{{ctrl.notification}}
روستای کانلیکا استانبول

روستای کانلیکا استانبول

استانبول زیباترین شهر توریستی در ترکیه که با جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانش توانسته به یکی از قطب های گردشگری در دنیا تبدیل شود، این شهر بزرگ توریستی سالانه میزبان گردشگران و جهان‌گردان بسیاری از سراسر دنیا می باشد، در مقاله های قبلی در آس چارتر با بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شده اید در این مقاله روستای کانلیکا در استانبول را معرفی می ‌کنیم، همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

روستای کانلیکا استانبول

 

تاریخچه روستای کانلیکا استانبول

یکی از زیباترین و بکرترین دیدنی ‌ترین مکان‌های توریستی ترکیه روستای توریستی کانلیکا است، این روستا در شمال پل فاتح سلطان محمت در طرف آناتولی و در امتداد ساحل بسفر قرار دارد و از لحاظ تاریخی قدمت زیادی دارد، این روستا محلی مجلل برای افراد ثروتمند در دوران عثمانی ها می باشد، سبک معماری روستای توریستی کانلیکا بسیار جالب و دیدنی در زمان عثمانی ها عمارت های باشکوه چوبی در کنارآب ساخته بودند، این خانه‌ها به شکل یکدست و به رنگ سرخ می باشد.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

وجه تسمیه نام روستای کانلیکا

کانلیکا به زبان ترکی به معنی خونین است. نام این روستا داستان جالبی دارد، شایعات و روایات مختلفی در این باره وجود دارد، از این روایات می توان به این مورد اشاره کرد، روزی یکی از سلاطبن عثمانی دستور می دهد تا پاک ‌ترین و بهترین ناحیه در استانبول را برایش پیدا کنند، در این میان یکی از وزیرهای وی به او پیشنهادی داد، او گفت تکه‌های از گوشت خام و خونی در مکان هایی از استانبول نصب کنند، هر گوشتی که دیرتر فاسد شد آن منطقه پاک ترین محل در استانبول می باشد، همچنین دلیل دیگری نیز وجود دارد که به خاطر چمن‌های سرخ‌رنگ یا خونین رنگ و یا رنگ عمارت‌هایی که به رنگ قرمز عثمانی نقاشی شده‌اند، روایت دیگری نیز وجود دارد که در گذشته نام این روستا گلاورس که یک نام یونانی بوده که به معنای مرغ دریایی است. به گفته برخی ها نیز این نام از کانگولیکا گرفته شده که به معنای خودرو و گاری کوچک است، به گفته ی عده ای نیز کانگلی نام قبیله ای بوده که در گذشته در این محل زندگی می کردند. اما مردم محلی به این منطقه کالنیجا می گویند که به مرور به کانلیکا معروف گشت و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر محسوب می شود.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

جاهای دیدنی روستای کانلیکا

روستای بکر و دیدنی کالینکا یکی از جذابترین روستاهای گردشگری و توریستی در استانبول می باشد، جاذبه های دیدنی همچون خیابان‌هایی که شبیه به شهرهای قدیمی است، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع که قدم ‌زدن در این خیابان‌ها و بازدید از مغازه ها حس خوب نوستالژی را به شما می دهد، 

 

مسجد قاضی اسکندر پاشا

یکی از بناهای تاریخی ترکیه که در روستای کانلیکا مسجد قاضی اسکندر پاشا است، این مسجد در بین سال‌های ۱۵۵۹ تا ۱۵۶۰ توسط معمار سینان و به دستور اسکندر پاشا ساخته شده است، اسکندر پاشا فتح ‌کننده فاماگوستا و یکی از دولتمردان دوره سلطنت عثمانی در قرن ۱۶ میلادی بوده است. علاوه بر مسجد در این روستا مقبره، مدرسه و حمام نیز به دستور وی ساخته شده است. اما از این مجموعه امروزه تنها بخش‌های مسجد و مقبره باقی مانده است. این مسجد تاریخی و زیبا در مقابل اسکله کشتی قرار گرفته است. در نزدیکی این مسجد نیز بازاری قرار دارد که می توانید علاوه بر بازدید از مسجد از این بازار نیز دیدن و خرید نمایید. جالب است بدانید در حیاط این مسجد مقبره اسکندر پاشا قرار دارد.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

کاخ خدیو

یکی از جاذبه های دیدنی در روستای کوچک ساحلی کانلیکا کاخ خدیو است. این کاخ یکی از باشکوه ‌ترین جاهای دیدنی در ناحیه بیکوز و کانلیکا می باشد، در باغی زیبا به همین نام قرار دارد، این کاخ در سال ۱۹۰۷ تکمیل شده است و متعلق به عباس هلمی پاشا خدیو بوده است که بعنوان اقامتگاه تابستانه از آن استفاده می کرده است، این بنای سه طبقه و دارای شومینه ای بزرگ، آسانسور، بخاری تاریخی، دو اتاق خواب بزرگ، و تراس وهمچنین فواره ای معروف که در وسط محوطه باغ آن قرار دارد می باشد. باغ خدیو یکی از بزرگ ترین باغ های گل سرخ در ترکیه می باشد که پر از گل‌های رنگارنگی همچون گل‌های لاله و گل رز است. در این کاخ بوفه ای وجود دارد بنام بوفه سرباز که می توانید در این بوفه صبحانه میل کنید. این بوفه توسط شهرداری استانبول ساخته شده است. 

 

روستای کانلیکا استانبول

 

قبرستان کانلیکا

یکی دیگر از جاهای دیدنی در روستای کانلیکا قبرستان آن می باشد که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد، این قبرستان تاریخی قدمتی حدود 400 سال دارد و بر روی تپه ای و در نزدیکی دریا قرار دارد، این قبرستان تاریخی و بسیار دیدنی می باشد که در نزدیکی مسجد قاضی اسکندر پاشا قرار دارد و می توانید به راحتی از آن بازدید نمایید. در ایم قبرستان چهره‌های مطرح و معروف دنیای رسانه و موسیقی به خاک سپرده شده اند، از معروف ترین این چهره ها می توان به : کیاهان آچار، خواننده و ترانه‌ سرای موسیقی پاپ، باریش مانچو نوازنده راک، خواننده، ترانه سرا، آهنگساز و تهیه‌ کننده تلویزیونی، یاشار نوری اوزتورک استاد دانشگاه الهیات اسلامی، حقوقدان، ستون نویس و نماینده سابق پارلمان ترکیه و صدات سیماوی روزنامه ‌نگار، نویسنده و کارگردان سینما اشاره کرد که در این گورستان دفن شده اند. این قبرستان همچنین به نام میحریمه سلطان نیز معروف است، به نام میحریمه سلطان دختر پادشاه عثمانی می باشد. از بالای این تپه می توانید منظره‌ای با چشم‌انداز تنگه بسفر و پل سلطان مهمت فاتح را مشاهده نمایید.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

اسکله کانلیکا

بندر و اسکله‌ی زیبای کانلیکا از دیگر دیدنی های جذاب روستای کانلیکا می باشد که در کنار دریا واقع شده است. این اسکله و بندر توریستی می باشد و در اطراف آن رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد، این اسکله در شب ها نمای بسیار زیبایی دارد، همچنین پل سلطان محمد فاتح از روی این بندر عبور می کند. . با تهیه بلیط هواپیما ارزان خارجی تبریز استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

جنگل‌های مهرآباد

جنگل‌های مهرآباد یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز و جذاب در روستای کانلیکا می باشد، این جنگل دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی همچون پل بسفر می باشد. در این جنگل زیبا می توانید پیاده روی کنید و از زیبایی های وصف ناپذیر آن لذت ببرید.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

سوغات روستای کانلیکا

روستای زیبای کانلیکا هم مانند روستاهای دیگر دارای محصولات و سوغات می باشد،این روستا نیز به ماست خامه ای هایش معروف است، که از محبوب ترین و پرطرفدار ترین سوغاتی های این روستا می باشد، در گذشته این محله به محله ماست ‌سازان معروف بوده است. شاید برایتان جالب باشد، شیر گاوها در این منطقه به رنگ صورتی می باشد، آن هم به دلیل نوع علف خاص این منطقه است که گاوها می خورند، این ماست از شیر گاومیش، شیر گاو و گوسفند تهیه می شود. این ماست خامه ای پرطرفدار را حسین رییس افندی به مردم محله معرفی کرد. و بعد ازآن اسماعیل حکی بیگ این ماست را به سراسر ترکیه معرفی نمود. این ماست خامه‌ای با خاک قند یا پودر شکر سرو می شود و شما می توانید این ماست را کافه‌ها و رستوران‌های موجود در این روستا تهیه نمایید. علاوه بر این روستای کانلیکا دارای صنایع دستی زیبایی نیز می باشد که از جمله می توان به شیشه‌ها و آبگینه‌های زیبا، بدلیجات خوش رنگ، چشم زخم‌ها و تابلوهای جذاب آن اشاره کرد.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

رستوران‌ ها و کافه های کانلیکا

در روستای زیبای کانلیکا به دلیل وجود گردشگران و توریست های بسیار زیادی که به آن سفر می کنند، روستوران ها و کافه هایی لوکسی وجود دارد که می توانید در حین بازدید از روستا و جاذبه های آن در کافه ها و رستوران های ساعاتی را به خوردن غذاهای خوشمزه و محلی استانبول سپری کنید و از آن لذت ببرید، از رستوران های این روستا می توان به رستوران قدیمی تاج که خوشمزه ترین غذاهای دریایی و همچنین خرما بستنی نیز از معروف ترین دسرهای خوشمزه در این رستوران می باشد، رستوران بهار دوم نیز از دیگر رستوران های این روستا است، گوشت بره تنوری، غذای سلطانی، کاسرول گوشتی/گیاهی، نان پیتای ترد و لاماکون از جمله غذاهای خوشمزه این رستوران است که توسط آتش زغال سنگ طبخ می شود، توصیه می کنیم غذاهای این رستوران را حتما امتحان کنید، رستوران یاکاموز یک رستوران دریایی است که ماهی‌های کبابی آن نظیر ماهی باس و ماهی آنچوی از معروف ترین غذاهای این رستوران است، همچنین صبحانه‌های لذیذ این رستوران مانند: پنیر وان گیاهی، تولوم ارزینکن، شیرینی پاچانگا، سیب زمینی سرخ شده و نان شیرینی گرم طرفداران زیادی دارد. رستوران آدا بارو نیز از رستوران هایی است که در یک باغ زیبا قرار گرفته و منویی از غذاهای غذاهای فست‌فودی همچون: همبرگر، رپ، سالاد تا پاستا، فاجیتا و غذاهای محلی ترکی وجود دارد، این باغ رستوران همچنین مکان مناسبی برای انواع مراسم های بزرگ مثل جشن عقد، نامزدی، تولد و ... می باشد. کافه رایفا لانژ نیز کافه ای لاکچری در این روستا می باشد که می توانید بهترین نوشیدنی ها و قهوه اورجینال ترک را در آن سفارش داده و نوش جان کنید.

 

روستای کانلیکا استانبول

 

مسیر دسترسی به روستای کانلیکا

روستای زیبای کانلیکا در 14 کیلومتری شهر استانبول قرار دارد، شما می توانید برای رسیدن به این روستای ساحلی از طریق دریا، مترو ویا تاکسی استفاده کنید و با طی مسافتی خود را به این روستای زیبا برسانید و ازآن دیدن کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

 

بهترین فصل سفر به روستای کانلیکا

برای سفر به استانبول و بازدید از روستای زیبا و جذاب کانلیکا می توانید در فصل بهار و زمستان سفر کنید.

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range چهارشنبه 17 خرداد 1402 remove_red_eye 922 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

روستای کانلیکا کجاست؟

روستای توریستی کانلیکا در استانبول و در قسمت شمالی دومین پل بسفر قرار گرفته است

فاصله استانبول تا روستای کانلیکا چقدر است؟

مسافت بین استانبول و کانلیکا ۱۴ کیلومتر است اما بسته به نحوه دسترسی، این فاصله بین ۲۰ دقیقه تا ۱.۵ ساعت می‌کشد.

روستای کانلیکا به چه چیزی معروف است؟

لبینیات محلی و ماست خامه‌ای کانلیکا سوغاتی این روستاست و قسمت زیادی از شهرت کانلیکا به همین دلیل است.