{{ctrl.notification}}
در سفر چطوری کم خرج کنیم 1

در سفر چطوری خرج کنیم؟

اگر یادتان باشد همان ابتدا به شما گفتیم که جاذبه های طبیعی اگر رایگان نباشند، بسیار ارزان هستند. این یعنی طبیعت سخاوتمندانه آغوش خود را به روی ما باز می کند. اما نمی توانیم خودمان را از دیدن بناهای تاریخی یا سفر به جاذبه های غیر طبیعی محروم کنیم. بهتر است قبل از سفر در مورد هزینه بازدید از آثار تاریخی یا مراکز تفریحی مثل شهربازی یا دیگر مکان های تفریحی اطلاعات کافی به دست آوریم. گاهی به مناسبت های مختلف تخفیف هایی بر این بلیط ها اعمال می شود و این بهترین فرصت است. بلیط ارزان چارتری خود را می توانید در کمتر از 3 دقیقه از سایت آس چارتر تهیه کنید.

در سفر حواستان به خدمات رایگان بعضی موسسات تفریحی در روزهای خاصی از ماه یا سال باشد. به طور نمونه ورود به مکان هایی همچون موزه یا باغ وحش ها گاهی به دلایل مختلف و در روزهای خاصی رایگان است (مثلا 6 مهر روز جهانی گردشگری). هر چند که در این روزها شاهد جمعیت زیادی خواهید بود و توصیه می کنیم که اول یا آخر وقت سری به آنها بزنید. بخش دیگری از هزینه های سفر را خریدهای غیر ضروری تشکیل می دهند. این هزینه ها اجتناب ناپذیر هستند، اما می توان آنها را مدیریت کرد. برای مثال اگر علاقه مند به بازارگردی و خرید هستید، پیشتر بازارها و مجتمع های تجاری ارزان را جستجو کرده و به سراغ آنها بروید.

اگر به دنبال خرید سوغات برای خود یا آشنایانتان هستید، لازم نیست تمام شهر را با خود همراه ببرید. چند قلم وسیله زینتی کوچک یا خوراکی مخصوص آن منطقه برای سوغات کفایت می کند. یادتان باشد که خرید سوغات از فروشگاه های بزرگ و لوکس در مناطق پر رفت و آمد برابر است با پرداخت هزینه های چند برابری. از این رو بازارهای اصلی و محلی را برای خرید انتخاب کنید. در صورت لزوم با گشت و گذار در محلههای شهر و پرس و جو از مردم محلی میتوانید به منبع تولید سوغات رسیده و آنها را با قیمت بسیار پایین تری تهیه کنید. لازم به ذکر است که فرودگاه ها هم گزینه چندان خوبی برای تهیه سوغات در یک سفر خارجی به شمار نمی آیند.

صرفه جویی در هزینه های سفر خودش نوعی هنر است.

به وسیله توصیه هایی که در ادامه می خوانید، میتوان از مخارج اضافی سفر کاسته و ضمن کسب یک تجربه خوب مسافرت، در عین حال سفر ارزان تری را داشته باشید. در ادامه با آس چارتر همراه باشید.

هزینه های سفر

این توصیه ها از این قرارند:‌

سفر کردن در ارزان ترین ماه های سال

به طور طبیعی قیمت هتل ها و پروازها و سایر خدمات مربوط به سفر دربرخی از مواقع سال که همه مردم در تلاش برای رفتن به مسافرت هستند، گران تر می شود. یکی از مواقعی که این هزینه ها بسیار گران تر هستند روزهای آخر هفته است. حالا اگر آخر هفته سفر نکنید و این برنامه را به یکی از روزهای مناسب در بین هفته موکول کنید، در این صورت به مقدار خیلی زیادی در هزینه های سفر صرفه جویی خواهید کرد.

درباره قیمت های بلیت هم همین مساله صادق است. کافی است به لیست قیمت های پرواز در روزهای مختلف هفته و ایام مختلف سال نگاهی انداخته و آنها را باهم مقایسه کنید تا این تغییر و تفاوت ملموس را مشاهده نمایید. بلیط چارتر هواپیما ارزان خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

سایت های معتبر و ارزان ترین نرخ پرواز

برای پیدا کردن مناسب ترین و ارزان ترین پروازهای موجود، کافی است در قسمت جست وجوی سایت های فروشنده بلیت گشتی بزنید تا بتوانید ارزان ترین پروازهای موجود در فرودگاه های مورد نظرتان را به دست آورید. اگر بلیت ارزان و مناسبی به دست آوردید دیگر طول مسیر و ساعاتی که در پرواز می گذرانید اهمیتی نخواهد داشت.

سفر کردن در فصل های ارزان سال

آن چه درباره روزهای ارزان هفته و سفر نکردن در روزهای پایان سال اشاره کردیم در باره فصل های سال هم مصداق دارد. البته در ادبیات سفر و گردشگری کلمه فصل دقیقا به معنای  رایج فصل نیست. برای مثال روزهای پایانی سال را فصل سفر می گویند. برای صرفه جویی در هزینه های سفر که در این ایام سر به فلک می زند  بهتر است در فصل های سفر به مسافرت نروید.

فصول اوج گردشگری را مرتبط با مکان های سفر پیدا کنید و آن را مدیریت کنید. برای مثال در فصل سفرهای خارجی باید از سفر به استرالیا در تعطیلات کریسمس و سفر به اسپانیا در تعطیلات تابستانی مدارس خودداری کنید.

در این زمان ها هزینه های سفر چند برابر گران تر می شوند. سعی کنید در فصول ارزان سال سفر کنید و از بهترین تخفیف های ممکن در این ایام استفاده کنید چون شرکت های مسافرتی به خودی خود در این فصول کم رونق سال تخفیف های بسیاری برای جذب مشتریان قائل می شوند.   ضمنا در مقصد هم رستورانها و هزینه های کمتری پرداخت می کنید این بهترین راه حل برای سفری با هزینه مناسب است. 

بسیاری از مناطق اروپا با شروع ماه سپتامبر همچنان دارای آب و هوای خوبی هستند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که با شروع فعالیت مدارس قیمت پروازها ارزان تر می شوند و اکثر مقاصد تفریحی بسیار خلوت تر از پیش می شوند.

هزینه های سفر

از پروازهای غیر مستقیم استفاده کنید‌

در صورتی که هزینه های سفر برای شما اهمیت بسیاری دارد بهتر است از پروازهای غیر مستقیم به جای پروازهای مستقیم استفاده کنید. این مساله باعث می شود که سفر ارزان تری داشته باشید. برای یافتن این پرواز ها کافی است در سایت های ارائه کننده بلیت کمی بیشتر وقت صرف کنید و آن را پیدا کنید. آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

پروازهای مختلف را مقایسه کنید

با استفاه از سایت هایی که به وفور یافت می شوند می توانید قیمت ها و پروازهای مختلف را به یک مسیر مشخص که مورد نظر شماست پیدا کرده و با هم مقایسه کنید. به این وسیله می توانید بهترین ومناسبترین قیمت را پیدا کنید.

در پارکنیگ مدتی قبل جا رزرو کنید

یکی از هزینه هایی که در سفر متقبل می شوید پرداخت پول برای توقف ماشین شما در طول سفر است. بنابر این بهتر است جای مشخصی را در پارکینگ فرودگاه ار روزهای قبل رزور کنید چون رزو کردن جا در همان روز و همان ساعت گران تر تمام می شود.

از فرودگاه های مختلف پرواز کنید

حتی اگر یک فرودگاه در نزدیک ترین مکان ممکن شما قرار دارد، پروازهایتان را به آن فرودگاه محدود نکنید، چرا که ممکن است هزینه پرواز در فرودگاه های دیگر حتی با احتساب هزینه های رفتن به آن جا ارزان تر باشد.

هزینه حمل چمدان را صرفه جویی کنید

حمل چمدان ها معمولا هزینه هایی برای شما دارند. بهتر است با کم کردن از وسایل غیر ضروری تعداد چمدان های خود را کم کنید. برای مثال برخی از وسایل شخصی با همان قیمتی که در محل خود خریداری کرده اید در تمام نقاط فروخته می شوند. بنابر این لازم نیست که آن ها را مبدا خریداری کرده و در چمدان حمل کنید.

به جای چمدان از کیسه های جادار انعطاف پذیر استفاده کنید تا در مکانی که چمدان ها اشغال می کنند صرفه جویی کنید.

روش معاوضه خانه استفاده کنید

اگر می خواهید به مسافرت بروید ولی از هتل های زنجیره ای، قیمت بالا و اتاق های بی روح آن ها خسته شده اید، بهترین راه استفاده از روش معاوضه خانه است. در این روش دو خانواده در دوشهر یا کشور مختلف برای گذراندن تعطیلات خانه هایشان را بدون پرداخت هیچ مبلغی با یکدیگر معاوضه می کنند.  با این روش شما بدون صرف هیچ هزینه ای می توانید شهر یا کشور دیگری را ببینید و در عین حال از فضای راحت تر خانه نیز بهره مند شوید.

به جای هتل اتاق بگیرید

این روزها اتاق های زیادی از سوی وب سایت های اینترنتی به شما معرفی می شوندکه به راحتی می توانید از میان آن ها مناسبت ترین و ارزان ترینش را انتخاب و رزرو کنید.

کسانی هستندکه اتاق های اضافی و حتی آپارتمان های مبله و یا باغ هایشان را اجاره می دهند که بسیاری از مواقع این خانه ها و آپارتمان  ها از هتل هم مناسب تر و راحت تر هستند و در ضمن بسیار ارزان تر تمام می شوند.

می توان سفرهای شیک با قیمت ارزان داشت

همیشه این طور نیست که سفر به شهرهای گران مانند پاریس و نیویورک مستلزم هزینه بسیار باشد. بلکه مسافرانی که بودجه های متوسط دارند هم می توانند به شهرهای گران سفر کنند.

راه های بسیاری هست که افرادی با وضعی مالی متوسط هم مانند افراد ثروتمند سفر کنند. البته به اندازه آن ها هم پول خرج نکنند هتل های ارزان، خوابگاه ها و رستوران های مقرون به صرفه همه و همه شرایطی را فراهم می کنند که گردشگرانی با بودجه های متوسط نیز بتوانند از مسافرتشان لذت کافی را ببرند.

از دنیای تکنولوژی برای سفرهای ارزان بهره مند شوید

این روزها عصر عصر تکنولوژی است و بنابر این باید از از مواهب عصر تکنولوژی برای تدارک دیدن سفری ارزان قیمت استفاده کرد. موبایل هوشمند می تواند به خوبی نقش یک همراه واقعی را در صرفه جویی در هزینه ها برای شما ایفا کند. این روزها اپلیکیشن های متعددی برای موبایل وجود دارند که شامل نقشه ها و راهنمای زبان و سایر خدمات سفر هستند.

همه این ها می توانند برای تدارک دیدن یک سفر ارزان ولی خود شمارا یاری نمایند. با دانلود این اپلیکیشن های کاربردی علاوه بر صرفه جویی هزینه ها، قادر خواهید بود از مزیت چمدان هایی سبک تر با هزینه بار بسیار کم برخوردار شوید، زیرا همه این امکانات در تلفن همراهتان موجود خواهند بود.

مثل آدم های محلی غذا بخورید

یکی از تجربه های جذاب سفر این است که در طول سفر می توانید از خوراکی های لذت بخشی محلی و غیر متعارف استفاده کنید. با تجربه غذاهای محلی شما نه تنها از این لذت بهره مند خواهید شد، بلکه می توانید در هزینه هایتان نیز تا اندازه قابل توجهی صرفه جویی کنید.

غذاهایی همچون کاسه های ارزان قیمت نودل و یا رستوران های کوچک خیابانی، همه از محصولات محلی استفاده می کنند و طعمی اصیل تر نسبت به غذاهای رستوران های غیر محلی دارند؛ یادتان باشد اگر این غذاها  ۴۰۰۰ مایل توسط کشتی حمل شوند تا به دست شما برسند، دیگر این قدر ارزان نخواهند بود. بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها هنگام صبحانه از بوفه هتل و هنگام ناهار از بازارهای محلی خرید کنید.

هزینه های سفر

صرفه جویی در تبادل ارز خارجی

برداشت پول در کشورهای خارجی می تواند بسیار پر هزینه باشد.  اگرچه استفاده از کارت بانکی  می تواند بسیار کم هزینه تر از استفاده از کارت اعتباری باشد، باید این نکته را در نظر داشته باشید که بانک ها در ازای هر برداشت کارمزدهایی را دریافت  می کنند. بهترین کار این است که در هر بار برداشت مقدار زیادی پول از بانک بگیرید تا مجبور نشوید مدام کارمزد بپردازید اما یادتان باشد که تمام پول برداشت شده را یک جا نگه ندارید. گرفتن ارز قبل از ورود به فرودگاه نیز یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه هاست.

سفرهای داوطلبانه را تجربه کنید

بسیاری از ما حس مسئولیت پذیری اجتماعی خوبی داریم. به این خاطر سفرهای  داوطلبانه وخیرخواهانه برای کمک به دیگران می توانند بسیار برای ما الهام بخش باشد به گونه ای که هم فرصتی برای دیدن نقاط مختلف دنیا به دست می آورد و هم به جای خرج کردن پول کمی از زمان خود را صرف می کنید. با فرصت هایی که معمولا از چند هفته تا دو سال و حتی بیش تر فراهم هستند، هر کسی این شانس را دارد که هم مناطق مختلف جهان را کشف کند و هم به ساخت آینده ای بهتر کمک کند.

تعطیلات ارزان قیمت اسکی برای خود تدارک ببینید

اگر علاقه مند به یک برنامه اسکی هستید، بدانید که راه هایی برای رفتن به اسکی هست که هزینه های زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. به این صورت که با انتخاب اقامتگاهی ارزان قیمت مخصوصا در فصولی که کاهش گردشگری وجود دارد می توانید در پرداخت هزینه رفت و آمد صرفه جویی کرده و در تعطیلات خود از لذت تجربه اسکی نیز بهره مند شوید.

date_range چهارشنبه 19 خرداد 1400 remove_red_eye 711 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0