{{ctrl.notification}}
دیدنی های کانچانابوری در تایلند

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

تایلند از کشورهایی است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند، تایلند دارای شهرهای جذاب و دیدنی می باشد، یکی از شهرهای گردشگری و توریستی پر جاذبه در تایلند شهر زیبای کانچانابوری است، این شهر از دیدنی ترین شهرهای آسیا است که در 123 کیلومتری غرب شهر بانکوک مرکز تایلند قرار دارد. کانچانابوری بیش از ۳۱ هزار نفرجمعیت دارد، مردم در این شهر اکثر بودایی هستند و تعداد بسیار کمی از این جمعیت مردم این شهر  را اقلیت های مسلمان و مسیحی تشکیل داده است، در این مقاله آس چارتر به معرفی شهر کانچانابوری می پردازد، همراه ما تا پایان این مقاله باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط ارزان هواپیما خارجی را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 

تاریخچه کانچانابوری

تاریخچه کانچانابوری به قرن یازدهم باز می گردد، اما شهر کانچانابوری بعنوان یک پایگاهی دفاعی برای مقابله با حملات احتمالی میانماری‌ها و برای محافظت از مرزهای شرقی پادشاهی در اواخر قرن ۱۸ توسط شاه رامای اول تاسیس گردید، که در طول سلطنت شاه رامای سوم در سال ۱۸۳۳ حدود ۱۶ کیلومتر به ‌سمت جنوب‌ شرقی کشیده شد و شهر کانچانابوری به محل کنونی تغییر مکان داده شد. این شهر یکی از مهم ترین شهرها در آن موقع بود که از لحاظ استراتژیکی در مسیر تجاری بین آیوتایا و برمه قرار داشت، این شهر در طول جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۲ توسط نیروهای ژاپنی اشغال گردید، در همان زمان خط آهن میانمار به دستور سران ارتش ژاپن توسط  زندانیان از اسیران جنگی متفقین ساخته شد که به راه آهن مرگ معروف است، این پل یکی از معروف ترین بناهای تاریخی در این شهر است که بر روی رودخانه کوای قرار دارد.

 

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

آب و هوای کانچانابوری

شهر زیبا و گردشگری کانچانابوری دارای آب و هوای گرمسیری خشک و مرطوب می باشد، دمای هوا در طول سال در این شهر ۲۳٫۷ تا ۳۴٫۲ درجه سانتی‌گراد متغیر می باشد، زمستان‌های این شهر نیز بسیار خشک و گرم است و میانگین بارش در کانچانابوری سالانه حدود ۱۰۵۶ میلی‌ متر است.

 

سوغات کانچانابوری

کانچانابوری علاوه بر جاذبه های گردشگری و طبیعت بی نظیر و دیدنی که دارد، دارای سوغاتی های جذابی نیز می باشد که از این سوغاتی ها می توان به صنایع دستی بامبو، ‌آلات موسیقی تایلندی، پارچه‌های ابریشم تایلندی، سرامیک ‌جات، وسایل برنزی، چترهای آفتابی کاغذی و سنگ‌های قیمتی نظیر یاقوت کبود اشاره نمود، که می توانید آنها را از بازارهای و مراکز خرید این شهر تهیه نمایید، از معروف ترین بازارهای کانچانابوری بازار شبانه کانچانابوری و مرکز خرید رابینسون لایف استایل کانچانابوری می باشد که می توانید به آنها مراجعه کرده و هر آنچه را که می خواهید تهیه نمایید.

 

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

جاهای دیدنی کانچانابوری

کانچانابوری از دیدنی ترین شهرهای تایلند است که وجود آثار باستانی، معابد، یادبودهای جنگ و جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیارش سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان می باشد، از جاذبه های این شهر می توان به جنگل کانچانابوری، گورستان جنگ کانچانابوری، پل رودخانه کوای، با‌غ وحش سافاری پارک، درخت غول‌ پیکر کانچانابوری، معبد تام پو وا، آبشار پا تاد، غار کائو پون، غار کائنگ لاوا، موزه جنگ جیث، پارک آبی وست واندر، کمپ فیل ماهاوانگ چانگ و کمپ فیل وانگپو، ایستگاه راه آهن تایلند به برمه و راه آهن تایلند به برمه اشاره کرد.

 

جنگل کانچانابوری

جنگل کانچانابوری از جاذبه های دیدنی در این شهر می باشد، این جنگل دارای انبوهی از درختان سرسبز با برگ های پهن است، در میان این جنگل همچنین یک دریاچه طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که برای گردشگری و تفریح بسیار مناسب است، در این جنگل می توانید اردو بزنید و به دوچرخه سواری و پیاده روی و عکاسی بپردازید، همچنین در این جنگل پرندگان گرمسیری زیادی وجود دارد که می توانید آنها را ببنید.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

موزه جنگ کانچانابوری

از دیگر جاهای دیدنی در شهر کانچانابوری  موزه جنگ می باشد، این موزه آثار و یادمان های مربوط جنگ جهانی دوم را به نمایش گذاشته است و بیشتر آثار آن مربوط به راه آهن مرگ است که شامل واگن های قطار، اتومبیل ها و سایر تجهیزات جنگی است، این موزه در سال 1977 تاسیس شده است.

 

پل رودخانه کوای

از دیگر دیدنی ها در کانچانابوری پل تاریخی رودخانه کوای می باشد، این پل در زمان اشغال شدن این شهر در جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی به دست اسیران جنگی و به دستور ارتش اشغالگر ژاپن ساخته شد، این اسرا از همه ی کشورها بودند که تقریبا حدود هزاران سرباز در ساخت آن نقش داشته اند که تعدادی از آنها در حین ساخت این پل کشته شدند. این پل  در سال 1957 در فیلم هالیوودی به نام جاودانه بعنوان لوکیشین استفاده شده است.

 

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

راه آهن مرگ

راه آهن مرگ از دیگر آثار به جا مانده از جنگ جهانی دوم می باشد که توسط اسرای جنگی با سختی فراوان ساخته شده است، این راه آهن حدود 300 کیلومتر طول دارد که اکنون حدود  70 کیلومتر آن در خاک تایلند قرار دارد که قابل استفاده می باشد، این راه آهن همانند پل رودخانه کوای نمادی از سختی کشیدن و رنج اسیران جنگی در آن دوره بوده است، اما جالب است بدانید این راه آهن در طول مسیرش جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی را به رخ می کشد که گردشگران زیادی جذب آن شده اند.

 

تپه آلپاکایکی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانچانابوری تپه آلپاکایکی می باشد، این تپه یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی در این شهر است، در تپه آلپاکا شما می توانید به تماشای یک حیات وحش آرام بنشینید و اردک های سفید، گله های گوسفند، روباه و جغد را نظاره کنید، تپه آلپاکا همچنین یکی از زیبانرین جاذبه های دیدنی که منظره ای بسیار دیدنی را دارد و برای عکاسی بسیار عالی می باشد.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

شهر قدیمی کانچانابوری

شهر قدیمی کانچانابوری از جاذبه های دیگری می باشد، در این شهر قدیمی سه معبد قدیمی به نام های پاللای , کان پائن و مائه مای قرار دارند که جذابیت آنها وصف ناپذیر است و گردشگران زیادی را بسوی خود کشانده است، این سه معبد که از جذاب ترین دیدنی های این شهر است بوداهایی هستند که در حال گرفتن هدایا از یک میمون و فیل می باشند، این شهر بخاطر اینکه در گذشته بعنوان یک پایگاه مرزی برای مقابله با نیروهای نظامی برمه بوده است که به همان حالت قدیمی مانده که امروزه بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر مورد استقبال و بازدید گردشگران قرار گرفته است. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما تایلند از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

پارک آبی کانچانابوری

کانچانابوری دارای یک پارک آبی می باشد که می توانید لحظات شادی و مهیجی را در این پارک آبی تجربه نمایید، این پارک آبی دارای تفریحاتی مفرحی برای هر سنی می باشد. از این پارک آبی می توانید حدود 3 تا 4 ساعت استفاده نمایید.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

معابد کانچانابوری

در این شهر معابد زیادی وجود دارد که برای مردم از ارزش بالایی برخوردار است و همچنین برای گردشگران بازدید از آنها بسیار لذت بخش است، این معابد عبارتند از:

معبد ببر: این معبد دارای شهرت جهانی می باشد و گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود کشانده است، بیشتر گردشگران و مسافران در این معبد با ببرهای هند و چینی تربیت شده عکس می گیرند.

معبد تام پوتاوات: این معبد زیبا و دیدنی غاری است در بالای یک تپه قرار دارد که دارای افسانه های زیبایی می باشد در بازدید از این معبد همچنین می توانید مناظر بی نظیری را نیز از بالای تپه مشاهده نمایید. 

معبد تام پووا: این معبد در دل کوه و جنگل قرار دارد و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، این معبد محبوب دارای آرامش خاصی می باشد که علاقه مندان زیادی دارد، در این معبد آثار باستانی نظیرفسیل های دوران باستان و همچنین اتاق مدیتیشن و شمایل بودایی وجود دارد.

معبد تام کائو پون: این معبد در زمان جنگ جهانی دوم یکی از پایگاههای اسرای جنگی بوده است و در نزدیمی رودخانه قرار دارد در این معبد مجسمه بزرگی از بودا نیز قرار دارد.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

پارک تاریخی نبرد

پارک تاریخی نبرد یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر می باشد، در این پارک نبرد و جنگی در بین 9 ارتش و شاه بوداپایا پادشاه برمه، در زمان پادشاهی رامای اول رخ داد که کشور تایلند توانست استقلال خودش را حفظ کند. نمایشگاهی نیز در برج نگهبانی پارک نبرد وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند از آن بازدید نمایند در این نمایشگاه نقاشی های ترسیم شده ای از جنگ وجود دارد که گردشگران بهتر می توانند این قضیه را درک نمایند.

 

گذرگاه سه معبد

در منطقه ی مرزی در غرب تایلند سه ستون سنگی وجود دارد که به گذرگاه سه معبد معروف است، در گذشته این منطقه مرزی یکی از گذرگاه های نظامی کشور تایلند بوده که از نظامیان هنگام عبور به این سه ستون ادای احترام می کردند.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

پارک تاریخی موئینگ سینگ

پارک تاریخی موئینگ سینگ به شکل یک دایره می باشد و در آن یک برج در مرکز ساخته شده است، این پارک مربوط به دوران پادشاهی جایاوارمان در کامبوج می باشد که نشان دهنده فرهنگ مردم در آن دوره می باشد.

 

درخت بارانی غول پیکر

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین درخت های قطور در کانچانابوری درخت بارانی غول پیکر وجود دارد که قطر آن به اندازه ای است که  اگر ده نفر دست به دست دور آن حلقه بزنند شاید بتوانند دست ها هم را بگیرند، درخت بارانی در کنار معبد تام مانگون تونگ قرار دارد و ارتفاعی حدود 25 متر و قطری حدود 51 متر دارد.

 

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

بازار شبانه کانچانابوری

احتمالا در بیشتر شهرهای ایران دیده اید که عده ای فروشنده در کنار خیابان بساط کرده و محصولات خود را به فروش می رسانند، در شهر کانچانابوری نیز بازار خیابانی وجود دارد که نشان فرهنگ و تمدن مردم این شهر می باشد، شب ها در این بازار می توانید از غرفه های مختلف بازار خرید نمایید و یا از کیوسک های غذای خیابانی آن غذا تهیه نمایید و نوش جان نمایید.

 

 فرهنگ و سنت کانچانابوری

در شهر کانچانابوری رسم و رسوم خاصی وجود دارد مردم این سرزمین دارای مراسمات و فرهنگ متنوعی می باشند، مردم کانچانابوری مراسم سونگ کران و جشن سال نو دارند که در این مراسم رقص و پایکوبی محلی دارند و به این گونه است که یک زن و مرد با آواز خواندن و با صدای طبل می رقصند، که تماشای آن بسیار لذت بخش است، همچنین مراسم دیگری نظیر روز آبشار و آب معدنی که در اوایل ماه نوامبر برگزار می شود و در این مراسم مردم به آب تنی در چشمه های آب گرم می پردازند، روز قایق نیز در اوایل ماه نوامبر برگذار می شود که در این روز مردم به کناره رودها در کانچانابوری می روند و به تماشای ورزش ها و جشن های آبی می پردازند.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

بهترین زمان برای بازدید از کانچانابوری

کانچانابوری مقصدی محبوب برای گردشگران است. کانچانابوری دارای آب و هوای استوایی است و دمای آن به بین 21 تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است، در این شهر از ماه می تا اکتبر بارش باران بسیار زیاد است، اگر می خواهید در بهترین زمان به این شهر سفر کنید می توانید بین نوامبر و مارس به سفر بپردازید، اما لازم است بدانید در این فصول بخاطر شلوغی و وجود مسافران زیاد کمی قیمت ها بالاتر است، ولی اگر برایتان سفر در فصل های دیگر مهم نیست می توانید در فصول بارانی که هم خلوت تر و قیمت ها ارزان تر است به کانچانابوری سفر نمایید.

 

رستوران های کانچانابوری

یکی از لذت بخش ترین تفریحات در سفر رستوران گردی می باشد، در این شهر غذاخوری و رستوران زیاد به چشم می خورد حتی می توانید در خیابان ها غرفه‌های غذای خیابانی را ببنید که انواع غذاهای سنتی تایلندی را سرو نمایید و یا در بهترین و معروف ترین رستوران های لوکس و مجلل این شهر غذاهای متنوع بین‌المللی را سفارش و نوش جان نمایید. همچنین شب ها در این شهر می توانید به بار و کلوب ها که در سرتاسر شهر وجود دارد بروید و لحظات شاد و مفرحی را با نوشیدن چند نوشیدنی متنوع و رقصیدن رقصنده ها برای خود رقم بزنید و ربه یک زندگی شبانه را داشته باشید و از آن لذت ببرید.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

 اقامت در کانچانابوری

در سفر به کانچانابوری برای اقامت گزینه های متناسب با بودجه خود زیاد وجود دارد، می توانید برای اقامت علاوه بر هتل های لوکس و مهمان‌خانه‌ها که دارد، در دهکده ی بان کائو لک در منازل روستایی اقامت کنید و یا تعدادی استراحتگاه در حومه شهر نیز وجود دارد که می توانید شب را در آن بمانید و به استراحت بپردازید. همچنین تعدادی مکان کمپینگ در نزدیکی کانچانابوری وجود دارد که می توانید اقامت در آنهارا نیز تجربه نمایید. لازم است بدانید این شهر نسبت به شهرهای دیدنی دیگردر تایلند برای گردشگری ارزان تر است و هتل ها از قیمت خوبی برخوردار هستند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی تهران بانکوک لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

 

دیدنی های کانچانابوری در تایلند

مسیر دسترسی به کانچانابوری

برای سفر به کانچانابوری در کشور تایلند می توانید از طریق هواپیما بلیطی را به مقصد دن موئنگ و سووارنابومی که هردو از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور تایلند می باشند، بلیط خود را تهیه نمایید، این دو فرودگاه در حدود ۱۱۶ و ۱۳۶ کیلومتر از شهر کانچانابوری فاصله دارد. شما می توانید از شهر تهران به راحتی به این دو فرودگاه پرواز داشته باشید. همچنین می توانید به فرودگاه های بانکوک، پاتایا و پرا ناکان سی آیوتایا نیز پرواز داشته باشید و از فرودگاه توسط تاکسی و یا اتوبوس یا قطار خود را به این شهر برسانید، جالب اسن بدانید می توانید از تاکسی‌‌های موتوری و دوچرخه‌های اجاره‌ای نیز استفاده کنید.

نویسنده: شادی شادکام

 

 

date_range پنجشنبه 05 مرداد 1402 remove_red_eye 12642 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

جاذبه های دیدنی کانچانابوری کدامند؟

جاذبه های دیدنی کانچانابوری شامل: جنگل کانچانابوری، گورستان جنگ کانچانابوری، پل رودخانه کوای، با‌غ وحش سافاری پارک، درخت غول‌ پیکر کانچانابوری، معبد تام پو وا، آبشار پا تاد، غار کائو پون، غار کائنگ لاوا، موزه جنگ جیث، پارک آبی وست واندر، کمپ فیل ماهاوانگ چانگ و کمپ فیل وانگپو و... می باشند.

سوغات کانچانابوری کدام است؟

صنایع دستی بامبو، ‌آلات موسیقی تایلندی، پارچه‌های ابریشم تایلندی، سرامیک ‌جات، وسایل برنزی، چترهای آفتابی کاغذی و سنگ‌های قیمتی از مهم ترین سوغات کانچانابوری می باشد.

پل رودخانه کوای در چه تاریخی ساخته شد؟

پل تاریخی رودخانه کوای در زمان اشغال شدن این شهر در جنگ جهانی دوم به دستور سران نظامی ژاپنی و به دست اسیران جنگی ساخته شد.