{{ctrl.notification}}
دره ارغوان مشهد

دره ارغوان مشهد

مشهد شهر مقدس و مذهبی ایران که بخاطر وجود مرقد مطهر امام رضا ع سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای زیارت به این شهر سفر می کنند. مشهد علاوه بر داشتن اماکن مذهبی دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی نیز می باشد، این شهر یکی از مقاصد گردشگری در ایران محسوب می شود که از لحاظ داشتن امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیاد در رتبه یک کشور قرار دارد، در این مقاله آس چارتر به معرفی یکی جاذبه های طبیعی مشهد یعنی دره ارغوان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را به شما می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر تهران مشهد را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

دره ارغوان مشهد

معرفی دره ارغوان مشهد

دره ارغوان یکی از جاذبه های طبیعی در مشهد که در یک دره کوهستانی در فاصله 4 کیلومتری طرقبه قرار گرفته است، این دره منحصربفرد و جذاب دارای آب و هوای دلپذیری می باشد و داشتن مناظر طبیعی بسیار زیبا این را جذاب و دیدنی کرده است. دره ارغوان دارای درختچه های بسیار زیبا و چشمه ها و جویبارهای متعدد و باغ های میوه می باشد. دره ارغوان  از نظر موقیعتی از غرب و شمال به کوهستان‌های بینالود و تخت رستم منتهی می شود. اگر از بالا بخه این دره نگاه کنید دره ای به رنگ بنفش را خواهید دید که بسیار جذاب و دیدنی است.

دره ارغوان مشهد

درختچه های ارغوان مشهد

دره ارغوان سرتاسر پوشیده شده است درختچه هایی که بنام ارغوان می باشد، گیاه ارغوان از معروف ‌ترین گونه‌های شرق مدیترانه در جهان است که به شکل درختچه رشد می ‌کند، درختان ارغوان حدود بین 3 تا ده متر رشد دارند، و دارای برگ های سبز رنگی به شکل قلب می باشد، این گیاه بخاطر رنگی که دارد، در برابر سرما و نور بسیار مقاوم هستند، این گیاه فقط در ارتفاعات در مناطق کوهستانی رشد می کند و با آب و هوای مناطق شهری سازگاری ندارد، چوب درخت ارغوان قهوه‌ای متمایل به قرمز است و شکوفه‌های آن بنفش پررنگ و کم ‌رنگ می باشد. شاید برایتان جالب باشد نام دیگر این درختچه درخت عشق است. درختی که بر روی آن شکوفه‌‌‌های بنفش صورتی و برگ‌‌‌هایی به شکل قلب رشد می ‌‌‌کند و دارای ظاهر زیبا و جذابی است به همین دلیل به نام درخت عشق معروف شده است. در این دره همچنین درختان چنار نیز وجود دارد.

دره ارغوان مشهد

تفریحات در دره ارغوان مشهد

دره ارغوان یکی ار جاذبه های دیدنی مشهد که نام آن در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است، این منطقه ییلاقی با داشتن چشمه های پرآب و درختچه های منعطف که شاخه هایش به سمت پایین کشیده شده است بی نظیر و دیدنی می باشد. قدم زدن در میان این درختچه ها، عکاسی کردن در منظر بسیار دیدنی و جذاب، آب تنی در چشمه های این دره، کوهنوردی در کوه های اطراف این دره می تواند بعنوان یک تفریح لذت بخش برایتان محسوب شود.

دره ارغوان مشهد

صنایع دستی دره ارغوان

همانطور که در بالا گفته شد درختچه های ارغوان دارای انعطاف بالایی می باشد،  از این رو محلی های آن منطقه در زمان هرس کردن درختان چوب های این درختان را برای صنابع دستی ارغوان بافی مورد استفاده قرار می دهند، که انواع سبد های حصیری متنوع را می توانید از فروشگاه ها و مغازه های طرقبه تهیه نمایید.

دره ارغوان مشهد

پوشش جانوری دره ارغوان مشهد

در این دره سرسبز و زیبا گونه‌های مختلف جانوری از جمله انواع پرندگان، جوندگان و خزندگانی نیز وجود دارد، همچنین بخاطر کوهستانی بودن این منطقه بزکوهی نیز دیده شده است، اما حیواناتی که در این منطقه قرار دارند حیوانات وحشی نیستند آن هم بخاطر وجود مناطق مسکونی اطراف است.

وسایل مورد نیاز برای رفتن به دره ارغوان مشهد

برای رفتن به دره ارغوان وسایلی همچون، کفش راحتی، کوله پشتی، کلاه، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب، آب آشامیدنی، کیسه زباله خوراکی و زیرانداز می باشد، این دره چون در نزدیکی طرقبه و روستای کلاته آهن قرار گرفته است به راحتی می توانید به امکانات متنوعی از جمله رستوران و سوپرمارکت و سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است این منطقه توسط گروه‌های فعال محیط زیست پاکسازی شده است، و در هر قسمت از این منطقه سطل زباله ای قرار گرفته است، بنابراین در بازدید از این دره در تمیزی آن کوشا باشید.

دره ارغوان مشهد

مسیر دسترسی به دره ارغوان مشهد

برای رفتن و بازدید از این منطقه ییلاقی زیبا ابتدا باید از سمت مشهد به طرقبه خود را برسانید و پس از طی مسافتی به سمت طرقدر حرکت کنید و به سمت روستای کلاته آهن بروید قبل از رسیدن به این روستا، مسیری فرعی و آسفالته وجود دارد که به دشتی وسیع منتهی می‌ شود که دشت ارغوان است. برای رفتن به این دره علاوه بر ماشین شخصی می توانید از مترو استفاده کنید که به راحتی در اخرین ایستگاه باید پیاده شوید و بعد از اتوبوس های مسیر طرقبه به سمت روستای ملاته آهن بروید. در طول مسیر تابلوهای راهنما نیز در کنار خیابان قرار گرفته است  که می توانید به راحتی به دره ارغوان دسترسی پیدا کنید.

دره ارغوان مشهد

اقامت در دره ارغوان

دره ارغوان یکی از جذابترین جاهای دیدنی در مشهد که دیدن از آن شما را به وجد خواهد آورد، اکثر مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند می توانند،  برای اقامت تجهیزاتی برای  کمپ زدن در طبیعت را به‌همراه خود داشته باشند. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری اصفهان مشهد در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

دره ارغوان مشهد

بهترین فصل سفر و بازدید از دره ارغوان

دره زیبای ارغوان یکی از مناطق ییلاقی مشهد که دارای آب و هوای بی نظیری می باشد. این دشت زیبا و دیدنی در فصل بهار که فصل شکوفه زدن گل هاست بهترین زمان برای بازدید می باشد، در اواخر فروردین و تا پایان اردیبهشت ماه این دره پر می شود از درختچه های ارغوان با شکوفه های رنگی و دشتی سرسبز که منظره ای فوق العاده منحصربفردی را به وجود آورده است، که بسیار تماشایی می باشد. از این رو بهترین فصل بازدید از این دره بسیار جذاب اوایل سال می باشد.

آدرس دره ارغوان: 30 کیلومتری غرب مشهد، هفت کیلومتری منطقه توریستی طرقبه، جاده روستای کلاته آهن، دره ارغوان

دره ارغوان مشهد

جاذبه های دیدنی در اطراف دره ارغوان مشهد

دره ارغوان در نزدیکی جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی قرار گرفته و بخاطر قرار گیری این دره ی زیبا در شهر زیبای طرقبه و شاندیز  قرار گرفته است. این ییلاقات و جاذبه ها بهترین تفریح برای مردم مشهد یا گردشگران محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

شاندیز مشهد

شاندیز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی که از معروف ترین جاذبه های گردشگری در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است، این منطقه بعنوان یکی از ییلاقات مشهد که طرفداران بسیار زیادی دارد و سالانه مسافران و گردشگران زیادی به این منطقه برای تفریح و گردش به این منطقه می روند، شاندیز دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی از جمله درختان سربه ‌فلک کشیده، رودخانه، دهکده چوبی، موج های خروشان، بوستان طبیعت پردیس و رستوران‌های متنوع و معروفی همچون: رستوران پدیده، رستوران ارم، رستوران حاج حسن، رستوران هوایی دهکده، رستوران حاج حسین شیشلیکی، رستوران قصر مهرگان، قرمه‌خوران، رستوران شایان و... می باشد.

آدرس شاندیز:خیابان امام رضا، میدان ملک‌آباد، پل آزادی، ۱۸ کیلومتری بلوار وکیل‌آباد

دره ارغوان مشهد

روستای کنگ مشهد

یکی از روستاهای دیدنی و جذاب در 30 کیلو متری مشهد واقع شده است، روستای کنگ می باشد، این روستای قدمتش به دوران پیش از اسلام بازمی ‌گردد، روستای کنگ مجموعا 184 هکتار وسعت دارد و در هزار و 700متری از سطح دریا قرار گرفته است .معماری این روستای بی نظیر و زیبا است و مانند روستای ماسوله در شمال کشور به صورت پلکانی ساخته شده است، مردم این روستا به شغل باغ داری، دامداری و کشاورزی و قالی بافی مشغول می باشند. این روستا دارای جاذبه های تاریخی مانند: گورستان تاریخی کنگ، رباط شاه عباسی، قلعه حصار، نسجد و تکیه تاریخی کنگ و مزار شیخ عبدالله می باشند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتری در مشهد می باشد.

آدرس روستای کنگ: ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و حدود ۳۰ کیلومتری مشهد
date_range پنجشنبه 24 آذر 1401 remove_red_eye 94 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0