{{ctrl.notification}}
جاهای دیدنی تهران برای کودکان

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تهران شهری بزرگ و پرهیاهو است که با شلوغی و سروصدای زیاد خود مجالی برای تفریح به ساکنان خود نمی‌ دهد. اما این شهر وسیع با داشتن دیدنی‌های زیاد، می‌تواند مکانی بسیار لذت بخش و جالب باشد. یکی از دغدغه های بزرگ برای خانواده ها این است که برای سرگرمی و تفریح کودکان چه امکان تفریحی و جاهای دیدنی مناسب است و حتی کودکان امروزی در خانه های کوچک و آپارتمانی نمی توانند مانند بچه های قدیم جست وخیز داشته باشند و از این رو برای رشد جسمی و ذهنی نیاز به تفریح و سرگرمی دارند، از این رو آس چارتر در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی تهران برای کودکان می پردازد. با تهیه بلیط هواپیما اصفهان تهران چارتر از سایت آس چارتر به راحتی سفر کنید.

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

موزه عروسک‌های ملل تهران

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در تهران که کودکان به آن علاقه زیادی دارند، موزه عروسک های ملل می باشد، موزه عروسک‌های ملل از جذاب ‌ترین موزه‌های تهران است و آن را می ‌توان خانه ‌ای برای تمامی عروسک‌های جهان دانست. این موزه شامل دو طبقه است، که در طبقه اول این موزه بیش از 2500 قطعه عروسک از کشورهای افغانستان، چین، عرب، تاجیک و اتریش وجود دارند، که شامل عروسک‌های دست ‌ساز، عروسک‌ های کارخانه‌ ای و نمایشی است. طبقه دوم نیز شامل عروسک‌های قومی ایران و عروسک‌ های تاریخی ایران می باشد که به معرفی اقوام، قصه‌ها و افسانه‌ها می ‌پردازد. در این بخش عروسک‌هایی طبقه اول این موزه، عروسک‌های ملل و طبقه دوم آن عروسک و فرهنگ ایران نام دارد که تاریخ، فرهنگ، رسوم، پوشش، هنر و صنایع دستی از موضوعاتی هستند که اقوام مختلف ایرانی درباره آن با زبان عروسک‌ها سخن می‌ گویند. موزه عروسک‌های ملل می ‌تواند مکانی جذاب برای گشت وگذار کودکان باشد.

ساعات بازدید از موزه عروسک های ملل: ساعت بازدید از موزه عروسک‌های ملل ایران، روزهای جمعه و پنج‌ شنبه از ساعت 11 صبح الی 18 عصر می باشد.

آدرس موزه عروسک های ملل: تهران، دروازه دولت، اول سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

تالار هنر کودکان تهران

تالار هنر یکی از جاهای دیدنی در تهران که برای کودکان جذابیت زیادی دارد، تالار هنر در دهه ۱۳۴۰ و برای اجرای باله ساخته شد، اما به تئاتر سنتی و سیاه بازی اختصاص پیدا کرد. در ۱۰ سال اخیر تالار هنر به کانون نمایش عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌های عروسکی و کودک اختصاص پیدا کرده‌ است. در تالار هنر هر روز برای کودکان و نوجوانان نمایشی روی صحنه می ‌رود. شنیدن قصه و دیدن نمایش برای کودکان لذت ‌بخش و در پرورش خلاقیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است، جراهای این فضای تئاتری مختص گروه سنی کودک و نوجوان است.

آدرس تالار هنر: تهران خیابان مفتح، ضلع جنوبی ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

دلفيناريوم برج ميلاد تهران

یکی از سرگرمی ها و تفریحات پر هیجان برای کودکان که بسیار لذت بخش است و دلفیناریوم برج میلاد می باشد، دلفیناریوم یکی از پر طرفدار ترین بخش های برج میلاد است. می توان گفت که نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه می باشد. در این استخر آبی بزرگ دو دلفین و یک شیر دریایی زندگی می‌ کنند. آنها در سانس های مختلف برای گردشگران و بازدید کنندگان حرکات آکروباتیک انجام می دهند و باعث سرگرمی‌ می ‌شوند. کودکان می توانند با دلفین ها عکس بگیرند و حتی می توانند با آن ها با قایق و بدون قایق شنا کنند.

آدرس دلفيناريوم برج ميلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

هیومن پارک تهران

هیومن پارک بزرگ‌ترین پارک موضوعی خاورمیانه، در سال ۱۳۹۱ و در محوطه موزه حیات وحش دارآباد ساخته شده است. این پارک که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود، هیومن پارک برای تمام گروه‌های سنی و به ‌ویژه کودکان، آموزنده و هیجان ‌انگیز است. در هیومن پارک شما از گوش وارد بدن انسان می شوید و پس از عبور از بخش های مغز ،چشم ،بینی ، دهان،ریه و قلب ،کلیه ، معده و روده از بدن انسان خارج می شوید. در این مجموعه دیدنی های خیلی جالب و شگفت انگیزی مانند: ماکت قلب با پخش صدای تپش قلب و جریان خون و نمای ۳۶۰ درجه و اندام بینی که وقتی وارد آن می‌ شوید، با لمس مویرگ‌های داخل بینی، مکانیزم عطسه اتفاق می ‌افتد وهمچنین هنگام برگشت به معده مکانیزم استفراغ رخ می ‌دهد از جالب ترین بخش ها در این مجموعه است که خصوصا برای کودکان بسیار جذاب می باشد.

ساعات بازدید از هیومن پارک: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۱ و روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیل از ۱۰ تا22

آدرس هیومن پارک: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات‌ وحش دارآباد

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

باغ وحش ارم تهران

بدون شک تماشای حیوانات یکی از دوست داشتنی ترین تفریحات هیجان‌انگیز برای هر بازدیدکننده‌ خصوصا کودکان می باشد. باغ وحش ارم یکی از جذابترین جاهای دیدنی می باشد که طرفداران بسیاری دارد، این باغ وحش در سال ۱۳۵۳ در اواخر حکومت پهلوی توسط سرمایه ‌داری به نام علی رحیم خرم تاسیس شد. در این باغ وحش بیش از  ۸۰۰ جاندار از ۱۲۰ گونه مختلف پرندگان، پستانداران و خزندگان حفظ و نگهداری می ‌شود. که ۶۰ درصد آن‌ها بومی ایران و سایر آن‌ها غیر بومی هستند. باغ وحش ارم شامل: دارای امکانات دیگری مانند رستوران، استخر شنا، بوفه، کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی و نمازخانه است.

ساعات بازدید از باغ وحش ارم: از ساعت 8 صبح تا 22 شب می باشد.

آدرس باغ وحش ارم: تهران، ابتدای اتوبان تهران به کرج، نزدیک ایستگاه مترو اکباتان

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک، فضایی پویا و نشاط ‌آور و محیط مناسبی برای یک گردش خانوادگی، به‌ویژه همراه کودکان دارد. این پارک تفریحی و آموزشی در سال 1392 در منطقه سعادت آباد تهران افتتاح گردید. گردش در این پارک دو جنبه تفریحی و آموزشی دارد. کودکان در این پارک با روش زندگی و خوراک دایناسورها آشنا می شوند، در این پارک علاوه بر دایناسورها مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی نیز وجود دارد. در پارک ژوراسیک علاوه بر گردش در میان دایناسورها، می‌ توانید از امکانات و تفریحات دیگری مانند سینمای چهاربعدی، آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه و اسباب ‌بازی و کارگاه سفال استفاده کنید.

آدرس پارک ژوراسیک: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌ تر از پارک پرواز

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

دنیای لی لی پوت تهران

دنیای لی لی پوت ها یکی از شهربازی های جالب و دیدنی برای کودکان می باشد، در این شهربازی کودکان ۲ تا ۱۲ ساله می توانند مشاغل مختلف را تجربه کنند. شما می توانید فرزندان خود را به این مجموعه ببرید و ببنید به شغلی علاقه دارند و با کارها و مشاغل سخت آشنا شوند. برخی از مشاغل این پارک شامل: دندان پزشکی، آتش نشانی، فروشندگی، آشپزی و شیرینی پزی، پلیس، پزشک و پرستاری، ملوانی، خلبانی، خانه داری، مکانیکی می باشد. همه کودکان می توانند از کلیه لباس مشاغل استفاده نمایند و نیازی به پرداخت هزینه نیست. با تهیه بلیط هواپیما خارجی استانبول تهران از سایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس دنیای لی لی پوت: تهرانپارس اتوبان شهید باقری خروجی ۱۹۶ غربی خ اردیبهشت جنوبی جنب شهرداری ناحیه ۴ منطقه4

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

شهربازی فاین تایم در تجریش تهران

شهر بازی فان تایم ارگ تجاری تجریش یک شهربازی سرپوشیده در شمال تهران است، شهربازی فان تایم در طبقه سوم ارگ تجاری قرار گرفته است و با داشتن فضایی مناسب و 120 بازی متنوع برای کودکان و نوجوانان بین 2 الی 18 سال را دارا می باشد. این شهربازی علاوه بر داشتن وسایل استاندارد بازی و سرگرمی دارای امکاناتی نظیر: سرویس بهداشتی، خودپرداز، آسانسور، پله برقی، پارکینگ، کافه، رستوران، اتاق مادر و کودک، فودکورت، آب خوری، نمازخانه می باشد.

ساعات بازدید از شهربازی فاین تایم: از ساعت 5 عصر تا 10 شب می باشد.

آدرس شهربازی فاین تایم در تجریش: تهران، میدان تجریش، خیابان سعد آباد(ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

خانه بازی کودکان بام لند تهران

خانه بازی کودک فضایی است که کودکان و خردسالان به راحتی می ‌توانند با همسالان خود ضمن بازی‌های کودکانه به معاشرت بپردازند. خانه بازی کودکان بام لند برای کودکان  ۷ ماه تا ۷ سال یکی از بهترین مجموعه های سرگرمی برای کودکان در محیطی شاد با انواع تفریحات مانند: استخر توپ، استخر شن، ترامپولین، تاب سبدی ۵ نفره، سرسره، ماشین شارژی، قلعه بادی، بیزی بورد، الاکلنگ، کیبورد کودک، پازل و لگو می باشد.

آدرس خانه بازی کودکان بام لند: تهران، هفت حوض

ساعات بازدید از خانه بازی کودکان بام لند: از ساعت 10:00 تا 24:00

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران از کامل‌ ترین و مجهزترین مراکز فرهنگی، تفریحی و علمی در خاورمیانه است که در سال 1396 با مساحت بیش از 9 هکتار در اراضی عباس‌آباد تهران افتتاح شد. باغ کتاب تهران یک مجموعه فرهنگی چند منظوره می باشد که از بخش های مختلفی تشکیل شده است، یکی از بخش های جذاب در این مجموعه که مورد علاقه کودکان است باغ علم کودک می باشد، تیم بخش در تابستان ١٣٩۶ افتتاح گرديد تا به وسیله آن دانش آموزان و کودکان بتوانند علوم مختلف را به شیوه های جدید و مفرح آموزش ببینند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در مشهد می باشد.

آدرس باغ کتاب: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

date_range جمعه 29 مهر 1401 remove_red_eye 427 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0