{{ctrl.notification}}
جاهای دیدنی کرمان در شب

معرفی جاهای دیدنی کرمان در شب

کرمان به عنوان یکی از تاریخی ترین استان های کشور جاذبه های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بسیار زیادی دارد و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر ایران و خارج از کشور می باشد، استان کرمان دارای تاریخچه ای غنی می باشد که دوره های تاریخی مختلفی همچون دوره های تاریخی هخامنشیان، قاجار، ساسانیان و سامانیان را گذرانده است، شهر کرمان دارای پرطرفدارترین و پربازدیدترین جاذبه های تفریحی و گردشگری می باشد، یکی از لذت بخش ترین تفریحات کرمان شب گردی در این شهر است جاذبه های دیدنی که در شب دیدنی تر و جذاب تر می باشد. در ادامه در آس چارتر ما قصد داریم به معرفی جاذبه های دیدنی شهر کرمان در شب بپردازیم. با رزرو بلیط هواپیما در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

عمارت باغ فتح آباد

از جاذبه های دیدنی در کرمان که در شب بسیار جذاب و دیدنی است عمارت باغ فتح آباد می باشد، این عمارت در منطقه اختیار آباد و ۲۵ کیلومتری مرکز شهر کرمان واقع شده است، باغ فتح ‌آباد مربوط به دوره قاجار در سال ۱۲۵۵ هجری قمری توسط فضل‌علی‌ خان بیگلربیگی از حاکمان کرمان ساخته شده که حدود 5 سال ساخت آن زمان برده است. عمارت باغ فتح آباد بعنوان مکانی برای تفریح و استراحت حاکمان شهر احداث گردیده بود. باغ فتح آباد حدود ۱۳ هکتار وسعت دارد و حدود ۱.۵۰۰ زیربنای ساختمان آن است. عمارت باغ فتح آباد شامل بخش های مختلفی همچون ساختمان اصلی باغ، موزه حکام، اتاق نقاشی، عمارت چهار فصل، ساختمان‌های جنوبی عمارت اصلی، زمین‌های کشت داروهای گیاهی و محوطه بیرونی می باشد. این جاذبه برتر گردشگری در عید سال 1396 یکی از پربازدیدترین جاذبه های کرمان می باشد. باغ فتح آباد کرمان یکی از بهترین انتخاب ها برای گردش شبانه در شهر کرمان می باشد، این عمارت دارای نورپردازی های بسیار جذابی می باشد که در شب بسیار دیدنی و جذاب می شود. عمارت باغ فتح آباد در تاریخ دوازدهم بهمن ماه سال 1381 با شماره ثبت 7284 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

باغ شاهزاده ماهان

از دیگر جاهای دیدنی و گردشگری در کرمان باغ شاهزاده ماهان کرمان است، این باغ زیبا در دل کویر احداث شده است که امروزه یکی از ۹ باغ ایرانی و مشهور جهان به شمار می ‌رود، باغ سرسبز شاهزاده ماهان توسط محمدحسن خان، سردار ایروانی در دوره قاجار ساخته شد. باغ شازده ماهان دارای معماری مستطیلی شکل و دارای /۵ هکتار وسعت و ۴۰۷ متر طول و ۱۲۲ متر عرض می باشد، این باغ یکی از بهترین باغ‌ های شیب دار در ایران محسوب می شود و شامل بخش های همچون سردر ورودی، حمام، عمارتی دو طبقه، شبکه آب‌ رسانی و حوض بزرگ و همچنین دو حوضچه پر آب با آبشارها، فواره‌ها در دو سمت حیاط با درختان بلند قامت باغ، ۱۲ سطح پلکانی می باشد، آب این حوضچه ها از قنات تیگران در ارتفاعات جوپار سرچشمه می گیرد. عمارت موجود در این باغ که در مرکز قرار گرفته، دارای ۴۸۷ متر مربع مساحت می باشد که در گذشته مکانی برای پذیرایی و سکونت صاحب باغ بوده، در پشت این عمارت باغ کوچک دیگری وجود دارد که دارای درختان میوه بوده که برای مصرف اهالی خانه بوده است، درعمارت شاه ‌نشین در حال حاضر توسط بخش خصوصی به رستورانی تبدیل گشته که در بازدید از باغ شازده ماهان می توانید در این رستوران غذایی خوشمزه ای را از منوی متنوع این رستوان انتخاب و سفارش دهید.

 

موزه مردم ‌شناسی زرتشتیان

آتشکده و موزه مردم شناسی زرتشتیان از دیگر جاذبه‌های معروف در شهر کرمان می باشد، این آتشکده در سال ۱۳۰۳ خورشیدی ساخته شده و در سال 1384 توسط بهدنیان فرزانه، هرمز اشیدری و مهین دخت سیاوشیان موزه ای در آن راه اندازی شد. موزه مردم شناسی زرتشتیان کرمان دارای بخش های مختلفی می باشد، اشیا موجود در بخش های مختلف آتشکده و موزه مردم شناسی کرمان آثار با ارزش تاریخی نظیر لوازم خانه و لوازم مورد نیاز برای روشنایی و استفاده در آشپزی، یک جلد کتاب دست نویس که قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال می رسد و متعلق به گاتاها می باشد، یک آتشدان دستی که بر روی آن تاریخ سال ۱۲۰۷ حک شده که از قدیمی ترین اشیای این موزه می باشند و لباس ها مربوط به دوران زرتشتی و هخامنشی شامل انواع پوشش های زنانه، چارقد، پیراهن، شلوار گلدوزی شده، کت، مخنا، لچک و همچنین اشیای با ارزش دیگری مانند فرتورهای انجمن ناصری زرتشتیان کرمان و کتیبه های با ارزشی از دوره ناصرالدین شاه قاجار، انواع آتشدان های زرتشتیان، روغن سوز، پیه سوز و چراغ لاله که از آثار این موزه می باشد. بیشتر آثار موجود در موزه توسط خود زرتشتیان جمع آوری شده و در این موزه نگه داری می شود. موزه مردم شناسی زرتشتیان یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید در شب است که می توانید به گردش در آن و اطراف آن بپردازید. 

موزه حمام کرمان

موزه حمام کرمان از دیگر جاذبه های دیدنی در شهر کرمان است که بهترین گزینه برای بازدید در شب می باشد، قدمت این حمام به دوره صفویه باز می گردد که در سال ۹۸۹ هجری شمسی به دستور گنجعلی خان و توسط  معمار و طراح استاد سلطان محمد، معمار یزدی طراحی و ساخته شده است، حمام گنجعلی خان دارای ۱.۳۰۰ متر مربع زیر بنا ۲۶ متر طول، ۳۰ متر عرض می باشد و دارای معماری و تزیینات بسیار زیبا و بی نظیری می باشد و شامل بخش های مختلفی همچون ، ورودی به شکل دالان، رختکن، حوض و خزینه و همچنین تزئینات بسیار جذابی همچون کاشی‌ کاری های خوشرنگ‌ و از نقاشی‌های ظریف، گچ ‌بری های و خطاطی‌ های چشم‌‌ نواز و دلنشینی می باشد، گنجعلی خان همچنین علاوه بر این حمام در میدان بزرگ شهر کرمان بناهای دیگری نظیر مدرسه، مسجد، بازار، چهارسوق، آب ‌انبار و ضرابخانه نیز از خود به یادگار گذاشته است. حمام تاریخی گنجعلی خان یادگار دوره صفویه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

گنبد جبلیه کرمان

گنبد جبلیه از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهر کرمان می باشد، این بنای دارای تاریخچه طولانی می باشد، عده ای این گنبد جبلیه را بعنوان آتشکده یا مقبره یکی زرتشتیان می دانند، گنبد جبلیه همچنین به گنبد گبری نیز شهرت دارد و بصورت هشت ضلعی می باشد، کتیبه‌ها و سنگ‌ های حجاری‌ شده در داخا این بنا وجود دارد که گنبد جبلیه را به یک موزه سنگ مبدل ساخته است، گنبد جبلیه کرمان کاملا از سنگ ساخته شده ومصالح به کار رفته در گنبد آن شامل آب، از خاکستر، تخم‌ مرغ و شیر شتر می باشد. گنبد جبلیه کرمان در نزدیکی دو قبرستان صاحب‌ الزمان و سید حسین واقع شده است، در گنبد جبلیه کرمان حدود ۱۰۰ قطعه از سنگ‌ های حجاری ‌شده و کتیبه‌هایی از دوره‌های تاریخی مختلف قرار گرفته و به موزه سنگ تبدیل شده است، گنبد جبلیه در آذر سال ۱۳۱۶ شمسی، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد امام کرمان              

مسجد امام کرمان یکی از قدیمی ‌ترین مساجد کرمان و بناهای تاریخی که قدمت آن به به قرن پنجم دوره سلجوقی بازمی ‌گردد که در سال ۴۷۸ هجری قمری به دستور ملک توران شاه یکم ساخته شد. مسجد ملک کرمان یک مسجد 4 ایوانی که حدود۹۱۹۱ متر مربع مساحت و ۱۰۱ مترعرض و ۹۱ متر طول دارد و دارای سه درب ورودی و بزرگترین ایوان می باشد، مسجد امام کرمان به‌عنوان مرکز اجتماعات کرمان و محلی برای برگزاری نماز و مناسبت های مذهبی است، مسجد ملک در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۴۶ با شماره ۷۶۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، این بنای تاریخی زیبا از جاذبه های دیدنی شهر کرمان که شما می توانید در شب از آن دیدن نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه بتوانید بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد کرمان را ازاین سامانه دریافت نمایید.

 

میدان گنجعلی خان

یکی از میدان های معروف در شهر کرمان که بناهای تاریخی زیاد نیز در اطراف آن جود دارد و بزرگترین میدان در کرمان می باشد میدان گنجعلی خان است، گنجعلی ‌خان که یکی از حاکمان معروف در دوره ی صفویان و زمان شاه عباس بود از خود آثار تاریخی و بناهای با ارزشی به یادگار گذاشت که در بالا حمام گنجعلی خان که معرفی کردیم یکی از بناهای ساخته شده توسط وی می باشد، از دیگر بناهای تاریخی که وی تاسیس نمود می توان به بازار، مسجد، مدرسه، کاروان‌ سرا و آب‌انبار اشاره نمود. در مجموع این میدان و بناهای تاریخی حدود ۱۱ هزار متر مربع مساحت دارد و در سال ۱۰۰۵ هجری قمری توسط معمار معروف یزدی استاد سلطان محمد طراحی و ساخته شده است.

بازار سنتی کرمان

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در شب بازار سنتی و بزرگ کرمان می باشد، این بازار از قدمتی بیش از ۶۰۰ سال دارد و در دوره های تاریخی حکومت مظفری و تیموری ساخته شده است، این بازار سنتی از میدان ارگ شروع شده و به میدان مشتاقیه منتهی می شود. بازار سنتی کرمان دارای بخش های مختلفی همچون چهار سوق گنجعلی خان، بازار گنجعلی خان، بازار نقارخانه، بازار اختیاری، بازار وکیل، بازار عزیز،  راسته بازار مسگری، بازار ارگ، بازار کفاش ها، بازار قدمگاه، بازارعطاری، بازار میدان قلعه، بازار قلعه محمود، بازار کلاه مالی، بازار زرگری، بازار کوزه گرها می باشد. همچنین در این بازار بزرگ بناهای تاریخی دیگری همچون مسجد وکیل، مسجد گنجعلی خان، صف عزاخانه، و مسجد چهل ستون نیز قرار دارد. بازار کرمان یا بازار بزرگ کرمان طولانی ترین بازار ایران جزو آثار ملی ایران در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بازار بزرگ همچنین دارای امکاناتی نظیر مسجد، سرویس بهداشتی، رستوران و کافه، قهوه‌ خانه، سفره‌ خانه و پارکینگ نیز می باشد.

پارک شهید باهنر

پارک شهید باهنر از جاذبه ‌های گردشگری کرمان و یکی از بهترین گزینه ها برای شبگردی می باشد، پارک جنگلی باهنر دارای طبیعتی بی نظیر و آب و هوای بسیار دلنشین با امکانات رفاهی نظیر سکوی اقامتی، آلاچیق، کباب ‌پز، نمازخانه، پارکینگ، آب‌ خوری، سرویس بهداشتی و دکه‌ های فروش مواد غذایی و ... سرسره بادی، استخر توپ، تاب زنجیری، سرسره، تاب، آپولو، ماشین برقی، مونوریل، زمین والیبال، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، میز پینگ ‌پنگ و آکادمی مرکزی اسکیت کرمان و محوطه پینت ‌بال از امکانات تفریحی در این پارک می باشد. جالب است بدانید در روزهای زوج این پارک به بانوان اختصاص دارد، از پوشش گیاهی این پارک می توان به درختان نارون، کاج، سرو و زیتون اشاره کرد. از دیگر امکانات رفاهی موجود در این پارک مهمان‌ سرا، رستوران، کافی ‌شاپ و مغازه های متنوع دیگر می باشد. شما می توانید در شب برای گشت و گذار به این پارک جذاب بروید و از هوای عالی و دلپذیر و تفریحات آن لذت ببرید.

بام کرمان

از دیگر جاهای دیدنی در شهر کرمان که در ارتفاعات اطراف شهر کرمان در نزدیکی جنگل پردیسان قائم قرار دارد، بام کرمان است، بام کرمان از تفریحی ترین مکان ها و جاهای دیدنی در شب می باشد که می توانید از بالاترین ارتفاع چشم ‌انداز جذابی از شهر کرمان داشته باشید، بام کرمان گزینه مناسبی برای کوهنوردان نیز می باشد، بام کرمان در شب دارای نورپردازی ‌های زیبا تماشایی می باشد که بسیار از دیدن و قدم زدن در این منططقه لذت زیادی خواهید برد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما ارزان تهران کرمان در مشهد می باشد.

 

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range یکشنبه 26 شهریور 1402 remove_red_eye 2666 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

مسجد ملک کرمان در چه تاریخی به ثبت ملی رسید؟

مسجد ملک کرمان در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۴۶، در فهرست آثار ملی ایران با شماره ۷۶۰ به ثبت رسید.

دیدنی های کرمان در شب کدامند؟

عمارت باغ فتح آباد، باغ شازده ماهان، گنبد جبلیه و میدان گنجعلی خان، بازارهای کرمان، رستوران های کرمان از دیدنی های کرمان در شب می باشد.