{{ctrl.notification}}
سدلتیان تهران

سد لتیان تهران

تهران و جاذبه های دیدنی اش یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای ایران است که سالانه میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی از سرتاسر ایران و خارج از کشور می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف تهران سد لتیان می باشد، که در جنوب شهر لواسان و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. این سد یکی از جاذبه های تفریحی برای مردم تهران و حتی گردشگران است که در این مقاله آس چارتر سعی دارد به معرفی این سد بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از 3 دقیقه و کمترین هزینه بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما شیراز تهران را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

سدلتیان تهران

معرفی و مشخصات سد لتیان

سد لتیان یکی از منابع تامین آب شرب شهر بزرگ تهران می باشد که در 35 کیلومتری تهران قرار گرفته است. این سد در گذشته به نام سد فرحناز معروف بوده است، طرح ساخت این سد در سال 1338 در دستورکار قرار گرفت و عملیات ساخت آن  از سال 1342 آغاز شد و در سال 1346 افتتاح گردید. مساحت دریاچه سد لتیان حدود ۳۳۰ هکتار می باشد. ارتفاع این سد از سطح دریا حدود 1600 متر می باشد، طول تاج سد حدود 88 متر  عرض آن 450 متر عمق تاج 99 متر است و  در قسمت بتونی و در قسمت خشکه چین آن 65 متر است. این سد دارای 2 دریچه تخلیه که ظرفیت هر کدام از آنها حدود 100 متر مکعب بر ثانیه و ظزفیت سر ریز تخلیه آن 650 تا 1100 متر مکعب بر ثانیه است. بدنه سد نیز حجمی معادل 770 متر مکعب است. عمق دریاچه سد لتیان در فصل بهار به حدود 99 متر می رسد، این سد یکی از جاذبه های گردشگری در اطراف تهران است و دارای طبیعت بسیار دیدنی می باشد که در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی و تفریحی در اطراف این سد زیبا می پردازیم.

سدلتیان تهران

کاربرد سد لتیان تهران

آب دریاچه سد لتیان تهران برای جهات مختلفی کاربرد دارد، از آب این دریاچه برای تامین آب شرب برای ساکنین پایتخت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کاربردهای دیگری نظیر: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در منطقع دشت ورامین و  و همچنین برای تولید انرژی برق آبی که درصدی از برق مورد نیاز بخش های مختلف مانند روشنایی شهرها و روستاها، کارخانجات و … از این طریق تامین می گردد، کاربرد دارد و کاربرد دیگر آن گردش و تفریح مردم اطراف و گردشگران در کنار این دریاچه زیبا می باشد.

سدلتیان تهران

جاذبه های دیدنی در اطراف سد لتیان تهران

همانطور که می دانید سد هایی که در اطراف شهرها بزرگ وجود دارد برای جمع آوری آب باران و تامین آب آشامیدنی برای شهرها و روستاهای اطراف احداث می شود. سد ها مانند دریاچه ای کوچک که بخاطر وجود آب و طبیعتی که در اطراف ان وجود دارد، طرفدارانی دارد که به این مناظر علاقه مند هستند برای تفریح به اطراف سد ها می روند و در آنجا به خوش گذرانی می پردازند. سد لتیان تهران نیز یکی از زیباترین مناطق اطراف تهران است که جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای داده است همراه ما باشید تا با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

سدلتیان تهران

پارک جنگلی تلو تهران

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف سد لتیان پارک جنگلی تلو یا پارک غزال می باشد، این پارک یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در منطقه لواسانات می باشد. این پارک جنگلی دارای پوشش گیاهی متنوعی از درختان داغداغان، نارون، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، بادام کوهی، درخت عرعر، ارغوان، کاج، پسته وحشی، زبان گنجشک، چنار، و سنجد است. این جنگل سرسبز زیبا  همچنین زیستگاه جانورانی همچون روباه، کبک، شغال و خرگوش است. مساحتی این جنگل بیش از ۱۰ میلیون مترمربع است. که ایم پارک چهارمین پارک بزرگ در ایران محسوب می شود. همچنین این پارک دارای امکاناتی نظیر آلاچیق، محوطه بازی کودکان، نیمکت‌، نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد.

سدلتیان تهران

آبشار کمرد  تهران

آبشار کمرد یکی از زیباترین جاهای دیدنی در اطراف سد لتیان در روستای در جاجرود واقع شده است، ارتفاع این آبشار حدود 20 متر ارتفاع دارد. جالب است بدانید در کنار این آبشار غاری بنام چهل دختر قرار دارد، که حدود 10 متر مساحت دارد، این غار مرموز یک غار افسانه ای می باشد و طبق گفته برخی از قدیمی ها در این غار چهل دختر وارد شدند و دیگر بیرون نیامدند و از آن زمان به این نام  معروف گشته است، آب و هوای این روستا که در آن آبشار و این غار زیبا قرار گرفته بسیار مطبوع و کوهستانی می باشد و گزینه خوبی برای اقامت و تفریح می باشد، همچنین یکی از جاذبه‌های دیگردر این روستا زیارتگاه امام‌زاده طیب‌ابن‌طاهر در قسمت شرقی روستا و امام‌زاده دوبرادران در کنار چشمه کوچک دوبرادران می باشد که می توانید در بازدید از سد لتیان سری نیز به این روستا بزنید و از زیبایی های این روستا دیدن نمایید.

سدلتیان تهران

پارک جنگلی لتیان تهران

از دیگر جاذبه های دیدنی در تهران و در قسمت جنوبی سد لتیان قرار گرفته است، پارک جنگلی زیبای لتیان است. این پارک حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد، پارک لتیان از مناطق ییلاقی و سرسبز که در 10 کیلومتری تهران قرار گرفته است. پوشش گیاهی این پارک جنگلی شامل درختانی چون سرو، بلوط، افرا، چنار و اقاقیا است.

سدلتیان تهران

تفریحات سد لتیان تهران

سد لتیان علاوه بر جاهای دیدنی که دارد دارای تفریحات جذابی نیز می باشد، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

ماهیگیری در سد لتیان تهران

از جذابترین تفریحات در سد لتیان تهران ماهیگیری است،  علاقه مندان به این تفریح می توانند در کنار دریاچه  و یا با قایق به وسط دریاچه بروند و به ماهیگیری بپردازند. این دریاچه دارای انواع ماهی نظیر: ماهی سفید رودخانه‌ای، اسلک، کپور، کراس و ماهی زردپر و ماهی‌ قزل‌آلای رنگین‌کمانی همچنین می باشد.

قایق سواری در سد لتیان تهران

قایق‌  سواری در سد لتیان یکی دیگر از جذابترین تفریحات در این سد زیبا می باشد، که حس فوق العاده ای دارد.  می توانید با استفاده از قایق های اجاره ای ساعاتی را بر روی دریاچه سد لتیان به تفریح بپردازید و لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان کیش تهران از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

سدلتیان تهران

طبیعت گردی در سد لتیان تهران

یکی از بی نظیر ترین تفریحات در سد لتیان طبیعت گردی در این منطقه می باشد، که علتقه مندان زیادی را به سوی خود جذب می کند، جاذبه های دیدنی، پیاده روی، دوچرخه سواری و بازدید از جاهای دیدنی در اطراف این سد و چادر زدن و پیک نیک می تواند یک هروز خاص را برای شما در پیش دارد.

عکاسی در سد لتیان تهران

یکی از تفریحاتی که مورد علاقه همه است عکاسی کردن در طبعیت و مناظربکری است که دیدنشان شما را به وجد می آورد، سدلتیان و جاذبه های بی نظیرش شما را وا می دارد که به عکاسی و ثبت خاطرات خوب از این سفر و تفریح بپردازید.

سدلتیان تهران

امکانات رفاهی در سد لتیان تهران

سد لتیان در اطراف تهران این شهر بزرگ و مدرن بخاطر داشتن طبیعت بی نظیر وزیبا امکانات رفاهی نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده است که می توان به راحتی در این منطقه به تفریح و بازدید بپردازید. این امکانات شامل: آلاچیق‌های دارای منقل، سطل‌های زباله، بوفه، سفره‌‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، نمازخانه، نیمکت و سرویس بهداشتی می باشد.

دسترسی به سد لتیان تهران

برای دسترسی به سد لتیان تهران می توانید در ابتدا از مسیر اصلی شمال شرق تهران و اتوبان بابایی به سمت جنوب شرقی لواسان بروید، و یا از مسیر تهران ‌پارس و جاده دماوند به ‌سمت جاجرود و گردنه قوچک خود که در 5 کیلومتری سد لتیان واقع شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان در مشهد می باشد.

سدلتیان تهران

بهترین فصل سفر و بازدید از سد لتیان تهران

سد لتیان در لواسان تهران قرار گرفته است، این منطقه دارای اب و هوای معتدل کوهستانی می باشد، از این رو دارای زمستان های سردی می باشد، بهترین فصل برای بازدید از این سد اواسط بهار تا اوایل پاییز می باشد.

آدرس سد لتیان: تهران، ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۵ کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان

date_range دوشنبه 14 آذر 1401 remove_red_eye 116 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0