{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری گرگان

جاذبه های گردشگری گرگان

گرگان یکی از شهرهای زیبای شمالی است که در استان گلستان قرار واقع شده است. آب و هوای گرگان در اکثر مواقع معتدل می باشد البته در فصل تابستان به علت گرم و شرجی بودن کمی طاقت فرساست. گرگان و به طور کلی استان گلستان دارای اقلیم های متفاوتی می باشد. بدین معنا که جنگل و دشت، دریا، رودخانه و تالاب و بیابان و شوره زار را هم شامل می شود. علاوه بر اینها، گرگان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری زیادی می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب از آس چارتر قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری گرگان بپردازیم. شما می توانید بلیط هواپیما گرگان خود را از آس چارتر در سریع ترین وقت رزرو کنید. در ادامه همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری گرگان

جنگل های ناهارخوران

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای گرگان، جنگل های ناهارخوران می باشد. این پارک جنگلی در جنوب شهر گرگان و 2 طرف جاده و در دامنه های شیب دار کوهی، قرار گرفته است. این جنگل یکی از زیباترین جاذبه های گرگان می باشد. جنگل های ناهارخوران در تمامی فصول حتی تابستان که هوای شهرهای شمالی گرم و شرجی می شود نیز آب و هوایی، معتدل و دلپذیر دارد. این پارک دارای امکانات رفاهی و تفریحی مثل شهربازی نیز می باشد. روبروی پارک یک شهربازی و یک مجموعه ورزشی نیز وجود دارد. از میان این جنگل رودخانه ای به نام زیارت نیز می گذرد که برزیبایی این جنگل می افزاید.

جاذبه های گردشگری گرگان

دیوار دفاعی گرگان

یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی گرگان دیوار دفاعی آن می باشد که می توان گفت سومین دیوار بلند بعد از دیوار چین و آلمان می باشد. این دیوار دارای  200 کیلومتر طول می باشد. دیوار گرگان را مار سرخ نیز می نامند چرا که از آجرهایی سرخ رنگ در میانه دیوار استفاده شده است. این اثر تاریخی که قدمت آن حدودا به سال های 429 تا 615 باز می گردد در سال 1387 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این دیوار را در گذشته برای دفاع از مرزهای شهری و جلوگیری از نفوذ دشمن ساخته اند.

جاذبه های گردشگری گرگان

جنگل توسکستان گرگان

یکی دیگر از جنگل های زیبا و سرسبز گرگان، جنگل توسکستان می باشد که در میانه گرگان و شاهرود قرار گرفته است. هوای این جنگل بسیار معتدل می باشد و یکی از مقاصد جذاب گردشگری گرگان می باشد. جنگل توستسکان بخشی از مجموعه پارک های جنگلی هیرکانی می باشد. از پوشش گیاهی این جنگل می توان به درختان توسکا، اوروس، بلوط و سرخدار اشاره کرد. برای تهیه بلیط هواپیما تهران گرگان به سایت آس چارتر مراجعه کنید. راه رسیدن به این جنگل و همینطور گذر از داخل آن نیز بسیار پرپیچ و خم می باشد بنابراین برای زدن به دل جنگل توستسکان باید از ماشینی مناسب استفاده کرد و راننده نیز باید بسیار خبره باشد.

جاذبه های گردشگری گرگان

روستای زیارت

روستای زیارت یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گلستان می باشد که در مجاورت گرگان قرار گرفته است. روستای زیارت در نزدیکی پارک جنگلی ناهار خوران قرار گرفته است و راه رسیدن به روستا نیز از میان همین جنگل می گذرد. از ویژگی های جذاب این روستا می توان به آب و هوایی خنک و مطلوب، وجود آبشاری زیبا و آب گرم آن اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری گرگان

آبشار نومل

یکی دیگر از مقاصد گردشگری گرگان، مجموعه آبشار نومل می باشد که متشکل از 6 آبشار می باشد. بزرگترین آبشار این منطقه نومل نام دارد که ارتفاع آن نیز 30 متر می باشد. مسیر رسیدن به این آبشارها بسیار سخت و صعب العبور می باشد. همین ویژگی باعث شده تا این منطقه بسیار بکر و دست نخورده باقی بماند. این آبشار در شمال روستای نومل و داخل جنگل های چهل گیسو واقع شده است.

جاذبه های گردشگری گرگان

کاخ موزه گرگان

مناطق شمالی ایران همواره یکی از مقاصد تفریحی برای پادشاهان ایران بوده است چرا که دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر می باشد به همین جهت اقامتگاه ها و کاخ های زیادی در استان های شمالی بنا شده است. کاخ موزه گرگان نیز که یکی از آنهاست در سال 1317 به دست رضا شاه ساخته شد. امروزه از این ساختمان به عنوان موزه استفاده می شود و آثاری از دوران قبل از میلاد تا اوایل اسلام در آن نگهداری می شود. علاوه بر آن تندیس 30 تن از شخصیت های مهم گرگان نیز در آن قرار دارد. این موزه در سال 1336 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

جاذبه های گردشگری گرگان

خانه تقوی ها گرگان

خانه تقوی ها یکی از آثار تاریخی شهر گرگان است که قدمت آن به دوران حکومت قاجار برمی گردد. این خانه مربوط به خاندان تقوی ها که از تاجران گرگان بودند، می باشد. این خانه توسط حاج میرزا محمدتقی تقوی معروف به تقی‌ اف بنا شده است و مساحت این خانه بالغ بر 2000 متر مربع می باشد که دارای 10 حیاط اصلی و فرعی نیز می باشد. معماری این خانه بسیار زیبا و دیدنی است. توصیه می کنیم در سفر به گرگان، بازدید از این خانه را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری گرگان

مسجد جامع گرگان

یکی دیگر از آثار تاریخی گرگان، مسجد جامع آن می باشد که قدمت آن به دوران سلجوقیان باز می گردد. این مسجد از بافتی آجری ساخته شده که با کاشی های هفت رنگ تزئین شده است. درست است که این مسجد در دوران سلجوقیان ساخته شده، اما امروزه تنها قسمتی از آن که مربوط به دوره سلجوقیان است، مناره آن می باشد. دیگر قسمت های مسجد در طول زمان دستخوش تعمیرات و بازسازی قرار گرفته است. این مسجد در بازار قدیمی نعلبندان گرگان قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری گرگان

بازار نعلبندان گرگان

بازار نعلبندان یکی از بازارهای مرکزی و اصیل شهر گرگان است. بازار نعلبندان یک اثر تاریخی شهر گرگان می باشد که از قرن ها پیش محل خرید و فروش کالا بوده است. اگر به گرگان سفر کنید و از این بازار که در مرکز شهر قرار دارد بازدید کنید، مردم محلی گرگان را می بینید گه با گویش شیرین خود کالاهای محلی شمال مثل روسری های ترکمنی یا سبزیجات تازه و خوش عطر شمال را فروش می رسانند. سایت آس چارتر برترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما بندرعباس گرگان می باشد. بازار نعلبندان یک مکان تاریخی و تفریحی می باشد که از بافتی سنتی و محلی برخوردار است.

جاذبه های گردشگری گرگان

دریاچه توشن گرگان

دریاچه توشن یکی از جاذبه های گردشگری شهر گرگان می باشد که در دامنه کوه توشن قرار گرفته است. دریاچه توشن در جنوب گرگان و دهستان انجبرآب واقع شده است. این دریاچه و منظره اطراف آن یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری گرگان است که از طبیعتی بکر و دست نخورده برخوردار می باشد.

جاذبه های گردشگری گرگان

مدرسه عمادیه گرگان

مدرسه عمادیه یکی دیگر از آثار تاریخی شهر گرگان می باشد. اطلاع دقیقی از سال ساخت این بنا در دست نیست نیست اما بر اساس تحقیقاتی که در خصوص این مسجد شده به نظر می رسد که قدمت آن به 500 سال قبل و در اواخر دوران تیموریان می رسد. اگر شما نیز قصد سفر به شهر زیبای گرگان را دارید می توانید در کمتر از 3 دقیقه بلیط هواپیما مشهد گرگان را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

جاذبه های گردشگری گرگان

بهترین زمان برای سفر به گرگان

گرگان و استان گلستان یکی از شهرهای شمالی ایران می باشد. شهرهای شمالی ایران معمولا در تمامی فصول سال دارای آب و هوایی معتدل می باشد. تنها در فصل تابستان به جهت گرما، هوای شهرهای شمال شرجی می شود که برای افراد غیربومی طاقت فرسا و سخت می باشد. از اینرو پیشنهاد ما این است که اگر قصد سفر به شهرهای شمالی را دارید، بهار و پائیز انتخاب مناسبی می باشد.

جاذبه های گردشگری گرگان

هتل های معروف گرگان

شهر گرگان دارای مراکز اقامتی و هتل های بسیار خوبی نیز می باشد. در اینجا می خواهیم برخی از هتل های گرگان را معرفی کنیم؛

هتل 5 ستاره قصر بوتانیک

هتل 4 ستاره شهاب

هتل 4 ستاره آذین

هتل 3 ستاره جهانگردی ناهارخوران

هتل 2 ستاره زیارت گرگان

علاوه بر هتل های ستاره دار گرگان، خانه و سوئیت های محلی زیادی نیز در شهر گرگان وجود دارد که نسبت به هتل ها قیمت مناسب تری دارند.

date_range چهارشنبه 17 آذر 1400 remove_red_eye 269 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0