{{ctrl.notification}}
روستای درک چابهار

روستای درک چابهار

شهر چابهار، یکی از شهرهای بندری در جنوب کشور ایران می باشد که در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. شهر چابهار دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی است که باعث گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج از ایران جذب خود کند.

روستای درک

روستای درک چابهار نیز یکی از جاذبه های دیدنی این شهر است. چابهار جاهای دیدنی فوق العاده زیبای زیادی دارد که با دیدن آنها لذت خواهید برد، در این مقاله شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد زاهدان به این شهر سفر کنید و از دیدن جاذبه های دیدنی در این شهر لذت ببرید.

روستای درک

معرفی روستای درک

روستای درک یکی ازبکرترین و زیباترین، مناطق گردشگری در چابهار می باشد، طبیعت شگفت انگیزدرک تپه های ماسه ای چشم نواز ، ساحل صخره ای ، شنی و مرجانی ، وجود کوه ، جنگل و دریا در کنار جاده‌ای کویری در امتداد دریای عمان، ترکیب نخلستان‌ها، وجود رمل‌های کویری در ساحل یکی از شگفت انگیز ترین مناظر دیدنی و بکر در درک است. جالب ترین جاذبه در این روستا این می باشد، که اگر کمتر از 2 متر زمین را بکنید به آب شیرین از دل زمین خواهید رسید.

روستای درک

راز روییدن درختان در این نقطه از کویر وجود آب شیرین در این زمین ها می باشد. همچنین سواحل ماسه ای و بدون سنگ درک جزو برترین و یکی از پاک ترین ساحل های کشور شناخته شده است.

روستای درک

دیدنی های روستای درک

این روستای زیبا بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری در چابهار مورد استقبال بی نظیری از گردشگران و مسافران قرار گرفته است، از جمله دیدنی های این منطقه می توان به طبیعت خاص و تپه‌های ماسه‌ای و رمل‌های سفید، باغات موز و میوه‌های گرمسیری، انواع درختان گرمسیری و چاه های آب شیرین و پوشش گیاهی خاص این منطقه اشاره کرد، در ادامه به معرفی جاهای دیدنی این روستای زیبا خواهیم پرداخت.

روستای درک

ساحل جنگلی پوشش گیاهی روستای درک

وجود آب شیرین در این منطقه باعث به وجود آمدن و رویش انواع گیاهان در این منطقه شده است، جنگل های حرا و نخلستان ها و انواع درختان چش، انجیرمعابد، نخل سبز رنگ، هندوانه، ذرت و ... می باشد. در بعضی از مناطق در نزدیکی ساحل روستا درختان و گیاهان زیادی وجود دارد، که این منطقه را به جنگلی ساحلی منحصربفردی تبدیل کرده است.

روستای درک

ساحل ماسه ای روستای درک

در قسمتی از روستا منظره شگفت انگیز رمل های ماسه ای و کویر که به دریای عمان متصل شده است، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. شما می توانید با بالا رفتن از رمل های ماسه ای و تپه های کویری با منظره ی زیبا دریا زیبای عمان روبرو شوید و از تماشای این منظره حیرت انگیز لذت می برند. روستای دَرَک چابهار تنها ساحل متصل به کویر به شمار می رود. جالب است بدانید برای درمان دردهای عضلانی و استخوانی می‌توانید روی این شن‌های طلایی درخشان حساب کنید.

 روستای درک

ساحل صخره ای روستای درک

بخش دیگری از ساحل درک ساحل صخره ای مکران است، این ساحل به دلیل برخورد آب دریا به کوه، باعث به وجود آمدن صخره هایی زیبا شده است، که بسیار دیدنی و زیبا می باشد.

روستای درک

ساحل مرجانی روستای درک

ساحل های مرجانی روستای درک نیز نزدیک به ساحل شنی قرار دارد. و از زیباترین ساحل های این منطقه می باشد، که شما می توانید انواع سنگ های مرجانی را در این ساحل ببنید. با تهیه بلیط چارتر تهران زابل از سایت آس چارتر سامانه خرید بلیط چارتر پرواز از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

روستای درک

غروب در ساحل روستای درک

یکی از زیباترین مناظری که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، دیدن غروب آفتاب در ساحل زیبای دریا می باشد، در درک نیز شما می توانید بر روی رمل‌های کویری بنشینید و به خورشیدی در پایین رفتن در آب دریا نگاه کنید. و از دیدن این منظره زیبا لذت ببرید.

روستای درک

شب های روستای درک

از زیباترین مناظر بکر در کویرها پایین آمدن ستاره‌های آسمان کویر در شب می باشد، که انگاری می توانید از نزدیک آنها را لمس کنید، سکوت شب‌های کویر همرا با صدای امواج دریا و وجود ستارگان درخشان در کنارهم منظره ای فوق العاده ای را تشکیل می دهند که از دیدن آنها به وجد خواهید آمد.

روستای درک

آفرود در ساحل کویری روستای درک

رمل های شنی مکان مناسبی برای آفرود بازهاست، جایی که می توان با ماشین های آفرود بر روی رمل ها و تپه های شنی رانندگی کنید و از تپه های و رمل های شنی با هیجان زیادی رانندگی کنید و از این تفریح لذت بسیار ببرید.

روستای درک

ورزشهای آبی در روستای درک

یکی از تفریح های جذاب در هر ساحلی، شنا در دریاست که بسیار لذت بخش خواهد بود زیبای و منظره ساحل دریای نیلگون عمان در روستای درک اینقدر خاص و بی نظیر است که نمی توان چشم از آن برداشت، در این ساحل امکاناتی برای شنا و قایق سواری وجود ندارد، ولی اگر به ورزش های آبی علاقه مند هستید می توانید تجهیزات کافی به همراه خود برای موج سواری، قایق سواری و دیگر ورزش های آبی به همراه داشته باشید، و لحظاتی را در این دریای آبی و آرام به تفریح بپردازید. توجه داشته باشید که در ساحل درک غریق نجات و قایق های امداد وجود ندارد به رعایت کردن موارد ایمنی بسیار توجه داشته باشید زیرا درمانگاه و اورژانس با شما کیلومترها فاصله دارد.

روستای درک

عکاسی و پیاده روی در روستای درک

زیبایی های این منطقه بسیار شگفت انگیز و دیدنی می باشد، شما می توانید درسفر به درک در کنار ساحل و زیر سایه نخل ها در کنار جنگل ها و نخلستان های سر به فلک کشیده، ساحل شنی، مرجانی و ماسه ای قدم بزنید و در آرامش این ساحل فریبنده و افسانه ای‌ غرق شوید و به عکاسی و ثبت مناظر دیدنی و بکر این منطقه بپردازید و از لحظه لحظه سفر خود لذت ببرید.

روستای درک

کوه های مریخی روستای درک

از دیگر زیبایی های بی نظیر و طبیعی در این منطقه وجود کوه‌های مینیاتوری یا مریخی می باشد، پدیده‌ی زمین شناسی‌ای زیبا و نادر کوه‌های مریخی است. این کوه‌ها در اثر فرسایش باد و خاک به وجود آمده‌اند. وجود این کوه ها منظره‌ای دیدنی به این مناطق داده‌اند که شباهت زیادی به تصاویر به دست آمده از مریخ می باشد.

پلانکتون‌ها روستای درک

یکی از زیباترین جادبه های دیدنی در این روستای زیبا در چابهار درخشش پلانکتون‌ها درسواحل دریای عمان می باشد، ساحلی نورانی از درخشندگی پلانکتون‌ها که جذابیت زیادی دارد و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند، برای دیدن این ساحل زیبا شما می توانید در اواخرزمستان و اوایل بهار به این منطقه زیبا سفر کنید.

روستای درک

غذاهای محلی روستای درک

در این روستای ساحلی شما می توانید بهترین و تازه ترین ماهی های و میگوها را تهیه کنید. دراین منطقه صیادان زیادی وجود دارد که به ماهیگیری مشول هستند به همین خاطر شما تازه ترین ماهی ها را می توانید در این منطقه سفارش دهید، طبخ غذاهای دریایی توسط آشپزهای بلوچ بسیار لذیذ است، غذاهای مانند: خورش شنبلیله در کنار طبخ انواع ماهی و میگو از لذیذترین غذاهای این منطقه می باشد، همچنین وجود زغال اخته و تمبر هندی در این غذاها به آن ترشی و طعم بی نظیری می دهد و معمولا با ادویه های خاص و سنتی آماده می شود.

روستای درک

اقامت در روستای درک

روستای درک هیچ گونه امکاناتی از قبیل هتل و مهمانسرا ندارد برای اقامت در این منطقه شما می توانید از خانه های محلی در این روستا  اجاره کنید یا اینکه کمپ بزنید. کمپ زدن در طبیعت این منطقه بسیار جذاب خواهد بود به شما این امکان را می دهد که از زیبایی های آسمان شب و ستارگان کویری و ساحلی لذت ببرید.

روستای درک

گویش و پوشش مردم محلی روستای درک

مردم روستای درک اغلب از قوم بلوچ هستند و به زبان بلوچی صحبت می‌کنند، پوشش مردم این منطقه پوشش بلوچی است. پارچه‌های رنگی سوزن‌دوزی شده و تزئین شده برای زنان و لباس‌های خنک و بلند سفید رنگ و شلوارهای لیفه‌دار از پوشش مردان این منطقه می باشد.

روستای درک

بهترین زمان سفر به روستای درک

روستای درک یکی از گرم‌ترین مناطق درجنوب کشورمی باشد، که در بیشتر مواقع سال گرم است. به همین دلیل تابستان برای سفر مناسب نمی باشد، شما می توانید از اوایل بهار تا اواسط پاییز به این منطقه زیبا سفرکنید.

روستای درک

آدرس روستای درک: ایران، استان سیستان و بلوچستان، کنارک

date_range چهارشنبه 09 شهریور 1401 remove_red_eye 136 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0