{{ctrl.notification}}
روستای لافت قشم

روستای لافت قشم

قشم جزیره ای زیبا و منحصر بفرد در دل آب های خلیج فارس، جاذبه های گردشگری و توریستی در این جزیره باعث شده که سالانه جزیره قشم یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب شود. جاذبه های فراوانی همچون: جنگل های حرا، قلعه پرتغالی ها، جزایرناز، چاه های تلا، تنگه چاهکو، روستای لافت و ... که بسیار زیبا و دیدنی می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در قشم روستای لافت می پردازد، تا با این روستا و جاذبه هایش بیشتر آشنا شوید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید رزرو بلیط چارتر هواپیما ارزان خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

روستای لافت قشم

تاریخچه روستای لافت قشم

روستای تاریخی لافت یکی از جاذبه های گردشگری در قشم که دارای پیشینه‌‌ ای تاریخی بسیار زیادی می باشد، قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد حدود 3000 سال پیش بازمی گردد، روستای لافت در شمال غربی جزیره قشم قرار دارد و حدود ۶۰ کیلومتر ازقشم  فاصله دارد. یکی از عوامل پیدایش زندگی در این جزیره وجود آب شیرین بوده است، که این روستا شکل گرفته است، این روستا یکی از دیدنی ترین جزایر ایران در جزیره قشم است و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی است، به همین دلیل این روستا در سال 1385 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

روستای لافت قشم

معماری روستای لافت

روستای بافت بخاطر قدمت بالایی که دارد، در دوره های مختلف قسمت هایی به ان اضافه شده که اکنون از سه بخش متفاوت تشکیل شده است، معماری خانه های این روستا شبیه معماری خانه های یزد می باشد، به کارگیری بادگیرهای کوچک و بزرگ متنوع که به صورت دو طرفه یا چهارطرفه ساخته شده اند در ساخت خانه ها، این روستا را بسیار جذاب و دیدنی کرده است، ساختار کوچه های تنگ و باریک و وجود تزییناتی همچون اشکال اسلیمی با طرح های گیاهان و ساقه های مارپیچ  که نمای بسیار جذابی را به این خانه ها بخشیده است. باتهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.  

روستای لافت قشم

امکانات روستای لافت قشم

روستای لافت در یکی از تماشایی ‌ترین جزایر ایران قرار گرفته است، که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، که گردشگران و توریست های بسیار زیادی به این جزیره هرساله سفر می کنند و یکی از شلوغ ترین مقاصد برای سفری جذاب و رویایی برای گردشگران می باشد، از این رو این روستا در جزیره ی زیبای قشم دارای امکانات نسبتا خوبی همچون: سوپرمارکت ها، نیمکت ها، آلاچیق، خودپرداز بانک، رستوران، انواع کافه، محلی مناسب جهت اقامت گردشگران، وجود برق شهری و آب شرب می باشد.

روستای لافت قشم

شغل مردم محلی در روستای لافت قشم

روستای لافت یکی از جاذبه های قشم که مردم این روستا برای امرار معاش و گذران زندگی خود مشاغل مختلفی دارند که می توان به باغداری، کشاورزی، دامداری، علف‌چینی، سرشاخه‌چینی، صیادی، لنج سازی و لنج داری و تولید صنایع دستی اشاره کرد.

روستای لافت قشم

سوغات روستای لافت قشم

از جاذبه های روستای لافت قشم برایتان گفتیم، اما یکی دیگه از جاذبه های این روستا سوغات لافت می باشد، که در سفر یکی از تفریحات خرید کردن و بازدید از سوغات متنوع این روستای جذاب می باشد، از صنایع دستی بندر لافت می توان به حصیرهای تزئین، سینی‌های گرد و بزرگ، گلدان، ظروف میوه، انواع محصولات دریایی شامل میگو، انواع ماهی‌های مخصوص جنوب، نان تموشی، ادویه‌های تند و خوشمزه جنوبی و رطب و خرما که می‌توانید در سفر به لافت سوغاتی دلخواه خود را تهیه نمایید.

روستای لافت قشم

غذاهای محلی در روستای لافت قشم

همانطور که می دانید از مرسوم ترین غذاهای جنوبی انواع ماهی های آب های ور خلیج فارس که دارای خواص و مزه بهتری است می باشد، طعم و بوی غذاهای جنوبی در سفر به جنوب کشور هوش از سرتان می برد، اما علاوه بر ماهی های خوشمزه تنوری و کبابی و میگوهای لذیذ می توانید انواع غذاهای دیگر همچون: گلمبا، بریانی، کاتغیا قاتق، خوراک زیبن، ماهی برشته و سور قلیه ماهی، هواری، پیراشکی‌های محلی می باشد که می توانید در سفر و بازدید از این روستا انواع غذاهای متنوع راسفارش دهید و نوش جان کنید.

روستای لافت قشم

جاذبه های دیدنی در روستای لافت قشم

همانطور که در بالا گفته شد جزیره قشم جاذبه های طبیعی و تاریخی فروانی در خود جای داده است، روستای لافت که یکی از این جاذبه های دیدنی و پر گردشگر می باشد در خود جاهای دیدنی جذابی را دارد که در ادامه به معرفی این جاذبه های تاریخی و طبیعی می پردازیم.

روستای لافت قشم

قلعه پرتغالی ها قشم

یکی از جاذبه های دیدنی در روستای لافت، قلعه پرتغالی ها می باشد، قلعه پرتغالی ها در سال 1507 میلادی به دستور یک دریانورد پرتغالی آلفونسو آلبرکرک ساخته شد، این قلعه یکی از مستحکم ترین قلعه ها برای حفاظت از نظامیان پرتغالی در برابر شورش احتمالی بندرنشینان ایرانی ساخته شد.  مساحت این دژ بیش از دو هزار متر مربع است و از مصالحی همچون: سنگ‌های آهکی و گچی با ملاط ساروج محلی ساخته شده است. در چهار گوشه این قلعه 4 برج قرار گرفته است که بر روی آن توپ و منجنیق قرار دارد. این قلعه در نزدیکی روستای لافت قرار گرفته است در بازدید از روستای لافت از این قلعه تاریخی و جذاب نیز دیدن نمایید.

روستای لافت قشم

قلعه نادری قشم

قلعه نادری، قلعه مخروبه ای است که در جنوب روستای لافت قرار گرفته است، این قلعه یکی از آثار تاریخی جزیره می باشد، قدمت این قلعه به حدود ۲۵۰ سال قبل باز می‌گردد. بنای این قلعه به شکل هندسی مربعی ساخته شده و دارای ۳ برج، 30 حلقه آب شیرین، 3 برکه آب، 2 آب انبار قدیمی می باشد، قلعه نادری قشم از ساروج، سنگ و گچ ساخته شده‌اند. این قلعه به دستور لطیف خان، امیرالبحر نادرشاه برای حفاظت از تنگه خوران و ساخته شده بود. این بنای تاریخی با شماره‌ی ثبت 6497 در سال 81 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
روستای لافت قشم

جنگل های حرا قشم

جنگل های حرا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و جذاب و می توان گفت یکی از منحصر بفرد ترین شاهکارهای طبیعت در جنوب کشورمان ایران و در جزیره قشم می باشد، پوشش گیاهی و جزر ومد دریا باعث محبوبیت این جنگل شده است، جنگل های حرا از درختان مانگرو که با آب شور سازگاری دارند تشکیل شده است، در این جنگل ها همچنین آبزیانی همچون خرچنگ، مار دریایی، شیلو، کلینگ که نوعی از صدف است نیز وجود دارد، و پرندگانی همچون مرغ ماهیخوار یا حواصیل، لک لک، مرغ سقا، مرغابی و مرغ دریایی و انواع قورباغه نیز در این منطقه زیست می کنند، شما می توانید برای گشت زنی در این منطقه قایقی اجاره کنید و به بازدید بپردازید و از جاذبه های این جنگل لذت ببرید.

روستای لافت قشم

چاه های تلا قشم

از دیگر جاذبه های تاریخی و دیدنی در نزدیکی روستا لافت در جزیره قشم چاه های تلا می باشد، تعدادی حدود 366 عدد چاه به تعداد روزهای سال کبیسه که عمق هر کدام از انها به 3 تا 6 متر می رسد. این چاه ها توسط فردی بنام خواجه کریم ساخته شده بود، که در هنگامفصول پر بارش و بارندگی های شدید این چاه ها پر از آب می شدند و اهالی روستا برای استفاده از آب شیرین هرماه سر یک چاه را باز می کردند و تا آخرماه از آب شیرین آن چاه استفاده می کردند. امروزه فقط تعداد 33 تا عدد از این چاه ها باقی مانده است.

روستای لافت قشم

جزیره شیخ اندر آبی روستای لافت قشم

از دیگر جاذبه های دیدنی در روستای لافت که در نزدیکی این روستا واقع شده است، جزیره شیخ اندر آبی می باشد، این جزیره بسیار کوچک می باشد، و کسی در آن زندگی نمی کند، در هنگام جزر این جزیره به روی آب می آید، و از نظر مردم محلی این جزیره بسیار مقدس می باشد، که برای ماهیگیران و دریانوردان بسیار ارزشمند و قابل احترام است، این جزیره کوچک بعنوان یک زیارتگاه برای آنها محسوب می شود. همچینین در این روستا علاوه بر این زیارتگاه، زیارتگاه های دیگری همچون زیارتگاه شیخ موسی، زیارتگاه شیخ شمس الدین و زیارتگاه سید حسن منصور وجود دارد که در نزدیکی قبرستان این روستا واقع شده است.

روستای لافت قشم

بهترین فصل برای سفربه روستای لافت

قشم جزیره ای با آب و هوای بسیار گرم و خشک و نزدیک به مدار راس السرطان واقع شده است، این جزیره در تابستان ها به دلیل رطوبت بالا هوا و گرمی هوا بسیار شرجی می شود و برای سفر مناسب نمی باشد، و دمای هوا به 46 درجه سانتی گراد نیز می رسد. به همین دلیل بهترین فصل برای سفر و بازدید از روستای لافت فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار می باشد که هوای مطبوع و دلپذیری دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هوایپما ارزان چارتر تهران قشم در شهر مشهد می باشد.

روستای لافت قشم

مسیر دسترسی به روستای لافت

برای دسترسی به روستای لافت باید در ابتدا به قشم بروید و از آنجا به وسیله تاکسی از جاده شمالی جزیره قشم حدود 60 کیلومتر را به سمت روستای لافت طی کنید، که 45 دقیقه زمان می برد. حتی می توانید اگر از سمت بندرعباس به قشم می روید با لندیگراف مستقیم به سمت روستای لافت حرکت کنید.

 

date_range یکشنبه 18 دی 1401 remove_red_eye 122 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0