{{ctrl.notification}}
خانه های تاریخی شیراز

خانه های تاریخی شیراز

شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است. شیراز شهر شعر و ادب شهر باغ های زیبا و سرسبز که سالانه میزبان مسافران و گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر ایران و جهان می باشد، شیراز دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است، که در این مقاله به معرفی خانه های باستانی و تاریخی شیراز خواهیم پرداخت، در ادامه با آس چارتر تا پایان این مقاله همراه باشید و با چند مورد از این خانه آشنا شوید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران شیراز خود را تهیه نمایید.

بلیط هواپیما تهران شیراز آس چارتر

خانه سعادت شیراز

خانه سعادت یکی از خانه های قدیمی در شیرازاست، که قدمت آن به دوره حکومت قاجار می‌رسد، این خانه متعلق به سید علی اکبر سعادت یکی از تاجران به نام شیراز بوده که آن را در محله قدیمی سنگ سیاه بنا نموده است، درمعماری خانه سعادت از تزیینات کاشی‌کاری، آجرکاری، گره‌چینی، حجاری و منبت استفاده کرده‌اند. گچبری‌های سقفی عمارت اصلی خانه سعادت نظر هنرمندان را به سوی خود جلب می ‌کند. در سال ۱۳۸۲ خانه تاریخی سعادت شیراز به شماره ۱۰۴۸۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس خانه سعادت: محله تاریخی سنگ سیاه، روبه‌روی آرامگاه سیبویه

خرید بلیط چارتر تهران شیراز

خانه زینت الملک شیراز

خانه زینت الملک از دیگر خانه‌های تاریخی شیراز و مربوط به دوران قاجاریه است که در گذشته به دختر قوام الملک تعلق داشت، خانه زینت الملک در حدود 2700 متر مربع زیربنا دارد و مساحت باغ آن به بیش از 3200 متر مربع می ‌رسد. خانه زینت الملک از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده است. تالار شاه ‌نشین در ضلع غربی این عمارت قرار دارد. این عمارت نمونه‌ای از خانه‌های عهد قاجار با الهام از معماری مدرن اروپایی است. این خانه تاریخی در ضلع غربی نارنجستان قوام قرار گرفته است و از نظر موقعیتی در نزدیکی دیگر جاهای دیدنی شیراز نظیر آرامگاه شیخ روزبهان فسایی، مجموعه وکیل، مسجد نصیرالملک و شاهچراغ می باشد، خانه زینت الملک در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۵۴ شمسی با شماره ثبت ۹۳۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس خانه زینت الملوک: خیابان لطفعلی ‌خان زند، ضلع غربی نارنجستان قوام

بلیط لحظه آخری تهران شیراز

خانه ضیائیان شیراز

خانه ضيائيان يکی دیگر از خانه های تاريخی شهر شيراز و از جمله آثار ملی کشور است که در محله سیاه سنگ شیراز و خیابان سنگ سیاه واقع شده است. این خانه در حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ سال عمر دارد و از آثار باقیمانده دوران قاجاریه می باشد. خانه ضیائیان از نظر موقعیتی در نزدیکی مراکز مهمی مانند خانه سعادت، خانه فروغ الملک، آرامگاه سیبویه و کلیسای ارامنه شیراز قرار گرفته است. این خانه در تاریخ 1357 و با شماره ثبت 1603در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

آدرس خانه ضیائیان: شیراز، بلوار سیبویه، بازارچه دروازه کازرون، سنگ سیاه

بلیط چارتر ارزان قیمت تهران شیراز

خانه صابر شیراز

خانه صابر یکی از خانه های تاریخی شیراز است که قدمت آن به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار می‌رسد. این خانه قدیمی توسط یکی از معروف‌ترین تاجران ایرانی به نام «حسن علی صابر سنگری» ساخته شد، معماری خانه صابر که در دوره خودش به سبک مدرن ساخته شده بود به سبک حیاط مرکزی است و در بخش شمالی و شرقی دارای دو طبقه می باشد. این خانه از دو بخش اندرونی و بیرونی شک گرفته و دارای  اتاق های 3 دری و 5 دری در شمال، شرق و غرب خود می باشد. امروز کارکرد این خانه به موزه خانه هنر تغییر یافته است. این خانه تاریخی در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس خانه صابر: محله سرباغ، بن‌بست کدخدا، پلاک ۶۲

قیمت بلیط پرواز تهران شیراز

خانه صالحی شیراز

خانه صالحی از دیگر خانه های تاریخی شیراز است که قدمت آن به دوره حکومت قاجار برمی‌ گردد. خانه صالحی از دو بخش اندرونی و بیرونی و دو طبقه تشکیل می‌شود. حیاط این عمارت در بخش مرکزی آن قرار گرفته است و هشتی، اتاق‌های سه‌دری و پنج دری در اطراف حیاط و اضلاع شمالی، شرقی و غربی آن قرار دارند. همچنین خانه تاریخی صالحی رو به روی بارگاه مطهر شاهچراغ قرار دارد و در بازدید از ان می توانید به زیارت شاه چراغ بروید. خانه صالحی در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

آدرس خانه صالحی: میدان احمدی، محله سرباغ، ابتدای گذر هفت پیچ

بلیط هواپیما مشهد شیراز آس چارتر

خانه شوریده شیراز

خانه شوریده شیرازی از دیگر خانه‌های متعلق به دوره حکومت قاجاریان در شیراز است. این خانه در گذشته به شاعر برجسته عهد قاجار، محمد تقی شیرازی، ملقب به شوریده شیرازی تعلق داشت که محل رفت و آمد اشراف و بزرگان شهر شیراز بوده است و امروزه از معروف‌ ترین خانه‌های تاریخی شیراز به شمار می ‌رود، خانه شوریده شیرازی دارای المان‌های تزئینی از جمله کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا، ارسی‌های چوبی، گچ‌ بری‌های خیره کننده و سقف‌های چوبی می باشد.

آدرس خانه شوریده: محله سرباغ، کوچه هفت پیچ، منشعب از بازار حاج زینل

بلیط چارتر مشهد شیراز

خانه نصیر الملک شیراز

از دیگر خانه های تاریخی شیراز که متعلق به دوران قاجار می باشد، خانه نصیرالملک و متعلق به میرزا حسنعلی ‌خان نصیر الملک فرزند قوام الملک از حاکمان فارس در دوره حکومت قاجار بوده است. خانه نصیرالملک شامل دو حیاط است، که در بخش‌های شمالی و جنوبی آن قرار گرفته ‌اند. این خانه همچنین شامل بخش هایی نظیر: تالار اصلی یا آینه خانه، اتاق‌ها، حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و زیرزمین می باشد. در تالار اصلی و اتاق‌ها تزیینات زیبایی از گچبری‌ها و آینه‌کاری‌ها به چشم می‌ خورند. طاقچه اتاق‌ها با ترکیب نقش و نگارهای اصیل ایرانی و اروپایی تزیین شده‌اند و سقف‌ها را با نقاشی‌های اروپایی تزئین کرده اند. این خانه در نزدیکی نارنجستان قوام، سرای مشیر، خانه منطقی نژاد، خانه فروغ الملک، آرامگاه بی بی دختران وآرامگاه سیبویه می باشد. خانه نصیزالملک در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۶۸ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

آدرس خانه نصیر الملک: گود عربان، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان ۳۷، روبه ‌روی مسجد نصیرالملک

خانه محتشم شیراز

از دیگر خانه های تاریخی شیراز که قدمت آن به دوران زندیه و قاجار می ‌رسد، خانه محتشم دارای یک ورودی اصلی با طولی حدود 7 متر و تزییناتی از جنس کاشی کاری و دو ورودی فرعی از بن بست شمالی می باشد. همچنین خانه محتشم در نزدیکی ارگ کریم خان واقع شده است که از بناهای ارزشمند شیراز محسوب می شود. این خانه تاریخی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۵۷ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

آدرس خانه محتشم: بلوار کریم خان زند، خیابان انوری، روبه ‌روی دیوانخانه کریمخانی و هم‌جوار با ارگ کریم خانی

خانه محتشم شیراز

خانه پرهامی شیراز

خانه پرهامی شیراز یک خانه تاریخی در شهر شیراز می ‌باشد، قدمت این خانه به حدود ۲۰۰ سال قبل و دوره حکومت قاجار می‌ رسد. خانه پرهامی از نظر موقعیتی به جاهای دیدنی شیراز مانند سعدیه، حافظیه، ارگ کریمخانی، حمام و بازار وکیل و باغ نارنجستان قوام بسیار نزدیک می باشد، این خانه سنتی امروزه بعنوان اقامتگاه بومگردی و رستوران سنتی مورد استفاده قرار گرفته است، که رستوران آن در بین طرفدارانش بسیار معروف و محبوب شده است.

آدرس خانه پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیر الملک، کوچه ۳۶، پلاک ۱۰

خانه پرهامی شیراز

خانه توکلی شیراز

خانه توکلی شیراز یکی از خانه های باستانی و قدیمی که به متعلق ببه دوران قاجار می باشد، تزئینات این خانه شامل آجرکاری، کاشی کاری هفت رنگ، درها و درک‌ها، سقف‌ها، تزئینات چوبی در شیرسرها و... می باشد، خانه توکلی نیز مانند دیگر خانه های سنتی و تاریخی شیراز دارای معماری یکسان می باشد، خانه توکلی همچنین از لحاظ موقعیتی در نزدیکی جاذبه های دیدنی مانند: شاهچراغ، ارگ کریم خان، چهارراه مشیر، بیمارستان شهید آیت الله دستغیب و بازار وکیل جنوبی واقع شده است. این بنا در 25 اسفند ماه سال 1379 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط چارتر ارزان مشهد شیراز از آس چارتر از مزایا و نتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس خانه توکلی: شیراز، ارگ کریمخان، خیابان فردوسی، خیابان 22 بهمن

خانه توکلی شیراز

date_range شنبه 16 مهر 1401 remove_red_eye 195 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0