{{ctrl.notification}}
جاهای دیدنی مسقط، عمان muscat

جاهای دیدنی مسقط، عمان  muscat

کشور عمان در جنوب ایران واقع شده است که پایتخت عمان شهر زیبای مسقط می باشد. مسقط یکی از شهرهایی است که در تمامی زمان ها گردشگران زیادی را دارد. هرساله تورهای گردشگری زیادی به مسقط امده، همچنین یکی از شهرهای زیبای عمان شهر ساحلی صلاله است که فضایی که دارد بسیار دلنشین و زیبا است و هتل های بسیار مناسب برای اقامت دارد. شما می توانید از سایت اس چارتر بلیط چارتری و بلیط هواپیما چارتر مشهد مسقط را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بازار مطرح مسقط

یکی از قدیمی ترین بازار های جهان اعراب مسقط بوده که در گذشته ها نیازهای مردم را در حد عادی تامین می کرده است اما کم کم به بازار پیشرفته تری تبدیل شد و اکنون در ان غذاهای عمانی، نقاشی‌ها، خنجر، آثار چرمی و حتی کالای خانگی، کفش و لباس را می توانند خرید کنند. بازار ماهی و کاخ العالم در همان نزدیکی ها وجود دارد. اما بازار مطرح در زمان های گذشته نزدیک به بندر بوده است و تنها بازاری بوده که نیازهای مردم را تامین می کرده است.

بازار مسقط

موزه Bait Al Zubair

در یکی از خانه ها که بازسازی شده است شما می توانید موزه ای را ببینید که صنایع دستی سنتی، مبلمان، تمبر و سکه ها که از میراث عمانی می باشند را ببینید و جالب است که بدانید این موزه متعلق به بخش خصوصی است. در این موزه یک مغازه فروش و یک کافه وجود دارد که توجه بینندگان را به خود جلب می کند. این موزه به تازگی تبدیل به یک مرکز فرهنگی در مسقط شده است.

موزه مسقط

مسجد جامع سلطان قابوس

این مسجد توسط سلطان قابوس در سال 2001 ساخته شد و معماری بی نظیر این مسجد معماری اسلامی است.یکی از جذابیت های این مسجد حاصل هنر دست ایرانیان است که فرش دست باف ایرانی  که ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ گره دارد و 24 تن است. این فرش به عنوان دومین فرش بزرگ جهانی شناخته می شود. اس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده پرواز چارتری خارجی در مشهد می باشد.

مسجد مسقط

وادی بنی خالد

یکی از بزرگ ترین وادی های شناخته شده و بزرگ جهان وادی بنی خالد است که معمولا در اخرهفته ها برای شنا به این مکان می ایند و شنا طرفدار زیادی دارد. در تمامی طول سال در این وادی اب همیشه برقرار است و جریان دارد. این وادی پر از استخرهای بزرگ اب است و تخته سنگ های زیادی دارد. جالب است بدانید یکی از بزرگ ترین غار ها به اسم غار مقل در این مسیر قرار گرفته است.

وادی بنی خالد مسقط

گودال بیماه

این گودال صدها متر عمق دارد و بر اثر خراب شدن یک صخره اهکی تشکیل شده است و دوساعت از مرکز شهر یعنی مسقط فاصله دارد. در این گودال، دکتر ماهی یا گارا روفا گودال بیماه وجود دارد که باعث می شود با رفتن بر روی پوست بیماران مبتلا به پسوریازیس خوب بشوند و از پوست انها تغذیه کند.

گودال بیماه مسقط

سالن اپرای سلطنتی مسقط

این سالن اپرا که مختص برگزاری اجراهای موسیقی و هنری است و اصلی ترین سالن محسوب می شود در عمان است که در سال  ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، سلطان قابوس دستور ساخت ان را داد. این سالن گنجایش 1100 نفر را دارد و معماری معاصر عمانی را نشان می دهد.

این سالن شامل سالن تئاتر و کنسرت، تالار سخنرانی، باغ‌های رسمی، بازار فرهنگی، رستوران‌های لوکس و مرکز تولید محصولات فرهنگی است.

سالن اپرای سلطنتی مسقط

موزه ملی عمان

این موزه در سال 2016 ساخته شد و جزوه بزرگ ترین مرکز فرهنگی در کشور سلطان نشین عمان محسوب می شود. در این موزه میراث ملی کشور عمان از زمانی که اولین نفرات ساکن بودند تاکنون را می توانید ببینید. مساحت این موزه 13700 متر مربع است و 14 گالری دارد که چند تا از اسامی انها مردم و سرزمین، تاریخ دریانوردی، ارز، شکوه اسلام و رنسانس است. این موزه 5466 قطعه دارد. بخش های دیگر این موزه مرکز آموزش، سینما و مناطق اکتشافی کودکان است.

موزه ملی مسقط

قلعه جلالی

یکی از جاذبه های گردشگری مسقط قلعه جلالی است که دومین قلعه بزرگ در شهر مسقط است. این قلعه امروزه تبدیل به موزه ای شده است که مردم برای بازدید از ان می ایند.

 

قلعه میرانی

اولین قلعه بزرگ در شهر مسقط قلعه میرانی می باشد که در دوران پرتغالی ها احداث شده است و هدف ان کنترل خلیج عمان بوده است.

مجسمه کندرسوز

یکی از محصولات معروف عمان کندر می باشد که یکی از مکان های دیدنی مسقط می باشد. کندر سوزاندن یکی از رسم های مردم عمان است و به همین دلیل در پارک عمومی ریان در بالای تپه ظرف بزرگ در حال دود کردن کندر می باشد و این مجسمه یکی از نماد های بزرگ عمان می باشد.

مجسمه کندسوز مسقط

کاخ العالم

یکی از مکان های دیدنی مسقط کاخ العالم می باشد رنگ زیبای این کاخ طلایی و ابی است که زیبایی ان را دو چندان کرده است این مکان در قبلا محل سفارت سابق انگلستان بوده است. پادشاه سلطان قابوس خودش در این کاخ زندگی نمی کند اما معمولا از ان برای پذیرایی مهمان ها استفاده می کرده است. همچنین برای بازدید از این کاخ شما مجاز نیستید فقط می توانید در اطراف ان قدم بزنید و نمای بیرونی ان را تماشا کنید.این کاخ که 4 ستون ابی و طاق های تزئین شده دارد کاشی کاری ها و حکاکی های ان خیلی بی نظیر است.

کاخ العالم مسقط

کوه اخضر

در حوالی کوه اخضر می توانید درخت های انار را مشاهده کنید که بسیار زیبا است و گل های رز زیادی دارد. انار های این منطقه جزوه بهترین انار ها در سراسر جهان هستند. این مکان بخاطر اینکه طبیعت زیبا و سرسبزی دارد به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

کوه اخضر مسقط

منطقه ظهار

یکی از جاذبه های گردشگری که در مسقط قرار دارد گونه های جانوری و گیاهی فراوانی دارد که همه ساله افراد زیادی از ان بازدید می کنند. روستاهای زیبا در کوهستان و قلعه های بزرگ از جمله چیزهایی هستند که در یونسکو ثبت شده است. برای سفر به این منطقه دیدنی تنها کافی است بلیط هواپیما عمان خود را از سامانه اس چارتر تهیه کنید.

 

غار مجلس الجن

عمیق ترین غارهای جهان غار مجلس الجن است که در فلات سما قرار دارد و دومین غار عمیق جهان حساب می شود.

 

کویر وحیبا مسقط

این کویر یک مکان بسیار بزرگ است که می توانید شتر سواری در ان را تجربه کنید. رنگ شن های این کویر بسته به میزان نوری دارد که می تابد. در این محیط شما می توانید از بومی ها وسایل دست ساز مانند پشم و نقره را می سازند. در حین کویر گردی می توانید بایستید و از خرماهای عمانی بخورید یا برای سوغاتی ان را تهیه کنید. اگر عاشق کویر گردی هستید بازی روی ریگ‌های روان، شتر سواری، درست کردن کباب و یا دراز کشیدن زیر نور ستاره‌ها را حتما امتحان کنید. یکی از بهترین و لذت بخش ترین قسمت کویرگردی دراز کشیدن زیر نور ستاره ها می باشد که حتما باید ان را امتحان کنید.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

 

date_range دوشنبه 15 شهریور 1400 remove_red_eye 2077 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0