{{ctrl.notification}}
در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم

در سفر به دبی و امارات چه پولی ببریم

شهر دبی بدون شک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ما ایرانیان است. دبی بزرگ ترین شهر در کشور امارات متحده عربی است و با پیشرفت های شگفت انگیزی که در دهه های اخیر داشته به یکی از بهترین و توریستی ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. مراکز خرید مدرن و بزرگ، سواحل زیبا و نقره فام، تفریحات ساحلی و هزاران جاذبه گردشگری مفرح و هیجان انگیز دیگر باعث شده تا خیلی از ایرانی ها دبی را برای سفر انتخاب کنند و حتی بعضی وقتها بارها به این شهر سفر کنند . اما یکی از دغدغه های هر مسافر در سفر به دبی این است که در سفر به دبی چه واحد پولی با خود ببرد ؟ آیا می توان پولمان را به صورت ریال به دبی ببریم و آنجا آن را تبدیل به واحد پول امارات و دبی کنیم ؟ یا این که بهتر است بودجه سفر را به صورت دلار یا یورو ببریم و بعد آن را تبدیل کنیم و در این کشور استفاده کنیم ؟ کدام واحد پولی برایمان به صرفه تر و بهتر است؟ در این مقاله همراه آس چارتر باشید تا به شما کمک کنیم که بعد از تهیه بلیط هواپیما به مقصد دبی باید چه پولی با خود ببرید ،  پاسخ دهید .

واحد پول دبی

واحد پول امارات

قبل از آن که بخواهیم به پرسش «در سفر به دبی چه پولی ببریم» پاسخ بدهیم لازم است ابتدا در مورد واحد پول امارات متحده عربی و دبی صحبت کنیم و شما را تا حدودی با این مطلب آشنا کنیم. واحد پول امارات متحده عربی «درهم» است که با کد AED مشخص می شود و گاهی درهم اماراتی هم گفته می شود. پول خرد این کشور فلس (fils) نامیده می شود و هر ۱۰۰ فلس یک درهم امارات را تشکیل می دهد . درهم در سال ۱۹۷۳ به عنوان واحد پول امارات متحده عربی معرفی شد و جایگزین ریال دبی و قطراعلام شد .

واحد پول امارات

اسکناس های درهم به صورت زیر دسته بندی می شوند :

 

اسکناس ۵ درهمی به رنگ قهوه ای

اسکناس ۱۰ درهمی به رنگ سبز

اسکناس ۲۰ درهمی به رنگ آبی روشن

اسکناس ۵۰ درهمی به رنگ بنفش

اسکناس ۱۰۰ درهمی به رنگ صورتی

اسکناس ۵۰۰ درهمی به رنگ آبی

اسکناس ۱۰۰۰ درهمی به رنگ قهوه ای ارغوانی

پول خرد و سکه های امارات هم به سکه های ۱ درهمی، ۵ ، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ فلسی دسته بندی می گردند. البته سکه های ۵ و ۱۰ فلسی کمتر مورد استفاده عموم قرار می گیرند و به اندازه سایر سکه ها رایج و متداول نیستند. برخلاف اسکناس های امارات که روی آن به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است، سکه ها فقط به زبان عربی نوشته شده اند . اما خوشبختانه معمولا تنها ۳ نوع سکه در امارات و دبی رایج و متداول می باشد و به همین دلیل بدون دانستن زبان عربی هم می توانید این سکه ها را  به راحتی بشناسید. سکه های ۱، ۵۰ و ۲۵ فلسی به رنگ نقره ای هستند و سکه های ۱، ۵ و ۱۰ فلسی هم از جنس برنز و طلایی رنگ می باشند. یک طرف سکه ۱ درهمی شکل یک قهوه جوش سنتی عربی وجود دارد و از این طریق می توانید آن را به آسانی تشخیص بدهید. سکه ۵۰ فلس گرد نیست و با ظاهر هفت گوشش و تصویر یک پالایشگاه نفت روی یک طرف سکه قابل شناسایی می باشد .

واحدهای پولی دبی

در سفر به دبی بهتر است چه پولی ببریم ؟

بعد از توضیح واحد پول و دسته بندی اسکناس ها و سکه های رایج در امارات به بحث اصلی می رسیم این مبحث می رسیم . در سفر به دبی چه پولی ببریم و کدام ارز برایمان به صرفه تر است؟ آیا می توان پولمان را به واحد پول رسمی کشورمان (ریال) به دبی ببریم و آن جا آن را تبدیل کنیم؟ آیا برایمان بهتر است در این جا پولمان را به دلار تبدیل کنیم؟ یا می توانیم در همین ایران کل بودجه سفر را به درهم اماراتی تبدیل کنیم و درهم را با خود به سفر ببریم؟ کدام برای ما به صرفه تر است؟

هر کسی که بلیط چارتر مشهد دبی گرفته باشد حتما چنین سوالاتی برایش پیش می آید پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم .

اگر تا به حال سفر خارجی را تجربه کرده باشید حتما با مفهوم ارز مسافرتی آشنا هستید و مفهوم آن را می دانید . به هر مسافر با توجه به مقصد سفر مقداری ارز به عنوان ارز مسافرتی و به صورت دلار و در حال حاضر یورو به شما ارائه می شود. در یکی دو سال اخیر این مقدار کاهش پیدا کرده و بین ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ یورو با توجه به مقصد مورد نظر به هر مسافر ارز به مسافران اختصاص پیدا می کند. از طرفی، بسیاری از مسافرانی که به دبی و امارات سفر می کنند قصد خرید دارند و اصلا شاید به همین هدف به این کشورسفر می کنند. بنابراین احتمالا به ارز بیشتری احتیاج دارند و این سوال برایشان پیش بیاید  که در سفر به دبی چه واحد پولی ببریم؟

مبلغی که به عنوان ارز مسافرتی به هر مسافر داده می شود در حال حاضر به صورت یورو به مسافر پرداخت می شود. اگر در ایران اقدام به خرید درهم اماراتی بکنید شاید خیلی برایتان مقرون به صرفه تمام نشود و این کار را به شما توصیه نمی کنیم. پیشنهاد ما این است که هزینه سفر و پولی که همراه خود می برید را حتما به صورت دلار یا یورو ببرید. در دبی صرافی های بسیار زیادی وجود دارند که دلار یا یوروی شما را به درهم اماراتی تبدیل می کنند و از این نظر لازم نیست نگرانی ای داشته باشید و به راحتی می توانید اینکار را انجام دهید . علاوه بر صرافی ها، بسیاری از هتل های دبی هم کار تبدیل ارز را برای مسافران انجام می دهند و در مراکز خرید و مناطق مختلف هم صرافی هایی متعددی وجود دارد که شما به راحتی می توانید تبدیل ارز را انجام دهید . در مرکز خرید دبی، مرکز خرید مارینا و … صرافی ها و مراکز تبدیل ارز مختلفی وجود دارند که کار راحتی می باشد. اگر شما هم بلیط ارزان چارتری به مقصد دبی گرفته اید حتما نیاز دارید که صرافی هایی برای تبدیل ارز به واحد پول امارات را بشناسید. برای راحتی و آسایش شما در ادامه برخی از معتبرترین صرافی های دبی را به شما معرفی می کنیم:

واحدهای پولی دبی

صرافی شرف

یکی از معروف ترین و معتبرترین صرافی های دبی صرافی شرف می باشد که در سال ۱۹۹۶ و به عنوان بخشی از گروه شرف در امارات راه اندازی شده است. این صرافی معتبر در حال حاضر ۱۵ شعبه در سرتاسر دبی دارد و در بسیاری از مراکز خرید، سواحل تفریحی و … می توانید پولتان را در این دفاتر تبدیل کنید.

صرافی الرستمانی

صرافی الرستمانی در واقع اولین شرکت صرافی در دبی می باشد که موفق به دریافت جایزه بهترین کیفیت در سال ۲۰۱۳ شده است و یکی از بهترین صرافی های دبی می باشد . این شرکت در حال حاضر ۱۶ شعبه در سرتاسردبی دارد و خدمات ارزی از قبیل تبدیل کردن واحد پول امارات ، انتقال وجه و خدمات کارت اعتباری را به مشتریان خود ارائه می کند. شعبه های صرافی  الرستمانی در خیابان مشهور و توریستی شیخ زاید، خیابان الفهیدی، خلیج دبی، دیره و پارک کاراما از جمله پرطرفدارترین این دفاتر به شمار می آید.

صرافی الرستمانی دبی

صرافی الفردان

این شرکت صرافی در سال ۲۰۱۱ توسط انجمن بین المللی شبکه انتقالی پول به عنوان بهترین شرکت انتقال پول در خاورمیانه منتخب شده است . این شرکت هم اکنون ۱۶ شعبه در سرتاسر امارات و شهر دبی دارد که خدمات مختلف مالی مثل تبدیل ارز، انتقال وجه و … را برای مشتریان ارائه می دهد.

تیم آس چارتر به شما پیشنهاد میکند بعد از تهیه بلیط هواپیما خارجی  به مقصد دبی حتما لیستی از صرافی های دبی هم همراه داشته باشید .

صرافی بین المللی امارات متحده عربی

صرافی امارات متحده عربی یکی از بزرگ ترین صرافی های زنجیره ای در شهر دبی می باشد که در سال ۱۹۸۰ افتتاح شده و هم اکنون بیش از ۶۰ شعبه در دبی دارد. در دفاتر این صرافی انواع خدمات پولی مثل تبدیل نرخ ارز و تبدیل به واحد پول امارات ، انتقال وجه، سرویس های پرداخت صورتحساب و … به مشتریان ارائه می شود. این شرکت برنامه وفاداری را هم به مشتریان دائمی و همیشگی خود ارائه می دهد .

صرافی الانصاری

یکی دیگر از معروف ترین صرافی های دبی صرافی الانصاری می باشد  که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از برترین شرکت های خاورمیانه توسط مجله فوربز انتخاب شده است. این شرکت همچنین موفق به اخذ جایزه شیخ خلیفه در سال ۲۰۱۴ میلادی شده است . این شرکت اولین دفترش را در سال ۱۹۶۶ افتتاح کرده و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ شعبه در سراسر کشور امارات متحده عربی و بیش از ۷۰ شعبه در شهر دبی دارد. بنابراین تقریبا در هر کجای دبی که باشید می توانید یکی از شعب صرافی الانصاری را مشاهده کنید و برای تبدیل ارز به آن جا مراجعه کنید و برای بسیاری از مسافرانی که بلیط هواپیما به مقصد دبی گرفته اند بسیار مورد استفاده می باشد .

صرافی الانصاری دبی

date_range دوشنبه 18 مرداد 1400 remove_red_eye 3479 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
فاطمه بیدمشک :

سلام . ممکنه آدرس دفتر پشیتبانیتون رو بفرمایید