید تابان می گویند، این کشور شرقی ‌ترین کشور جهان است به همین دلیل این لقب را به خود گرفته است، مردم ژاپن به کشور خود نیپون کوکو می گویند که به معنای خواستگاه خورشید است.

سفر به سرزمین خورشید تابان

جاذبه های دیدنی در سرزمین خورشید تابان

سرزمین خورشید تابان دارای جاذبه های زیادی است که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را جذب خود می کند، از زیبایی های این کشور می توان به انیمه ها یا انیمیشن های مختص کشور ژاپن، به شکوفه های گیلاس ساکورا که نماد و گل ملی این کشور است به غذاهای خوش طعم، به پوشش سنتی زنان که کیمونو نام دارد، به خیابان های طراحی شده و منحصربفرد و از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور نیز می توان به موزه دریایی اوساکا، مرکز تجارت جهانی، معبد سومیوشی تایشا و پارک تجاری دوتونبوری و ... می باشد در ادامه به معرفی این جاذبه های دیدنی و پرطرفدار می پردازیم.

سفر به سرزمین خورشید تابان

شهر اوساکا

یکی از جاذبه های دیدینی در کشور ژاپن، شهر زیبای اوساکا می باشد، این شهر بعنوان یکی از شهرهای مدرن و با فرهنگی پیشرفته در این کشور شناخته شده و دارای مردمی روشن فکر و خوشبینی می باشد. این شهر در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شده بود و اکثر آثار تاریخی آن بر اثر این جنگ از بین رفت و اما بعدها این شهر بازسازی شد، و امروزه بعنوان سومین پایتخت تجاری در کشور ژاپن شناخته شده است، از جاذبه های این شهر می توان به پارک هنرکده های جهانی یا یونیورسال استودیوس و دیزنی لند اشاره کرد، از دیگر جاذبه های دیدنی در این شهر امریکا مورا است که بخش کوچکی از ایالات متحده آمریکا که بسیار دیدنی است در این منطقه تندیس زیبایی از  کینگ کونگ بر فراز یک اسمان خراش قرار دارد که بسیار دیدنی و باشکوه است.

سفر به سرزمین خورشید تابان

توکیو

از دیگر کلان شهرهای معروف و محبوب درژاپن شهر زیبای توکیو می باشد که پایتخت کشور ژاپن است، توکیو دارای شهرها، شهرک ها و روستای های زیادی می باشد، بنابراین جمعیت زیادی در حدود 40 میلیون نفر را در خود جای داده است، این شهر دارای معماری های خاص مدرنی است، این شهر نیز از منحصربفرد ترین شهرهای توریستی در کشور ژاپن است از دیدنی ترین جاذبه های این شهر می توان به دیزنی لند، موزه انیمه و موزه پرنسس کوچولو توکیو اشاره کرد. با رزرو بلیط هواپیما ارزان خارجی ژاپن از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

سفر به سرزمین خورشید تابان

کیوتو

از دیگر جاهای دیدنی در کشور ژاپن کیوتو است، این شهر در گذشته پایتخت پیشین کشور ژاپن بوده است، و از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای این کشور محسوب می شود، این شهر قدمتی 1000ساله دارد و دارای فرهنگی غنی و آثار تاریخی می باشد، جاذبه های این شهر شما را ساعت ها محو خود خواهد کرد، رنگهای متضاد و خیره کنند، خانه های سنتی، مرکز ایستگاه قطار، فرودگاه، معابد خارق العاده، باغ سنگ، منطقه جیون گیشا، کوه شکوهمند فوجی و پارک ملی فوجی، هاکون، ایزو و ... از زیباترین جاذبه های این شهر می باشد.

سفر به سرزمین خورشید تابان

بازار ماهی

یکی ازمعروف ترین بازارهای جهانی در ژاپن بازار بزرگ ماهی تسوکیجی است، این بازار روزانه بیش از 400 نوع ماهی را عرضه می کند، این بازار بعنوان سومین بازار عمده فروشی در جهان بعد از بازارهای عمده فروشی در پاریس و نیویورک می باشد که این بازار از اصلی ترین رقبای جهانی در فروش ماهی هستند، روزانه بیش از ۹۱ تا ۴۵۴ کیلوگرم ماهی تن در این بازار به فروش می رسد زیرا یکی از پرطرفدارترین ماهی ها ماهی تن است که روزانه میلیون ها تن، ماهی تن به این بازار وارد می شود. در این بازار از ماهی ساردین تا خاویار نیز وجود دارد. جالب است بدانید مردم از 6 قاره جهان برای خرید بهترین ماهی های روز دنیا در این بازار جمع می شوند. 

سفر به سرزمین خورشید تابان

معبد سنسوجی

یکی از جاذبه های دیدنی در کشور ژاپن که در منطقه آساکوسا در شهر توکیو قرار دارد، معبد بودایی سنسوجی است، این جاذبه ی محبوب گردشگری از مهم ترین و معروف ترین و قدیمی ترین معابد در شهر توکیو است، این معبد توسط دو برادر ماهیگیر به نام‌ های هینوکوما هاماناری و هینوکوما تاکناری در سال ۶۲۸ پس از میلاد مسیح ساخته شده است. در باره ی این معبد داستانی وجود دارد که این دو برادر به چه دلیل به فکر ساختن این معبد افتادند، داستان به این صورت است که دو برادر در حا ماهیگیری در رودخانه سومیدا مجسمه‌ کانون یعنی الهه‌ بخشش را پیدا می کنند و آن را با خود به دهکده می برند، فرماندار دهکده نیز بخاطر ارادتی که به این مجسمه داشته است خانه ی خود را بعنوان عبادتگاهی برای عبادت قرار می دهد، که سرانجام این دوبرادر تصمیم به ساخت این معبد می کنند، و امروزه این معبد یکی از جاذبه های اصلی گردشگری توکیو به شمار می رود. همچنین این معبد هرساله میزبان کارناوال آساکوسا سامبا و بازار هاگویتا در ماه آگوست و رویدادهای مذهبی و اجتماعی می باشد. در اطراف این معبد مغازه‌ های سنتی و دکه های غذا وجود دارد که می توانید از آنها بازدید نمایید و از غذاهای خوشمزه انها نوش جان کنید و کمی نیز به خرید سوغاتی بپردازید.
سفر به سرزمین خورشید تابان

کوه فوجی

یکی از نمادهای زیبا خوش ‌قامت در کشور ژاپن کوه فوجی است، این کوه مخروطی ‌شکل در جزیره هونشو قرار دارد و ارتفاعی حدود ۳۷۷۶.۲۴ متر دارد که بلندترین قله در کشور ژاپن بشمار می‌ رود. این کوه برای مردم ژاپن بسیار با ارزش و مقدس است و طبق آئینی که مردم ژاپن دارند این کوه وابسته به نوعی آئین باستانی به نام شینتو بستگی دارد، این آئین باستانی که در بین مردم ژاپن مرسوم می باشد را به‌ واسطه آن ایزدبانوی خورشید نگهبان سرزمین اجدادی خود و بنام اماتراسو می دانند، کوه فوجی که یک آتشفشان خاموش اکنون بشمار می رود برای آخرین بار در سال ۱۷۰۷ میلادی فوران کرده است. این آتشفشان به عنوان یکی از میراث‌های جهانی در روز ۲۲ ژوئن سال ۲۰۱۳ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، این کوه به فوجی سان نیز معروف است، از بالای این قله زیبا می توانید چشم انداز حیرت انگیزی از منظره ی سرزمین خورشید تابان داشته باشید.

سفر به سرزمین خورشید تابان

باغ بامبو

یکی از جذابترین و زیباترین جاذبه های در آراشی ‌یاما که در نزدیکی شهر کیوتو قرار دارد باغ زیبای درختان بامبو است، این باغ جاذبه ای توریستی که سالانه افراد زیادی را جذب خود کرده است، درختانی تنومند و سرسبز و قامتی بلند که بسیار تماشایی و دیدنی می باشد، در کنار این باغ بامبو شما می توانید به بازدید از معبد دای ‌گوجی و محله ی زیبای ریوکان و همچنین سری هم به گرمابه‌های اونسن بزنید و تنی به آب بزنید و لذت ببرید.

سفر به سرزمین خورشید تابان

آب و هوای سرزمین خورشید تابان

ژاپن یکی از کشورهایی است که دارای آب و هوای بسیار مطلوبی می باشد، که به کشور چهار فصل معروف است، آب و هوایی بی نظیر که در هر فصلی که به آن سفر کنید از هوای آن لذت خواهید برد، آب و هوای این کشور در زمستان ها مرطوب و آفتابی است و دمای هوا معمولا منفی5 درجه تا منفی 15 درجه سانتی گراد و گاهی به 30- درجه سانتیگراد نیز می رسد. در فصول زمستان بارش برف های سنگین در ماه مارچ زیاد است و یکی از بهترین فصول برای اسکی بازان و علاقه مندان به ورزشهای زمستانی می باشد.

سفر به سرزمین خورشید تابان

بهترین فصل برای بازدید و سفر به سرزمین خورشید تابان

همانطور که در بالا گفته شد ژاپن کشور چهارفصل است که می توانید در هر فصل به سفر بپردازید، اما بهترین فصل برای بازدید و سفر به این کشور می توان گفت ماه دسامبر می باشد، که بهترین زمان برای گشت و گذار است، در این ماه جشن های مختلفی برگزار می شود که می توانید به تماشای جشن ها و پرواز دادن بادبادک های سنتی و آتش بازی های هیجان انگیز بپردازید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتری هواپیما خارجی در شهر مشهد می باشد.

سفر به سرزمین خورشید تابان

نکات و مقررات قبل از سفر به سرزمین خورشید تابان

همانطور که می دانید هر شهر و یا کشوری دارای اداب رسوم خاص خود می باشد و قبل از هرچیزی که بخواهید به آن نقطه ای که دوست دارید سفر کنید باید موارد و اطلاعاتی را در مورد مقصد مورد نظر خود مطالعه نمایید، در ادامه مواردی را برای شما شرح خواهیم داد که حتما باید بدانید وتا در سفر به کشورژاپن خلاف بر آداب و سنت های مردم ژاپن رفتار نکنید.


اگر میل به غذا خوردن داشتید می توانید به مکان های بروید که بتوانید به راحتی بنشینید و غذایی میل کنید، زیرا مردم ژاپن در حال حرکت و یا قدم زدن غذا نمی خورند و آن را نیز دور از فرهنگ خود می دانند و یا حداقل اگر جایی برا نشستن پیدا نکردید در یکی از مراکز حمل و نقل عمومی می توانید ایستاده و غذایتان را میل نمایید.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه نمایید، موبایل خود را همیشه بر روی بی صدا قرار دهید و در خیابان به هیچ عنوان با تلفن همراه خود صحبت نکنید و اگر مکالمه ای طولانی دارید فقط در منزل انجام دهید. زیرا این امر نیز برای آنها خوشایند نیست.

جالب است بدانید در خیابان ها و در هر منطقه و مکانی که در این کشور بروید به هیچ عنوان سطل زباله ای نخواهید دید و اگر زباله ای داشتید با خود به منزل برده و آن را تفکیک و مرتب به داخل سطل زباله بیندازید.

حتما قبل از ورود به خانه ها، معبد ها، رستوران های سنتی و یا رختکن ها کفش های خود را حتما در بیاورید.

درفروشگاه ها و نمایشگاه ها و معبدها اگر خواستید عکاسی کنید حتمت باید قبل از آن مجوز برای عکس گرفتن بگیرید.

سیگار کشیدن در این کشور ممنوع است و اگر خواستید سیگار بکشید در جاهایی که به این امر اختصاص دارد به سیگار کشیدن بپردازید تا جریمه نشوید.

در رستوران های ژاپن دستگاه های نوبت دهی همانند بانک ها وجود دارد، در بدو ورود حتما از دستگاه استفاده نمایید.

همچنین در رستوران غذایی که سفارش می دهید بعد از میل کردن سینی خود و جایی که در آن قرار دارید را کاملا تمیز کرده و بعد تحویل دهید.

سفر به سرزمین خورشید تابان

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 06 فروردین 1402 remove_red_eye 90 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0