{{ctrl.notification}}
روستای سقالکسارگیلان

روستای سقالکسارگیلان

سقالکسار روستایی سرسبز در ۱۵ کیلومتری شهر رشت، استان گیلان است. دریاچه سقالکسار دارای چشم اندازی دلنشین و دیدنی است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. وجه تسمیه سقالکسار، در حقیقت به معنای پرندگان مهاجر می باشد که در گویش محلی به محل آب خوری لک لک و سار، سقالکسار گفته می شود. از این دریاچه بکر و زیبا با عنوان پاکیزه ترین دریاچه ایران یاد می شود.آس چارتر در این مقاله شما را با زیباترین روستای گیلان آشنا می کند. شما می توانید برای دیدن جاذبه های این روستای سقالسکار بلیط هواپیما اصفهان رشت خود را بصورت آنلاین از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

 

روستای سقالسکار گیلان

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار فقط ۶۴ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مساحت آن نیز ۱۵ هکتار است که در پشت یک سد خاکی واقع شده ‌است. آب این دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می‌ گردد. دریاچه سقالکسار از جمله دریاچه هایی است که هر ساله گردشگران و عکاسان هنری و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می کند. چرا که اطراف این دریاچه زیبا را جنگل های فراوان فرا گرفته است و درختان جنگل اطراف این دریاچه در فصول مختلف زیبایی دریاچه را چندین برابر می کند.

انعکاس تصویر درختان نارنجی و زرد در فصل پاییز و همچنین سبز شدن اطراف دریاچه سقالکسار باعث شده است که بهترین فصل رفتن به دریاچه سقالکسار فصل پاییز و تابستان باشد. البته نمی توان منکر زیبایی آن در فصل زمستان شد. چرا که این دریاچه سفید پوش، زیبایی های خاص خودش را همچنان به رخ می کشد.

روستای سقالسکار گیلان

یکی از جاذبه های خیره کننده دریاچه سقالکسار وجود ویلایی است که در وسط سد ساخته شده است و در فصول مختلف سال و با توجه به میزان بارش این ویلا در آب فرو می رود و گاهی تا سقف در زیر آب می ‌رود. به همین دلیل سالانه فقط برای ثبت تصویر این ویلا در دریاچه پاک و زیبای آن، عکاسان مختلفی روانه روستای سقالکسار می شوند. البته این ویلا نمادین است و قابل سکونت نمی باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما تهران رشت در مشهد می باشد.

دریاچه سقالکسار برای گردشگرانی مناسب است که می خواهند از هیاهوی شهر به سکوت و صدای طبیعت مهاجرت کنند، زیرا در اینجا تا چشم کار می‌ کند، همه چیز جلوه گر زیبایی‌ های خلقت است، درختانی که انعکاس تصویرشان در آب می ‌رقصد، زمینی که با آب دست به دست هم داده اند و آرامش را به مهمانانشان هدیه می‌ کنند، شاید این منظره که چشم از تماشایش سیر نمی ‌شود، به ندرت تکرار شود.

روستای سقالسکار گیلان

سد خاکی سقالکسار

یک سد خاکی زیبا در دل این روستا وجود دارد اما از ابتدا این سد خاکی وجود نداشت و بر اثر تلاش یکی از اهالی در این روستا احداث شد. یک کشاورزی به نام جعفر خوشحال در سال ۱۳۶۲ در این روستا به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شد و به تهران برای دیدار از ریاست جمهوری رفت.در تهران مسئولین از وی خواستند که تقاضای خود را مطرح کند. او هم به دلیل خشکسالی‌هایی که در آن سال‌ها وجود داشت از آنها تقاضا کرد که یک سد خاکی را احداث کنند تا مشکل آبیاری زمین‌های کشاورزی حل شود. این سبب شد تا سد خاکی سقالکسار احداث شود. تندیسی از این کشاورز جهت تشکر از زحمات وی در ورودی سد خاکی بنا شده است.

روستای سقالسکار گیلان

جاذبه های گردشگری روستای چشم نواز سقالکسار

دریاچه سقالکسار: مهم ترین دیدنی سقالکسار، دریاچه سقالکسار به ارتفاع ۶۲ متر است که در پشت سد خاکی تشکیل شده و آب آن از بارش برف و باران تامین می شود.

روستای سقالسکار گیلان

قلعه رودخان: ساخته شده در دوران ساسانی، که ارتفاع دیوار های قلعه بسیار بلند بوده و به علت داشتن ۶۵ برج و بارو، عظیم ترین قلعه کشور شناخته شده است که در 36.5 کیلومتری از روستا قرار دارد. دافسار، ماسوله و موزه میراث روستایی از جمله جاذبه های نزدیک به این روستای گردشگری است.

روستای سقالسکار گیلان

امکانات تفریحی دریاچه سقالسکار

در اطراف دریاچه برای راحتی توریست ها آلاچیق هایی به همراه باربیکیو تعبیه شده که به راحتی می ‌توانید از آن ها برای اقامت کوتاه خود استفاده کنید. البته در روزهای شلوغ تر ممکن است تعداد آن ها کافی نباشد ولی زمین های اطراف بسیار صاف و هموار و دارای سایه مناسب هستند که قطعا نشستن بر روی آن در محیطی سرشار از آرامش، لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این شما می توانید پیاده روی در اطراف دریاچه و همچنین قایق سواری هم در برنامه یک روزه خود قرار دهید. شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط چارتر رشت را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

روستای سقالسکار گیلان

در ورودی این دریاچه یک مغازه برای خرید اجناس مورد نیازتان وجود دارد اما توجه کنید که پس از ورود به دریاچه دیگرمغازه ای در آن جا وجود ندارد. البته اگر اهل کافه نشینی هستید، می توانید سری به کافه باصفایی که در کنار دریاچه وجود دارد، بزنید و طعم و عطر مطبوع چای گیلان را بچشید و از تماشای منظره زیبای دریاچه و درختان اطراف آن بهره مند شوید. هنگام تماشای منظره چنین به نظر می رسد که انعکاس تصویر درختان در آب در حال رقصیدن هستند و آرامش و سکوتی بی همتا سراسر اطراف شما را فرا می گیرد.

روستای سقالسکار گیلان

صنایع دستی و سوغات منطقه سقالسکار

از صنایع مهم این منطقه می توان به صنایع غذایی، ریسندگی، سبد بافی، حصیر بافی، پرورش کرم ابریشم، کشت برنج، چای و صیادی اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به سقالکسار

روستای منحصر به فرد سقالکسار، در هر فصل زیبایی های مخصوص به خود را دارد. با توجه به آب و هوای استان گیلان، بهتر است قبل از زمان سفر وضعیت آب و هوارا بررسی کنید. پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا زمان مناسبی برای سفر نخواهد بود. در فصل تابستان، همه درختان و جنگل های اطراف سقالکسار یکپارچه سرسبز می شوند و اما در پاییز رنگارنگ شدن برگ های درختان باعث چشم نواز شدن مناظر می گردد.

روستای سقالسکار گیلان

از دیگر جاذبه‌های این روستای زیبا این است که شما سرتاسر این سد خاکی را با قایق پارویی که در اختیار شما قرار داده می‌ شود، می‌ توانید زیر پا بگذارید یا با پای پیاده دور تا دور آن را قدم بزنید و از زیبایی‌ های آن لذت ببرید. ماهیگیری در این دریاچه ممنوع می‌باشد. بلیط لحظه آخری در سایت آس چارتر میسر می باشد.

روستای سقالسکار گیلان

شما تنها ۱۵ کیلومتر از یک محیط شلوغی مثل شهر رشت تا یک مکان ساکت و آرامی مثل سد خاکی سقالکسار فاصله دارید و هر زمان که نیاز به آرامش داشتید تنها در زمانی حدود ۱۵ دقیقه می‌توانید خود را به این مکان برسانید

آدرس:

این روستا در ۱۵ کیلومتری از جنوب شهر رشت در جاده جیرده و دهستان لاکان واقع شده است.

date_range دوشنبه 22 آذر 1400 remove_red_eye 944 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0