{{ctrl.notification}}
سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

تهران پایتخت کشورمان ایران یکی از شلوغ ترین شهرهای توریستی و گردشگری در ایران است، این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری طبیعی بسیار زیادی را دارد، شهری که بخاطر جمعیت زیاد و ترافیک های سنگین و وجود کارخانه جات صنعتی بزرگ و آلودگی های صوتی و آلودگی هوا باز هم گردشگران و مسافران زیادی دارد، آن بخاطر جاذبه های دیدنی و طبیعی در تهران و اطراف آن می باشد، در ادامه آس چارتر به معرفی دریاچه های زیبا و دیدنی در اطراف تهران می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با این دریاچه های آشنا شوید و بتوانید در یک سفر یک روزه از این دریاچه ها دیدن و از طبیعت آن و تفریح در آن ها لذت ببرید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط ارزان هواپیما چارتر در شهر مشهد می باشد.

دریاچه های اطراف تهران را یک روزه دیدن کنید

از آنجایی که همه درگیر کار وتلاش برای گذران زندگی خود هستند و با وجود مشکلات اقتصادی، محدودیت‌های زندگی، مسئولیت‌های شغلی، خانوادگی و گاهی عدم دسترسی به امکانات یا نداشتن وقت و یا هزینه کافی و همچنین تنوع بالا در سفرهای گردشگری، امکانی  برای سفرهای چند روزه وجود نداشته باشد و از این رو بیشتر مردم برای داشتن آرامش و دور شدن از زندگی روزمره و تکرار و استرس های موجود در زندگی شهری به دنبال راهی آسان تر و سفرهای راحت ویک روزه می باشد، بهترین زمان برای سفر های یک روزه تعطیلات و روزهای آخر هفته است، دریاچه های  اطراف تهران یکی از بهرتین جاذبه های اطراف و نزدیک به تهران می باشد که می تواند در سفرهای یک روزه بهترین مقصد گردشگری برایتان محسوب شود. همچنین امکانات گردشگری رفاهی در کنار این جاذبه ها تفریح و گردش را برایتان لذت بخش تر می کند.

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه چیتگر

یکی از دریاچه های نزدیک به تهران دریاچه چیتگر می باشد، چیتگر یکی از دریاچه های مصنوعی در غرب تهران در انتهای اتوبان همت قرار دارد. این دریاچه حدود 130 هکتار وسعت دارد و مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی حدود ۱۲۰ هکتار نیز در کنار آن قرار دارد، دریاچه مصنوعی چیتگر در سال ۱۳۹۲ فاز اول آن افتتاح گردید، انواع تفریحات ورزشی و تفریحی نظیر: قایق سواری، وی آر لند، شهربازی، فوتبال دستی انسانی، اسلای فلایر، پرش آزاد، ساحل شنی پرشین، پیست پاتیناژ، ماهیگیری، دوچرخه سواری، اسکیت هوایی و سافاری پارک وحشت می باشد. و از امکانات این دریاچه می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق و...فروشگاه های متنوع،کافی شاپ ها و رستوران های متعدد اشاره کرد. این دریاچه زیبا و پرگردشگر از زیباترین دریاچه های پرطرفدار برای تفریح می باشد، این پارک با داشتن آب و هوای بی نظیر و مجموعه ای عظیم از تفریحات و هر گونه امکانات رفاهی و گردشگری بهترین مکان برای سفرهای یک روزه می باشد. در این دریاچه 18 گونه ماهی شامل: 11 گونه آن از ماهیان کپور، 1 گونه ماهی بومی و گونه‌­های زینتی مانند طوطی ماهی، پیرانا، اسکار و گربه ماهی زندگی می کنند.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه لتیان

یکی دیگر از دریاچه های که در 43 کیلومتری تهران قرار دارد، دریاچه در پشت سد لتیان می باشد که به همین نام معروف است، این دریاچه دارایی آبی زلال و آبی ‌می باشد. این دریاچه یکی از مهمترین منابع آب تهران می باشد و حدود ۳۰ درصد آب شرب تهران را تامین می‌ کند. دریاچه پشت سد لتیان یک دریاچه مصنوعی است که این دریاچه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ با نام سد فرحناز پهلوی افتتاح گردید، دریاچه لتیان دارای آب و هوای مطبوع و دل انگیز کوهستانی، مناظر و چشم اندازهای منحصربفرد و امکانات مناسب گردشگری زیادی می باشد و بعنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته شده است. در این دریاچه تفریحات بسیار زیادی همچون: اسکی رو آب، ماهیگیری، دوچرخه سواری، کوهنوردی در کوه های اطراف، قایق‌سواری و کمپ زدن وجود دارد، این دریاچه همچنین به جاذبه های دیگری همچون: کاخ شاه، پارک جنگلی لتیان، پارک جنگلی تلو، کو‌های جاجرود، کلون و بندک، محله‌های سرسبز و دیدنی کلاک، ناران، تپه سید پیاز، گلندوک، جاییج، نجارکلا، قاضی‌آباد، سبو بزرگ، سبو کوچک و شورکاب وجود دارد، دریاچه لتیان با امکان کمپ زدن در فضای باز یکی از بهترین سفرهای یک روزه در اطراف تهران می باشد.

آدرس دریاچه لتیان: تهران، جنوب شهر لواسان، فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۵ کیلومتری بخش جاجرود

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه امیرکبیر

از دیگر دریاچه های اطراف تهران می توان به دریاچه سد امیرکبیر اشاره کرد، که به سد کرج معروف است، این سد در ۲۵ کیلومتری جاده ی کرج به چالوس قرار دارد. این سد اولین سد چند منظوره ایران است و از مهم ترین منابع تامین آب شهر بزرگ تهران می باشد. مساحت دریاچه سد کرج بیش از ۷۶۰ کیلومتر مربع است، در دریاچه سد کرج گونه‌های مختلف ماهی پرورش داده می شود و از انواع این ماهی ها می توان به قزل‌آلای رنگین ‌کمانی، قزل‌آلای خال ‌قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه اشاره کرد. این سد همچنین دارای طبیعت بی نظیر و پوشش گیاهی متنوعی می باشد. از آب این دریاچه علاوه بر تامین آب شرب تهران برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های کرج و تولید انرژی برق برای کاهش بار شبکه سراسری در ساعات اوج مصرف کاربری دارد و از آن استفاده می شود. از تفریحات این دریاچه می توان به ماهگیری، کوهنوردی، قایق سواری، طبیعت گردی و دوچرخه سواری و همچنین بازدید و تفریح در جاذبه های اطراف آن همچون آبشار هفت چشمه، غاریخ مراد، آبشار خور، آبشار نوجان، روستای ارنگه و... اشاره کرد. در ضمن لازم است بدانید شنا در دریاچه سد کرج مجاز نیست.

آدرس دریاچه سد امیرکبیر: استان البرز، شهرستان کرج، کیلومتر ۲۵ جاده کرج چالوس، دریاچه سد امیرکبیر کرج

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه شورمست

یکی از جذاب ترین دریاچه های دیدنی در اطراف تهران که در میان جنگل قرار دارد دریاچه جنگلی شورمست می باشد. این دریاچه از تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیک به سه ساعت زمان می‌برد تا به این دریاچه زیبا برسید. این دریاچه و طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی اطرافش محیط بسیار آرام و دلنشینی برای تفریحات خانوادگی می باشد. آب و هوای این منطقه ترکیبی از آبو هوای سرد و کوهستانی فیروزکوه و معتدل قائمشهر می باشد. برای تعطیلات آخر هفته می توانید به این منطقه زیبا بروید و به تفریح بپردازید و ازآن لذت ببرید. از تفریحات این دریاچه می توان به قایق سواری، دوچرخه سواری و جنگل نوردی و عکاسی از جاذبه های دیدنی آن اشاره کرد، دریاچه شورمست دارای امکاناتی چون رستوران، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ است و برای ورود به پارکینگ باید مبلغی را بعنوان هزینه پرداخت نمایید. همچنین می توانید در این منطقه شب را اتراق نمایید، برای کمپ کردن اقامتگاه‌های مناسبی  و همچنین ویلاها و کلبه های جنگلی در سواد کوه وجود دارد که می توانید شبی را به راحتی در آنجا بگذرانید. پل ورسک، امامزاده عبدالحق سوادکوه، برج لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده سام ولام ارفع‌ده، کوه‌های صخره‌ای خروا و نروا از جاذبه های دیدنی در اطراف این دریاچه می باشد. در ضمن لازم است بدانید ماهیگیری در دریاچه شورمست با استفاده از قلاب آزاد است. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان بوشهر تهران از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس دریاچه شورمست: مازندران، پل‌ سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه الیمات

دریاچه الیمالات از دیگر دریاچه های زیبا و جذاب در اطراف تهران می باشد، این دریاچه در فاصله 220 کیلومتری تهران و شهر نور قرار دارد، از تهران تا این دریاچه 4 ساعت زمان لازم است، دریاچه الیمالات دریاچه‌ای تماشایی و جذاب که محیطی بکر و آرامبخشی برای یک سفر خانوادگی یک روزه می باشد. دریاچه الیمات دارای پوشش گیاهی متنوعی نیز می باشد، از امکانات این دریاچه می توان به پارکینگ، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، شهربازی کوچک و آلاچیق و قایق‌سواری، ماهیگیری اشاره کرد. این دریاچه هم برای ماهیگیری مناسب است و می توانید لوازم مورد نیاز برای ماهیگیری اگر همراه ندارید از آنجا تهیه نمایید. از جاذبه های دیدنی در اطراف این دریاچه می توان به جوربند، جنگل واز و لاویج اشاره کرد.

آدرس دریاچه الیمات: استان مازندران، شهرستان نور، ۸ کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کارگرکلا

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه لار

یکی از معروف ترین دریاچه های زیبای ایران که در شمال و در دشت لار قرار گرفته، دریاچه لار است، این دریاچه زیبا و جذاب سد لار در جنوب غربی لواسانات شهرستان شمیران استان تهران در فاصله ۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد. دریاچه سد لار در سال در سال ۱۳۶۱ احداث گردید. دریاچه سد لار دارای چشم اندازهای منحصر به فرد و بی نظیر و دارای پوشش گیاهی متنوع که حدود 400 گونه گیاه در این منطقه دیده می شود که اکثر آنها خواص درمانی دارند نظیر: گیاه گون یا خرگوشک، آویشن، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر، لواش، سیرک، پیازک، بارهنگ، شیرین بیان، چای کوهی و والک و گل های رنگارنگ و زیبا مانند شقایق، لاله، زنبق وحشی بنفش، زنبق ارغوانی، گل زرد و مرغک دشت لار و قارچ های خوراکی و نوعی سیر کمیاب که در اطراف این دریاچه وجود دارد، علاوه بر مناظر بکر و رویایی و آب و هوایی فوق العاده و دلنواز دشت لار همچنین یک منطقه ی حفاظت شده است که در فصولی خاص ورود و بازدید از آن ممنوع می باشد. در این منطقه پرندگانی مانند کبک، عقاب، درنا، کبک دری، فلامینگو، دلیجه و سارگپه و عقاب طلایی کمیاب و حیواناتی دیگری همچون: خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، خرگوش، خفاش، آهو، روباه، سمور، میش، بز، گراز و گربه وحشی از پستانداران دره های این منطقه در اطراف دریاچه می باشند. دریاچه لار مکانی مناسب و دیدنی است که برای تفریح و گردش مناسب می باشد، بخاطر نزدیک بودن این دریاچه به شهر تهران شما می توانید برای تعطیلی آخر هفته خود برنامه ای بچینید و به یک سفر یک روزه بروید و از بودن در منظره ای رویایی و بکر لذت ببرید. از جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی اطراف دریاچه  لار می توان به امامزاده هاشم، آبگرم لاریجان، غار و آبگرم اسک و منطقه توریستی پلور که در 30 کیلومتری این دریاچه قرار دارد، اشاره کرد.

آدرس دریاچه لار: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه تار و هویر

تار و هویر از دیگر دریاچه های و جاذبه های دیدنی در اطراف تهران می باشد، این دریاچه در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته که دارای آب و هوای کوهستانی بی نظیری می باشد، دریاچه تار و هویر دارای آب شیرین می باشد و آب آن ها از کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌ نشین و رودهای فصلی آن اطراف تامین می گردد. دریاچه تار و هویر در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و اطراف آن کوه ها قرار دارند، این دریاچه های بر اثر لغزش زمین به وجود آمده است و از پدیده‌های زمین‌شناسی می باشد. پوشش جانوری دریاچه تار و هویر شامل قوچ، میش البرزی و کل بز و آبزیانی چون ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان زرد پر، ماهی قزل‌آلای خال قرمز و ماهی زردکش است که در این دریاچه زندگی می کنند، از پوشش گیاهی این منطقه فقط می توان به گیاهان آبی در درون دریاچه‌ها اشاره کرد. شنا و آب‌ بازی، قایق‌ رانی، ماهیگیری، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، کمپینگ، پرنده‌نگری، ورزش‌های آبی، غواصی، آفرودسواری، پارگلایدر، چتر بازی و... از تفریحات در اطراف این دریاچه می باشد. دریاچه تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و می تواند بهترین مکان برای تفریح در آخر هفته تان باشد.

آدرس دریاچه تار و هویر: استان تهران، ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، روستای هویر

 

 

سفری یک روزه به دریاچه های اطراف تهران

دریاچه حوض سلطان

از دیگر دریاچه های زیبا و دیدنی در اطراف تهران، دریاچه شاهی یا حوض سلطان می باشد که به بزرگ‌ ترین آینه ایران معروف است، این دریاچه در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم، ۸۵ کیلومتری جنوب تهران ودر جنوب رشته ‌کوه‌ البرز قرار گرفته است، مساحت این دریاچه ۲۴۰ کیلومتر مربع است، در این منطقه بیش از ۴۰ گونه گیاهی از جمله درمنه بیابانی، اشنان، تاغ زرد و سیاه، سودا و اسفناج  درحاشیه باتلاقی این دریاچه قرار دارد، دریاچه حوض سلطان از دو چاله غربی و شرقی جدا از هم تشکیل شده است که چاله غربی حوض سلطان و چاله شرقی حوض مرده است. در این منطقه پوش جانوری نظیر پرندگان مهاجر و نادر مانند: غاز خاکستری، آنقوت، لک‌لک، انواع عقاب  و پستاندارانی از قبیل خرگوش، موش صحرایی، روباه و گاهی آهو وخزندگانی همچون مارها و سوسمارها وجود دارند. حوض سلطان از زیباترین جاذبه های دیدنی در نزدیکی قم و تهران که می تواند بهترین گزینه برای تفریح و سفر یک روزه باشد، در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد، بنابراین باید همراه خود وسایل و تجهیزات کافی را داشته باشید، همچنین به دلیل باتلاقی بودن منطقه امکان قایقرانی یا حرکت‌ با خودروهای سافاری وجود ندارد، فقط تفریحاتی همچون عکاسی در بزرگترین آینه طبیعی جهان که فوق العاده می باشد و دوچرخه سواری، پرنده نگری در این منطقه وجود دارد. برای اقامت نیز می توانید در خانه‌های روستایی چشمه ‌شور و صفرآباد ویا هتل‌های شهر قم ساکن شوید و یا اگر علاقه مند به چادر زدن و کمپ زدن هستید می توانید در اطراف این دریاچه شب زیبا و رویایی را در دل طبیعت تجربه کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارتر هواپیما ارزان چابهار تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

آدرس دریاچه حوض سلطان: استان قم، ۴۰ کیلومتری شمال قم، حاشیه بزرگراه خلیج ‌فارس

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 25 تیر 1402 remove_red_eye 7113 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
حمیده عشقی :

سلام ممنونم از وبلاگ خوبتون .کلی جاذبه های جدید و باهاش اشنا میشیم:)

علیان :

سلام خدمت شما خواستم ازتون تشکر کنم هم بابت مقاله و هم بلیط. من حین خرید بلیط دچار مشکل شدم و پشتیبانی شما باهام تماس گرفتن و راهنماییم کردن.متشکرم

تفریحات در دریاچه سد لتیان کدامند؟

در دریاچه سد لتیان می توانید تفریحاتی همچون پیک‌نیک، ماهی ‌گیری، قایق ‌سواری و اسکی روی آب را تجربه کرد.

نام دیگر سد کرج چیست؟

نام دیگر سد کرج سد امیرکبیر می باشد.

چگونه به دریاچه شورمست برویم؟

مسیر دسترسی به دریاچه شورمست از تهران باید از سمت جاده فیروزکوه به‌ سمت قائمشهر حرکت کنید، بعد از طی کردن مسیری حدود 65 کیلومتر و گذر از کنار پل ورسک به شهر پل‌ سفید مه رسیدید از مرکز شهر به‌ سمت روستای شورمست رفته و بعد از طی کردن مسیری حدود 5 کیلومتر به یک دوراهی خواهید رسید که سمت راست به روستای شورمست و سمت چپ به دریاچه شورمست می‌ رسد.

چه فصلی برای بازدید از دریاچه الیمالات مناسب است؟

دریاچه الیمالات می‌توانید بخاطر داشتن آب و هوای معتدل در تمام فصول می توانید از آن بازدید نمایید، اما یکی اط فصل هایی که جذابیت این دریاچه دو چندان می شود فصل هزار رتگ پاییز است که می توانید از آن بازید نمایید.

دریاچه سد لار در کجا قرار دارد؟

دریاچه سد لار در ۷۰ کیلومتری تهران قرار دارد.