{{ctrl.notification}}
روستای کندوان

روستای کندوان

تبریز پایتخت استان آذربایجان شرقی، شهری باستانی با قدمت حدود 4500 سال پیش می باشد. شهر تبریز با داشتن تاریخ بسیار غنی، بسیاری از آثار تاریخی را در خود جای داده است، این شهر جاذبه های تاریخی وطبیعی بسیار زیادی را در خود جای داده است، زیباترین جاذبه ها که هرساله گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود کشانده است، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از جاذبه های منحصربفرد و طبیعی در تبریز می پردازد، روستای کندوان روستای زیبا و بی نظیر در دل صخره ها از جاهای دیدنی در تبریز که تا پایان مقاله ما می توانید با این روستای باستانی شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما مشهد تبریز خود را از سایت به راحتی تهیه نمایید و سپس سفرکنید.

روستای کندوان

معرفی روستای کندوان

روستای کندوان یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد که در 50 کیلومتری شهر تبریز واقع شده است، این روستای 7000 ساله جزو سه روستای صخره ای جهان است و از این نظر اهمیت ویژه ای دارد. خانه های این روستا در دل صخره ها قرار دارند، قدمت دقیق سکونت در این روستا مشخص نشده است، طبق تحقیق باستان‌شناس‌ها قدمت این روستا را 3 هزار سال و گروهی نیز 6 تا 7 هزار سال تخمین زده ‌اند. طبق روایات مردم بومی این منطقه اولین افرادی که در اینجا اقامت می کردند سربازانی بودند که حدود 800 سال پیش درگیرعملیات نظامی بودند، که از این مخروطها به عنوان استتار و اسکان موقت خود استفاده می کردند.

روستای کندوان

معماری روستای کندوان

روستای کندوان تبریز شبیه به آثار مجسمه سازان است. مخروط هایی توخالی در دل سنگ های سخت صخره ای که شامل یک اتاق نشیمن و یک اتاق خواب کم نور می باشد. همچنین در پایین ترین نیزمخروط هایی به عنوان اصطبل برای حیوانات می باشد، مسیرها و پله های شیب دار نیز از قطعات سنگی تشکیل شده است، که برای عبور حیوانات و همچنین انسان ساخته شده است. این خانه‌های مخروطی از جنس سنگ و خاکسترهای آتشفشانی هستند و ارتفاع بعضی از آن‌ها به ۴۰متر هم می ‌رسد. هر کدام از این مخروط‌های سنگی، ساختمان‌های دو تا چهار طبقه هستند. یکی از  جالب ترین ویژگی‌های این خانه‌ها در روستای کندوان عایق بودن در برابر سرما و گرماست، یعنی در زمستان هوای داخل گرم و در تابستان بسیار خنک است.

روستای کندوان

جاذبه های روستای کندوان

روستای زیبا کندوان یکی از جاهای دیدنی در تبریز که می توانید چند روزی را در این روستا بگذرانید و یک روز لذت بخش و خاطره انگیز برای خود بسازید. روستای کندوان دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری همانند: روستای تاریخی و مدفون حیله ور، باغ های میوه، روستای کهنمو و عسل سرای کندو است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

روستای کندوان

رودخانه روستای کندوان

یکی از زیباترین جاذبه های این روستای سرسبز و زیبا وجود رودخانه ای در دل آن می باشد شما می توانید در بدو ورودتان شاهد منظره ی زیبای رودخانه در کنار این طبیعت بکر باشید و لحظاتی را در کنار این رودخانه به استراحت یا آب بازی بپردازید.

روستای کندوان

چشمه آب معدنی کندوان

یکی دیگر از جاهای دیدنی و پزطرفدار در این روستا چشمه آب معدنی روستای کندوان می باشد، این چشمه کنار دره سرسبز پایین روستا قرار گرفته و آب آن توسط چند عدد شیر آب در دسترس مردم قرار گرفته است، آب این چشمه خیلی سبک و زلال است و خواص درمانی دارد.

روستای کندوان

باغ‌ها و مناطق ییلاقی

داخل و اطراف روستای کندوان ییلاقات و باغ‌های باصفا و زیبایی وجود دارد. در داخل باغ‌ها درختان میوه بادام، گردو، سیب و نارون وجود دارد که بسیار جذاب و تماشایی می باشد، البته برای ورود به این باغ های میوه شما باید از صاحب باغ ها حتما اجازه بگیرید.

روستای کندوان

روستای حیله ‌ور

یکی دیگر از جاهای دیدنی  در این شهرروستای حیله‌وراست که فاصله ۲ کیلومتری از روستای کندوان قرار دارد. این روستای زیبا را شاید برای اولین بار که دور ببنید بجز یک روستای بی‌آب‌وعلف هیچ چیز دیگری نبینید. ولی وقتی به ان نزدیکتر شوید، حفره‌هایی که در زمین به چشم‌تان خواهد خورد که بسیار جالب و شگفت انگیز است؛ حیله‌ور روستایی در دل زمین که این حفره ها در اصل خانه هایی دست کند می باشد، که شامل: بخش‌هایی مثل مطبخ،‌ اتاق، انباری، تنورخانه و آغل حیوانات نیز می باشد. این روستا در گذشته محل زندگی افرادی بوده است که طبق روایات در زمان حله مغولان به روستای کندوان مردم مجبور به ترک خانه و زندگی‌شان شدند و حیله‌ور برای همیشه متروک و خالی از سکنه ماند.

روستای کندوان

شغل مردم روستای کندوان

مردم روستای کندوان در این روستا به مشاغلی همچون باغداری، دامداری و تولید و فروش صنایع دستی مشغول می باشند. کشاورزی در بصورت دیمی است و زیاد رونق ندارد این هم به این دلیل که بیشتر زمین‌های روستا صخره‌ای‌اند و برای کشاورزی مناسب نیستند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر تهران تبریز در مشهد می باشد.

روستای کندوان

سوغات روستای کندوان

روستای کندوان از محصولات طبیعی بی نظیری برخورداراست، از محصولات خوراکی این روستا می توان به عسل کندوان که از اصلی ترین سوغاتی های روستای صخره ای کندوان است اشاره کرد، وهمچنین سوغاتی های دیگر شامل گردو، بادام، شیره انگور، گیاهان دارویی و خشکبار نیز می باشد. جالب است بدانید آب معدنی روستای کندوان برای بیماران کلیوی خاصیت درمانی دارد، صنایع دستی روستا نیز شامل گلیم، جاجیم، ورنی و روسری های کلاقه ای، لباس‌های محلی آذربایجان است که می توانید بعنوان سوغات برای خود تهیه نمایید.

روستای کندوان

امکانات رفاهی روستای کندوان

این روستا شاید در ظاهر بسیار ساده به نظر بیاید،‌ کندوان هیچ کم و کسری در امکانات رفاهی ندارد. آب لوله‌کشی و برق در داخل کران‌ها و بوفه، رستوران، سوپر مارکت و مغازه‌های سوغات‌فروشی، سرویس بهداشتی، مسجد، پارک و وسایل بازی کودکان، آلاچیق ، درمانگاه و داروخانه در داخل روستا وجود دارد.

روستای کندوان

آب‌وهوای روستای کندوان

ارتفاع بالای روستای کندوان از سطح دریا و قرارگیری این روستا در منطقه ای ییلاقی و کوهستانی تبریز باعث شده که آب‌وهوای این منطقه در بهار و تابستان خنک و در پاییز و زمستان با سرما و بارش‌های شدیدی همراه باشد.

روستای کندوان

بهترین زمان سفر به روستای کندوان

بهترین زمان سفر به روستای کندوان تبریز بهار و تابستان می باشد.

روستای کندوان

هتل های نزدیک روستای کندوان

در نزدیکی این روستای زیبا هتل های شیکی نیز قرار گرفته است، که اقامت در آنها برایتان لذت بخش خواهد بود. از جمله هتل های این منطقه می توان به هتل زیبا و جذاب صخره ای هما کندوان که معروف ترین هتل ها و معماری بی نظیری نیز دارد و هتل هایی همچون: هتل نظری، هتل عمارت سنگی، سوئیت صخره ای بام کندوان، اقامتگاه بومگردی گونش کندوان، هتل صخره ای تورال، هتل صخره ای لاله کندوان می توان اشاره کرد.

روستای کندوان

رستوران های نزدیک به روستای کندوان

نمی شود که به سفر بروید و غذای های محلی آن شهر را تجربه نکرده باشید. روستای زیبای کندوان نیز دارای رستوران ها وغذاخوری هایی می باشد، که می توانید در سفر به این روستا از خوردن غذاهای محلی آن منطقه نیز لذت ببرید. از جمله رستوران های نزدیک به روستای کندوان می توان به: غذاخوری ارشد چمن، رستوران ملل کندوان، رستوران باغ فدک، سفره خانه سنتی جوانی، رستوران وحید، باغچه سنتی بابایی، غذاخوری حاج قربان اشاره کرد.

روستای کندوان

جاذبه های گردشگری درتبریز

تبریز دارای جاذبه های باستانی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که در بالا روستای سرسبز وتاریخی کتدوان را برایتان معرفی کردیم در ادامه چند مورد از دیگر جاذبه های معروف تبریز را برایتان بصورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

روستای کندوان

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز بزرگ ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است و به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است‌. در این بازار مدرسه، مسجد و کاروانسراهای تاریخی زیادی وجود دارد که نمای این اماکن با آجر و گنبد ها و طاق های زیبا ساخته شده است، از غرفه های موجود در این بازار می توان به غرفه فرش های دستباف تبریزی که معروف ترین صنایع دستی تبریز در جهان می باشد، همچنین کیف و کفش تبریز که از چرم طبیعی درست شده است که چرم تبریز در جهان شهرت بسیار زیادی دارد، شما می توانید در سفر به تبریز سری به این بازار بزنید و بعنوان سوغات تهیه نمایید.

روستای کندوان

خانه مشروطه تبریز

خانه مشروطه یکی از جاذبه های تاریخی در تبریز می باشد، این خانه متعلق به حاج مهدی کوزه‌ کنانی بوده و بعد ها محل تجمع سران مشروطه و مردم شده بود. این بنا دارای معماری بی نظیری می باشد، این ساختمان امروزه به عنوان موزه مشروطه در تبریز به حساب می اید.

روستای کندوان

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهر تبریز است که در خیابان امام خمینی روبروی کوچه صدر و کنار پارک خاقانی واقع شده است. این مسجد متعلق به دوره قراقویونلوها است که به نام های عمارت مظفریه و مسجد جهانشاه معروف است، معماری بی نظیری این مسجد بسیار باشکوه و زیبا است، کاشی کاری های ظریف فیروزه ای و سقف لاجوردی طلا کاری شده این مسجد باعث شده تا به آن لقب فیروزه اسلام را بدهند. این مسجد در سال 1310 به ثبت آثار تاریخی ملی رسیده است.

روستای کندوان

مسیر دسترسی به روستای کندوان

برای دسترسی به روستای کندوان می توانید از تبریز به سمت شهرستان اسکو حرکت کنید و از شهر اسفنجان و روستای کهنمو عبور کرده و به روستای کندوان بروید.

https://ascharter.ir/flight/search/THR/TBZ

آدرس روستای کندوان: ایران، آذربایجان شرقی، شهرستان اسکو، بخش مرکزی، دهستان سهند، روستای کندوان
date_range چهارشنبه 09 شهریور 1401 remove_red_eye 346 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0