{{ctrl.notification}}
جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

وقتی صحبت از سفر به خلیج فارس و هرمزگان می شود، بیشتر کیش و قشم را برای سفر انتخاب می کنیم، اما شاید کمتر کسی نام جزیره مرجانی زیبای هندورابی را شنیده باشد، جزیره زیبای هندورابی در شهر بندر لنگه استان هرمزگان و در 28 کیلومتری جزیره کیش واقع شده است. اما امروز آس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما قرار است شما را باخود به این جزیره زیبا ببرد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط چارتر ارزان مشهد کیش خود را به راحتی رزرو نمایید.

جزیره هندورابی

معرفی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جزایر زیبا و اما کوچک در میان آب های نیلگوت خلیج فارس می باشد، ای جزیره حدود ۱۹۱ نفر  جمعیت دارد که در این جزیره زندگی می ‌کنند و اکثرشان ماهیگیر و عرب تبارند، همچنین در این جزیره پاسگاه پلیس، مدرسه و درمانگاه نیز وجود دارد. این جزیره در چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب ساحل‌‌های با پوشش‌های گیاهی خاص و آبزیان متفاوت دارد. همین باعث شده است که جزیره مرجانی هندورابی بکرترین ساحل‌‌های جنوبی را در خلیج فارس داشته باشد که بهترین گزینه برای شنا، غواصی و حتی دیگر تفریحات دریایی است.

جزیره هندورابی

جاذبه های دیدنی جزیره هندورابی

این جزیره که به جزیره عشاق نیز معروف است مکان های دیدنی زیادی دارد، طبیعت منحصر بفرد و استثنایی، مسطح بودن جزیره و وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی از جاذبه های این جزیره است، برخی از مهم ترین جاذبه های جزیره هندورابی را در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

جزیره هندورابی

دهکده هندورابی

این جزیره دهکده ای به همین نام دارد که یکی از جاذبه های این جزیره می باشد، از قسمت های جالب روستا خانه های ساخته شده با گچ، سنگ و مرجان است،  جالب اینجاست که مردم این روستا به زبان عربی صحبت می کنند، اما نگران نباشید زیرا در روستا افرادی هستند که فارسی می دانند.

جزیره هندورابی

قبرستان هندورابی

یک گورستان بسیار قدیمی هم در جزیره هندورابی وجود دارد که درگذشتگان بومی در آن به خاک سپرده شده‌اند، در این قبرستان نه تنها ایرانیان، بلکه پرتغالی‌ها هم به خاک سپرده شده‌اند، در این گورستان یک سنگ برای سنگ قبر مردانه و دو سنگ برای سنگ قبر زنانه وجود دارد و جالب اینجاست که نام و نشان افراد دفن شده بر روی سنگ ها نوشته نشده است.

جزیره هندورابی

مسجد هندورابی

مسجدی زیبا اما کوچک در جزیره وجود دارد که بسیار کوچکاست و ظزفیت کمی دارد، این مسجد دارای بافتی سنتی است که تنها یک مناره دارد که از مصالحی  مانند خاک و سیمان ساخته شده است.

آب انبار

یکی دیگر از قسمت های جالب و ارزشمند این منطقه، آب انبار قدیمی جزیره است که تنها منبع جمع آوری آب شیرین در جزیره است، تصور می‌شود که این مخزن مکمل چاه‌های آب شیرین منطقه است و هر ساله زمانی که بارندگی کم و چاه‌ها خالی است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جزیره هندورابی

 لاک پشت های ساحلی

 از اواسط ماه مارس تا پایان ژوئن، سواحل جزیره محل مناسبی برای پرورش لاک پشت های بزرگ و کوچک است، این لاک پشت ها در تمام طول سال در این جزیره در آرامش و امنیت زندگی می کنند و برای تخم ریزی لانه هایی می سازند، اگر در فصل تخم‌ ریزی لاک‌پشت‌ها از این جزیره دیدن کنید، می ‌توانید منظره تخم‌ ریزی زیبا و منحصربه ‌فردی را ببینید که آن‌ها از پوسته‌شان بیرون می‌آیند و در آب می‌ریزند.

 تماشای ماهی و حیوانات آبزی

اگر به غواصی علاقه دارید، گر به غواصی علاقه داشته باشید می‌توانید انواع ماهی‌ها اعم از دم‌زرد، ملوان، پیکاسو، یونیک، جراح ماهی، انواع مرجان‌ها، ستاره دریایی و… را در زیر آب‌های خلیج‌فارس تماشا کنید.

جزیره هندورابی

سواحل جزیره هندورابی

مهمترین جاذبه های این منطقه سواحل بکر و زیبا هستند که برای بازی های ساحلی، شنا بسیار ایده آل هستند، این جزیره آرامشی وصف ناپذیری دارد، آب زلال، شن های نرم و صخره های خیره کننده آب‌هایی سبز رنگ و مرجانی با صخره‌هایی عجیب و غریب که توسط امواج دریا تراشیده شده‌اند از زیبایی‌‌های جزیره هندورابی هستند. نکته جالب این است که ساحل شمالی جزیره عمق کمتری نسبت به سواحل شرقی و جنوبی دارد، بنابراین ساحل شمالی بیشتر برای غواصی و شنا مناسب است. اما در ساحل شرقی فرصت بیشتری برای دیدن انواع ماهی و ستاره دریایی وجود دارد. در این جزیره غارهای کوچک و بزرگی هم وجود دارد.

جزیره هندورابی

حیوانات موجود در جزیره هندورابی

این جزیره زیبا دارای موجودات زنده ی زیبایی نیز می باشد، که می توان به شاهین و باز در این منطقه اشاره کرد اما تنوع ماهی‌ها و آبزیان در این جریره بیشتر است، آب دریا این جزیره مرجانی پر است از آبزیان مختلف مثل جراح ماهیان، تن ماهیان دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهی می باشد، در ساحل این جزیره ممکن است با ستاره های دریایی هم روبرو شوید که بیشتر در ساحل شمالی جزیره هستند.

تفریحات ​​در جزیره هندورابی

در جزیره هندورابی علاوه بر جاذبه های دیدنی و تاریخی، می توانید فعالیت های هیجان انگیزی را در کلوپ دریایی جزیره تجربه کنید. این کلوپ دارای تفریحات آبی هیجان انگیزی می باشد، که می توانید در سفر به این جزیره نهایت لذت را ببرید در ادامه با این تفریحات آشنا خواهید شد.

غواصی: علاقه مندان به غواصی برای تجربه غواصی می توانند در این جزیره و در این کلوپ به اعماق دریا بروند و از دنیای اسرارآمیز آبزیان در خلیج فارس دیدن نمایید. در سفر به این جزیره توصیه می کنیم لذت غواصی را از دست ندهید.

جت اسکی: اگر به هیجان و سرعت علاقه دارید، جت اسکی را از دست ندهید. در جت اسکی با رعایت نکات ایمنی در جت می نشینید و با سرعت زیاد روی دریا شناور می شوید.

جزیره هندورابی

سافاری: دوچرخه سواری و سافاری برای کسانی که از دریا و آب می ترسند عالی است. شما در این تفریح با اجاره کردت دوچرخه یا موتورهای چهارچرخ می توانید بر روی ماسه ها و شن های و تپه های شنی به تفریح بپردازید.

بنانا سواری: یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز این باشگاه دریایی، بنانا سواری در آب های آرام و نیلگون خلیج فارس است. در این تفریح دریایی روی یک موز بادی می نشینید و یک قایق با سرعت بسیار زیادی شما را می کشد. در سفر در اطراف این جزیره هیجان و لذت این تفریح ​​را از دست ندهید.

رستوران ها و کافه ها: در کنار این تفریحات هیجان انگیز شما می توانید در ساحل، کمی استراحت کنید و غذاهای محلی را در رستوران ها و کافه های در این منطقه غذایی دریایی سفارش دهید و یا خود را به یکی فنجان قهوه دعوت کنید.

جزیره هندورابی

بهترین فصل سفر به جزیره هندورابی

برای سفر و بازدید از این جزیره زیبا می توانید از اوایل پاییز تا عید نوروز را برای سفر انتخاب کنید زیرا بهترین زمان برای سفر به این جزیره می باشد.

جزیره هندورابی

اقامت در جزیره هندورابی

برای اقامت در این جزیره قبل از هرچیزی باید بگوییم که این جزیره امکانات زیادی ندارد و قبل از زفتن به این جزیره هر آنچه را که لازم دارید را می توانید تهیه کنید و با خود ببرید و برای اقامت نیز می توانید برای خود کمپ بزنید و شبی را در چادر به سر ببرید، در این جزیره چادرهایی برای اسکان مسافران برپا می باشد، که می توانید آن ها را برای یک شب اجاره کنید اما این چادرها هیچ گونه امکاناتی از قبیل رختخواب، وسایل روشنایی، مواد غذایی، آب آشامیدنی و ندارد و باید همراه خود داشته باشید، اما بهنرین راه برای بازدید از این جزیره این گونه است که شما در جزیره کیش هتلی را چند روزی برای اقامت خود رزرو نمایید و با تورهای گردشگری به جزیره هتدورابی رفته و بعد از ساعاتی تفریح و بازدید از این جزیره به کیش برگردید و در هتل خود اقامت نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری اصفهان کیش در شهر مشهد می باشد.

جزیره هندورابی

مسیر دسترسی به جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است، شما می توانید از بنادر مختلفی به این جزیره بروید، فاصله این جزیره از بندر چیرویه ۹ کیلومتر، تا جزیره کیش ۲۸ کیلومتر، تا بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر و تا بندرعباس ۳۲۵ کیلومتر است. شما می توانید از هر مسیر و هرمکانی که قرار دارید خود را به این جزیره برسانید، اما بهتر است بدانید این جزیره کوچک فرودگاه نیز دارد شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما به این جزیره براحتی سفر کنید.

date_range سه شنبه 05 مهر 1401 remove_red_eye 334 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
حسین :

چقدر قشنگ . واقعا ایران میتونست قطب گردشگری منطقه باشه