{{ctrl.notification}}
خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل ها یکی از مهم ترین اختراعات بشر است. این پل ها وسیله ای برای عبور از صعب العبورترین مسیرها، نقاط دور از دسترس و کوتاه شدن مسیرها ساخته شده است، از پل های چوبی گرفته تا دست سازهای آهنین از بهترین اختراعات معماری در تاریخ بشر می باشد، پل های علاوه برر کاربری که دارند می توانند گاهی بهترین و زیباترین چشم اندازها را داشته باشند، چشم انداز هایی زیبا و در عین حال خطرناک و ترسناک، بعضی پل های قدیمی در نقاط مختلفی از وجود دارد، که با گذر سالیان دراز، قدیمی و فرسوده شده اند و چنان خطرناک و ترسناک شده اند که به سختی می توانید از روی آنها عبور نمایید. در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه ترسناک و هیجان انگیز می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی را به راحتی تهیه نمایید.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل کاپیلانو در کاندا 

در کشور کانادا در شمال ونکوور بر روی رودخانه کاپیلانو پل معلق کاپیلانو ساسپنشن قرار دارد، که طولانی ‌ترین و مرتفع‌ ترین پل‌های معلق پیاده‌ روی در دنیا محسوب می شود و قدمت آن به 130 سال می رسد، این پل معلق در سال 1889 در میان جنگلی پر از درخت از طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو ساخته شد و حدود 70 متر ارتفاع و 137 متر طول دارد. پل کاپیلانو یکی از خطرناک ترین پل های دنیا بشمار می رود. ارتفاع زیاد و باریک و لرزان بودن این پل و قرار گیری آن در میان انبوهی از درختان منظره ای بی نظیر و فوق العاده ای در عین حال ترسناکی را به وجود آورده است. برای عبور و پیاده روی بر روی این پل خطرناک و زیبا باید هزینه ای حدود 41 دلار پرداخت نمایید.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل معلق حسینی در پاکستان

پلی معلق و خطرناک در پاکستان، پل معلق حسینی یکی از خطرناک ترین پل های دنیا بشمار می رود، این پل طنابی قدیمی ترین پل پاکستان است و بر روی دریاچه هنزه قرار دارد، این پل بسیار باریک و مرتفع و در قسمت های زیادی از آن قطعه های چوبی پل از بین رفته و شکسته شده است و برای عبور از آن باید تعادل خود حفظ کنید زیرا به شدت این پل لرزان می شود و تکان می خورد و با یک حرکت اشتباه امکان سقوط شما وجود دارد شما با عبور از این پل بندبازی را تجربه خواهید کرد. پل معلق حسینی در پاکستان در گذشته برای حمل و نقل مردم و دسترسی مردم محلی به شهرهای شمالی پاکستان مورد استفاده قرار کی گرفته است، اما امروزه علاوه بر استفاده ای که مردم بومی از این پل انجام می دهند، گردشگرانی که به ماجراجویی و هیجان علاقه دارند از این پل عبور می کنند تا از زیبایی های این دریاچه دیدن نمایند، برای عبور از این پل شکسته باید خیلی مراقب بود که جانتان به خطر نیفتد.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل تریفت سوئیس

از خطرناک ترین پل های دنیا پل تریفت در سوئیس است که در سال 2004 در کوه های گادمن در ارتفاعی 110 متر بر روی دریاچه ای بنام دریاچه تریفت ساخته شد، پل معلق تریفت 180 متر طول دارد و بلندترین و مرتفع ترین پلهای معلق پیاده روی در کوهستان می باشد، در گذشته پل بنام سالبیت بود و لقب اولین پل معلق سوئیس را به خود گرفته بود این پل محل عبور کوهنوردان و مسیر ارتباطی آنها به سوی کلوب آلپاین سوئیس بوده که بخاطر کوهستانی بودن منطقه و یخبندان بوسیله یخچال ها مسدود شده بود، به همین دلیل در 12 ژوئن سال 2009 پل تریفت با ایمنی بیشتر ساخته شد در این پل مدرن و زیبا از فولاد و چوب مقاوم استفاده شده است اما طناب های حفاظتی این پل از امنیت زیادی برخوردار نیستند و باید خیلی مراقب بود. برای رسیدن به این پل می توانید از 3 تله کابین کوجود در این منطقه خود را به پل تریفت برسانید و از جاذبه های دیدنی و جذاب این پل در کوهستان آلپ لذت ببرید. سوئیس کشوری جذاب و پرجاذبه که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند به همین دلیل پل تریفت سالانه 20000 بازدید کننده از این پل و یخچال های طبیعی تریفت دیدن می نمایند.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل کوآندین اسکای روسیه

یکی دیگر از خطرناک ترین پل های دنیا پل رودخانه ویتیم در روسیه پل کوآندین اسکای است، این پل حدود ۵۷۰ متر طول و 2 متر عرض دارد، این پل بسیار باریک است و تردد وسایل نقلیه حتی عبور یک ماشین استاندار از آن بسیار سخت و خطرناک است، این پل فلزی و کف آن با چوب های راه آهن های قدیمی پوشیده شده است، علت استفاده از این چوب ها جلوگیری از لیز و لغزنده شدن سطح آن است، جالب است بدانید که در حاشیه این پل هیچ گاردریل و یا نرده و حفاظی وجود ندارد، که اگر ناگهان ماشین منحرف شد از پرت شدن آن به داخل رودخانه یخ زده جلوگیری کند. به همین دلیل باید در عبور با وسیله نقلیه از این پل باید خیلی احتیاط کرد و گرنه یک اشتباه و یک لغزش ممکن است به زندگی تان پایان دهد. این پل بخاطر شرایط آب و هوایی سیبری همیشه یخ زده و لغزان و آسیب های زیادی به مسیر چوبی و پوسیده وارد شده است و همچنین به دلیل فشار سنگین ماشین ها حفره ها و سوراخ هایی بر روی این پل ایجاد شده است، بنابراین باید خیلی در عبور از آن دقت داشته باشید.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل طنابی کریک ارید ایرلند

پلی تاریخی و قدیمی که حدود 350 سال قدمت دارد، در شهر آنتریم ایرلند شمالی قرار دارد، پل طنابی کریک ارید می باشد، این پل قدیمی توسط ماهیگیران بین دو صخره ساخته شده است، پل طنابی کریک ارید از خطرناک ترین پل های دنیا است که ۳۰ متر ارتفاع و ۲۰ متر طول دارد. در دو طرف حاشیه این پل چوبی طنابی قرار دارد که در هنگام عبور می توانید با استفاده از آن تعادل خود را حفظ کنید. پل طنابی کریک ارید دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی می باشد و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی منطقه محسوب می شود. این پل طنابی معلق در هنگام وزش باد به آرامی تکان می خورد و بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل رویال جورج در ایالات متحده

یکی از جاذبه های توریستی در شهر کانیون در کلرادو ایالات متحده پل رویال جورجمی باشد، این پل از خطرناک ترین پل های دنیا است، پل رویال جورج  در سال 1929 بر روی دره رویال گورج و رودخانه آرکانزاس احداث شده است، این پل با ارتفاعی حدود 291 متر و عرض 5.5 متر بلندترین پل معلق ایالت کلرادو و دومین پل مرتفع جهان محسوب می شود. پل رویال جورج دارای چشم اندازی بی نظیر 360 درجه ای از دره رویال جورج، کوه های اطراف و رودخانه آرکانزاس دارد. این پل بعنوان یک جاذبه  توریستی و گردشگری در کلرادو ایالات متحده شناخته می شود و در کنار این جاذبه دیدنی جاذبه های تفریحی همچون زیپ لاین، چرخ و فلک آسمان رویال راش، سقوط آزاد و تله کابین می باشد.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل لنکاوی اسکای مالزی

از خطرناک ترین و بلندترین پل های منحنی دار دنیا پل معلق اسکای بریج مالزی است، این پل در سال 2005 در دل کوه‌های مات سینچانگ ساخته ‌شده است و 125 متر طول و 1.8 متر عرض دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2000 فوت می باشد. پل لنکاوی اسکای دارای نرده‌های فولادی و یک شبکه سیمی محصور در طرفین و یک ستون عظیم با ارتفاع 81.5 مترو ارتفاع حدود 100 متر که از سطح زمین آویزان است و 8 کابل‌ فولادی ضخیم  که به زمین متصل شده اند و دو سکوی مثلثی به عرض 3.6 متر برای استراحت و تماشای مناظر برای گردشگران تعبیه شده است طراحی شده است، این پل حداکثر ظرفیت 250 نفر را دارد. پل آسمان لنکاوی دارای چشم‌اندازهایی بی ‌نظیری از کوه، جزیره و دریا را داراست. این پل در کنار این همه جذابیت و زیبایی بسیار ترسنام است و جالب است بدانید پل لنکاوی اسکای مالزی یکی از لوکشین ها جذاب برای دو فیلم هندی و همچنین عکاسی می باشد. با تهیه بلیط چارتر خارجی ارزان تهران کوالالامپور در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل رودخانه سیدو در چین

از خطرناک ترین و بلندترین پل های دنیا پل فولادی و معلق رودخانه سیدو می باشد که دومین پل بزرگ چین بعد از پل دیوج است، این پل در سال 2009 با صرف هزینه 100 میلیون دلار در کوه‌های چین مرکزی در بالای رودخانه‌ ی سیدو، در بین دو برج بلند زرد رنگ در کوهستان جنوب غربی استان هوبای چین ساخته شد. ارتفاع این پل حدود 496 متر است و محکم ترین پل های ساخته شده در جهان می باشد. پل رودخانه سیدو محل تردد وسایل حمل و نقل در بین راه شانگهای و چونگین است.

 

پل لیانجیانگ چین

بلندترین پل معلق شیشه‌ای در جهان پل لیانجیانگ در چین است، این پل رکورد بلند‌ترین پل معلق شیشه‌ای را در گینس با 526 متر طول بنام خود ثبت کرده است، پل لیانجیانگ در سال 2016 افتتاح گردید و یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری جذاب در چین محسوب می شود. این پل دارای ویوی 360 درجه از مناظر اطراف می باشد. این پل معلق پارک جنگلی و ملی ژانگ جیاجی را به شمال غربی استان هونان متصل می کند، جالب است بدانید از 120 پنل شیشه‌ای برای ساخت این پل استفاده شده است و حدود 800 نفر ظرفیت دارد.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل کشوا چاکا در پرو

یکی از خطرناک ترین پل های دنیا که قدمتی 500 ساله دارد، از الیاف طبیعی و محلی و علف های به هم بافته شده ساخته شده است، پل کشوا چاکا حدود 67 متر ارتفاع دارد و برروی رودخانه آپوریماک قرار دارد و حدود 35 متر طول آن است. این پل توسط زنان و مردان محلی آن منطقه بافته شده است، جالب است بدانید مردم محلی هر ساله در ماه ژوئن این پل را بازسازی می کنند تا از بین نرود.

 

پل معلق گاسا در نپال

از دیگر پل های معلق و خطرناک دنیا پل معلق گاسا در نپال است، این پل خطرناک و باریک دارای ارتفاع بسیار زیادی است و بر روی رودخانه قرار دارد، این پل علاوه بر این که مورد استفاده مردم محلی قرار دارد و هر روز چوپانان دام ها و حیوانات را از روی آن عبور می دهند، همچنین گردشگرانی نیز برای ترشح آدرنالین از این پل دیدن می کنند و به سختی و با ترس و هیجان از روی آن عبور می کنند.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل جاودانه در چین

یکی از سرگیجه آورترین پل های خطرناک جهان پل جاودانه چین می باشد، این پل در رشته کوه های هوانگ شان در استان آنهویی قرار دارد، این پل معروف یکی از هیجان انگیزترین و خوف ناکترین پل هایی است که علاقه مندان به تفریحات مهیج و دلهره آور از این پل دیدن می نمایند، این پا قسمت جنوبی و در شرق چین را به هم متصل می کند.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل هفت مایلی در فلوریدا

در فلوریدا کیز یکی از خطرناک ترین پل های دنیا واقع شده است، این پل هفت مایل طول دارد و به همین نام نیز معروف شده است. پل هفت مایلی دو جزیره میانی و اردک را بهم وصل می کند. این پل خطرناک در هوای طوفانی مانند یک کابوس وحشتناک است که اگه در آن لحظه در آن گیر بیفتید زهر ترک خواهید شد، پل هفت مایلی تا کنون برنده 8 جایزه شده است.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل گذرگاه فریب در واشنگتن

از دیگر پل های ترسناک و خطرناک در جهان که 55 متر ارتفاع دارد، پل گذرگاه فریب در واشنگتن می باشد، این پل مخوف جزایر ویدبی و فیدالگو را بهم متصل می کند، این پل یکی از زیباترین و خطرناک ترین پل هایی است که به ظاهر آن اگر نگاه کنید فکر می کنید که خیلی پل و سازه ای محکمی می باشد در صورتی که این پل چندان محکم نمی باشد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط ارزان هواپیما خارجی تهران پکن را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 

خطرناک ترین و ترسناک ترین پل های دنیا

پل لونگ ‌جیان چین

بر فراز رودخانه لونگ ‌جیان پل معلقی به همین نام قرار دارد، پل لونگ ‌جیان چین طولانی‌ترین و مرتفع ‌ترین پل معلق آسیاست، این پل شهرهای باوشان و تنگچونگ را به هم وصل کرده است، پل لونگ ‌جیان حدود ۱۱۸۹ متر طول و ارتفاعی حدود ۲۸۰ متر دارد.

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range پنجشنبه 22 تیر 1402 remove_red_eye 18366 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

پل طنابی کریک ارید ایرلند چند سال قدمت دارد؟

پل طنابی کریک ارید ایرلند حدود 350 سال قدمت دارد.

جاذبه های تفریحی پل رویال جورج در ایالات متحده کدامند؟

زیپ لاین، چرخ و فلک آسمان رویال راش، سقوط آزاد و تله کابین از جاذبه های دیدنی در پل رویال جورج می باشد.

ارتفاع طولانی‌ترین و مرتفع ‌ترین پل معلق آسیا چقدر است؟

پل لونگ ‌جیان چین طولانی‌ترین و مرتفع ‌ترین پل معلق آسیاست که ارتفاعی حدود ۲۸۰ متر دارد.