{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری کنیا

جاذبه های گردشگری کنیا

کنیا یکی از جاذبه های گردشگری در شرق قاره آفریقا می باشد، کشوری که دارای طبیعتی بکر و حیات وحش بسیار منحصربفردی می باشد، که علاقه مندان به حیات وحش هرساله به این کشور سفر می کنند، کشور کنیا نیز مانند دیگر کشورهای دارای آداب و رسوم و فرهنگ و مذاهب متفاوتی می باشد، در کشور مردم بیشتر قبیله ای زندگی می کنند، وجود فسیل های مختلفی از گذشتگان در بعضی از کنیا دارای قدمتی طولانی و تاریخی بسیار دوری می باشد، داشتن جاذبه هایی همچون پارک‌ها، سواحل، مراکز خرید، طبیعت بکر، ارتفاعات و دره‌ها باعث شده که گردشگران زیادی برا سفر خود این کشور را انتخاب کنند،  در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی جاذبه های گردشگری این کشور منحصربفرد بپردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی تهران نایروبی را به راحتی دریافت نمایید.

جاذبه های گردشگری کنیا

آب و هوای کنیا

کشور زیبای کنیا در آفریقا دارای آب وهوای نسبتا مختلفی در بعضی مناطق می باشد، آب و هوای خشک و گرمی در بیشتر مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی کنیا حاکم است، در مناطق ساحلی در مجاورت اقیانوس هند آب و هوا بسیار مرطوب و معتدل می باشد، در قسمت های از خط استوا که در شمال و شمال شرقی کنیا قرار دارد اب و هوا خشک می باشد. و در قسمت های مرتفع آب و هوا بسیار خنک می باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

بهترین فصل سفر به کنیا

همانطور که در بالا گفته شد کنیا دارای آب و هوای متفاوتی در بیشتر مناطق خود می باشد، می توان گفت ماه های فوریه تا مارچ گرمترین فصول در کنیا و ماه های ژوئیه تا آگوست سردترین فصول در این کشور می باشد. اما بهترین فصل سفر برای بازدید از جاذبه های کشور کنیا بین ماه های ژوئیه و سپتامبر می باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

فرهنگ مردم کنیا

مردم کشور کنیا دارای فرهنگ و مذهبی متفاوت و آداب و رسوم مختلفی در هر نقطه کنیا می باشد، در این کشور بیشتر مردم پایبند رسم و رسوم اجدادی خود هستند. در این کشور حدود 40 قبیله وجود دارد، که معروف ترین ان قبیله ماسایی است، نوع لباس و پوشش مردم در کنیا لباس مخصوصی می باشد که از یک پارچه کتانی در رنگ ‌های مختلف بافته و قلاب ‌دوزی‌های سنگین بر روی آن شده است، می باشد که بعنوان لباس ملی در کنیا معرفی و معروف شده است. این لباس کینگ نام دارد و لباس رسمی این کشور می باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

قبیله ماسایی

قبیله ماسایی از قدیمی ترین و معروف ترین قبایل کشور کنیا می باشد، که در مناطق ناروک و کاجی آدو سکونت دارند این قبیله حدود 2 میلیون جمعیت دارد، قبیله ماسایی از 5 طایفه ایلماکسن، ایلائیسر، ایلمولئیان، ایلتاآروسرو و ایلیکومایی که از طوایف اصلی آن است تشکیل شده، این قیبله دارای فرهنگ و رسوم خاص خود می باشند و اصلی ترین ارکان زندگی آنها زنان قبیله هستند، یکی از رسوم عجیب این قبیله ب رخ کشیدن قدرت و توانایی پسران قبیله برای زنان قبیله می باشد، در این رسم پسران و مردان قبیله یک جا جمع می ‌شوند و شروع به پریدن می‌ کنند، هرکس بلندتر بتواند بپرد نشانه قدرت و جذابیت بیشتر او می باشد. همچنین یکی دیگر از رسوم آنها آویزان کردن حلقه‌ های سنگین‌ به گوش و گردن خود می باشند که هرچه سن آنها هرسال بیشتر شود گوشواره های آنها سنگین می شود بنابراین در دوران سالخوردگی پیرات آنها دارای گردنی بلند و سوراخ گوشی بسیار گشاد هستند، همچنین آنها موی بلند را خوب نمی دانند و به همین خاطر سرهای خود را از ته نیز می ‌تراشند. زنان این قبیله که اصلی ترین ارکان هستند، کارهایی نظیر دوشیدن شیر، مراقبت از گاوها و حمل آب از کارهای اصلی و روزانه انها می باشد و مردان نیز با حمل کردن نیزه‌ها قدرت و صلابتشان را به معرض نمایش می گذارند.

جاذبه های گردشگری کنیا

دریاچه نایواشا

یکی از جاذبه های دیدنی و چشم نواز وجود دریاچه نایواشا است که در دشتی آبرفتی و قسمتی از دره  ریفت‌ولی قرار دارد، این دریاچه دارای عمقی بسیار کم و آب شیرینی می باشد، آب این دریاچه از دو رودخانه مالوا و گیلویل تامین می شود، و عمق آن نیز به میزان بارش باران بستگی دارد در مواقعی مه بارات در این دریاچه شدید باشد عمق آن به 50 متر و در مواقع خشکسالی به 6 مترمی رسد، در این دریاچه همچنین گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری زیست می کنند، از جذابیت های این دریاچه وجود بوفالوهایی درون گل و لای مرداب، زرافه ها در میان اقاقی‌های اطراف دریاچه، وجود خانه ها و کلبه های کاهگلی روستایی و گل‌های زرد و بنفش اقاقیا، همچنین در هنگام غروب یکی از زیباترین مناظر را در این منطقه خواهید دید، این منطقه یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در کنیا می باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

پارک ماسایی مارا

از بهترین جاذبه‌ های توریستی کنیا می توان به پارک ماسایی مارا اشاره کرد که در فاصله ۲۲۰ کیلومتری پایتخت کنیا و در جنوب‌غربی آن قرار دارد، این منطقه مساحتی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع دارد، پارک حیات وحش ماسایی مارا کنیا یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین حیات وحش های در سراسر جهان می باشد، آب و هوا و بارندگی های مناسب باعث شده این منطقه زیستگاه نادرترین موجودات زیاد و مختلفی می باشد، اگر به جانوران و محیط زیست علاقه دارید یکی از بهترین گزینه ها بازدید از پارک ماسایی مارا است، با یک تفریح و گشت در این پارک می توانید نهایت لذت را از این حیات وحش ببرید و جانورانی همچون شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن را مشاهد نمایید. این پارک همچنین با پارک ملی سرنگتی در کشور تانزانیا همسایه است و اگر در ماه های جولای تا اکتبر به بازدید از این پارک بروید می توانید انواع گونه های مختلف پرندگان، گربه ‌سانان، زرافه‌ها، آهو و همچنین بوفالوهای وحشی که از پارک سرنگتی مهاجرت می کنند را نیز مشاهده نمایید. در این پارک برای رفاه گردشگران کمپ هایی مستقر شده اند تا گردشگران بتوانند به راحتی و آرامش به بازدید از این پارک بپردازند.

جاذبه های گردشگری کنیا

رودخانه مارا

از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب در کنیا رودخانه مارا است، این رودخانه در نزدیکی کنیا و تانزانیا قرار گرفته است، جالب است بدانید سالانه بیش از 2 میلیون از حیوانات حیات‌ وحش از سرنگتی در تانزانیا به سمت ماسی ‌مارا وارد این منطقه می شوند، به همین دلیل علاقه مندان به حیات وحش می توانند با تورهای سافاری به بازدید از حیات وحش بپردازند، مهاجرت این جانوران از اواخر تیر و اواسط مرداد می باشد که می توانید در این فصول به این منطقه سفر کنید تا جانوران بیشتری را در نزدیکی خود مشاهد نمایید. بیشتر این جانوارن در این مهاجرت ممکن است جان خود را از دست بدهند و یا جانداری متولد بشود، که این چرخه حیات محیط زیست می باشد که تکرار می شود. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری کنیا در سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

جاذبه های گردشگری کنیا

مونت کنیا

یکی از جذاب ترین دیدنی های کنیا کوه مونت است این کوه یکی از بلندترین کوه های کنیا و دومین کوه بلند در قاره آفریقا می باشد، ارتفاع این کوه حدود 5199 متر و قدمت آن به حدود سه و نیم میلیون سال می رسد. این کوه دارای چشم انداز بسیار زیبا و حیرت آوری است، کوه مونت کنیا از سوی سازمان ملل متحد حفاظت می شود و به کوه عظیم الجثه معروف می باشد که بعنوان ذخیره ژنتیک کره زمین شناخته می شود. برای کوهنوردی در این کوه حتما باید کجوز صعود را دریافت نمایید و حداقل حدود 3 تا 4 روز زمان می برد تا به قله صعود نمایید.

جاذبه های گردشگری کنیا

خط استوا

جالب است بدانید خطی که کره زمین را به دو بخش نیم کره شمالی و جنوبی تقسیم می کند، خط استوا می باشد که دقیقا از وسط کشور کنیا عبور می کند.

جاذبه های گردشگری کنیا

ساحل دیانی

از دیگر جاذبه های محبوب و دوست داشتنی جذاب توریستی در کنیا ساحل دیانی است، این ساحل زیبا در 30 کیلومتری شهر مومباسا قرار دارد، این ساحل 17 کیلومتر طول دارد و دارای صخره‌هایی شگفت انگیز و جذابی می باشد، این ساحل دارای انواع تفریحات دریایی و امکانات رفاهی می باشد، تفریحاتی نظیر: حمام آفتاب، غواصی، رستوران‌ها، سوپر مارکت‌ها، مراکز خرید و ... می باشد.

جاذبه های گردشگری کنیا

پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی از دیگر جاذبه های دیدنی در کنیا که در سال ۱۹۴۶ ساخته شده است، این پارک در ۷ کیلومتر از شهر نایروبی قرار دارد، این پارک حدود 117 کیلومتر مربع وسعت دارد. پارک ملی نایروبی با اینکه دارای وسعت بسیار کمی است اما گونه‌های متنوعی از جاداران حیات‌ وحش در این پارک وجود دارد، این پارک اصلی ترین زیستگاه کرگدن ها می باشد، از دیگر جانداران این منطقه کل‌های یالدار، گاوهای وحشی بومی آفریقا، گور‌خرها می باشد و بیشتر جانداران این پارک گیاه خوار هستند.

جاذبه های گردشگری کنیا

کوه کنیا

از بزرگترین کوه های بلند و معروف در قاره آفریقا کوه کنیا است، این کوه دومین کوه بلند در قاره آفریقا است، کوه کنیا یک کوه آتشفشانی چینه‌ای و خاموش می باشد، که در سال 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، این کوه دارای قلل زیادی می باشد، که از مهم ترین آنها می توان به قله‌های باتیات، نلیون و پوینت لنانا اشاره کرد. در دامنه ها و قسمت های مرتفع سرسبز این کوه جانورانی همچون: فیل، بوفالو، کرگدن سیاه و پلنگ زندگی می کنند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتری خارجی در شهر می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 28 اسفند 1401 remove_red_eye 139 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0