{{ctrl.notification}}
جزایر مصنوعی دبی

جزایر مصنوعی دبی

دبی یکی از کلان شهرهای پیشرفته امارات متحده عربی که از برترین شهرهای تفریحی و گردشگری جهان می باشد، این شهر لاکچری بخاطر داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی و جاذبه های مصنوعی خود به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب شود. این شهر لاکچری در چند سال اخیر به لطف سرمایه گذاری های کلان، سرمایه داران و با تکیه بر سرمایه های نفتی اش توانسته به یکی از ابرقدرت ها در زمینه گردشگری و صنعتی و سرمایه گذاری در دنیا تبدیل شود و به شهرت برسد. از حیرت انگیزترین جاذبه های دبی جزایر مصنوعی دبی می باشد. جزایر لوکس مصنوعی تحسین برانگیز با بهترین امکانات در جزیره ای بیابانی و خشک که امروزه به یکی از بهترین و زیباترین و لوکس ترین شهرهای دنیا مبدل شده است. در ادامه آس چارتر به معرفی جزایر مصنوعی دبی می پردازد با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

جزایر مصنوعی دبی

مراحل ساخت جزایر مصنوعی دبی

همانطور که می دانید در بستر دریا با عمقی زیاد ساخت یک جزیره یکی از سخت ترین پروژه ها می تواند باشد که چطور بر روی آب بتوان جزیره ای ساخت و بر روی آن ساختمان ها و اسمان خراش ها با کلیه امکانات قرار بگیرد، این می تواند از یک هوش برتر سرچشمه بگیرد که بیابانی را به بهشت تبدیل کند. برای ساخت این جزایرمصنوعی در ابتدا شن ها را از سطح زمین های خلیج فارس برداشته و لایروبی و شست وشو می دهند، و در مرحله بعد شن های شسته شده را بوسیله ی کشتی های مخصوص در محل های مشخصی اسپری می کنند که به این کار فرایند رنگین کمانی می گویند، آن هم به این خاطر است که در هنگام پاشیدن شن ها در هوا رنگین کمان درست می شود. شست و شوی شن‌های دو جزیره نخل و جزیره جبل علی توسط شرکت‌های بلژیکی انجام شد و خط موج شکن جزیره جمیرا از حدود 7 میلیون تن سنگ ساخته شده است که جمعا برای ساخت این جزایر از 11 میلیارد متر مکعب شن و 47 میلیون تن سنگ استفاده شده است. در حین همین ماجرا موج شکن هایی نیز در لبه ی خارجی هر جزیره برای جلوگیری از تلاطم امواج ساخته می شود تا به جزیره اسیبی رسانده نشود.

جزایر مصنوعی دبی

مجموعه جزایر نخل دبی

یکی از بزرگترین و مشهورترین جزایر مصنوعی در دبی جزیره نخل جمیرا است، پروژه این جزیره مصنوعی در سال ۲۰۰۱ میلادی آغازشد، این جزیره به شکل درخت نخل از سه جزیره مصنوعی جزیره جمیرا دبی، جزیره نخل جبل علی، جزیره دیره بر روی آب های نیلگون خلیج فارس تشکیل شده است. در ادامه با این جزایر آشنا خواهید شد.

جزایر مصنوعی دبی

جزیره جمیرا دبی

جزیره جمیرا دبی از کوچکترین جزایر نخل دبی می باشد. این جزیره اولین جزیره ای بود که در نزدیکی ساحل جمیرای دبی ساخته شد. طراحی و ساخت این پروژه بزرگ به عهده معماران هلمان هورلی چاروات بود. پروژه جمیرا بزرگ ‌ترین جزیره ی مصنوعی دنیا در اوایل اکتبرسال 2007 به عنوان یکی از مناطق مسکونی با حدود12 میلیارد دلار هزینه به بهره برداری رسید، جزیره جمیرا دبی به شکل نخلی شامل یک تنه با هفده شاخه در وسعتی بیش از ۵.۵ کیلومتر مربع ساخته شده است، در این جزیره مسکونی حدود 500 خانواده سکونت پیدا کردند، 8 هتل  نیز در سال 2009 ساخته و تکمیل شد، همچنین تونلی زیردریایی که در شرق جزیره‌ نخل ساخته شد این تونل حدود ۵۸۰ متر طول درون آب دارد، گذرگاه غربی آن نیز ۸۰۰ متر است. امروزه جمعیت زیادی بیش از ۱۰ هزار نفر در این جزیره ساکن هستند، جزیره نخل جمیرا دارای برج ها و آسمان خراش های بلند، کلوپ های ساحلی، مراکز تفریحی لوکس، مراکز ماساژ مجهز، هتل های مجلل ساحلی و رستوران های بین المللی و ... می باشد. بیشتر هتل­ های ساخته شده در این جزیره در قسمت هلالی این جزیره قرار دارد، یکی از مجلل ترین و لوکس ترین و معروف ترین هتل های دبی هتل آتلانتیس می باشد، ساختمان این هتل مجلل دارای ارتفاع بسیاری می باشد که از بالای آن می توانید جزیره نخل دبی  و سواحل زیبای خلیج فارس را به راحتی مشاهد نمایید. جالب است بدانید مونوریل جمیرا، نخستین مونوریل در خاورمیانه است که این مونوریل راه ارتباطی جزیره ی جمیرا به هتل آتلانتیس می باشد، این منوریل حدود 5.4 کیلومتر طول دارد که از یک سو به جزیره نخل و از سویی تا پایین نخل جمیرا و برج‌های ورودی جزیره ادامه دارد. این جزیره  و این هتل زیبا سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و همه روزه گردشگرانی زیادی به این جزیره تردد می کنند.

 

جزایر مصنوعی دبی

جزیره نخل جبل علی

جزیره نخل جبل علی دومین جزیره مصنوعی دبی که ساخت در سال 2002 آغاز شد، در سال 2007 نیز ساخت موج شکن در اطراف این جزیره به اتمام رسید، جزیره نخل جبل علی  حدود 50 درصد بزرگتر از جزیره ی جمیرا می باشد. این جزیره به دلیل بحران اقتصادی در وضعیتی نامعلومی قرار گرفت و ساخت و ساز آن متوقف شد. و در پی تحقیقات و گزارشاتی در سال 2015 مسئول شرکت نخیل اعلام کرد که ساخت این جزیره دوباره آغاز خواهد شد و این پروژه تا پایان ساخت زمان زیادی خواهد برد. در جزیره نخل جبل علی 6 تفرجگاه دریایی، پارک ابی و روستای ساحلی و یک پیاده رو در اطراف برگ‌های جزیره نخل ساخته شده است که از سطح آب دریا بالاتر قرار گرفته است. در ساخت این پروژه متاسفانه باعث نگرانی زیست شناسان  و از بین رفتن یک منطقه محافظت شده دریایی و گونه‌های بومی و باعث ایجاد گونه‌های جدید ناشناخته و مخرب در این منطقه شد. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تابا کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری تهران دبی را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

جزایر مصنوعی دبی

جزیره دیره

از دیگر جزایر سه گانه نخل دبی جزیره دیره می باشد، این پروژه بزرگترین پروژه ی جزیره دیره می باشد، پروژه جزیره دیره در اوایل اکتبر سال 2007 آغاز شد، طول این جزیره ۱۴ و عرض آن ۸.۵ کیلومتر و مساحت آن ۸۰ کیلومتر مربع است، از بخش های مختلفی که دراین جزیره طراحی شده است، یک بازار شبانه‌ حدود ۲ کیلومتری که دارای ۵۳۰۰ فروشگاه است، به همراه رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، هتل های لوکس، پارک‌های ساحلی، مراکز خرید، آپارتمان‌های شیک، ساختمان‌های چندمنظوره و همچنین یک مرکز خرید بسیار بزرگ به وسعت ۷۴۵ کیلومتر مربع بعنوان بزرگترین مرکز خرید جزایر دیره در این جزیره ساخته خواهد شد، همین که پروژه‌ی ساخت‌ وساز این جزیره به اتمام رسد تخمین زده شده حدود 1 میلیون نفر در این جزیره ساکن خواهند شد.

 

جزایر مصنوعی دبی

مجمع الجزایر جهان در دبی

مجمع الجزایری مصنوعی‌ یکی از خلاقانه ترین ایده ها در طراحی جزایر مصنوعی دبی می باشد، این مجمع الجزایر که لقب بزرگترین جزایر دنیا را به خود اختصاص داده است به عربی جزور العالم گفته می شود. مجمع الجزایر جهان وسعتی حدود ۹۳۱ هکتار دارد که از حدود 300 جزیره کوچک تشکیل شده است که اگر از تصویر هوایی گرفته شده به چیدمان این جزایر نگاه کنید نمای کلی آن به صورت نقشه دنیا است و جالب تراز آن طراحی هر جزیره تم یکی از شهرها یا کشورهای جهان می باشد. این جزایر در 4 کیلومتری ساحل شهر دبی در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. در ساخت این جزایر از شن های شسته شده و لایروبی استفاده شده است، این جزیره یکی از پیشرفته ترین جزایر مصنوعی در جهان محسوب می شود و به همین دلیل نیاز به سرمایه گذاری بسیار بالا و زمان زیادی برای تکمیل شدن این پروژه نیاز دارد و همچنان در حال توسعه بیشتر است. ایده اولیه ساخت این جزایر توسط شیخ محمدابن رشید المکتوم، حاکم شهر دبی ارائه شده است اما سازنده این جزایر جهان مالک همان جزیره نخل است، بسیاری از ویلاهای شناور مجمع الجزایر جهان در این منطقه با قیمت بسیار بالایی برای فروش گذاشته شده است و همچنین جالب است بدانید یکی از جزایر مصنوعی در مجمع الجزایر جهان در سال ۲۰۰۶ به مایکل شوماخر قهرمان مسابقات رانندگی به عنوان هدیه ای لوکس اعطا شده است.

 

جزایر مصنوعی دبی

جزیره آبهای آبی بلوواترز

از دیگر جزایر مصنوعی دبی که یکی از جدیدترین پروژه‌های امارت دبی به شمار می ‌رود، جزیره آبهای آبی بلوواترز است، این پروژه در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت  مراس هلدینگ به بهره برداری رسید. این شرکت در دبی و امارات متحده عربی یکی از مهم‌ترین توسعه ‌دهندگان املاک و مستغلات توسعه یافته می باشد. هزینه سرمایه ‌گذاری در جزیره آب‌های آبی حدود 8 میلیارد درهم بوده است و در این پروژه بسیاری از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی همکاری کرد‌ه‌اند. جزیره مصنوعی بلوواترز دبی در قلب امارت در روبروی ساحل جمیرا بیچ رزیدنس قرار دارد. جزیره مصنوعی بلوواترز دبی مقصدی پر جنب ‌وجوش و یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی دبی محسوب می شود که به این از مقاصد توریستی و گردشگری در دبی تبدیل شده است. این جزیره رویایی و زیبا با ایده های منحصر به فرد همچنان در حال افزایش سازه های لوکس و مراکز تفریحی است یکی از سازه های غول پیکر در جهان در این جزیره ساخته شده است، چرخ و فلک غول آسایی به نام عین الدبی یا چشم دبی می باشد. این پروژه غول آسا با ارتفاع بیش از 250 متر به عنوان بزرگ ‌ترین چرخ تفریحی جهان بشمار می رود، جزیره بلوواترز دارای موقعیت مکانی ایده‌آل و امکانات تفریحی مختلف، بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و آپارتمان ‌های لوکس 1 خوابه تا آپارتمان‌های 4 خوابه که حدود 700 آپارتمان می باشد و همچنین 4 پنت هاوس و 17 خانه شهری با طراحی داخلی مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی با پنجره‌های کف تا سقف و نمای پانوراما از چشم دبی و اسکله، همچنین حدود 200 فروشگاه، 2000 جای پارک و ... می باشد، سبک زندگی لوکس را در این جزیره تجربه کنید.

 

جزایر مصنوعی دبی

مشکلات زیست محیطی از ساخت جزایر مصنوعی

فعالان محیط زیست پروژه های عمرانی دبی در طی سال ها مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته اند، لایروبی های عظیم، تغییر امواج، دما و از بین رفتن زیستگاه های دریایی و بسترهای صدفی و مرجانی و... برای ساخت این جزایر آسیب جدی را به محیط زیست وارد کرده است، که در بیت این پروژها جزایر پالم بیشتر از همه مورد انتقاد قرار گرفته است. برای ازبین رفتن میزان آلودگی در آب های خلیج فارس صخره های مرجانی مانند عنوان فیلتر می کنند، و این آسیب ها باعث از بین رفتن صخره های مرجانی و از بین رفتن اکوسیستم طبیعی منطقه می شود. با تهیه بلیط هواپیما خارجی چارتری مشهد دبی از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range یکشنبه 28 خرداد 1402 remove_red_eye 10468 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

دومین جزیره مصنوعی دبی کدام است؟

جزیره نخل جبل علی دومین جزیره مصنوعی دبی می باشد که ساخت آن در سال 2002 آغاز شده است.

مجمع الجزایر جهان شامل چند جزیره و چقدر وسعت آن می باشد؟

مجمع الجزایر جهان شامل 300 جزیره کوچک می باشد، که هر جزیره دارای تم یکی از شهرها یا کشورهای جهان طراحی شده است.

بزرگترین پروژه ی جزیره آبهای آبی بلوواترز کدام است؟

بزرگترین پروژه ی جزیره آبی بلوواترز چرخ و فلک غول آسایی به نام عین الدبی یا چشم دبی می باشد.

مجموعه جزایر نخل دبی شامل چند جزیره می باشد؟

مجموعه جزایر نخل دبی شامل سه جزیره مصنوعی جزیره جمیرا دبی، جزیره نخل جبل علی، جزیره دیره می باشد.