{{ctrl.notification}}
رودخانه های اطراف تهران

رودخانه های اطراف تهران

تهران شهری بزرگ که در مرکزیت کشورمان ایران قرار گرفته است، شهری با جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار زیادی را در خود جای داده است، علاوه بر جاذبه های تاریخی این شهر دارای جاذبه ای طبیعی زیادی نیز می باشد، جاهای دیدنی و بکر همچون دربند، درکه، لواسان، و از دیگر جاذبه های طبیعی که در این مقاله آس چارتر به معرفی آنها خواهد پرداخت رودخانه های اطراف تهران می باشد، همراه ما باشید تا پایان این مقاله همراه ماباشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری چارتر مشهد تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه کن تهران

یکی از قدیمی ترین و زیباترین و پر آب ترین رودخانه های اطراف تهران رودخانه کن می باشد، رودخانه کن حدود 30 کیلومتر طول دارد و از رشته کوه توچال سرچشمه بگیرد. این رودخانه در منطقه پنج شهرداری تهران در دره ای بنام کن و درنزدیکی روستای کن سولقان قرار گرفته است و یکی از بهترین مناطق برای پیک نیک در تهران است، این رودخانه حتی داخل تهران نیز عبور کرده است ولی بخاطر ساخت و سازهای و بزرگراه ها و خیابان ها این رودخانه دیده نمی شود، همچنین آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از رود کن تامین می ‌شود، روستاهای زیادی در اطراف این رودخانه قرار گرفته است، از جمله روستاهای وردیچ، رندان، طالون، واریش و سنگان می باشد که در دره کن قرار گرفته اند. این دره دارای طبیعتی بی نظیر با روستاهایی سرسبز و دلپذیر و باغ های میوه وردیچ و همچنین آبشار زیبا و معروف در روستای کن و جاذبه های دیگری همچون: امامزاده داوود، چشمه واریش، غار بیوک آقا، آبشار سنگان، آبشار طالون و پارک جنگلی کوهسار می باشد، این رودخانه بخاطر قرار گیری در کنار روستاهای اطراف دارای گردشگران بسیار زیادی می باشد، از همین رو در این منطقه دارای امکانات مناسبی همچون: و انواع رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی، سرویس بهداشتی و اقامتگاه می باشد. برای رفتن به سمت این رودخانه باید در امتداد جاده کوهستانی امام زاده داوود به سمت این رودخانه حرکت کنید.

آدرس رودخانه کن: تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه ولنجک

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه ولنجک تهران

ولنجک یکی از مناطق لاکچری تهران و یکی از مناطق پرطرفدار در این شهر می باشد، که رودخانه ولنجک نیز در این منطقه قرار گرفته است، این رود در یک منطقه کوهستانی است که از دامنه کوه توچال به ارتفاع 3050 متر سرچشمه می گیرد، رودخانه ولنجک از پرطرفدارترین مسیرهای طبیعت گردی در شمال تهران است به همین دلیل گردشگران زیادی این منطقه را برا تفریح و گردش و حتی مسیر مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی برای کوهنوردان می باشد. این منطقه یک کنطقه گردشگری برای روزهای تعطیل در داخل شهر تهران می باشد. رودخانه ولنجک از پای کوه توچال تا بزرگراه چمران امتداد دارد. این رودخانه دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و زیبایی می باشد، صخره های بلند درختان تنومند و سرسبز که لذت تفریح در این منطقه را دوچندان کرده است، در این منطقه امکاناتی از قبیل وسایل ورزشی، آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، محوطه سازی‌های زیبا و سنگفرش، دیوارچینی اطراف دره و مجموعه تفریحی و ورزشی توچالد نیز یکی از برجسته‌ترین جاذبه تهران در نزدیکی رودخانه ولنجک قرار دارد و امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی را در خود جای داده است که علاقه‌مندان به ورزش‌های پرهیجان می توانند از این امکانات بهره مند شوند. برای دسترسی به این رودخانه باید ابتدا از خیابان مقدس اردبیلی و یا بزرگراه شهید چمران به سمت ولنجک بروید و در انتهای خیابان ولنجک از ورودی تله کابین توچال به سمت این دره و رودخانه زیبا حرکت کنید.

آدرس رودخانه ولنجک: تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه ولنجک

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه گلابدره تهران

یکی دیگر از رودخانه های نزدیک تهران رودخانه گلابدره است، این رودخانه از کوه‌های شمال تهران سرچشمه می ‌گیرد و به رودخانه دربند می رسد، گلابدره یکی از ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر پایتخت است. از تفریحات لذت بخش و امکانات رفاهی در این منطقه می توان بهرستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی، پیست دوچرخه‌سواری ۸۰۰ متری، دیواره آموزش صخره‌نوردی، آلاچیق، آبشار، فضای سبز گسترده، پله در مسیرهای پر شیب، برکه و آب‌نما، زمین بازی، سکوهای نشیمن، دستگاه‌های ورزشی و  کوهنوردی و پرنده‌ نگری اشاره کرد، همچنین سورتمه ‌ای در ارتفاعات بوستان گلابدره، قرار دارد که می توانید از بالای آن منظره شهر تهران را مشاهده کنید، این سورتمه طرفداران بسیاری دارد. این رودخانه در دره ای واقع شده است که دارای مسیر زیبا و درختان سرسبز و دیواره های سنگی می باشد، در این دره درختانی همچون: بید، صنوبر، چنار، نسترن وحشی، تمشک و همچنین درختان سیب و گلابی که بصورت خودرو در اطراف این رودخانه روییده شده است، همچنین می توانید در این منطقه پرنده مگاری کنید و پرندگانی نظیر سهره، بلبل خرما، کمرکولی، توکا، دارکوب، کبک و جانورانی همچون: شغال و روباه نیز در اطراف این رودخانه دیده می شوند. این منطقه ی گردشگری در تعطیلات رسمی و دیگر روزها گردشگران زیادی برای بازدید به سمت خود می کشاند، رودخانه گلابدره در منطقه یک تهران و در مسیر به رودخانه دربند قرار گرفته است، و مسیر مناسبی برای کوهپیمایی به ‌سمت پناهگاه کلکچال  می باشد که کوهنوردان زیادی را جذب خود کرده است و مکان خوبی برای اتراق خانواده ها خصوصا در فصل‌های بهار و تابستان می باشد. مسیر دسترسی به این رودخانه از سمت میدان تجریش به سمت خیابان دربند و سپس به خیابان شکیبایی یا گلابدره وارد بروید.

آدرس رودخانه گلابدره: تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان گلابدره

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه دربند تهران

رودخانه دربند از دیگر رودخانه های معروف تهران و یکی از جاذبه های طبیعی که در  شمال منطقه تجریش و میان کوه‌های شمالی تهران قراردارد که دارای عرض کمی است و از کوه‌های دربند و دیله سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد، که در طول تاریخ نام های زیادی همچون طجرشت، تیگریش، تیجریش، تجریش، نهر موسی، نهر جیلاباد ری، شمیران، جعفرآباد و … داشته است، در اطراف این رودخانه جاذبه ها وامکانات بسیاری نیزقرار دارد که گردشگران می توانند به راحتی در این مکان به تفریح و گردش بپردازند. از امکانات این دربند می توان به رستوران‌ها، کافه‌ها و گاری‌های پر از خوراکی‌های رنگارنگ و خوشمزه که در کنار رودخانه قرار گرفته اند اشاره کرد،  با کوهنوردی می توانید به بخش های بالاتری از این رودخانه بروید و منظره ای زیبای تهران و درختان سرسبز اطراف را مشاهده نمایید. همچنین آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا نیز از جاذبه های دیدنی در این منطقه می باشد. برای بازدید از رودخانه دربند و زیبایی های طراف آن بهترین فصل برای بازدید بهار و تابستان می باشد. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما اصفهان تهران در سایت آُس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.
آدرس رودخانه دربند: تهران، دربند، میدان تجریش، خیابان جلالوند

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه درکه تهران

رود خانه درکه از کوه های شاه نشین و توچال در شمال تهران سرچشمه می گیرد و شاخه اصلی آن هفت چشمه می باشد. رودخانه درکه در محدوده شمیرانات منطقه یک تهران قرار گرفته است، این رودخانه مانند سایر رودخانه‌های شمال تهران، مسیر کوهستانی شیب‌داری را طی می‌کند که چشمه‌ها و آبشارهای مختلف در نزدیکی آن قرار دارد.  از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در این منطقه می توان به آبشار بند عبدالله، هفت حوض و کارا اشاره کرد. برای مسیر دسترسی به سمت این رودخانه باید حدود 45 دقیقه پیاده روی کنید و به سمت پناهگاه پلنگ چال حرکت کنید، جنگل‌های کارا نیز یکی از جاذبه های دیدنی در این منطقه می باشد. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه بهار است.

آدرس رودخانه درکه: تهران، خیابان درکه، میدان درکه، خیابان میراسماعیلی

رودخانه های اطراف تهران

رودخانه سرخه حصار تهران

رودخانه سرخه حصار یکی دیگر از رودخانه های نزدیک تهران است که در طول سال گردشگران زیادی را به پارک ملی سرخه حصار می کشاند. این رودخانه برخلاف دیگر رودخانه‌های استان تهران از شمال کوه‌های پست شرق تهران سرچشمه می‌گیرد و خط جداکننده کوه‌های شرق پایتخت و دامنه‌های قله توچال در شمال تهران است. رودخانه سرخه حصار از پارک ملی سرخه حصار و بزرگراه هجرت و افسریه می گذرد و در نهایت به مسیل باختر می ریزد. منبع آب رودخانه سرخه حصار دارای دو منبع آبی مهم رودخانه جاجرود و رودخانه دماوند است و چشمه های فصلی و دائمی اطراف آن تاثیر زیادی در حجم آبی این رودخانه دارند. آب و هوای حاشیه رودخانه سرخه حصار نسبت به رودخانه های شمال تهران گرمتر و خشک است. رودخانه دلیل سرسبزی باغ های اطراف و پارک ملی سرخه حصار است. این پارک ملی سهم بسزایی در تصفیه هوای تهران داشته و امکانات تفریحی و گردشگری مناسب برای گردشگران ساخته است. پارک ملی سرخه حصار واقع در منطقه 13 شهر تهران، زیستگاه انواع گیاهان و جانوران است.

 آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده رزرو بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد

آدرس رودخانه سرخه حصار: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار

رودخانه های اطراف تهران

 

 

date_range پنجشنبه 22 دی 1401 remove_red_eye 10477 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0