{{ctrl.notification}}
دیدنی های محمود آباد مازندران

 محمود آباد (مازندران)

شهر محمود آباد یکی از شهرهای ساحلی دیدنی و گردشگری در استان مازندران که دارای طبیعتی بکر و جذابی می باشد، شهر محمود آباد همچون شهرهای دیگر شمالی دارای آب و هوای دلپذیر و طبیعتی از جنگل، دریا و کوه های سرسبز و رودخانه های خروشان، روستاهای باصفا، دشت های وسیع و خرم که هر بیننده ای را به وجد می آورد، در این مقاله از آس چارتر امروز قصد داریم به معرفی جاذبه های دیدنی شهر زیبای ساحلی محمود آباد بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

تاریخچه محمود آباد

محمود آباد زیبا ترین شهر ساحلی مازندران که قدمت آن به زمان پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار سال 1307 هجری قمری باز می گردد، محمود آباد در گذشته محله ای کوچکی  بود بنام اهلم بوده که اکنون اهلم یک روستایی در بخش غربی محمود آباد می باشد، در دوران زندیه و افشار اهلم منطقه ای بندری به حساب می آمد، که منطقه ای تجاری در آمدزایی برای این دو سلسله بود، بعدها در دوره پهلوی رضا شاه طرحی برای توسعه شمال کشور را در دستورکار قرار داد که محمود آباد نیز در این لیست قرار داشت، و روستای اهلم که در این شهرستان قرار دارد آن اهلم قدیمی نیست چون اهلم قدیم یک روستای ساحلی بوده ولی این روستا فاصله زیادی تا دریا دارد و یا بخاطر گذشت زمان و طی سالیان طولانی حریمش کوچکتر شده است. محمود امروزی شهر با جاذبه های رفاهی و تفریحی همچون بهترین بازارهای ساحلی یا مراکز شهری خرید، شهربازی ها، پارک ها و فضای سبز، رستوران ها و کافی شاپ های متعدد، مراکز درمانی و طبیعت زیبا، جنگل ‌های بکر، دریای خزر و ساحل‌ های مشهورش... که این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است،

 

جنگل روستای اهلم

جنگل روستای اهلم یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های طبیعی در شهر محمود آباد می باشد، جنگل اهلم دارای پوشش گیاهی متنوع از درختان ممرز، توسکا، گردو، بلوط، انجیلی، نارون و … می باشد. این جنگل به جنگل بونده که معروف ترین جنگل محمود آباد است و جنگل خشت سر متصل می باشد، جنگل اهلم در فاصله 11 کیلومتری از مرکز شهر محمودآباد قرار دارد و بعترین گزینه برای تفریح و گردش در روزهای تعطیل می باشد. جالب است بدانید در جنگل روستای اهلم اقامتگاه های جنگلی وجود دارد که می توانید شبی را در جمگل اقامت کرده و از هوای دلچسب جتگل لذت ببرید و یا چادر بزنید و شبی را در چادر بگذرانید.

ساحل سرخرود

یکی از سواحل دل انگیز و دیدنی در بخش شرقی محمودآباد که از زیباترین سواحل این شهر می باشد ساحل سرخرود می باشد. طول این ساحل ۵ کیلومتر است و دارای مناظر زیبایی از پارک جنگلی آب ‌بندان، تپه ‌های شنی و شالیزارهای سرسبز می باشد. ساحل زیبا و جذاب سرخرود از بهترین و زیباترین سواحلی است که شما می توانید در این ساحل زیبا ساعت ها بنشینید و به صدای امواج دریا گوش دهید و مناظر دل انگیز اطراف را نظاره کنید.

 

تپه‌های باستانی سرخرود

از جاذبه های تاریخی در شهر محمود آباد می توان به تپه‌های باستانی سرخرود اشاره کرد، این منطقه در گذشته یک منطقه نظامی بوده که در زمان حکومت ساسانیان و اشکانیان برای حفاظت از مردم ساخته شده و بعنوان یک بخش نظامی مورد استفاده قرار داشته و از جذاب ترین جاهای دیدنی در محمود آباد می باشد، تپه‌های باستانی سرخرود حدود ۳۰۰۰ متر مربع وسعت دارند و در ۴ کیلومتری ساحل سرخرود قرار دارند، تپه‌های باستانی سرخرود در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آب بندان سرخ

از جا‌های دیدنی محمودآباد آب بندان سرخ است، ایت آب بندان یکی از پارک ‌های جنگلی محمود آباد که در جاده آمل به چمستان واقع شده است، این آب بندان در طبیعتی بکر و جذابی قرار دارد که بهترین گزینه برای سفر و تفریح می باشد، این منطقه همچنین محیطی مناسب برای پرندگان مهاجر می باشد و لازم است بدانید در این منطقه اقامتگاه های ویلایی با امکانات مناسب وجود دارد که می توانید برای اقامت خود آن را ررزو نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارترهواپیما ارزان کیش ساری را از سامانه آس چارتر دریافت نمایید.

 

 

بازار ماهی محمودآباد

از دیگر جاهای دیدنی در محمود آباد بازار ماهی ‌فروشان محمودآباد است، در این بازار شما می توانید تازه ترین ماهی های روز را تهیه نمایید، بازار ماهی محمودآباد در مرکز سه‌ راهی شهر، جاده فریدون ‌کنار، روبه ‌روی ایستگاه فریدون ‌کنار قرار گرفته است، اگه به محمود آباد سفر کردید و هوس ماهی تازه کردید می توانید ماهی مورد نیاز خود را از این بازار تهیه نمایید.

پارک ساحلی ملت محمودآباد

پارک ساحلی ملت محمودآباد از پارک های ساحلی در شهر محمود آباد که دارای مناظر زیبا و وصف ناپذیری می باشد، این پارک جذاب دارای امکاناتی رفاهی مانند سرویس بهداشتی و فروشگاه‌ های متنوع غذایی و محصولات و سوغات می باشد، این پارک محیط مناسبی برای تفریح و استراحت می باشد که در فضای سرسبز پارک بنشینید و امواج آرام دریا را تماشا کنید.

 

پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان از پارک های جنگلی پرطرفدار در محمودآباد است، این پارک جنگلی در 10 کیلومتری از مرکز شهر محمود آباد و در نزدیکی روستای اهلم قرار دارد، پارک جنگلی تشبندان از بهترین دیدنی های محمودآباد که دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون: پیک ‌نیک، دوچرخه ‌سواری و عکاسی و ... می باشد که در هوای دلچسب و در میان درختان تنومند سرسبز می توانید قدم بزنید و ساعاتی را به استراحت بپردازید.

امامزاده قاسم و امامزاده هفت تن

از اماکن زیارتی که در جادبه اصلی محمود آباد و در ابتدای روستای خشت سر قرار دارد امامزاده قاسم و امامزاده هفت تن می باشد که این زیارتگاه در روستای شومیا جاده آمل قرار دارد. این دو زیارتگاه دارای مناظر بکر و زیبای طبیعی می باشد که می توانید علاوه بر زیارت از مناظر طبیعی اطراف نیز استفاده نمایید.

 

بازار ساحلی قائم

از مراکز خرید شهر محمودآباد می توان به بازار ساحلی قائم اشاره کرد، این بازار از بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید در این شهر می باشد، در مرکز خرید ساحلی قائم می توانید هر آنچه که دوست دارید را تهیه نمایید فقط لازم است بدانید که این مرکز خرید به دلیل اینکه تازه احداث گردیده بیشتر مغازه ها و غرفه های آن خالی و در مرحله فروش و واگذاری می باشد.

 

تالاب سرخ

از دیدنی ترین جاهای دیدنی در شهر محمودآباد که در شهر سرخ رود محمودآباد و نزدیک به محله وزرا قرار دارد، تالاب سرخ است، این تالاب زیبا و دیدنی در زمستان ها بسیار دیدنی می شود، که قوهای زیبای مهاجر به این تالاب کوچ می کنند، به همین دلیل به قوی فریاد کش نیز معروف است، اگر می خواهید این قوی‌ های مهاجر زیبا را ببنید می توانید از این تالاب سرخ در اوایل آذرماه دیدن نمایید.

غذاهای محلی محمود آباد

شهر محمود آباد دارای تنوع غذایی زیادی می باشد، غذاهای محلی این شهر را می توانید در رستوران ها و غذاخوری های این شهر سفارش داده و نوش جان کنید، غذاهای محلی این شهر عبارتند از: اردک شکم پر، آش کدو، بادمجان شکم پر، بیج بیج، آغوز مسما و باقلا وابیج، کدو پلو یا به گویش محلی کئی پلو و غذاهای خوشمزه ای همچون ناز خاتون که با طعم ملس رب انار را در غذاخوری های این شهر سفارش داده و تست نمایید و از خوردن آنها لذت ببرید.

 

سوغات محمود آباد

محمود آباد دارای تنوع زیادی از سوغات می باشد، که می توانید برای خود و عزیزانتان تحفه ای را به یادگار تهیه نمایید، از سوغات شهر ساحلی محمود آباد می توان به ظروف سفالی، جاجیم، محصولات حصیری جذاب، لباس های سنتی مازندران و صنایع دستی متنوع آن و سوغات خوراکی آن نظیر زیتون های خوشمزه و لذیذ، ماهی دودی، برنج تازه، چای و ترشی های و مرباهای خوشمزه این شهر اشاره کرد.

 

آب و هوای محمود آباد

شهر زیبای محمود آباد نیز مانند دیگر شهرهای شمالی دارای آب و هوایی مرطوب می باشد که در تابستان ها این رطوبت به اوج می رسد و هوا شرجی و غیرقابل تحمل می شود، در پاییز و زمستان این رطوبت از بین می رود و بارش های باران و برف زیاد می شود و هوای این شهر بسیار سرد می باشد و برای سفر اصلا مناسب نیست، بنابراین نیاز دارید فصل مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.

بهترین فصل سفر به محمودآباد

برای سفر به شهر محمودآباد همانطور که گفتیم هوای سرد و هوای شرجی در این شهر در فصول مختلف ممکن است باعث آزار شما شود. بنابراین بهترین فصل برای سفر به این شهر اوایل بهار و اوایل پاییز یعنی از اوایل خرداد و از ابتدای مهر تا اوایل آذر بهترین زمان برای سفر به محمودآباد است.

 

مسیر دسترسی به محمود آباد مازندران

برای دسترسی به شهر محمودآباد چندین مسیر متفاوت در پیش روی شماست، می توانید از از مسیر نور، بابلسر یا آمل به سمت محمود آباد بروید و یا سمت جاده هراز به سمت آمل و بعد به این شهر بروید، که از طریق بزرگراه یاسینی در حدود 3 ساعت 190 کیلومتر مسافت را بدون ترافیک می توانید طی نمایید تا به مقصد که شهرستان محمود آباد است برسید. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان اهواز ساری از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 28 شهریور 1402 remove_red_eye 7338 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

بهترین زمان سفر به محمود آباد چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به شهر محمود آباد اوایل فصل بهار و اوایل پاییز می باشد.

جاهای دیدنی محمود آباد کدامند؟

از جاهای دیدنی محمود آباد می توان به تپه‌ های باستانی سرخ‌ رود، پارک جنگلی تشبندان، تالاب سرخ و ... اشاره کرد.