{{ctrl.notification}}
دریاچه های اردبیل

دریاچه های اردبیل

اردبیل یکی از شهرهای سرسبز و جذاب در شمال غربی ایران است که جاذبه های طبیعی باورنکردنی و بناهای تاریخی بی نظیری را در خود جای داده است، این شهر دوست داشتنی سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر جهان و ایران می باشد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین دیدنی های اردبیل بپردازد، دریاچه های طبیعی و مصنوعی در اردبیل یکی از جذاب ترین و منحصربفردترین جاهای تفریحی و دیدنی در اردبیل می باشد که طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیر آن بسیاری از گردشگران را جذب خود کرده است. تا پایان این مقاله ی جذاب همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر تهران اردبیل را از این سامانه تهیه نمایید.

دریاچه های اردبیل

دریاچه سوها اردبیل

یکی دیگر از زیباترین دریاچه های اردبیل می توان به دریاچه سوها که یک دریاچه مصنوعی می باشد اشاره کرد. دریاچه سوها، یکی از مقاصد بکر و کمتر شناخته ‌شده استان اردبیل است که مناظر خیره ‌کننده و طبیعت سرسبزی را در اطراف خود دارد. دریاچه سوها در ۳۵ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد، عرض دریاچه سوها به نیم‌ کیلومتر و طول آن به ۱.۵ کیلومتر و عمق این دریاچه در مناطق میانی به ۶ متر می ‌رسد. آب و هوای کوهستانی منطقه در کنار طبیعت سرسبز و بکر، دریاچه سوها را به بهشتی وصف ‌ناشدنی و یکی از مقاصد گردشگری اردبیل تبدیل کرده است، این دریاچه در نزدیکی جنگل فندقلو و جنگل‌های هیرکانی، چشمه ‌سارهای گوارا و همچنین آبشار لاتون که بلندترین آبشار چهارفصل ایران محسوب می ‌شود که در فاصله ۱۶ کیلومتری از دریاچه سوها قرار گرفته است، دریاچه سوها زیستگاه ماهی قزل آلای رنگین کمانی است، و اطراف آن، محل رویش گل‌های بابونه وحشی است.  این دریاچه برای شنا و آبتنی مناسب نیست، اما اهالی روستای سوها فعالیت‌هایی مثل ماهیگیری و قایق ‌رانی را در آن انجام می دهند، در این منطقه همچنین امکانات رفاهی اولیه مانند آب قابل‌ شرب و سرویس بهداشتی واقامتگاه بوم گردی و آلاچیق‌هایی نیز هستند که آش دوغ، خوراکی، چای و قلیان و… به مسافران و گردشگران می ‌فروشند. 

آدرس دریاچه سوها: استان اردبیل، ۳۶ کیلومتری شهر اردبیل، شهرستان نمین، ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها

دریاچه های اردبیل

دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور یکی از زیباترین و محبوب‌ ترین جاذبه‌های گردشگری ایران که در 48 کیلومتری اردبیل و پشت کوه‌های تالش قرار دارد، برای بسیاری از طبیعت‌ دوستان بازدید از بکرترین جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه نئور هیجان‌انگیز است. دریاچه نئور با قرارگیری در نزدیکی شهرهایی مانند اردبیل و خلخال، نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است. این دریاچه بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین در کشورمان است که ۴۰۶۲ هکتار وسعت دارد وعمق قسمت‌های مختلف آن در بهار بین پنج تا ۱۳ متر می رسد، نئور از دو دریاچه تشکیل شده که بخش کوچک‌ تر این دریاچه در حدود ۴۰ هکتار و قسمت بزرگ ‌تر نزدیک به ۱۸۰ هکتار مساحت دارد. امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و بوفه برای تهیه خوراکی‌ها وجود دارد همچنین برای اقامت سکوهایی برای چادر زدن در اطراف دریاچه وجود دارد. در اطراف این دریاچه بیش از ۷۰ گونه گیاهی معطر و دارویی نظیر شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و خاکشیر و بیش از ۹۰ گونه جانوری مانند: خرس، راسو، اسب، انواع خفاش و حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند و ... وجود دارد.

آدرس دریاچه نئور: مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل

دریاچه های اردبیل

دریاچه قله سبلان اردبیل

دریاچه‌ قله‌ سبلان یکی از زیبایی‌های منحصربه‌ فردترین دریاچه های اردبیل می باشد، این دریاچه بیضی شکل بوده ودر ارتفاع ۴۸۱۱ متری در در دهانه آتشفشانی قله سبلان قرار گرفته است، کوه سبلان سومین کوه مرتفع‌ ایران است که روزگاری آتشفشان آن فعال بوده اما اکنون دریاچه ای زیبا در آن به وجود آمده است، وسعت دریاچه بالغ بر ۱۲۰۰۰ متر مربع و عمق آن به حدود ۱۶ متر می رسد، رنگ این دریاچه بخاطر وجود مواد آتشفشانی سبز رنگ و شفاف است و هیچ گونه موجودی زنده ای در ان وجود ندارد، این دریاچه شگفت انگیز که جذابترین دریاچه در اردبیل می باشد، خیلی مورد استقبال کوهنوردان و گردشگران قرار گرفته است، همچنین در کنار این جذابیت جاهای دیدنی فراوانی مانند: کهنه قلعه، پل معلق مشگین ‌شهر، بقعه شیخ حیدر، جهنم دره، منطقه‌ی گردشگری کپز، آبشار گورگور، پارک جنگلی خیاو، آبشار سردابه، هفت چشمه‌ی آب گرم معدنی، قلعه دیو قالاسی، قلعه تاریخی بربر، آبگرم قینرجه، رودخانه قره سو، چشمه آبگرم قوتورسویی، کوه سرسبز و آب معدنی اوکوز داغی، دژ تاریخی قهقهه و شهر سرعین می باشد، که می تواند یک سفر تفریحی و دیدنی بی نظیر برایتان باشد. برای بازدید از این دریاچه باید کوهنوردی کنید تا به قله برسید، سه مسیر برای رسیدن به قله وجود دارد که در میان دامنه ها در هر طرف پناهگاه هایی تعبیه شده است که می توانید در صورت خستگی در آنجا استراحت کنید و بعد مسیر را ادامه دهید. برای صعود به این قله‌ی مرتفع، تجهیزات کوهنوردی لازم است. در دامنه‌ی کوه نیز آب‌های گرم طبیعی و آبشارهای زیادی نیز وجود دارد. از جذابیت‌های متنوع دیگر سبلان شامل گونه‌های مختلف گیاهی، صخره‌ها‌ی سنگی، پیست اسکی و... می باشد و  همچنین گفته می ‌شود قبر زرتشت پیامبر در اطراف دریاچه ‌ی سبلان قرار دارد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری ارزان در مشهد می باشد.

آدرس دریاچه قله سبلان: اردبیل، ۳۵ کیلومتری غرب اردبیل

دریاچه های اردبیل

دریاچه شورابیل اردبیل

از دیدنی‌ ترین و بزرگ ‌ترین دریاچه های تفریحی و جذاب در اردبیل دریاچه شورابیل در اردبیل می باشد که قدمت آن از دریاچه ارومیه بیشتر می باشد، قدمت این دریاچه به اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی باز می گردد، این دریاچه با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب از بهترین جاهای دیدنی اردبیل است و گردشگران زیادی را در طول سال به سوی خود جلب می‌کند، وسعت این دریاچه حدود ۳۸۱۰ کیلومتر مربع و ارتفاع آن ۱۳۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، عمق دریاچه شورابیل در بیشترین نقاط آن به بیش از ۱۱ متر می ‌رسد، آب این دریاچه در گذشته شور بوده است و گیاهان خودروی گیاهی در اطراف آن وجود داشته که بعد از شیرین کردن آب این دریاچه گیاه دارویی دیگر وجود ندارد، اما پرندگان مهاجر در این منطقه زیاد دیده می شود، پلیکان های خاکستری، اردک تاجدار، اردک چشم طلایی، غاز خاکستری، غاز زنگوله بال، لک لک سیاه و… از پرندگان مهاجر و دراج ، قرقاول ، مرغابی ، خوتکا ، حواسیل ، چنگر، آنگوت و… نیز از جمله پرندگان بومی هستند که در این دریاچه زیبا زیست می کنند. در اطراف دریاچه امکانات تفریحی زیادی از جمله اسکله قایقرانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، گنجینه تاریخ طبیعی، شهربازی روباز شورابیل، بازارچه صنایع دستی و رستوران و کافی شاپ های متعدد وجود دارد.

آدرس دریاچه شورابیل: اردبیل، خیابان دانشگاه

دریاچه های اردبیل

دریاچه قالغانلو اردبیل

قالغانلو زیباترین و کوچک ‌ترین دریاچه طبیعی شمال‌غرب ایران، قالغانلو دریاچه ای فصلی به وسعت 5000 مترمربع در شرق روستای خان کندی شهرستان گرمی مغان استان اردبیل قرار دارد. در این دریاچه گونه های جانوری نظیر: انواع کبک، بلدرچین، اردک، غاز، قرقاول، کلاغ، سار، گنجشگ، کبوتر وحشی، زرد پره، شاهین، بالابان، عقاب، لاک پشت، انواع مار سمی، خرگوش، روباه، شغال، جوجه تیغی، گرگ و گراز زندگی می کنند. این دریاچه از ذوب شدن تدریجی برفهای کوه قبله داشی پدیده آمده و در فصل بهار وسعت آن بیشتر می شود، اما در فصول گرم مانند تابستان آب دریاچه تبخیر سطحی می شود و همچنین مصرف آب آن توسط دامها و کشاورزان از وسعت این دریاچه می کاهد. همچنین این دریاچه مکان خوبی جهت پرورش انواع ماهیان سردآبی بشمار می ‌رود.

آدرس دریاچه قالغانلو: اردبیل، گرمی، شرق روستای خان کندی

دریاچه های اردبیل

دریاچه گیلارلوی گرمی اردبیل

دریاچه گیلارلو گرمی یکی از مناطق گردشگری طبیعی استان اردبیل است، که در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری استان اردبیل و در نزدیکی روستای گیلارلو واقع شده است که نامش را نیز از این روستا گرفته است، این دریاچه در سال 1375 با انتقال آب جعفر آباد به گرمی، با 8 میلیون متر مکعب آب برای تامین آب شرب شهرستان گرمی احداث شد. این دریاچه ی مصنوعی امروزه به یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق گردشگری در اردبیل تبدیل شده است، که سالانه پذیرای هزاران گردشگر می باشد، از این رو دارای امکانات رفاهی مانند: آلاچیق ها، کافی شاپ، قایق سواری، کمپ اقامتی و ... وجود دارد. با تهیه بلیط چارتری ارزان مشهد اردبیل از سامانه آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس دریاچه گیلارلوی: اردبیل، جاده ورودی شهرستان گرمی، شرق روستای خان کندی

دریاچه های اردبیل

date_range شنبه 30 مهر 1401 remove_red_eye 711 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0