{{ctrl.notification}}
حقایق در مورد کامبوج

حقایق در مورد کامبوج

کشور کامبوج یکی از کشورهای آسیایی که در جنوب شرقی این قاره قرار دارد، این کشور زیبا با داشتن دیدنی های طبیعی، جنگل‌های سرسبز و انبوه، دشت های وسیع، رودخانه های بزرگ، تاریخچه غنی و جاذبه های دیدنی فراوان بسیار زیبا و پرگردشگر می باشد، سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این کشور به کامبوج سفر می کنند. در ادامه آس چارتر در این مقاله اطلاعاتی را درباره ی کشور کامبوج در اختیار شما قرار می دهد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما خارجی تهران پنوم پن را از این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

حقایق در مورد کامبوج

معرفی کشور کامبوج

کامبوج در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا قرار دارد، پایتخت کامبوج پنوم پن یکی از جالبترین پایتخت ها در قاره آسیا محسوب می شود، این کشور از قرن 21 به یکی از جاذبه های گردشگری در این قاره تبدیل گشته است. بیشترین درصد مردم این کشور از نسل خمر هستند که از اقلیت های چینی، ویتنامی و قبیله های روستایی تشکیل شده اند. جالب است بدانید به این کشور سرزمین لبخندها نیز می گویند. در هرجای این کشور هرفردی را ببنید با لبخند به شما خوش امد گویی می کند و می توان گفت یکی از راحت ترین کشورها است که می توانید در آن راحت به تفریح بپردازید و یکی از دوستانه ترین کشورهای جهان به شمار می آید.

حقایق در مورد کامبوج

پول کشور کامبوج

هر کشوری ارز و پول مختص به خود را دارد، ارز کشور کامبوج نیز ریل می باشد، اما در این کشور پول کشور آمریکا دلار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، فقط در صورتی که پول پرداخت شده کمتر از یک دلار باشد از باید از ریل استفاده کنید، در این کشور ب هیچ عنوان از کارت اعتباری استفاده نمی کنند، و معمولا در این کشور باید پول نقد به همراه داشته باشید.

نام کشور کامبوج

یکی از جالب ترین حقایقی که درباره ی کشور کامبوج وجود دارد نام آن است، کامبوج دارای نام های بسیار زیادی است در واقع با هر دولت جدیدی که روی کار آمده است نام آن نیز تغییر کرده است، این کشور نام هایی نظیر جمهوری خمر، کمپوچئا دموکراتیک و جمهوری خلق کمپوچئا داشته است و اکنون بنام پادشاهی کامبوج شناخته شده است.

حقایق در مورد کامبوج

جاده های کشور کامبوج

کشور کمبوج دارای جاده هایی عجیب و حیرت آور می باشد، در این جاده ها شما هیچ گونه قوانینی را نخواهید دید، در این جاده ها باید خیلی حواستان را جمع کنید، سبقت های غیر مجاز، حرکت کردن ماشین هایی که ناگهان خلاف جهت حرکت می کنند، عبور ماشین ها از چراغ قرمز، گره خوردن ماشین ها در چهار راه ها و چندین مورد دیگر که هر کدام از آنها خطرناک است، پس اگر به کشور کامبوج سفر کردید در جاده ها مراقب باشید.

حقایق در مورد کامبوج

بهترین فصل سفر به کامبوج

برای سفر به کشور کامبوج بهترین زمان اواسط نوامبر تا فوریه است، اگر در ماه فروردین که در ماه اوریل است به این کشور سفر کنید باید گرمای زیاد و دمای حدود 40 درجه سانتی گراد را تحمل کنید، زیرا این ماه یکی از گرم ترین ماه های سال است، دمای هوای این کشور از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد و ماه هایی است که گرمای طاقت فرسایی را باید تحمل کنید. با تهیه بلیط چارتر هواپیما خارجی کامبوج در سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.  

حقایق در مورد کامبوج

انگکور وات

یکی از جاذبه ها و نمادهای کشور کامبوج که در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است، انگکور وات می باشد، انگکور وات در شهر سیه ‌م رئاپ در شمال غربی کامبوج قرار دارد. این جاذبه ی تاریخی از چند معبد تشکیل شده است، قدمت این جاذبه ی تاریخی به دوران ماقبل صنعت باز می گردد که طبق تحقیقات و مطالعات پژوهشگران و تاریخ دانان بعنوان بزرگترین شهر جهان شناخته شده است که در آن زمان حدود 1 میلیون نیز جمعیت داشته است. حدود ۶۳۰ کیلومتر مربع در اطراف این بنای تاریخی جنگل وجود دارد. این جاذبه در قرن نهم میلادی کشف شد، انگکور وات از ۱۰ میلیون قطعه سنگ رسوبی بدون استفاده از ملات ساخته شده است. سنگ هایی که ماهرانه تراشیده شده اند و توسط  اتصال‌های مستحکم به هم وصل شده اند، جالب است بدانید در ساخت این بنا از ماهیچه‌ فیل‌ها نیز استفاده شده است، ساخت این جاذبه ی تاریخی به گونه ای ماهرانه و مهندسی ساخته شده است که بعد از گذشت 9 قرن هنوز پابرجاست، این معابد از قرن دوازدهم مکانی برای هندوها شده بود، که بعد از آن به تسلط بودائیان در آمد. متاسفانه در سال 1431 میلادی در جریان جنگ این بنا کاملا تخریب گشت، و قسمت هایی از آن در دل جنگل مدفون گشت. این جاذبه ی تاریخی، نشان دهنده تاریخچه مردم کامبوج می باشد که از رنگ آبی و قرمز آن بر روی پرچم این کشور استفاده شده است تا این اثر تاریخی انگکور وات در تاریخ جاودانه بماند. این بنا یکی از مرموز ترین جاذبه های تاریخی این کشور است که امروزه یکی از سوژه های میلیاردها تصاویر اینستاگرامی شده است.

حقایق در مورد کامبوج

تونله ساپ

از دیگر جاذبه های دیدنی در کامبوج دریاچه ‌ی بزرگ تونله ساپ می باشد، این دریاچه در دشتی سیلاب خیز قرار دارد و وسعت آن به میزان بارش باران بستگی دارد، در فصول پربارش وسعت آن به حدود ۹۶۵۶ کیلومتر مربع و در زمان های کم بارش به حدود ۱۵۵۳ کیلومتر مربع می رسد. این دریاچه دارای آب شیرین می باشد و طی مسافتی حدود ۱۲۰ کیلومتر به رودخانه‌ تونله ساپ که هم نام خودش است می ریزد. این دریاچه از محبوب ترین جاذبه های کشور کامبوج می باشد که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند و از طبیعت زیبای اطراف ان نیز لذت می برند، این دریاچه و اطراف آن بعنوان ذخیره‌ گاه زیست ‌کره تونله ساپ محسوب می شود که در سال ۱۹۹۷ در فهرست جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

 

تولد مردم کامبوج

یکی از جالب ترین مواردی که در این کشور وجود دارد، تاریخ تولد مردم کامبوج می باشد، که برایتان نوعی سرگرمی خواهد بود، اگر به کامبوج سفر کردید از مردم این کشور می توانید درباره ی تاریخ تولدشان و سن آنها سوال بپرسید، شما از انها جواب های جالبو عجیبی خواهید شنید، مردم کامبوج دارای سن خمر و سن بین‌المللی می باشند و در جواب شما دو پاسخ متفاوت از انها دریافت خواهید کرد، یکی که سن آنها همانند دیگر مردم جهان از بدو تولد حساب می شود و اما دیگری طبق سنتی که دارند از ماه آوریل حساب می شود.

حقایق در مورد کامبوج

غذاهای کامبوج

اگر می خواهید به کامبوج سفر کنید لازم است این را بدانید غذاهای خوشمزه ای در انتظار شماست، یکی از لذت بخش ترین تفریحات در سفرها نیز غذاخوردن و رستوران گردی می باشد، کامبوج نیز یکی از بی نظیرترین غذاهای خوشمزه را با طعم های منحصربفرد را به شما ارائه می دهد، غذاهای خوشمزه خیابانی، غذاهای دریایی تازه، سس های مختلف، برگرهای آبدار و خوش طعم، برنج و نودل های لذیذ، آبمیوه های تازه و ... که این کشور را به بهشت شکموها لقب داده اند. در ضمن غذاهای این کشور به طور فوق العاده ای ارزان می باشد.

حقایق در مورد کامبوج

بازارهای کامبوج

از دیگر دیدنی های جذاب در کامبوج بازارها است، در این بازارها شما می توانید انواع کالاهای مد نظر خود از لباس های زنانه و مردانه، صنایع دستی و همچنین غذاهای محلی و خوشمزه تهیه نمایید این بازارها بسیار شلوغ است که در آن حس عجیبی را دریافت خواهید کرد.

سواحل کامبوج

کشور کامبوج دارای سواحل ماسه ای زیبایی می باشد، سواحلی ارام و جزایری دیدنی و شگفت انگیز که بازدید از آنها شما را شگفت زده خواهد کرد.

حقایق در مورد کامبوج

پارک ملی فنوم کولن

از دیگر جاذبه های دیدنی در کشور کامبوج پارک ملی فنوم کولن می باشد، این پارک زیبا در 45 کیلومتری سیم ریپ قرار دارد، این جنگل زیبا و سرسبز از جذاب ترین جاهای دیدنی در کامبوج می باشد که رودخانه و آبشار زیبایی نیز قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

شب های کامبوج

یکی از جذاب ترین تفریحات در کامبوج شب گردی در این کشور می باشد، در کامبوج شب ها می توانید به میت وانید آنگکور وات بروید، در آنجا کافه های متعدد و کلاب های 24 ساعته وجود دارد، که می نواند بهترین گزینه شب گردی برای شما باشد.

حقایق در مورد کامبوج

مراسم مذهبی در کامبوج

کشور کامبوج همانند دیگر کشورها دارای مذهب می باشد، حدود 95 درصد از مردم کامبوج مراسم مذهبی انجام می دهند، مراسم مذهبی آنها به این گونه است که راهبانی با سرهای طاس که در گردن آنها رنجیری با رنگ زعفرانی به گردن دارند هر روز صبح به خیابان ها می آیند و در جلوی خانه ها و مغازه ها می ایستند و غذا و پول و دیگر اقلام مورد نیازشان را در ازای برکت برای ان مغازه و خانه ها خریداری می کنند. شما در سفر به کامبوج این افراد را زیاد خواهید دید.

حقایق در مورد کامبوج

احترام به بزرگترها

یکی از آداب و فرهنگ هایی که در کشور کامبوج مردم به آن خیلی اهمیت می دهند، احترام گذاشتن به بزرگ ‌ترها است، افراد سالمند در این کشور در صدر قرار  دارند وبعد از آنها خانواد ها در اولویت  قرار دارند. زوج هایی که در این کشور به تازگی ازدواج کرده اند در خانه والدین خود زندگی می کنند و کودکان در این کشور به گونه ای تربیت شده اند که وقتی بزرگ می شوند از پدر و مادر خود مراقبت می کنند و حامی آنها می شوند.

حقایق در مورد کامبوج

دهکده های شناور

سه دهکده چونگ خنئاس، کامپونگ فلوک، کامپونگ خلئانگ در کشور کامبوج وجود دارد که در اب شناور هستند و یکی از حیرت انگیز ترین دهکده های دیدنی و جذاب در این کشور می باشد در این دهکده های جاذبه های دیدنی و معابد و آثار باستانی نیز وجود دارد، که می توانید از انها دیدن نمایید و از آن لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی کامبوج

کشور کامبوج دارای مساحتی حدود 181.035 کیلومتر مربع است. کشور کامبوج از لحاظ جغرافیایی از قسمت شمال و غرب به کشور تایلند، از سمت شرق و جنوب با ویتنام، و از سمت شمال با لائوس هم مرز است. همچنین کشور کامبوج به خلیج سیام و آبراه‌های ویتنام نیز دسترسی دارد.

حقایق در مورد کامبوج

امنیت در کشور کامبوج

جالب است بدانید کشور کامبوج از لحاظ امنیت بسیار کشور امنی است، اگر برای ماه عسل و یا به تنهایی به این کشور سفر کردید اصلا نگران نباشید زیرا یکی از معدود کشورهای امن در قاره ی آسیا محسوب می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی در شهر مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 08 فروردین 1402 remove_red_eye 167 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0