{{ctrl.notification}}
جاهای دیدنی اطراف اهواز

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از شهرهای گرم جنوبی با مردمی خونگرم و تنوعی از جاذبه های گردشگری سالانه مسافران بی ‌شماری را از سرتاسر جهان به سوی خود می کشاند. اهواز شهری تاریخی که هر گوشه و هر طرف از آن را که ببنید جاذبه ی تاریخی و با طبیعی بسیار زیبا را خواهید دید، در این مقاله می خواهیم به معرفی جاهای دیدنی در اطراف اهواز بپردازیم تا با این جاذبه ها آشنا شوید که اگر راهی اهواز شدید و فرصتی برای گشت و گذار پیدا کردید اطلاعاتی را از جاهای دیدنی اطراف این شهر داشته باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما لحظه آخری در مشهد می باشد.

معرفی جاهای دیدنی اطراف اهواز

جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری از جمله پل طبيعت کيانپارس و بازار عبدالحميد، رود کارون، آبشارهای اهواز و جاذبه های متعدد دیگر که نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم این شهر است، اهواز دارای آب و هوای بسیار گرمی است که در فصل های تابستان و  بهار ممکن است نتوانید گرمای طاقت فرسای این شهر را تحمل نمایید. اما اهواز نیز مانند دیدگر شهرهای ایران دارای ییلاقاتی است که می توانید برای فرار کردن از گرمای تابستان به این ییلاقات پناه ببرید و در طبیعت بکر آن به گشت و گذار و تفریح بپردازید.

 

پارک جنگلی گمبوعه

پارک جنگلی گمبوعه از پارک جنگلی های سرسبز و پرطرفدار در اهواز که یکی از بزرگترین پارک جنگلی های اهواز که در ۱۵ کیلومتری شمال غرب این شهر قرار گرفته است و بیش از ۳۰ هکتار وسعت دارد. پارک جنگلی گمبوعه دارای طبیعتی زیبا، مراتع چشم ‌نواز، درختان متنوع و هوای مطبوع و دلپذیری می باشد، که یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح و اوقات فراغت شما می باشد. از امکانات متنوع این پارک جنگلی می توان به استخر، فضای مناسب قایقرانی، زمین بازی مخصوص کودکان، باربیکیو، سکوهای استراحت و پوشش گیاهی متنوع آن اشاره کرد. پارک جنگلی گمبوعه بعنوان یک منطقه طبیعی حفاظت شده می باشد که دارای پوشش گیاهی متنوعی از انواع درخت‌ها و درختچه‌های بومی سازگار با آب و هوای گرم اهواز نظیر: درخت کنار، درختچه گز، درخت کهور، گیاهان خوراکی خود رو، انواع گیاهان طبی می باشد. پارک جنگلی گمبوعه دارای فضای دلچسب و خوبی برای پیک نیک های یک روزه و برای عکاسی می باشد.

 

جزیره کوشک

یکی از مناطق دیدنی در اطراف اهواز از توابع شهرستان اندیکا جزیره ی زیبا کوشک در دریاچه سد شهید عباس پور می باشد، جزیره‌ی زیبای کوشک آب و هوایی مطبوع، درختان و چمن زارهای پر از گل، درختان متنوع میوه و طبیعتی چشم ‌نوازاست، در جزیره کوشک می توانید به تفریح بپردازید و از جاذبه ها امکانات این جزیره بهره ببرید، از امکانات جزیره کوشک می توان به ویلاهای زیبا و اماکن اقامتی خاص آن اشاره کرد. این ویلا ها دارای امکانات رفاهی بسیاری نظیر باربیکیو و تاب و آلاچیق، فضای سرسبز و درختکاری شده می باشند،در این جزیره کوچک همچنین یک زمین فوتبال و سالن غذاخوری و سالن ورزشی نیز وجود دارد، شهرستان اندیکا به سرزمین کوه‌های شگفت انگیز شهرت دارد. می توانید در این شهر از جاذبه های دیدنی ان دیدن نمایید و لذت ببرید، دریاچه نیلگون سد شهید عباس ‌پور میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از سرتاسر جهان می باشد و همچنین این جزیره در مجاورت رود خروشان کارون قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده است.

 

چشمه های قیر جوشان ماماتین در رامهرمز

در ۱۱۶ کیلومتری شرق اهواز از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استان خوزستان قرار گرفته است، شهر تاریخی رامهرمز با قدمتی نزدیک به ۴۰۰۰ سال که زمانی پایتخت ایران بوده است، رامهرمز دومین شهر بزرگ استان خوزستان که دارای میراثی چند هزار ساله و ثروتی عظیمی می باشد. چشمه‌های جوشان قیر طبیعی ماماتین از جذاب ترین و دیدنی ترین جاهای این شهر می باشد، که در 150 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد، در منطقه ماماتین حدود ۱۰ چشمه قیر طبیعی  وجود دارد که چشم‌انداز بسیار زیبا و بی‌ نظیری در کنار این چشمه‌های جوشان سیاه رنگ قیر طبیعی به وجود آورده است. چشمه های قیر جوشان ماماتین شبیه تنورهای نانوایی هستند که در دو طرف رودخانه ای کم آب قرار گرفته اند. این چشمه ها در زمان فوران مواد آن‌ها به بستر رودخانه وارد می شود و با آب زرد رنگ رودخانه ترکیب می شود، این رودخانه همراه با نفت و قیر ترکیب شده محل زندگی ماهی های زیادی می باشد که در این آب قیرآلود و نفت‌اندود رودخانه زندگی می‌ک نند. چشمه‌های قیر ماماتین در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده اند.

 

چال کندی در دزفول

چال کندی از دیگر جاهای دیدنی در اطراف شهر اهواز می باشد، چال کندیدره ای جذاب و دیدنی که در مسیر رودخانه در واقع شده است و از  زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی دزفول بحساب می آید، دره چال کندی دارای آب و هوای معتدل که بهترین گزینه برای فرار کردن از گرمای سوزان اهواز می باشد. دره ی تماشایی چال کندی دارای جاذبه های دیدنی نظیر نیزارها و علفزارهای انبوه و تنوع از پوشش گیاهی همچون پونه وحشی، گل گاو زبان و درختان بید و پوشش جانوری مانند شغال، روباه و بز کوهی که در این منطقه وجود دارد، عمق رودخانه دز در این دره به 30 متر می رسد و در آب زلال آن انواع ماهی و خرچنگ ‌ها به راحتی دیده می شوند. همچنین در میان صخره‌ها پرندگانی همچون مرغ ماهیخوار و زاغ نوک ‌سرخ زندگی می کنند. مناظری زیبا این دره‌ای تماشایی برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی لذت‌بخش است، گردشگران می توانند در رودخانه ی پر آب این دره به تفریحاتی نظیر شنا، قایق سواری و عکاسی بپردازند. چال کندی یکی از بهترین گزینه ها برای سفر و تفریح می باشد. فقط لازم است بدانید برای سفر به این دره حتما تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما مشهد اهواز را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

دریاچه سد دز

از دیگر جاذبه های دیدنی در شهر اهواز سد دز و دریاچه شهیون می باشد، سد دز قدمتی حدود 50 سال دارد وبعنوان آب بندی برای ذخیره آب مصرفی، تامین آب زمین‌های زراعی و جلوگیری از سیل‌ بر روی دریاچه شهیون ساخته شده است. این سد و دریاچه دارای منظره ی جذاب و دیدنی می باشد و بعنوان یکی از تفرجگاه ها برای طبیعت گردی در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است، این سد و دریاچه در پشت دو کوه مرتفع تفتان قرار دارد و دارای پوشش گیاهی و جانوری بی ‌نظیری است، این منطقه باداشتن جاذبه های طبیعی و دیدنی فراوان گردشگران زیادی را بسوی خود می کشاند، از جمله تفریحات دریاچه سد دز می توان به قایق ‌سواری، ماهیگیری، کوهپیمایی، طبیعت‌ گردی، کمپینگ در نزدیکی سد و بازدید از جاذبه های همچون روستای پامنار و قلعه تاریخی شاداب بپردازید. این منطقه دارای آب و هوای دلپذیری می باشد، دریاچه شهیون بزرگ ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران می باشد که حدود ۶۰۰۰ هکتار و عمقی معادل ۵۰ متر دارد. پوشش گیاهی اطراف سد شامل درختان نخل، سدر، بادام کوهی، کلخنگ، کنار و... و پوشش جانوری آن شامل تیهو، روباه، خرگوش و پلنگ می باشد. همچنین ماهی قزل‌آلا در این دریاچه زندگی می کنند.

 

تالاب بامدژ

از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف اهواز تالاب بامدژ می باشد، این تالاب از تالاب‌های پنج‌گانه و بزرگ استان خوزستان است که در ۴۰کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و مساحتی حدود 4 هزار هکتار دارد، در تالاب بامدژ زیستگاه پرندگان مهاجر از سیبری و شرق آفریقا و حدود ۱۴۳ گونه گیاهی و بیش از ۴۰ گونه جانوری از پستانداران، خزندگان، دوزیستان و پرندگان مختلف می باشد، طبیعت بکر و منحصربفرد در کنار آب و هوای معتدل و دلپذیر، درختچه های کوتاه و سرسبزش و صدای مرغان وحشی، اردک وغازهای وحشی بسیار دلنشین است، در نزدیکی این تالاب همچنین جاذبه های دیدنی دیگری همچون چند روستا سرسبز و دلنواز بنام های مزرعه، سادات، سادات طواهر، سید جاسم و بامدژ قرار دارد که می توانید از آنها بازدید نمایید.

 

پارک ملی دز

از جذاب ترین پارک های ملی و طبیعی در اهواز پارک ملی دز است، پارک ملی دز زیستگاه گیاهان و جانوران متنوعی در محیطی وسیعی در شمال استان خوزستان و در محدوده شهر ميانرود از توابع شهرستان دزفول قرار گرفته است، پوشش گیاهی پارک ملی دز شامل درختان و درختچه های جاز، لگجی، تمشک، استبرق است، پارک ملی دز دارای آب و هوایی بی نظیر و چشم‌اندازهای زیبا و فوق العاده ای نظیر رودخانه، تالاب و حیات وحش غنی می باشد، در این منطقه شما می توانید علاوه بر طبیعت گردی و تماشای مناظر بکر زیبا به پرنده نگری نیز بپردازید، پارک ملی دز بعنوان یک منطقه طبیعی ملی محافظت شده از مهم ترین مقاصد گردشگری استان خوزستان بشمار می رود.

 

کاروانسرای افضل در شوشتر

از بناهای تاریخی در اطراف شهر اهواز کاروانسرای افضل می باشد، که این بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار دارد. کاروانسرای حدود هزار متر‌مربع مساحت دارد، این کاروانسرا دارای 4 طبقه که شامل بخش هایی نظیر شبستان، شوادان سکویی با تزیینات آجری در دور حیاط، 4 اتاق تو‌در‌تو با تزئینات آجری زیبا نقوش آجری و طرح‌های خوون چینی خفته، راسته و حصیری می باشد. کاروانسرای افضل همچنین محل دائمی نمایشگاه صنایع دستی است که می توانید از غرفه های آن صنایع دستی بی نظیری را تهیه نمایید، این کاروانسرا همچنین به جاذبه هایی نظیر مسجد جامع شوشتر، دخمه زرتشتیان، قلعه سلاسل، برج کلاه فرنگی، پل شادروان نزدیک می باشد. کاروانسرای افضل در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران با شماره ثبت ۷۹۴۰ به ثبت رسیده است. 

 

دره توبیرون

 دره توبیرون دزفول از دیگر جاهای دیدنی در اطراف اهواز که در فاصله ی ۲۰ کیلومتری شرق شهرستان دزفول قرار گرفته است. دره توبیرون دزفول تفرجگاهی برای دزفولی ها است، این دره دارای جاذبه های دیدنی زیادی همچون صخره های مرتفع، 2  آبشار کوچک و بسیار زیبا، صخره ای مملو از آب چکان ها و گیاهان وحشی و جریان آبی که در کف دره جمع شده است، دره تو بیرون دارای فضای خنک و مطبوعی می باشد که برای فرار کردن از گرمای تابستان بهترین گزینه می باشد، این دره شامل بخش های مختلفی است که از موادی نظیر ماسه سنگ ها یا همان کنگلومراهایی و براثر فرسایش آب در مدت زمان طولانی به وجود آمده است. آبی که از صخره های فرو می ریزد گاهی ارتفاع آن به صدمتر نیز می رسد، و این آب در کف دره دو مسیر برای خود به وجود آورده است. دره توبیرون بعنوان یک جاذبه ی تماشایی و تفریحی خیلی مورد علاقه ی مردم جنوب کشور می باشد.

 

منطقه گردشگری قلعه مختار

از جاذبه‌های تفریحی و جاهای دیدنی اندیمشک در استان خوزستان منطقه قلعه مختار است، این قلعه تاریخی در مجاورت رودخانه دز قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری در بین مردم جنوب محسوب می شود، به همین دلیل این جاذبه محبوب بخاطر داشتن گردشگر و مسافران زیاد دارای امکانات فرهنگی، تفریحی نیز می باشد که توسط سازمان میراث فرهنگی ایجاد شده است، این منطقه گردشگری دارای تفریحاتی نظیر قایق سواری، ماهیگیری و ورزش آبی شنا در ساحل زیبای آن می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران اهواز در سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

 پل کابلی لالی

پل کابلی شهدای لالی از جاذبه های دیدنی در اطراف اهواز که طولانی ترین پل کابلی و معلق ایران و از نمادهای توسعه و آبادانی بر روی رود زیبای کارون در دهه ۱۳۳۰ شمسی احداث گردیده است، احداث این پل در این منطقه به دلیل حوزه‌های نفتی كشف شده بود که استخراج نفت در این منطقه احداث گردید و به منظور برقراری ارتباط بین دو شهر لالی و مسجد سلیمان احداث گردیده و در مرداد سال 1390 به بهره برداری رسیده است، پل کابلی لالی طولی به اندازه 460 متر و عرضی به اندازه 5 متر و ارتفاع آن از سطح زمین 75 متر دارد، پل کابلی لالی محلی برای عبور ماشین و 2 متر برای عبور لوله های نفت و همچنین گاز است، این پل از دیدنی ترین مناطق زیبا و جذاب در خوزستان می باشد، عرشه پل فلزی لالی با کابل های ترکه ای ساخته شده است و ماشین آلات و تجهیزات سبک و سنگین می توانند از این پل عبور کنند. پل کابلی شهدای لالی دارای چشم‌انداز‌های زیبای کی باشد که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند.

 

 نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 12 شهریور 1402 remove_red_eye 6275 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

مهم‌ ترین جاهای دیدنی در اطراف اهواز کدام می باشد؟

مهم ‌ترین جاهای دیدنی در اطراف اهواز می توان به مسجد جامع شوشتر، دخمه زرتشتیان، قلعه سلاسل، برج کلاه فرنگی، پل شادروان اشاره کرد.

کاروانسرای افضل شوشتر در کجا قرار گرفته است؟‌

کاروانسرای افضل شوشتر در شهرستان شوشتر استان خوزستان قرار دارد.

دره چال کندی در کجا قرار دارد؟

دره چال کندی در ۳۰ کیلومتری شمال دزفول و ۲۵ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.