{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری یاسوج

جاذبه های گردشگری یاسوج

یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر‌احمد می باشد ، استانی که از آن به عنوان پایتخت طبیعت ایران نام برده می شود. درست است که یاسوج در نیمه جنوبی کشور واقع شده است ،  اما با وجود قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و وجود چشمه‌های بی‌شمار به مکانی با آب‌ وهوای و معتدل  و دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فوق‌العاده تبدیل شده است. این شهر آن قدر نقاط بکر و دیدنی دارد که تا ماه‌ها تحت تاثیر زیبایی‌های این منطقه قرار خواهید داشت .

بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای یاسوج ، نیمه اول سال می باشد . دره‌ها و دشت‌های پرگل، رودها و دریاچه‌های فصلی در کنار بازدید از جاذبه‌ های تاریخی یاسوج می‌تواند هدف خوبی برای گذراندن چند روزه سفر به این منطقه زیبا باشد. اتفاق هیجان‌انگیزی که در این سفر می‌افتد این است که مناطق دیدنی یاسوج با فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند و به‌راحتی میتوان با یک برنامه منظم به تمام این مناطق  سر زد و سفری جذاب و خاطره‌انگیز را تجربه کرد.

شما تنها با خرید بلیط هواپیما تهران یاسوج می توانید از مناطق دیدنی یاسوج بازدید کنید و از زیبایی بی نظیر آنها سرمست شوید .

یاسوج

پیست اسکی کاکان

شاید باور نکنید یاسوج پیست اسکی دارد و نکته مهم ‌تر این است که  پیست اسکی کاکان (پیست دنا) یکی از بهترین پیست‌های جنوب کشور می باشد. تقریبا تا پایان بهار، دامنه کوه دنا پوشیده از برف می باشد و می‌تواند مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان  به ورزش‌های زمستانی باشد و همین مکان یکی از مناطق دیدنی یاسوج محسوب می شود .

شما می توانید به راحتی  با طی کردن 18 کیلومتر از شهر یاسوج به دهستان کاکان برسید.چه اهل اسکی باشید یا نه، گذراندن یک روز برفی در این پیست‌ و تماشای طبیعت زیبای دهستان کاکان، می‌تواند سفری خاطره‌انگیز و پرهیجانی را برایتان رقم بزند.

پیست اسکی دنا در ایام زمستان و بهار پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری می باشد که اوقات آخر هفته خود را در کوهستان زیبای دنا می‌گذرانند. این پیست معمولا تا آخر فصل بهار فعالیت می‌کند و هر ساله برای علاقمندان ورزش‌های زمستانی، کلاس‌های ویژه آموزش اسکی برگزار می‌کند که مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.

در این پیست به‌راحتی میتوان از تجهیزات اجاره‌ای ویژه اسکی مثل چوب، تخته، کفش و… استفاده کنید و یکی از بهترین مناطق دیدنی یاسوج است و شما تنها با خرید بلیط چارتر تهران یاسوج می توانید از آن بازدید کنید .

پیست اسکی کاکان یاسوج

تنگه تامرادی

مگر می شود چارتر یاسوج داشت و به  تنگه تامرادی نرفت ؟ اگر تا الان به یاسوج رفته‌اید و تنگه تامرادی را ندیده‌اید؛ حتما بلیط هواپیما به مقصد یاسوج بگیرید و از این تنگه زیبا بازدید کنید .

تنگه تامرادی یکی از معروف‌ترین و زیباترین مناطق دیدنی یاسوج است و با مرکز شهر 50 کیلومتر فاصله دارد. حتما از روستای حسین‌آباد که در ابتدای تنگه قرار گرفته دیدن کنید. این روستا یکی از روستاهای باستانی ایران می باشد و مقبره‌ای از دوران هخامنشی در آن بر جای مانده که آن را به یکی از قدیمی‌ترین مناطق دیدنی یاسوج مبدل کرده است .

تنگه تامرادی یاسوج

روستای کریک

بعد از طی 25 کیلومتر در مسیر جاده یاسوج به سی‌سخت، به روستای تاریخی کریک خواهید رسید . اگر شما هم مثل من به طبیعت گردی علاقه زیادی دارید به هیچ وجه بازدید از این منطقه زیبای توریستی را از دست ندهید. روستایی با معماری فوق‌العاده  زیبا در میان دره‌ای سرسبز و در مسیر منطقه ییلاقی سی‌سخت. در کنار رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد و تاکستانهای انگوری که روستا را در بر گرفته است. می‌توانید ساعت‌ها زیر سایه درختان گردو بنشینید و به منظره بی نظیر روستا خیره شوید و از آب‌و‌هوای ملایم و مطبوع آن لذت ببرید.

اینجا یکی از زیباترین مناطق دیدنی یاسوج می باشد که برای بازدید از آن کافی است تنها بلیط هواپیما تهران یاسوج بگیرید و از ان دیدن کنید .

معماری  و بافت روستای کریک بسیار شبیه به معماری ماسوله است. در این دهکده، خانه‌ها به شکل پلکانی ساخته شده اند و اطراف روستا پر است از درختان سیب و گردو، تاکستان‌های انگور و شالیزارهای برنج می باشد .

روستای کریک یاسوج

پارک ساحلی یاسوج

پارک ساحلی یاسوج که در ورودی جنوبی شهر واقع شده، می‌تواند جای مناسبی برای گردش و تفریح باشد و یکی از مفرح ترین مناطق دیدنی یاسوج می باشد . این پارک تفریحی وگردشگری با مساحت ۱۴ هکتار در جوار یکی از رودهای بزرگ یاسوج به نام رود بشار قرار گرفته است .

در ضلع جنوبی این پارک شهربازی یاسوج قرار گرفته که می‌تواند اوقات خوشی را برای کودکان خانواده ایجاد کند. به راحتی می‌توانید شب را در این تفرجگاه فوق‌العاده اقامت داشته باشید . سکوها و آلاچیق‌های مخصوص مسافران در سراسر این پارک زیبا دیده می‌شود.

پارک ساحلی یاسوج

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج به عنوان یکی از اصلی‌ترین مناطق دیدنی یاسوج شناخته می‌شود و بدون شک یکی از زیباترین آبشارهای ایران مبی باشد و با فاصله کمی که نسبت به مرکز شهر یاسوج دارد به راحتی قابل دسترس مسافران و گردشگراانی می باشد که بلیط هواپیما به مقصد یاسوج گرفته اند می‌باشد. سرچشمه این آبشار بزرگر، رشته کوه‌های زاگرس می باشد  که ارتفاع 10 متری از سطح زمین دارد.

مسیر منتهی به آبشار یاسوج، پر است از نهرها و رودهای روان که به شکل مارپیچ در میان سنگ‌ها و مراتع سرسبز مانند ماری خوش خط و خال حرکت می‌کنند. مناظر بکر باغ‌ های  میوه و مناظر طبیعی این منطقه در فصل بهار و پاییز دوچندان می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود فرا می خواند. به راحتی می‌توانید با طی کردن حدود 2 کیلومتر از مرکز شهر یاسوج به این آبشار بی‌نظیر برسید و از طبیعت بکر، آب‌و‌هوای فوق‌العاده و منظره‌های طبیعی این مکان زیبا بازدید کنید.

آبشار یاسوج

دشت راق

با طی کردن 60 کیلومتر از شهر یاسوج به طبیعت فوق‌العاده و بکری به نام دشت راق خواهید رسید که شما را مجذوب خود می کند . منطقه‌ای سردسیر با میانگین ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا؛ سرزمینی که مملو ازلاله‌های واژگون در سراسر آن به چشم می‌خورد و منظره چشمگیری را خلق می‌کند. منطقه ییلاقی دشت راق از جمله مناطق دیدنی یاسوج می باشد که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. دشتی سرسبز که مساحتی بالغ بر 1000 هکتار دارد و پر است از چشمه‌های طبیعی و گیاهان خودرو و هوایی پاک و دلپذیر.

منطقه بین دو کوه با نام‌های کوه باریک و کوه قوچی واقع شده است و از شمال به میان‌تنگان و زنگوا، از جنوب به دیلگان و نرماب، از شرق به چنار و از غرب به رودخانه سادات منتهی شده است . با وجود آب‌وهوایی کم‌نظیر، چشمه‌های بسیار، پوشش گیاهی متنوع و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز و بی نظیر ، این مکان به یکی از اصلی‌ترین مناطق دیدنی یاسوج تبدیل شده و هر ساله مسافران بی‌شماری از کل ایران با خرید بلیط هواپیما به یاسوج سفر می کنند و پس از آن از این منطقه بازدید می کنند .

دشت راق یاسوج

غار ده شیخ دنا

با طی کردن مسافتی حدود ۴۵ کیلومتر از شهر یاسوج به بخش پاتاوه شهرستان دنا می‌رسید. در فاصله 2 کیلومتری روستای ده ه‌شیخ، غار آهکی شگفت‌انگیزی وجود دارد که مربوط به دوره دوم زمین‌شناسی می باشد و بیشتر از 135 میلیون سال قدمت دارد. غاری که به صورت اتفاقی در سال 89 توسط چوپانی از اهالی ده ه‌شیخ کشف شد و به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای ایران و شهر یاسوج شناخته می‌شود، به طوری که به آن لقب علی‌صدر۲ داده‌اند.

غار ده شیخ‌دنا بیش از 6 کیلومتر عمق دارد و یک غار آهکی کاملا طبیعی می باشد   و با دارا بودن هفت گالری و دالان‌ و مسیرهایی مختلف با نمایی از قندیل‌های آهکی گوناگون، منظره شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده و چشم هر مسافری را به خود خیره می‌کند.

غاره ده شیخ

تنگ مهریان

در فاصله 5 کیلومتری از شهرستان یاسوج و در محل تلاقی دو رود آب‌نهر و مهریان، مکانی بی‌نظیر واقع  شده است که می‌تواند تجربه شیرینی از سفر به یاسوج را به همه مسافران به این شهر به یادگار بگذارد. می‌توانید زیر سایه درختان چنار بنشینید، به صدای جوش و خروش رودخانه گوش کنید و از آب‌وهوای مطبوع و خنک این منطقه لذت ببرید. تنگ مهریان به دلیل وجود صخره‌های بزرگ و بکر، هر ساله میزبان سنگ‌نوردان از سراسر ایران می باشد .

این مکان از امکانات رفاهی مناسبی برای پذیرایی مسافران و گردشگران برخوردار می باشد و از آن جمله می‌توان به فروشگاه‌، رستوران، پارکینگ عمومی و… اشاره کرد.

تنگ مهربان یاسوج

date_range یکشنبه 24 مرداد 1400 remove_red_eye 2824 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0