{{ctrl.notification}}
روستای سنگان کجاست؟

روستای سنگان کجاست ؟

سنگان نام یک روستا و منطقه کوهستانی و بسیار زیبا در شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان است ، ارتفاع این روستا از سطح دریا 2100 متر است ، این منطقه که در اطراف تهران است از مناطق ییلاقی نزدیک به تهران می باشد مکانی بسیار زیبا برای گشت چند روزه و تفریح می باشد در ادامه با اس چارتر سامانه خرید اینترنتی بلیط چارتر همراه باشید تا به شما این روستا را معرفی کنیم.

روستای سنگان

اگر به دنبال یک مکان خنک در تابستان هستید حتما سری به این روستا بزنید ، این روستا اب و هوای کوهستانی دارد و بسیار خنک می باشد ، رودخانه سنگان بسیار سرسبز می باشد ، شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و باغداری است و از محصولاتی که تولید می کنند می توانیم به گردو ، هلو ، گیلاس ، البالو ، زردالو اشاره کنیم. مردم این روستا بسیار مهمان نواز هستند و به گویش تاتی صحبت می  کنند ، این روستا ترکیبی از چند روستای مختلف است که در کنار هم سنگان را تشکیل می دهند.

روستای سنگان

این روستا به اسم های سنگان پایین (ده پایین ) ، سنگان میانی ( ده میان ) ، سنگان بالا ( ده سر ) ، باغ دره ، دره تک ، سنگان نو می باشند. قدیمی ترین محله روستای سنگان ، سنگان پایین نام دارد که ورود به سنگان از همین روستا است ، اثار باقی مانده تاریخی به ویژه ارامگاه امامزاده های سه گانه سنگان نشان دهنده قدمت طولانی این روستا است به استناد نوشته های برخی از سنگ قبرها قدمت روستای سنگان به بیش از 500 سال می رسد.

روستای سنگان

روستای سنگان

همانطور که در بالا گفته شد این روستا از توابع بخش کن و روستای سولقان است که در جاده امام زاده داوود واقع شده است ، این روستا که از روستا های زیبای اطراف تهران هست با گشتن در داخل ان می توانید قدمت ان را از کوچه های ان پیدا کنید ، اما امروزه که ساخت و سازهای زیادی در این روستا شده کوچه باغ های این مکان تبدیل به اپارتمان شده اما همچنان می توانید زیبایی این روستا را می توانید در کوچه باغ ها یافت کنید ، جالب است  بدانید روستای سنگان دو اثر ثبت شده دارد و در فهرست اثار ملی ایران ثبت شده است. این دو اثر شامل ابشار سنگان و چنار هزار ساله سنگان است که از نظر ثبت اثار ملی روستای سنگان یکی از غنی ترین روستاها می باشد ، زیرا در اطراف تهران شما کمتر روستایی را می توانید پیدا کنید که دو اثر ثبت شده ملی داشته باشد.

روستای سنگان

ابشار سنگان

این ابشار از بلند ترین ابشار های اطراف تهران است که به ابشار یخی نیز معروف است این ابشار را میتوانید بعد از روستای سنگان مشاهده کنید و از طبیعت بکر ان استفاده کنید ، از ابشار تا این روستا چیزی حدود 6 کیلومتر راه می باشد و ارتفاع خود ابشار حدود 30 متر است که همانطور گفته شد جزو بلند ترین ابشار های تهران می باشد .

روستای سنگان

ابشار سنگان در گذر زمان

این ابشار در ماه های فروردین و اردیبهشت خیلی پر اب است ، تابستان زمان خوبی برای پیاده روی می باشد این ابشار در اب و هوای ییلاقی سنگان لذت دیگری دارد ، این ابشار به مرور زمان ابش کم می شود به همین دلیل برای اینکه اب بیشتری را ببینید بهتر است که در فصل دیگری بیایید و تابستان را انتخاب نکنید. اما در زمستان ها این ابشار را می گویند ابشار یخی ، به هنگام فصل سرما تغییرات اساسی زیادی را خواهید دید.

روستای سنگان

مکان های دیدنی روستای سنگان

امامزاده سید علاالدین

این امامزاده از اولین نشانه های تاریخی و قدمت داشتن این روستا است که نشان می دهد قدمت ان به خیلی سال قبل باز می گردد ، این امامزاده را بالای تپه ای نزدیک به گورستان سنگان پیدا خواهید کرد .

روستای سنگان

امام زاده سید عماد الدین

این امامزاده در ده میان واقع شده است و تکیه سنگان هم دقیقا در همین محله و کنار امام زاده است ، در مناسبت هایی که مذهبی است مردم سنگان از فضای این دو یعنی امام زاده و تکیه برای برگذاری مراسم هایشان استفاده می کنند اگر زمانی به روستای سنگان رفتید که مناسبت مذهبی داشتند حتما تماشا کنید.

روستای سنگان

گورستان روستا

این گورستان بخاطر اینکه در منطقه خوش اب و هوای سنگان قرار دارد جزو مکان های دیدنی این روستا محسوب می شود ، نکته ای که قابل اهمیت برای این گورستان است بعضی از قبرها برای 500 سال و به گفته برخی بعضی قبرها برای 2000 سال سال پیش است ، این سال ها نشان دهنده قدمت این روستا می باشد.

روستای سنگان

اهالی سنگان

این روستا مانند دیگر روستاها مهاجرت های زیادی داشته است اما این مهاجرت مانع ادامه کسب و کار و کمک به روستا نشده است ، همچنین در این روستا طایفه های بزرگی چون محمد حسینی ، بذر انبار ، شاه بابایی ، خانی ، خوشه دار ، کرمی و ابوالقاسمی به این روستا کمک می کنند.

روستای سنگان

همچنین خانواده بزرگ اویسی که همان اقوام عیسی خان هستند از طایفه های ثروتمند و بزرگ روستای سنگان هستند که این خانواده در این محله دارای ملک های زیادی هستند و عیسی خان نایب الحکومه شمیرانات بوده است و بعد از رسیدن به مقامش هیچ گاه زادگاهش را فراموش نکرد و همیشه کمک می کرد.

روستای سنگان

بهترین زمان سفر برای روستای سنگان چه زمانی است ؟

این روستا در میان کوه های البرز قرار گرفته و اب و هوای بسیار خنک و دل پذیری دارد از همین جهت  بهترین زمان  بازدید برای این روستا فصل تابستان است ، فصل بهار هم که زیبایی خاص خودش را دارد و گل و گیاهان رنگارنگ فضای شادی را ایجاد می کنند همچنین این روستا در پاییز برای علاقمندان به  عکاسی فوق العاده می باشد و می توانند عکس های فوق العاده ای خلق کنند ، جالب است بدانید در فصل بهار اطراف این ابشار پر از ریواس می شود ، دیگر گیاهانی که ممکن است مشاهده کنید سماق ، زرشک ، گلپر می باشند جز این ها در این روستا میوه هایی چون زردالو ، انجیر ، البالو ، گیلاس ، گردو ، توت ، سیب موجود می باشد. همچنین شما می توانید در این روستا حیواناتی چون بز کوهی ، کبک ، تیهو ، کل ، قوچ وحشی ، روباه ، کفتار ، گرگ ، پلنگ را مشاهده کنید.

روستای سنگان

چه وسایلی برای سفر به روستای سنگان مورد نیاز است ؟

شما در هر زمان که بخواهید به این روستا سفر کنید باید  بدانید که چه وسایلی باید همراه خود داشته باشید به عنوان مثال اگر برای فصل زمستان بخواهید بروید به این روستا باید یخ شکن ، گتر و لباس گرم همراه خود داشته باشید و اگر بخواهید در فصل تابستان به این روستا سفر کنید بایستی کوله پشتی سبک قابل حمل ، کفش مخصوص پیاده روی ، همراه خود داشته باشید ، شما می توانید بلیط لحظه اخری زابل تهران خود را با استفاده از سایت اس چارتر تهیه کنید و سفر لذت بخشی داشته باشید.

روستای سنگان

مسیر دسترسی روستای سنگان

از سمت تهران به سنگان اگر بخواهید بروید چیزی حدود 40 دقیقه راه است که از طریق جاده امام زاده داوود با خودروی شخصی راه دارد همچنین شما می توانید از جاده کوهسار که مسیر رسیدن به روستای سنگان است استفاده کنید.

روستای سنگان

روستا و ابشار سنگان چه امکاناتی دارند ؟

از امکانات این روستا می توانیم به سرویس بهداشتی ، فروشگاه ، رستوران ، اشاره کنیم بایستی بدانید که در مسیر دسترسی به ابشار و محدوده ان هیچ گونه امکانات دیگری وجود ندارد.

روستای سنگان

ابشار سنگان کجاست ؟

این ابشار در شمال غرب روستای سنگان از توابع بخش کن ، حدود 20 کیلومتری شمال غرب تهران و دامنه های قله پهنه حصار واقع شده است. آس چارتر ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما اهواز تهران را به شما ارائه میدهد.

date_range چهارشنبه 01 تیر 1401 remove_red_eye 726 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0