{{ctrl.notification}}
دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

قشم جزیره زیبا و منحصربفرد در جنوب کشور ایران که در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است، این جزیره با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی و باستانی بسیار زیاد یکی ازآثار ارزشمند زمین شناختی در ایران و خاور میانه شناخته شده است، و به ژئوپارک ایران معروف شده است. علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی جاذبه های دیگری همچون غذاهای عالی و محلی خوش‌ طعم و بازارهای محلی و مدرن نیز جزیره قشم رامنحصربفرد کرده است. یکی از جاذبه های طبیعی و جذاب در قشم دره ستارگان است که در ادامه آس چارتر به معرفی این پدیده زیبا و طبیعی می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری مشهد قشم خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

دره ستارگان قشم

معرفی دره ستارگان قشم

دره ستارگان با قدمتی بیش از دو میلیون سال یکی از پدیده‌های منحصربه‌فرد و شگفت انگیز زمین‌شناسی در ایران محسوب می شود. این دره زیبا با داشتن جاذبه هایی همچون: مخروط‌های نوک ‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند بسیار دیدنی و یکی از پرطرفدارترین ژئوسایت‌ها در ژئوپارک قشم است.

دره ستارگان قشم

شکل گیری دره ستارگان

مردم بومی و محلی این منطقه به وجود آمدن این دره را از برخورد یک شهاب سنگ به زمین و شکل گرفتن این دره می دانند، اما در تحقیقات زمین شناسی که انجام شده شکل گرفتن دره ستارگان را یک پدیده طبیعی و بر اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب‌های سطحی و تندبادها و فشارهای وزنی بر طبقه‌های مختلف زمین می دانند، این دره در میان مردم بومی قشم به نام های استاله کفته، استار افتیده، ستاره افتاده معروف می باشد. این دره دارای ستون هایی سوزنی شکل و باریک می باشد که در بعضی از نقاط این دره دیده می شود. به وجود آمدن این ستون ها به دلیل حرکت چرخشی آب و سیلاب های به  وجود آمده از باران های فصلی که در اطراف ستون ها قرار داشته باعث شکل گیری این ستون ها و مقاوم شدن بخش زیری آن می باشد. اشکال هندسی دره ستارگان از جنس ماسه، سنگ و سیمان آهکی است. دره ستارگان در طی دو میلیون سال تحت تاثیر فرسایش و فشار باد و باران قرار گرفته و به شکل امروزی خود رسیده ‌است. این دره به ‌عنوان بخشى از ژئوپارک قشم در فهرست میراث یونسكو به ثبت رسیده است.

دره ستارگان قشم

تندیس های دره ستارگان قشم

در این دره تندیس های بسیار جذابی وجود دارد که این تندیس‌ها اشکال مختلفی نظیر فیل و تمساح تا عقاب و... می باشند که بسیار زیبا می باشند و این تندیس ها بر اثر فرسایش به مرور به وجود آمده اند و شما می توانید این صخره ها را با اشکال مختلف با ذهن خود تصور کنید.همچنین درزهایی نیز در برخی از دیواره‌های دره ستارگان وجود دارد که ظاهری ترسناک دارند ولی تماشای آنها برایتان جذاب خواهد بود.

دره ستارگان قشم

دره جنی قشم

جالب است بدانید دره ستارگان قشم بر طبق افسانه های قدیمی که وجود دارد و بین مردم چرخیده است، این است که دره ستارگان محل زندگی اجنه و ارواح می باشد، در شب های اگر به دره ستارگان بروید صداهای عجیب‌ وغریبی به گوشتان می ‌رسد، اما بازدید در شب را برای گردشگران و مسافران توصیه نمی کنند، اما دلیل اصلی صداهایی که در شب در سکوت به گوش می رسد، صدای پیچیدن باد در روزنه‌ها و حفره‌های پرتعداد صخره‌ها و دالان‌ها و ستون‌ها باعث به وجود آمدن صداهای خاصی می شود. اما مردم بومی بر این باورند که شب ها اجنه و ارواح در این منطقه در رفت و آمد هستند و به همین دلیل این صداها در شب ها به گوش می رسد.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان در شب

دره ستارگان در شب ها بسیار زیبا و جذاب است، ستارگان زیبا که گویی در نزدیکترین فاصله به زمین قرار دارد و تمام دره را که ببنید پوشیده شده از ستارگان زیبا و روشن که صحنه ی رویایی را برایتان تداعی می کند، سکوت و آرامشی که در شب ها در این دره حکم فرماست و صدای بادهایی که از لابه لای ستون ها و صخره ها عبور می کند این دره رمزآلود را جذاب تر می کند.

دره ستارگان قشم

تفریحات در دره ستارگان

برای تفریح و گردش در دره ستارگان می توانید از مسیر سنگ ریزه ای که مشخص شده است در مسیر گذر کنید و به بازدید از صخره ها و تندیس های زیبای دره بپردازید و در جاهایی که دوست دارین عکسی به یادگار بگیرید. همچنین شب های این دره بسیار دیدنی و بی نظیر است که امکان بازدید برایتان میسر نمی باشد. همچنین اگر علاقه مند به شتر سواری هستید می توانید به پرداخت هزینه چند دقیقه به شتر سواری بپردازید، همچنین بانوان بومی در این منطقه با طراحی حنا بر روی دست می توانند طرح های بسیار زیبایی را برایتان بر روی دست یا پا خیلی ماهرانه نقاشی کنند.

دره ستارگان قشم

سوغات در دره ستارگان

در نزدیکی دره ستارگان غرفه های کوچک وجود دارد که بازدید از آنها بسیار جذاب خواهد بود،  د راین غرفه ها صنایع دستی وجود دارد که کار دست هنرمندان بومی آن منطقه می باشد، صنایع دستی موجود دراین غرفه ها شامل: صدف و گوش‌ ماهی، لوازم تزیینی و زیورآلاتی که از صدف ها و گوش ماهی ها درست شده است که بسیار زیبا هستند می توانید برای سوغات و هدیه تهیه نمایید. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما تهران قشم در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

دره ستارگان قشم

موزه سنگ دره ستارگان

در دره ستارگان در ساختمانی بنام پذیرمان دره موزه ای قرار دارد که در آن حدود 48 نمونه سنگ، کانی و سنگواره از جزیره هنگام، هرمز و لارک در این موزه نگه داری می شود. شما می توانید اگر علاقه مند به زمین شناسی هستید از این موزه دیدن نمایید.

ساعات بازدید از دره ستارگان

برای بازدید از دره ستارگان می توانید از ساعت 8 صبح تا 8 شب به بازدید بپردازید این ساعات برای نیمه اول سال می باشد و برای نیمه دوم سال از 8 صبح تا 7 عصر می باشد.

دره ستارگان قشم

هزینه ورودی به دره ستارگان

برای بازدید از این دره شگفت انگیز باید هزینه ای را برای ورود به دره پرداخت کنید این هزینه مبلغی حدود 10 هزار تومان برای هر نفر می باشد.

بهترین فصل سفر وبازدید از دره ستارگان قشم

همانطور که می دانید شهرهای جنوبی کشورمان دارای آب و هوای خشک و شرجی می باشد، و تابستان های بسیار گرم و سوزانی را باید تحمل کنید اگر از فصل گرما را برای سفر انتخاب نمی کنید می توانید در فصول پاییز و زمستان یا اوایل بهار که هوا معتدل تر است به قشم بروید و از دره ستارگان دیدن نمایید.

دره ستارگان قشم

جاذبه های دیدنی در اطراف دره ستارگان

قشم جزیره منحصر بفرد با شگفتی های بسیار زیبا و جذاب که مسافران و گردشگران بسیار زیادی را هرساله به سوی خود می کشاند، جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان و علاوه برآن پاساژ ها و مراکز خرید، رستوران های لوکس، تفریحات بی نظیر آبی و غیرآبی و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی دیگر که این جزیره را بسیارمحبوب کرده است، جاذبه هایی که در نزدیکی دره ستارگان قرار دارد می توان به جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس، غار خربس، فرش خاکی، معدن خاک سرخ، قلعه پرتغالی‌ها، دره سکوت و دره مجسمه‌ها و… اشاره کرد.

دره ستارگان قشم

مسیر دسترسی به دره ستارگان

برای رفتن و بازدید از دره ستارگان ابتدا باید خود را با هواپیما به جزیره قشم برسانید و یا اگر از طریق قطار یا ماشین شخصی به قشم می خواهید سفر کنید باید ابتدا به بندرعباس بروید و ازآنجا از طریق لندیگرافت ها و یا قایق های اتوبوسی به قشم خودرا برسانید، در قشم نیز باید به سمت شرق جزیره حرکت کنید و بعد از ورود به جاده برکه خلف به سمت روستای برکه خلف رفته و از سمت غرب روستا خارج شوید و به دره ستارگان قشم بروید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتری در مشهد می باشد.

دره ستارگان قشم

آدرس دره ستارگان

جزیره قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range شنبه 06 اسفند 1401 remove_red_eye 177 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0