{{ctrl.notification}}
جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا استانبول

استانبول شهری با جاذبه های بسیار زیاد که این شهر را به یکی از توریستی ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. در اطراف استانبول، حدود 9 جزیره وجود دارد که به جزایر شاهزادگان یا پرنسس معروف هستند. یکی از این جزیره هایی که آس چارتر قصد معرفی آن را دارد جزیره بویوک آدا استانبول می باشد. جزیره بویوک آدا زیباترین جزیره مجمع الجزایر شاهزاده نشین استانبول است که مانند جواهری در دل دریای مرمره، سواحل، جنگل ها، کلیساها و مناظر زیبا و طبیعت بکر می درخشد وهر ساله گردشگران بی شماری از آن دیدن می کنند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

جزیره بویوک آدا استانبول

معرفی جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا یکی از رویایی ترین جزایر استانبول است، این جزیره یکی از بزرگ ‌ترین جزیره در میان مجمع‌الجزایر زیبا و رویایی پرنسس در دریای مرمره است، و حدود 5 کیلومتر مربع وسعت دارد. این جزیره در گذشته تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی بعنوان تبعید‌گاه و غربت ملکه‌ها، شاهزادگان و درباریان بوده است. این جزیره زیبا و رویای دارای خانه ها و کوچه های بسیار با رستوران ها و کافه های متعدد زیبایی وجود دارد، که بودن و تفریح در میان آنها لذت بخش می باشد. این جزیره دارای سواحل زیبای طلایی ‌رنگ و ماسه‌ای می باشد که می توانید از تفریحات مهیجی آبی در آن لذت ببرید.

جزیره بویوک آدا استانبول

جاذبه های و تفریحات در جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک ادا از زیباترین جزیره های توریستی و گردشگری در استانبول است که می توانید با تهیه بلیط چارتر خارجی شیراز استانبول به این شهر سفر کنید و از زیبایی های این جزیره رویایی لذت ببرید. این جزیره دارای تفریحات محبوب و لذت‌ بخشی همچون آفتاب ‌گرفتن در ساحل، قدم ‌زدن و دو‌چرخه سواری در خیابان‌های آن، بستنی خوردن و بازدید از جاذبه های تاریخی جذاب همچون: کلیسا و صومعه ارتدکس یونان، یگی یورگی در قرن ۶، کلیسای آگوس دیمیتریوس، مسجد حمیدیه، اسکله توسط معمار ارمنی میهران آذاریان است که در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد.

جزیره بویوک آدا استانبول

دوچرخه سواری در جزیره بویوک آدا استانبول

در این جزیره خودروها اجازه ورود ندارند و هیچ وسیله حمل و نقلی را نمی توان دید، فقط وسایل نقلیه امنیتی و نظافتی را می بینید و فعالیت ها همگی دوچرخه سواری یا حمل و نقل است که بسیار دیدنی است. دوچرخه وسیله حمل و نقل محبوبی است، شما می توانید پس از پیاده شدن از قایق، دوچرخه کرایه کنید تا در جزیره بگردید. دوچرخه سواری یکی از تفریحات مورد علاقه مردم جزیره و گردشگران است.

جزیره بویوک آدا استانبول

کالسکه سواری در جزیره بویوک آدا استانبول

وقتی از قایق پیاده می شوید، می توانید کالسکه هایی را ببینید که مسافران را در اطراف جزیره سوار می کنند. بعد از ورود به جزیره و پیاده شدن از کشتی کالسکه هایی در مقابل اسکله قرار گرفته است، که می توانید با پرداخت هزینه ای به مقصد خود را برسانید و یا به گردش در جزیره بپردازید.

یتیم خانه یونانی جزیره بویوک آدا استانبول

بنایی قدیمی در وسط این جزیره قرار گرفته است، این ساختمان که قدمت آن به سال 1898 برمی گردد، توسط معمار معروف الکساندر والوری ساخته شده است. که بزرگ‌ ترین ساختمان چوبی در اروپا محسوب می شود. این ساختمان چوبی یکی از جاذبه های دیدنی و منحصربفرد در این جزیره می باشد از این بنا بعنوان یتیم خانه در زمان سلطنت سلیمان عثمانی استفاده می شده است. بعدها در سال 1964 این ساختمان جذاب به عنوان یک جاذبه توریستی معروف گشت و اکنون بعنوان هتلی بزرگ و مجلل مورده استفاده برای گردشگران و توریستان قرار گرفته است.

جزیره بویوک آدا استانبول

کلیسای حاجیا یورگی جزیره بویوک آدا استانبول

کلیسای حاجیا یورگی یکی ا ز زیباترین جاذبه های دیدنی در این جزیره می باشد. این کلیسای بر فراز یوجه تپه با ارتفاع 200 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. همچنین در اطراف این کلیسا محل زندگی کشیش ها و راحبه ها را خواهید دید که خانه های اطراف کلیسا  و وجود رستوران یوجه تپه منظره ای بسیار زیبایی را به شما هدیه می دهد که از دیدن نوع معماری آن که چشم انداز بی نظیری است لذت خواهید برد.

جزیره بویوک آدا استانبول

موزه آدالارجزیره بویوک آدا استانبول

موزه آدالار از دیگر جاذبه های دیدنی در جزیره بویوک آدا می باشد، این موزه یکی از مدرن ترین موزه های شهری در استانبول است، که در آن می توانید داستان جزیره را از زمان تاسیس تا به امروز یاد بگیرید. در این موزه حدود 6000 عکس، هزاران فیلم مستند، صدها اثر تاریخی، صدها مستند ثبت شده و تاریخ شفاهی تاریخی این موزه را در خود جای داده است که به بازدیدکنندگان بینشی از گذشته جزیره می دهد.

جزیره بویوک آدا استانبول

تپه هریستوس یا هریستوس هیل جزیره بویوک آدا استانبول

تپه هریستوس یا هریستوس هیل یکی از جاذبه های منحصربفرد در جزیره بویوک می باشد. کلیسای حاجیا یورگی نیز بر روی این تپه قرار گرفته است در روی این تپه به جنگلی پر از درختان کاج روبرو خواهید شد که حین بازگشت از کلیسای حاجیا یورگی بازدید ازآن خالی از لطف نیست شما می توانید از میان این جنگل زیبا عبور کنید و از مناظر زیبای این جنگل سرسبز و فوق العاده لذت ببرید.

جزیره بویوک آدا استانبول

رستوران ها و کافی شاپ های جزیره بویوک آدا استانبول

یکی از لذت بخش ترین تفریحات درسفرها شکم گردی است، در این جزیره رستوران ها و کافی شاپ های متعددی وجود دارد، که می توانید به هرکدان که دوست دارید بروید و منوهای متنوع این رستوران ها و کافی شاپ های ساحلی چیزی را شفارش بدهید و از خوردن آنها لذت ببرید.

جزیره بویوک آدا استانبول

بستنی فروشی های جزیره بویوک آدا استانبول

یکی از معروف ترین خوراکی های محبوب ترکیه که همه با آن آشنا هستند بستنی های معروف ترکیه است، در جزیره بویوک اوا نیز بستنی فروشیهای زیادی وجود دارد که بسیارخوشمزه می باشد.

جزیره بویوک آدا استانبول

کلیسای ایایورگی جزیره بویوک آدا استانبول

یکی از دیدنی ترین جاذبه های تاریخی در بام جزیره بویوک آدا کلیسای ایایورگی است، که بالغ‌بر هزار سال قدمت دارد و به سال 1751 برمی ‌گردد در آن زمان به عنوان یک کلیسای کوچک ساخته شده بود، سال‌ ها پس از آن به عنوان صومعه خدمت می ‌کرد، این کلیسا در سال ۹۶۳ میلادی ساخته شده است. اما در سال ۱۳۰۲ دزدان دریایی به این کلیسا حمله کردند وآن را به آتش کشیدند. بعد ها در طی سال‌های ۱۷۵۱ تا ۱۷۵۹ در دوران حکومت عثمانی‌ها کلیسای ایایورگی  مورد بازسازی قرار گرفت.

جزیره بویوک آدا استانبول

بهترین فصل برای بازدید از جزیره بویوک ادا استانبول

از بهترین فصول برای سفر و بازدید از جزیره رویایی و منحصربفرد در استانبول، فصل‌های بهار و تابستان است، خصوصا از اواسط ماه اردیبهشت تا اواسط مهرماه، در این فصول می توانی آب و هوای دلپذیری و دل‌چسبی را در کنار تفریحات لذت ‌بخش و خاطره‌انگیزی تجربه کنید.

جزیره بویوک آدا استانبول

مسیر دسترسی به جزیره بویوک آدا استانبول

برای دسترسی به جزیره بویوک آدا در استانبول باید از ایستگاه مترو میدان تقسیم سوار شوید و دو ایستگاه بعد در ایستگاه مترو کاباتاش خارج شوید. و بعد به سمت اسکله بروید و با اتوبوس دریایی و سایر وسایل حمل و نقل دریایی به جزیره بویوک ادا برسید. فاصله استانبول تا جزیره بویوک ادا استانبول از طریق آبی حدود 2 ساعت می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

date_range پنجشنبه 03 آذر 1401 remove_red_eye 87 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0