{{ctrl.notification}}
خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول

ترکیه با جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد محبوب گردشگری دنیا محسوب می ‌شود، از این رو میزبان مسافرانو گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر جهان خصوصا از ایران می باشد، ایران بخاطر نزدیک بودن به این کشور می توانند به این کشور سفر کنند، استانبول شهری باستانی و تاریخی که دارای جاذبه های بسیار جذاب و منحصربفردی می باشد، یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در استانبول خیابان استقلال استانبول می باشد، دراین مقاله آس چارتر به معرفی این خیابان می پردازد، با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان مشهد استانبول می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید.

خیابان استقلال استانبول

معرفی خیابان استقلال استانبول

استقلال معروف ترین و محبوب ترین و شلوغ‌ ترین خیابان در شهر جذاب استانبول است، خیابان استقلال استانبول روزانه حدود سه میلیون نفر بازدید کننده دارد. این خیابان در بخش اروپایی شهر و در منطقه ‌ای تاریخی بی ‌اوغلو واقع شده است. طول این خیابان  حدود ۴/۱ کیلومتر بین میدان تکسیم و ایستگاه متروی شیشانه قرار دارد. ساختمان‌های این خیابان ترکیبی از معماری مدرن و سنتی هستند، معماری برخی ساختمان‌های خیابان استقلال مربوط به دوره حکومت عثمانیان در این کشور است و نمونه‌هایی از هنر معماری سنتی ترکیه، معماری ملی، هنر نوین و معماری مدرن از قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی در این خیابان گرد هم آمده‌اند. این خیابان بعد از استقلال استانبول در سال 1923 به این نام مشهور شد در این خیابان انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز تفریحی و جاذبه‌های تاریخی قرار گرفته‌ اند که باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی به این خیابان شده است. در طول این خیابان انواع کلیساهای ارمنی گریکوری، کاتولیک رومی، ارتدوکس یونانی و یادبود کریمه قرار گرفته ‌اند. که می توانید ساعت ها در این خیابان بچرخید و از جاذبه های و زیبایی های این خیابان لذت ببرید، در ادامه به معرفی جاذبه ها و تفریحات در این خیابان می پردازیم.

خیابان استقلال استانبول

جاذبه های دیدنی در خیابان استقلال استانبول

استانبول جاذبه‌های بسیار زیادی در خود دارد. خیابان استقلال که بسیاری از این جاذبه ها را در خود جای داده، یکی از پرترددترین خیابان‌های استانبول می ‌باشد. از جمله مهم ‌ترین جاذبه‌های این خیابان کلیساها، مساجد و عبادتگاه‌های موجود در آن است که می‌ توان به کلیسای سنت آنتوان، کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدکس یونانی، خانه مولوی گالاتا، کلیسای یادبود کریمه، کنیسه‌ی یهودی و یکی از مساجد قدیمی استانبول اشاره کرد.

خیابان استقلال استانبول

میدان تقسیم و مجسمه استقلال استانبول

میدان تقسیم در یکی از توریستی ترین نقاط شهر استانبول قرار دارد، میدان تقسیم در انتهای خیابان محبوب و پر بازدید استقلال قرار گرفته است .بسیاری از رویدادهای سیاسی و جشن های ملی کشور ترکیه در این میدان برگزار می شود. همچنین مجسمه یادبود استقلال ترکیه که تندیسی از آتاتورک و یارانش است، مهمترین جاذبه‌ی دیدنی میدان محسوب شده و درست در مرکز آن قرار دارد. در اطراف این میدان معروف انواع مغازه ها و فروشگاه و مراکز خرید وجود دارد، همچنین رستوران ها و کافه های متعدد و جاذبه های دیدنی مانند خیابان استقلال، مسجد تکسیم، پارک گزی وجود دارد.

خیابان استقلال استانبول

موزه مادام توسو استانبول

موزه مادام توسو، موزه ای جدید و مدرن  است این موزهمعروف ترین موزه در خیابان استقلال استانبول قرارگرفته است، در این موزه‌ی جذاب، مجسمه‌هایی از مشاهیر علمی، هنری و ورزشی ترکیه و جهان به نمایش گذاشته می ‌شود که می ‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و در کنار این افراد معروف عکس بگیرید. از جمله مجسمه های معروف در این موزه می توان به مولوی، استیو جابز، داوینچی، براد پیت، موزارت، لیونل مسی، آتاتورک و ... اشاره کرد. همچنین نام این موزه از اسم مادام توسو، مجسمه ساز فرانسوی الهام گرفته شده است.

خیابان استقلال استانبول

کلیسای سنت آنتوان استانبول

وقتی در خیابان استقلال قدم می زنید با معماری باشکوه و دیدنی کلیسای سنت آنتوان استانبول روبه رو خواهید شد این کلیسا بزرگترین کلیسای کاتولیک رومی در استانبول به شمار می رود، دیوارهای کلیسا با موزائیک و آجرهای قرمز رنگ ساخته شده و ستون های بلند کلیسا بهترین نمونه از یک طراحی ایتالایی است، در گوشه سمت راست کلیسا مجسمه پاپ جان بیست و سوم با کبوتری روی دست او قرار گرفته که به سمبل صلح تبدیل شده است. در این کلیسا آثار هنری متعددی وجود دارد که شامل یک مجسمه چوبی تزئین شده از سنت آنتون می باشد.

خیابان استقلال استانبول

موزه گالاتاسرای استانبول

این موزه، یک نوع موزه ورزشی است. موزه گالاتاسرای، از سوی علی سامی ین در سال ۱۸۶۸  ساخته و به عنوان یکی از محبوب‌ترین باشگاه های کشور ترکیه مورد بازدید عموم قرار گرفت. در واقع هدف از این موزه بیانگر سیر تحول تاریخ ورزش کشور ترکیه است.  با تهیه بلیط هواپیما چارتر تهران استانبول ارزان از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

خیابان استقلال استانبول

خانه و موزه‌ی دراویش چرخان مولوی استانبول

این بنا در خیابان استقلال نزدیکی برج گالاتا قرار دارد. خانه و موزه‌ی دراویش چرخان مولوی استانبول در سال 1491 توسط بزرگان امپراطوری عثمانی بنا شده است، این موزه در گذشته محل سکونت خانواده جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا بوده است و پدر مولانا نیز در این باغ به خاک سپرده شده است. موزه دراویش بنایی دو طبقه با نمایی سفید دارد که در طبقه اول این موزه اشیا مربوط به درویشهای همین خانه است و ویترینهایی از لباسها و پوشش دراویش، ابزار موسیقی و کتابهای خطی و با ارزش قرار دارد. در طبقه بالا نیز نمایشگاهی از ابزار موسیقی، تابلو خطهایی از شخصی معروف و نقاشیهای ابر و بادی از هنرمند معروف ترک در اتاقها نصب شده است.

خیابان استقلال استانبول

تفریحات در خیابان استقلال استانبول

در خیابان استقلال تفریحات مختلفی مانند: خرید و پاساژ گردی، تماشای اجراهای خیابانی، عکاسی، کافه گردی، تماشای تئاتر و سینما، بازدید از موزه ها و تماشای معماری بی نظیر خانه های قدیمی، پیاده روی و شکم گردی در رستوران های لوکس و... که می تواند لذت بخش باشد.

پاساژ گردی: یکی از بهترین تفریحات در سفرها پاساژ گردی می باشد، در خیابان اسقلال پاساژهای شیک و فروشگاه های پر از زرق و برق وجود دارد که نظر شما را به خود جلب می کند؛ شما می توانید در این فروشگاه ها و پاساژ ها انواع برندهای معروف نظیر: کوتون، زارا، سفورا، ال سی وایکیکی، اچ اند ام، آدیداس، گپ، منگو و ... را تهیه نمایید.

خیابان استقلال استانبول

تماشای اجراهای خیابانی: یکی از زیباترین مناظر در این خیابان تماشا کردن موزیک زنده می باشد، در خیابان هنرمندان خیابانی با خواندن و نوازندگی در گوشه ای از خیابان برای رهگذران موزیکی را می نوازند شما می توانید لحظه ای بایستید و به موزیک زنده ی آنها گوش کنید و در پایان هم اگر دوست داشتید اسکناس و یا سکه ای برایشان دستمزدی را پرداخت کنید.

عکاسی: امروزه باپیشرفت تکنولوژی و دوربین های پیشرفته و گوشی های جدید و باکیفیت  بسیاری از مردم در حال سلفی انداختن از خود در هر منظره و مکانی می شوند، که می توان گفت کارلذت بخشی می باشد. خیابان استقلال نیز یکی از زیباترین خیابان های جذاب و دیدنی می باشد که عکس گرفتن در هرجایی از این خیابان بسیار زیبا و خاطره انگیز خواهد شد.

خیابان استقلال استانبول

کافه گردی: دیدن کافه های استانبول در کوچه و پس کوچه های خیابان استقلال یکی از جاذبه های در این خیابان می باشد، یکی از تفریحات لذت بخش برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک در کافه ای کوچک و نقلی و یا در کافه ای بزرگ و لوکس که می تواند تفریحی جالب و لذت بخشی برایتان باشد. 

تئاتر و سینما: در خیابان استقلال در کنار آن همه زیبایی و جذابیت وجود چندین و چند سالن سینما مانند سینما اطلس سینما امک  و سینما فیتاس  و ... قرار دارد که می توانید برای جدیدترین فیلم های ترکیه وسینمای دنیا را در این سینماها تماشا کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتری ارزان هواپیما در مشهد می باشد.

آدرس خیابان استقلال: استانبول، محله بی اوغلو، غرب میدان تکسیم، خیابان استقلال

date_range شنبه 30 مهر 1401 remove_red_eye 433 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0