{{ctrl.notification}}
جزیره ام الکرم بوشهر

جزیره ام الکرم بوشهر

استان بوشهر یکی از مقاصد مهم گردشگری و پایتخت انرژی ایران است. این استان با داشتن سواحل جذاب و بی‌نظیر آثار دیدنی و تاریخی یکی از مقاصد گردشگری در ایران می باشد وهر ساله تعداد بسیار زیادی از مسافران به این شهر زیبا سفر می کنند، این شهر جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد از جمله می توان به جزیره ام الکرم اشاره کرد، آس چارتر در این مقاله این جزیره زیبا و دیدنی را برای شما معرفی خواهد کرد، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران بوشهر خود را از این سامانه دریافت نمایید.

جزیره ام الکرم بوشهر

معرفی جزیره ام الکرم بوشهر

جزیره ای مرجانی شبیه بومرنگ و خالی از سکنه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر، با مساحتی حدود 79 هکتار یکی از جاهای دیدنی بوشهر و جزایر پارک ملی دیر نخیلو است‌. جزیره ام الکرم همچنین در کرانه‌های دهستان بردخون شهرستان دیر واقع شده و ۱ متر از سطح دریا بالاتر است. بزرگ ‌ترین قطر جزیره ام الکرم حدود 2 کیلومتر است. جزیره ام‌الکرم، نظیر بهشتی برای پرندگان مهاجر و خانه‌ای امن برای بیش از ۱۰ هزار پرنده می باشد. جزیره ام الکرم محیط زیست پرنده‌های بی ‌مرز به شمار می ‌رود که مکانی امن برای بقای نسل و ادامه حیاتشان است. با رسیدن فصل بهار پرندگانی به این قسمت مهاجرت می ‌کنند تا در ساحل گرمش تخم ‌گذاری کنند. همچنین بستر نرم ماسه‌های صدفی ای جزیره مکانی برای تخم گزاری لاک ‌پشت‌ها نیز می باشد.

پوشش گیاهی جزیره ام الکرم بوشهر

این جزیره دارای تپه‌های شنی و گیاهان شور پسند به نام تهما است. در سواحل مقابل این جزیره نیز درختان حرا موسوم به گرم قرار دارد.

جزیره ام الکرم بوشهر

پرندگان جزیره ام الکرم بوشهر

هزاران پرنده، سال‌ های سال است که برای زندگی ومهاجرت این جزیره را انتخاب کرده اند، در جزیره ام‌ الکرم هزاران پرستوی دریایی پشت ‌دودی و گونه سفید، کاکلی بزرگ و کوچک، اگرت ساحلی، کاکایی قار، حواصیل خاکستری، باکلان و سلیم خرچنگ خور، پلیکان و پرندگان مهاجر وجود دارد. پرستوهای دریایی پشت‌ دودی در لا به‌ لای بوته‌ های سبز جزیره خاک را به‌ اندازه یک آشیانه برای خود حفر می کنند و در آن تخم گزاری می کنند، در این جزیره همچنین مارهای جعفری که از سمی ‌ترین مارهای ایران هستند در بین بوته‌ ها وجود دارد.

جزیره ام الکرم بوشهر

امکانات جزیره ام الکرم بوشهر

لازم است بدانید این جزیره هیچ گونه امکاناتی ندارد و برای بازدید از این جزیره باید با خود آب آشامیدنی و مواد غذایی خشک همراه داشته باشید. توجه داشته باشید برای بازدید از جزیره ام الکرم باید مجوزهای لازم را از سازمان محیط زیست كسب كنید. توجه داشته باشید در ام‌ الکرم باید با احتیاط قدم بردارید زیرا تخم پرندگان بر روی ساحل به تعداد بسیار زیادی تا چشم کار می کند قرار گرفته است، و هر لحظه ممکن است تخم پرنده‌ ای زیر پایتان له شود. با تهیه بلیط چارتری ارزان مشهد بوشهر از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین فصل بازدید از جزیره ام الکرم بوشهر

جزیره ام‌ الکرم یکی از جزایر جنوبی کشور است، در فصول گرم سال آب ‌و‌هوایی گرم و مرطوب دارد. بنابراین بهترین زمان بازدید از جزیره ام‌ الکرم نیمه دوم سال از ماه  مهر تا فروردین ماه می باشد.

جزیره ام الکرم بوشهر

مسیر دسترسی به جزیره ام الکرم بوشهر

برای دسترسی به جزیره ام‌ الکرم ابتدا باید به بوشهر و در جاده بوشهر به ‌سمت دیر بروید، بعد به یک جاده خاکی خواهید رسید، و بقیه مسیر را باید با قایق که توسط مردم بومی آن منطقه به‌ سمت جزیره ام الکرم بروید.

آدرس جزیره ام الکرم: استان بوشهر، ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر

جاذبه های دیدنی در نزدیکی جزیره ام الکرم بوشهر

همانطور که می دانید بوشهر شهری صنعتی که به دلیل وجود ذخایره نفت و گازی که به صورت طبیعی در خود دارد و همچنین قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر در این استان لقب پایتخت انرژی ایران را به خود اختصاص داده است، علاوه بر این شهر ساحلی دارای جاذبه های تاریخی وطبیعی زیادی می باشد که در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

جزیره ام الکرم بوشهر

قلعه نصوری بوشهر

یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی در استان بوشهر قلعه نصوری می باشد، این قلعه مربو به دوران قاجار حدود 180 سال پیش به دستور شیخ جبار نصوری ساخته شده است، مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه از سنگ های بزرگ و ملاط های گل و گچ است. قلعه نصوری که به قلعه شیخ نیز مشهور است، این قلعه در تاریخ 25 اسفند 1379 و با شماره 3513 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس قلعه نصوری بوشهر: استان بوشهر، بندر سیراف، بندر طاهری

جزیره ام الکرم بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر

یکی دیگر از آثار به جا مانده از دوره قاجار می توان به مدرسه سعادت یا مدرسه سعادت مظفری در بوشهر اشاره کرد، این مدرسه خیابان امام روبروی میدان معلم واقع شده است. در سال 1278 شمسی احمد خان دریابیگی حکمران بوشهر همراه با شیخ محمدحسن سعادت و برادرش شیخ عبدالکریم اقدام به تأسیس و راه‌اندازی مدرسه سعادت بوشهر کردند. این ساختمان شامل شش کلاس بزرگ و یک سالن و چهار ایوان راهرو است. مدرسه سعادت با تمام سختی ها که داشت توانست یکی از قطب‌های مهم آموزشی آن روزگار در ایران تبدیل شود و ده‌ها نفر سیاستمدار، شاعر، نویسنده، مورخ، محقق و دانشمند علوم انسانی از آن فارغ‌التحصیل شوند.  مدرسه سعادت بوشهر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس مدرسه سعادت: بوشهر، بوشهر، خیابان امام، روبه‌روی میدان معلم

جزیره ام الکرم بوشهر

بازار ماهی فروشان بوشهر

ماهی گیری در گذشته شغل اکثر افراد در این شهر بوشهر بوده است و اکنون نیز افراد زیادی به این شغل مشغول هستند. بازار ماهی فروشان بوشهر یکی از بازارهای قدیمی این شهر است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد، این بازار قدیمی محل کسب بسیاری از ماهی گیران در بوشهر می باشد، شما می توانید انواع ماهی تازه و میگو را در این بازار تهیه کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری ارزان چارتر در مشهد می باشد.

آدرس بازار ماهی فروشان: بوشهر، بوشهر، خیابان شهدا، بازار روز

جزیره ام الکرم بوشهر

پارک ملی نایبند بوشهر

يكی از زيبا‌ترين مناطق ساحلی در طول سواحل خليج فارس به شمار می ‌رود، که قدمت تاریخی آن به عصر آل‌بويه برمی گردد، حدود 4130 هکتار وسعت دارد، پارک ملی نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور محسوب می شود، پوشش گیاهی این منطقه شامل: علف شور، شصت عروسان و خار شتر، كهور ايرانی، انجير معابد، انار شيطان، استبرق، قيچ، دافنی و صبرزرد و می باشد و پوشش جانوری آن نیز گرگ، شغال، خرگوش، روباه وانواع پستاندارانی نظير قوچ و ميش، كل و بز است. همچنین انواع دلفين و نهنگ و دلفين‌ها و كوسه ماهی و انواع آبزیان و پرندگان مهاجر از جمله: فلامينگو، گيلانشاه، پليكان سفيد، سليم، آبچليک، كاكايی، پرستوهای دريايی و اگرت پا خاكستری در این منطقه زندگی می کنند. منطقه حفاظت شده نايبند همچنین شامل سه بخش جنگل‌های حرای حوزه‌های عسلويه، بساتين و هاله و خليج نايبند می باشد.

آدرس پارک ملی نای بند: بوشهر، ۲۵ کیلومتری عسلویه، سواحل خلیج فارس

جزیره ام الکرم بوشهر

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی جاشک یا کوه نمک جاشک در ناحیه وسیع و مرتفع شمالی کوه جاشک در دامنه جنوبی رشته کوه زاگرس، حدفاصل شهرستان دشتی و دیر در استان بوشهر واقع شده است، که یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی ایران محسوب می شود. این پدیده طبیعی، بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه است و یکی از میراث ارزشمند طبیعی ایران محسوب می شود، قدمت این گنبد به 600 میلیون سال پیش می رسد و به عنوان یک سرمایه ملی اهمیت زیادی دارد. این منطقه از مقاصد ژئوتوریسم در ایران به حساب می آید. این مناظر زیبا در این منطقه بسیار دیدنی و چشم نواز می باشد، در سفر به بوشهر این جاذبه دیدنی را فراموش نکنید.

آدرس گنبد نمکی جاشک: بوشهر، 144 کیلومتری شهر بوشهر، مابین شهرهای دیر و خورموج
date_range یکشنبه 01 آبان 1401 remove_red_eye 629 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0