{{ctrl.notification}}
ساحل بنود

ساحل بنود

عسلویه یک شهر بندری از توابع استان بوشهر در جنوب ایران و در کرانه خلیج فارس است. جالب است بدانید اکثرا عسلویه را یک شهر صنعتی و نفتی می دانند، در صورتی که خیلی از مکانه ها و جاهای دیدنی در این شهر هنوز ناناخته و بکر یاقی مانده است، مکان‌های دیدنی و گردشگری در عسلویه بسیار زیاد می باشد، از آثار زیبا شهرستان عسلویه می توان به آسیاب آبی و قدیمی آن که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده‌ است اشاره کرد. در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از زیباترین جاذبه های عسلویه یعنی ساحل بنود می پردازد، این ساحل یکی از جذابترین ساحل های در عسلویه است که از این منطقه بعنوان لوکیشین فیلم سینمایی حضرت محمد ص استفاده شده است و حتما با مناظر و طبیعت زیبای آن آشنا هستید در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این ساحل زیبا بدانید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما تهران عسلویه در مشهد می باشد.

https://ascharter.ir/flight/search/MHD/PGU

معرفی ساحل بنود

عسلویه با توجه به این که در نزدیکی میادین نفتی و گازی واقع شده است یکی از مهمترین پایگاه های صنعتی ایران به حساب می آید و از بزرگترین مناطق تولید انرژی است. در ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود قرار دارد، که ساحل بنود عسلویه  نیز در جنوبی‌ترین قسمت بوشهر واقع شده است و از جاهای دیدنی عسلویه محسوب می ‌شود. این ساحل زیبا در کنار منطقه نفتی عسلویه همچنان با طبیعتی زیباو بکر دست نخورده باقی مانده و از زیباترین جاذبه های دیدنی در عسلویه می باشد.

ساحل بنود

جاذبه های گردشگری ساحل بنود

درادامه به معرفی جاذبه های دیدنی در اطراف ساحل زیبای بنود می پردازیم.

ساحل بنود

روستای بنود

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این ساحل، روستای بنود است. روستای تاریخی بنود یکی از باشکوه ترین آثار باستانی در عسلویه و نزدیک به ساحل بنود می باشد، جاذبه های دیدنی و باستانی مانند: آبگیر ساسانی، آسیاب‌های آبی، سد بندو و چشمه نهیرکه دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی می باشد، همچنین چشمه‌ها و آبگیر‌ها و برکه های  جذاب و درختان نخل در کنار هم بسیاردیدنی و چشم نواز است و منظره ای زیبا برای عکاسی می باشد.

ساحل بنود

پارک ملی نایبند

پارک ملی دریایی نایبند یا خلیج نایبند در فاصله کمی از ساحل بنود عسلویه قرار گرفته است، این خلیج تاریخی و گردشگری یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و دیدنی در چابهار می باشد، پوشش گیاهی و حیات وحش متنوع و همین طور طبیعت کوه و دریا، جلوه‌ای زیبا در سواحل خلیج فارس به وجود آورده است، در این پارک ملی دریایی شما می‌توانید از تمام جاذبه های دیدنی آن از جمله: جنگل‌های حرا، درخت انجیر معابد، دماغه خلیج و حیات وحش و همچنین شنای دلفین‌ها، نهنگ‌ها و کوسه‌ها را تماشا کنید و ازآن لذت ببرید.

ساحل بنود

منطقه گردشگری پازارگاد

در ۵۵ کیلومتری ساحل بنود عسلویه منطقه تفریحی پازارگاد که واقع شده است، این منطقه یک دهکده گردشگری است که انواع بازی‌های آبی و دریایی را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم کرده است، از امکانات تفریحی ورفاهی این منطقه می توان به: پاراسل، جت اسکی، غواصی و سینمای ۶ بعد، سالن کنسرت و تئاتر، فضاهای بازی كودكان و شهربازی‌ها، رستوران‌های ساحلی، جامپینگ، هانیبال، پیست اسکیت، فروشگاه و اقامتگاه و... اشاره کرد.

ساحل بنود

روستای کلات عسلویه

از دیگر روستاهای زیبا در نزدیکی عسلویه روستای کلات می باشد، طبیهت این روستا به حدی چشم‌ نواز است که شما را محو خود می کند، این روستا در نزدیکی منطقه‌ای صنعتی و سكوهای گازی و نفتی قرار دارد به همین خاطر یک روستای گردشگری نیز محسوب می شود که دارای طبیعت دیدنی و سرسبز، کوه‌ها و صخره‌های شگفت‌انگیز و چشمه زیبایی می باشد که می توانید به صخره نوردی و کوهنوردی بپردازید و از این منطقه لذت ببرید و فراموش کنید که در یک منطقه نفتی هستید، در سفر به عسلویه بازدید از این روستای زیبا را فراموش نکنید.

ساحل بنود

پارک ساحلی نخل تقی عسلویه

نخل تقی یکی از پارک های ساحلی و از جاذبه های دیدنی در عسلویه می باشد که حدود ۳۳ کیلومتر با ساحل بنود فاصله دارد؛ این پارک مساحتی حدود ۱۶ هکتاردارد که بعنوان بزرگ‌ ترین پارک ساحلی درجنوب کشور شناخته شده است. این منطقه زیبا امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در خود جاداده است که بسیار بی نظیر می باشد، از جمله می توان به فانوس دریایی، کافی‌شاپ لنجی، ماهی‌گیری، پیست اسکیت، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، باشگاه بدن‌سازی، ورزش‌ها و تفریح‌های آبی و... در این منطقه اشاره کرد، در سفر به عسلویه به این منطقه جذاب بروید و از تفریح و دیدن از این جاذبه ی زیبا لذت ببرید.

ساحل بنود

چشمه بیدخون عسلویه

در سفر به عسلویه بازدید از چشمه بیدخون با طبیعت نابش را از دست ندهید، بیدخون در 5 کیلومتری عسلویه و یکی از توابع بخش مرکزی این شهر است. بیدخون دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی می بادشد که می توان به وجود چشمه بیدخون، آب انبار بزرگ و تاریخی در کناره کوه و دریا و جنگل های حرا که این منطقه را جذاب و بی نظیر کرده است اشاره کرد.

ساحل بنود

تفریحات ساحل بنود

در این منطقه گردشگری زیبا که برای خیلی ها هنوز ناشناخته مانده است، تفریحات سرگرم کنندهای نیز وجود دارد، که گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده اند بتوانند از گردش و تفریح در این منطقه لذت ببرند، از انواع بازی ها در ساحل بنود می توان به انواع بازی های آبی، شنا، والیبال ساحلی، قایق سواری، فوتبال ساحلی و قلعه‌‌ سازی اشاره کرد.

ساحل بنود

اقامت در ساحل بنود

زیبای های این منطقه اینقدر زیاد و چشم گیر است که گردشگران در سفر چند روزی را برای اقامت انتخاب میکنند، از این رو می توانند در عسلویه و یا بندر سیراف در سوئیت ها و یا هتل ها اقامت کنید. یا در دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه که نزدیکتر به ساحل بنود می باشد نیز می توانید چندشبی رابرای اقامت خود برگزینید. همچنین می توانید در ساحل زیبای بنود چادر بزنید و شبی را در کنار ساحل زیبا سپری کنید و از ارامش شب های ساحل لذت ببرید.

ساحل بنود

بازار ماهی فروشان بنود

این شهر به دلیل آن که یکی از شهر های بندری ایران محسوب می شود. دارای بازار بزرگی برای فروش ماهی می باشد. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای ماهی در استان بوشهر است. در سفر به عسلویه اگر ماهی تازه می خواهید می توانید از این بازار دیدن نمایید و ماهی مصرفی خود را تهیه کنید.

ساحل بنود

صنایع دستی عسلویه

وجود نفت و گاز در این منطقه سبب تولید وسایلی بر پایه مواد نفتی شده است. اما این منطقه نیز مانند دیگر شهرهای ایران علاوه بر صنایع شیمیایی صنایع دستی بی نظیری نیز دارد، که هنر دست هنرمندان این منطقه می باشد، از جمله صنایع دستی این منطقه می توان به گبه بافی، عبا بافی، گلیم بافی، تهیه لباس سنتی و حصیربافی اشاره کرد.

ساحل بنود

سوغات عسلویه

در سفر به عسلویه شما می توانید از علاوه بر صنایع دستی که بعنوان سوغات اتخاب کرده اید، سوغات خوراکی آن را نیز تهیه کنید، یکی از سوغاتی های این شهر، خوراکی بسیار خوشمزه و مقوی با نام نخل خرما است و از دیگر سوغاتی های آن می توان به عبای شتر، انواع ماهی و شیلات جنوب، انواع نان های لذیذ و ارده اشاره کرد. آس چارتر این امکان رابه شما می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط لحظه آخری مشهد عسلویه را به راحتی و با کمترین هزینه دریافت نمایید، آس چارتر با پشتیبانی 24 ساعته خود در سفرها همراه و پشتیبان شما خواهد بود با تهیه بلیط از این سامانه می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ساحل بنود

بهترین زمان سفر به ساحل بنود

آب و هوا در این منطقه تقریبا گرم است و تابستان های بسیار گرمی دارد، که به دلیل شرایط آب و هوایی جنوب کشور بهترین زمان سفر به این منطقه در اواخر بهار و تابستان است.

ساحل بنود

مسیر دسترسی به ساحل بنود

برای رفتن به ساحل بنود ابتدا وارد بلوار خلیج فارس شوید و به‌ سمت چاه مبارک حرکت کنید، و می توانید بقیه راه را بوسیله یک وانت تا ساحل طی کنید.

ساحل بنود

آدرس ساحل بنود: ایران، استان بوشهر، ۳۵ کیلومتری عسلویه، روستای بنود

date_range پنجشنبه 10 شهریور 1401 remove_red_eye 374 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0