{{ctrl.notification}}
سریلانکا

سریلانکا

سریلانکا یکی از کشورهای در جنوب آسیا و بخشی از شبه قاره هندوستان است که در 50 کیلومتری جنوب هند قرار دارد. این کشور یکی از زیباترین کشورهای آسیایی می باشد که گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می کند، در ادامه آس چارتر به معرفی این کشور زیبا و جذاب می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط ارزان هواپیما چارتر خارجی تهران کلمبو را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

 

معرفی سریلانکا

کشور زیبای سریلانکا جزیره‌ای در جنوب آسیا و در جنوب غرب خلیج بنگال قرار دارد. مساحت این کشور حدود 65 هزار و 610 کیلومتر مربع است، جمعیت این کشور ۲۰ میلیون و 200 هزار نفر است. این کشور یکی از توریستی ترین کشورهای می باشد. این کشور دارای طبیعت زیبا، پارک‌ های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن ۳هزار ساله است. که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. پایتخت این کشور شهر کلمبو و جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا نام رسمی این کشور است. در گذشته پایتخت این کشور کندی بوده است که حدود 120 کیلومتر با کلمبو فاصله دارد، این کشور دارای دشت ‌های تپه‌ ماهوری ساحلی و کوهستان‌ های زیادی می باشد. کوه پیدوروتالاگالا یمی از مرتفع ترین نقاط در سریلانکا می باشد که ارتفاع آن حدود 2524 متر است. این کشور جاذبه های طبیعی زیادی دارد می توان گفت این کشور حدود 103 رودخانه دارد که طولانی ترین آنها رود مهاولی است که طوبی حدود 335 کیلومتر است. جاذبه های دیگری همچون تالاب ها، آبشارها و حدود 7 هزار هکتار جنگل های حرا و جاذبه های تاریخی متعدد می باشد که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

سریلانکا

موقعیت جغرافیایی سریلانکا

این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب آسیا و در اقیانوس هند قرار دارد. این کشور جزیره ای می باشد که از سمت شمال شرقی هندوستان، جنوب غربی خلیج بنگال و جنوب شرقی دریای عرب قرار دارد. همچنین سریلانکا با چند کشور از جنوب آسیا همسایه است، این کشور از قسمت شمال غربی به مالدیو، از جنوب غربی به شرق تیمور و از شرق به بنگلادش همسایه است.

نام کشور سریلانکا

کشور سریلانکا را اگر بر روی نقشه دیده باشید شبیه به اشک می باشد، که به آن اشک هندوستان یا گوشواره هند معروف است، در گذشته کشور سریلانکا زیر مستعمره انگلستان بوده است، و در آن دروره به این کشور سیلان می گفتند، و سرانجام در اوایل قرا 20 طبق یک جنبش سیاسی در سال 1972 نام این کشور برای همیشه به سریلانکا تغییر یافت.

سریلانکا

آب و هوای کشور سریلانکا

کشور سریلانکا دارای آب و هوای استوایی می باشد، میانگین دما در این کشور بین ۲۸ الی ۳۲ درجه سانتی گراد می باشد. و دارای دو فصل گرم و خشک و گرم و مرطوب می باشد، که سردترین ماه‌های سال در این کشور  دسامبر و ژانویه است، این کشور به دلیل داشتن آب و هوای گوناگونی که دراد به جزیره تمام فصل تبدیل شده است و بیشتر این کشور را دشت‌های ساحلی و کوهستان‌ها تشکیل داده است.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

کشور سریلانکا یکی از جذاب ترین کشورهای آسیایی می باشد، که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، از این رو می توانید در هر فصل که دوست دارید بلیط سفر به این کشور را تهیه نمایید و به سفر بپردازید، شما می توانید نسبت به برنامه ریزی که کردید و مقصدی که در این کشور سفر می کنید دارد، اگر مقصد سفر شما به سمت سواحل غرب و جنوب سریلانکا می باشد، بهترین فصل و زمان دسامبر تا مارس می باشد و اگر به سمت سواحل شرقی قصد سفر دارید، باید در ماه های از آوریل، می تا سپتامبر به ایت قسمت سفر کنید که بهترین زمان و ماه از نظر آب و هوایی می باشد.

سریلانکا

جمعیت و مذهب سریلانکا

کشور سریلانکا دارای 19 میلیون نفر جمعیت می باشد، زبان رسمی مردم این کشور سینهالی و تامیل است، . اما مردم  به زبان‌ های ‏تامیلی و انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. در این کشور فرهنگ قومیتی زیاد دیده می شود و دارای وضعیت فرهنگی بسیار زیادی در زمینه های مختلف اقتصادی می باشد. مردم کشور سریلانکا بسیار مهمان نواز هستند، مردم کشور سریلانکا از دارای مذاهب گوناگونی از جمله هندوها، مسلمانان و مسیحیان و بودایی ها می باشد، ولی بیشتر جمعیت این کشور را بودائیان تشکیل می دهند. در این کشور حدود ۷۵ درصد از مردم قوم سینهالی، ۱۱ درصد قوم تامیل، ۱۳ درصد هندو و ۱۰ درصد مسلمان و ۷۰ درصد از مردم سریلانکا بودایی هستند که این دین حدود قرن 5 قبل از میلاد شکل گرفت که تا به امروز حدود 230 تا 500 میلیون بودایی در سراسر جهان وجود دارد. از مراسمات رسمی این کشور می توان به جشن روز بودا اشاره کرد، که برای بوداییان سری‌لانکا مناسبتی ویژه ای محسوب می شود.

سریلانکا

صنعت کشور سریلانکا

سریلانکا از لحاظ صنعت و اقتصاد دارای ارزش بسیار بالای است، و به طور کلی رشد ۲۸ درصدی داشته است، و تولید ناخالص داخلی به ارزش بالایی رسیده است. بیشترین فعالیت‌های صنعتی سریلانکا در بخش منسوجات و پوشاک این کشور می باشد،

جاذبه های سریلانکا

کشور سریلانکا دارای فرهنگ غنی و صنعتی پیشرفته و داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد که این کشور را به یک قطب گردشگری در جهان تبدیل کرده است، در ادامه باهم با جاذبه های این کشور بیشترآشنا خواهیم شد.

سریلانکا

مثلث فرهنگی سریلانکا

این کشور دارای یک مثلث فرهنگی می باشد، این مثلث از سه شهر دامبولا، سیگیریا، پولوناروا که در نزدیکی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است، این سه شهر جاذبه های گردشگری و باستانی زیادی را در خود جای داده است، و این مکان های باستانی در این سه شهر در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان خارجی سریلانکا از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

شهر نگمبو

نگمبو یک شهر ساحلی که در قسمت جنوبی این کشور قرار گرفته است، این شهر زیباترین سواحل را دارد و یکی از شهرهای موفق در صنعت ماهیگیری می باشد، این شهر بخاطر داشتن سواحل زیبا بیشترین گردشگر را به  خود جذب کرده است.

سریلانکا

روستای پیناوالا سریلانکا

روستای پیناوالا یکی از بزرگترین و معروف ترین روستاهای جهان می باشد، که مرکز نگهداری فیل های بزرگ آسیایی است، در این روستا پرورشگاهی وجود دارد که فیل های آسیب دیده و بچه فیل های یتیم را نگهداری و پرورش می دهد. این پرورشگاه یکی از مراکز تفریحی برای گردشگران محسوب می شود، که در این مرکز علاوه بر بازدید از فیل ها با نوع زندگی کردن، شیر دادن بچه فیل ها با شیشه شیر، غذا‌دادن به فیل‌ها، حمام دادن فیل‌ها و همچنین پیناوالا ها آشنا خواهید شد و از دیدن آنها لذت خواهید برد.

سریلانکا

قلعه سیگیریا

یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی در سریلانکا قلعه شیر یا قلعه سیگیریا می باشد، این قلعه در بالای تپه ای به همین نام قرار دارد، قدمت این قلعه به دوران پادشاه کاسیاپا به قرن پنجم میلادی باز می گردد، ورودی این قلعه به شکل دهان باز یک شیر می باشد، به همین دلیل ای قلعه به قلعه شیر نیز معروف است، در اطزاف این قلعه باغ های باشکوهی وجود دارد، که در قرن چهاردهم به دستور پادشاه وقت این باغ ها ساخته شد. این باغ ها شامل 3 بخش مختلف باغ های آبی، باغ های تراسی شکل و باغ های غاری می باشد. این باغ ها از جذابترین مکان های گردشگری می باشد که سالانه بازدید کنندگان زیادی را دارد.

سریلانکا

معبد غار دامبولا

معبد غار دامبولا یکی از مکان های گردشگری در سریلانکا می باشد، این معبد زیبای سنگی در ارتفاع 160 متری از جاده در بخش جنوبی دامبولا قرار دارد. در نزدیکی این معبد حدود 80 غار وجود دارد، که تقریبا 5 غار به این معبد تعلق دارد، در این معبد حدود 153 مجسمه بودا وجود دارد، که 3 مجسمه از پادشاهان سریلانکا و 4 مجسمه خدایان می باشد. در دیوارهای این غار نقاشی های زیادی وجود دارد که مربوط به دوران باستان است.

زیارتگاه حضرت ادم

یکی از جاذبه های دیدنی و محبوب در سریلانکا زیارتگاه حضرت آدم می باشد، این زیارتگاه در بالای کوه حضرت آدم قرار گرفاه است و سال هاست که با شمع های زیادی این زیارتگاه روشن مانده است و امروزه یکی از شلوغترین مکان های زیارتی در این کشور می باشد.

سریلانکا

معبد دندان بودا

یکی از معابد مذهبی در سریلانکا که خیلی برای مردم این کشور بسیار محبوب و مورد احترام است، معبد دندان بودا است، که قطب مذهبی این کشور نیز محسوب می شود، در این معبد دندان بودا نکهداری می شود که تقریبا در سال 371 میلادی از هند به معبد آوردند و در سال 1953 میلادی پادشاه سریلانکا دستور به ساخت معبدی برای این دندان را داد. در این معبد هر روز صبح و عصر راهبان بودایی به نواختن طبل می پردازند، از دیدنی های این معبد می توان به نقاشی های قدیمی که بر روی دیواری در این معبد وجود دارد که داستان تولد بودا و نحوه اورده شدن دندانش به معبد را به تصویر کشیده شده است. جالب است بدانید جسد بودا در سرزمین خودش به خاک سپرده نشد و اورا متعلق به کشور خاصی نبود، به همین دلیل هر تکه از بدنش را در سرزمینی دفن کردند و دندانش نیز در منطقه سیلان و سریلانکای امروزی دفن شد.

سریلانکا

پارک ملی اوداوالاوه 

یکی از جاذبه های دیدنی در سریلانکا پارک ملی اوداوالاوه است، برای بازدید از این پارک می توانید در سافاری های آفریقا شرکت کنید، شما با این سافاری ها می توانید به بازدید از حیوانات مختلفی همچون کروکودیل، طاووس، بوفالو و آهو و همچنین فیل های بزرگ و کوچکی که به شکل گروهی در همه جای این پارک دیده می شود بپردازید.

سریلانکا

شهر تاریخی گال

از دیگر جاذبه های دیدنی در کشور سریلانکا شهر تاریخی و ساحلی گال است، که ار مهم ترین جاذبه های گردشگری در این کشور است، این شهر در 130 کیلومتری کلمبو قرار دارد، این شهر تاریخی دارای معماری تلفیقی زیبایی از معماری پرتغالی، هلندی و انگلیسی می باشد. این شهر تاریخی توسط پرتغالی ها در قرن 16 میلادی ساخته شده و در قرن 18 میلادی این شهر توسط انگلیسی ها تکمیل شد. این شهر قدیمی در سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتری ارزان خارجی در مشهد می باشد.

 

date_range شنبه 19 فروردین 1402 remove_red_eye 102 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0