{{ctrl.notification}}
روستاهای اطراف مشهد

روستاهای اطراف مشهد

مشهد شهر توریستی و گردشگری و زیارتی که در سال های اخیر یکی از شهرهای پر گردشگر در ایران به حساب می آید، مشهد یکی از شهرهایی است که علاوه بر داشتن زیارتگاه های متعدد جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را نیز در خود جای داده است، یکی از جاذبه های دیدنی دیگر در مشهد روستاهای اطراف آن می باشد روستاهای تاریخی و روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا که می تواند مکانی باشد برای آرامش گرفتن از الودگی های شهری و دود و شلوغی و سروصدا، در این مقاله آس چارتر به معرفی روستاهای اطراف مشهد می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بلیط هواپیما ارزان تبریز مشهد را به راحتی از این سامانه تهیه کنید.

روستاهای اطراف مشهد

روستای نغندر مشهد

روستای نغدر یکی از روستهای اطراف مشهد که در 10 کیلومتری طرقبه واقع شده است، این روستا در گذشته به نوغان دره معروف بوده است، نوغان به معنی ابریشم می باشد. ایت روستای دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی است، و یکی از دلایلی که این روستا به این نام نوغان معروف شده به دلیل پرورش کرم ابریشم بوده است. این روستا قدمت تاریخی زیادی دارد، قلعه ای تاریخی از جنگ جهانی دوم در این روستا نشان دهنده قدمت بالای آن است. شغل بیشتر مردم این روستا دامداری و کشاورزی است و از این راه امرار معاش می کنند، این روستا به دلیل وجود باغات زیاد و سرسبزی و وجود رودخانه ای پر آب به یکی از مناطق گردشگری و توریستی در طرقبه تبدیل شده است، پوشش گیاهی این روستا را بیشتر درختان تنومند توت تشکیل داده است.

روستاهای اطراف مشهد

بهترین فصل برای بازدید به این روستای سرسبز و زیبا فصل بهار وتابستان می باشد، اگر عاشق فصل پاییز هستید می توانید در فصل پاییز به این روستا بروید و از زیبایی ها و این فصل هزار رنگ استفاده کنید. و به عکاسی از این مناظر زیبا بپردازید. در اطراف این روستا همچنین غذاخوری هاو رستوران های متعدد وجود دارد که می توانید در بازدید از این روستای زیبا به این رستوران ها بروید و غذای خوشمزه ای نوش جان کنید.

آدرس روستای نغندر: مشهد، شهرستان طرقبه، بعد از کمربندی امام خمینی

روستاهای اطراف مشهد

روستای زشک مشهد

از دیگر روستاهای اطراف مشهد می توان به روستای زشک اشاره کرد، وجود قلعه های تاریخی دراین منطقه قدمت روستای زشک را می توان به دوران قاجار نسبت داد. این روستا در 20 کیلومتری مشهد و در جنوب شرقی رشته کوه های بینالود و دره شاندیز قرار گرفته است، این روستا دارای آب و هوای بسیار مطبوعی می باشد، و حدود 8000 نفر جمعیت این روستا است. زشک به معنی زو و اشک یعنی چشمه های جوشان می باشد، در این روستا دارای چشمه های فراوانی است که می توان گفت یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی در اطراف مشهد محسوب می شود. این روستا همچنین دارای پوشش گیاهی مناسبی از انواع درختان گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو می باشد.

روستاهای اطراف مشهد

که وجود باغ های زیبا و سرسبز و انواع درخت میوه و امکاناتی مانند: چایخانه، کافه و رستوران های متعدد باعث شده این روستای مکانی برای گردش و تفریح مردم مشهد باشد و همچنین توریست ها و گردشگران بسیار زیادی هرساله از این منطقه دیدن می کنند. شغل وپیشه بیشتر مردم ای روستا باغ داری، پرورش دام و طیور و شیلات و صنایع دستی می باشد. بهترین فصل بازدید از این روستا فصل بهار و تابستان است. همچنین این روستا دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی دیدنی مانند: چشمه قلقلی، قله شیرباد، قله چمن و قلعه باستانی ویرانی است. همچنین دهکده المپیک ثامن الائمه در نزدیکی این روستا قرار گرفته است. قله چمن یکی از کوه های پرطزفدار برای کوهنوردان می باشد همچنین این درر این کوه انواع گیاهان دارویی وجود که خواص درمانی دارند.

آدرس روستای زشک: مشهد، شاندیز، روستای زشک

روستاهای اطراف مشهد

روستای عنبران مشهد

روستای عنبران یکی از روستاهای زیبا و دیدنی با خانه های ساخته شده از سنگ و چوب که به شکل پلکانی در بالای یکدیگر قرار گرفته اند، این روستا در فاصله 26 کیلومتری مشهد و در فاصله 1 کیلومتری طرقبه قرار گرفته است. روستای عنبران دارای طبیعتی بی نظیر و بکری می باشد، وجود درختان میوه، باغ های انگور، آلو بخارا و گوجه سبز، ییلاق های سرسبز و آب و هوای مطبوع و وجود امکاناتی نظیر کافه ها و رستوران های متعدد با طعم لذیذ کباب با گوشت تازه که می تواند در این طبیعت بسیار لذت بخش باشد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان شیراز مشهد از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس روستای عنبران: 26 کیلومتری مشهد، طرقبه، روستای عنبران

روستاهای اطراف مشهد

روستای کنگ مشهد

روستای تاریخی با قدمتی 1000 ساله که در دامنه کوه های بینالود به شکل پلکانی قرار گرفته است. این روستای زیبا ودیدنی با طبیعتی بکر و سرسبز یکی از جاذبه های گردشگری در مشهد بشمار می رود، که سالانه میزبان گردشگران خارجی و ایرانی زیادی می باشد، کنگ به معنی پرنده قوی پنجه ای است که در کوهستان زندگی می کند و در معنی دیگر به معنای دژی مستحکم است. این روستا بخاطرقرار گیری در دامنه کوه دارای آب و هوای کوهستانی و مطبوعی می باشد و همچنین چشم انداز های بی نظیری نیز دارد، در این روستا جاذبه ای دیدنی مانند: رباط شاه عباسی، رودخانه کنگ، گورستان تاریخی کنگ، باغ های میوه کنگ و... می باشد. شغل بیشتر مردم این روستای تاریخی باغداری، دامداری، کشاورزی و فرش بافی است، و از سوغاتی های محبوب این روستا می توان به زرشک، زعفران، نبات و انواع میوه های سر درختی اشاره کرد.

آدرس روستای کنگ: مشهد، 30 کیلومتری مشهد، غرب طرقبه، روستای کنگ

روستاهای اطراف مشهد

روستای دهسرخ مشهد

روستای دهسرخ یکی از روستاهای تاریخی در 45 کیلومتری مشهد که قدمت ان به 2000 سال پیش می رسد، نام این روستا بخاطر قرمز بودن خاک این منطقه به این نام نیز معروف شده است. این روستا در میان اهالی محلی از لحاظ زیارتی بسیار ارزشمند می باشد، زیرا امام هشتم قبل از رسید به مشهد از این روستا عبور کرده اند، که وجود قدم مبارک امام رضا ع در این روستا چشمه ای جوشیده است، که هم اکنون این چشمه یکی از مکان های زیارتی در میان گردشگران و مسافران شناخته شده است. این روستا دارای آب و هوای مطبوعی می باشد که در هر فصل به راحتی می توانید از آن دیدن نمایید، آرامگاه امام زاده عبدلعزیز،مصلای امام، قلعه نو، کاروانسزای شریف آباد و چشمه زمزم از جاذبه های دیدنی در این روستا می باشد. مردم این روستا برای تامین مایحتاج زندگی خود از طریق دامداری و تولید محصولاتی مانند برنج، ذرت، گندم، علوفه وانگور امرار معاش می کنند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری هواپیما در مشهد می باشد.

آدرس روستای دهسرخ: 45 کیلومتری جاده مشهد به نیشابور، 17 کیلومتری ملک آباد، انتهای آزاد راه مشهد- باغچه

روستاهای اطراف مشهد

روستای خادر مشهد

روستایی زیبا با طبیعتی بی نظیر و قدمتی بیش از 1000 ساله یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف مشهد می باشد، خادر در لغت به معنی سرگشته و حیران می باشد، این روستا مانند طزقبه و شاندیز دارای آب و هوای مطبوع و طبیعتی بکر و دیدنی است. در این روستا گیاهان وحشی و پر خار زیاد خواهید دید. این روستای تاریخی دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی مانند: سرچشمه ، آتشکدۀ روستا، دخمۀ غارنشینان، آغل سرفه می باشد. همچنین کتیبه ها و دست نوشته‌هایی از دوره قاجار وجود دارد، همچنین در پایین کوهی از جنس کنگلومرا اثری دستکند قرار دارد که در گذشته آتشکده بوده است. همچنین قبرستانی تاریخی مربوط به دوره قاجار و مجموعه ‌ای از بناها و آثار سنگی در دل کوه که از آثار دوران غارنشینی و وجود دو خانه به شکل دخمه کنده شده در دل کوه و آثار دیگری مانند: پله‌ها، حوضچه‌ها و طاق‌هایی که بر سنگ کوه کنده شده و چشمه و قناتی که مقابل این دو خانه کمری قرار گرفته است از جاذبه های بی نظیر این روستای تاریخی می باشد. در سفر به مشهد از این روستای تاریخی حتما دیدن نمایید.

آدرس روستای خادر: مشهد، ۲۰ کیلومتری دهستان شاندیز، روستای خاد

روستاهای اطراف مشهد

date_range پنجشنبه 12 آبان 1401 remove_red_eye 93 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0