{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری ونیز

معرفی جاذبه های گردشگری ونیز

ونیز یکی از جذاب ترین و زیباترین مناطق دنیا می باشد که بخاطر زیبایی اش سالانه میلیون‌ها گردشگر را بسوی خود کشانده است، شهر ونیز حدود  ۸۰۰ سال بعد از میلاد به وجود آمد و امروزه به این شهر زیبا وجذاب تبدیل شده که یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری و توریستی  در جهان شناخته شده، در این شهر زیبا آثار و بقایای تاریخی زیادی وجود دارد که می توان به بناهای تاریخی متعدد آن اشاره کرد. این شهر بوسیله کانال‌هایی از هم جدا شده و بخاطر ساختار جالب آن مردم به ‌وسیله قایق‌ ها در آن تردد می کنند، جالب است بدانید جشنواره‌های متنوع و جشنواره‌های فیلم معتبر در این منطقه برگزار می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی جاذبه های دیدنی این شهر جذاب که بر روی آب قرار دارد می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی در مشهد می باشد.

میدان سن مارکو

از جاذبه های دیدنی در ونیز میدان مرکزی سن مارکو می باشد، این میدان یکی از مهم‌ ترین و زیباترین میدان های جهان می باشد، در سه طرف این میدان معروف و تاریخی را ساختمان‌های قدیمی و جدید زیادی احاطه کرده است، از تاریخی ترین و محبوب ترین بناهای تاریخی که در اطراف این میدان وجود دارد، می توان به برج ساعت، برج ناقوس، کلیسای جامع دی سان مارکو، موزه کورر، کلیسای سن موییز اشاره کرد. میدان سن مارکو که از جاذبه های ونیز بشمار می رود دارای تعداد زیادی کافه و رستوران و فروشگاه می باشد، همچنین تعداد زیاد کبوتر در این میدان وجود دارد که توجه داشته باشید غذا دادن به آنها غیر قانونی می باشد. این میدان گردشگران و توریست های زیادی را جذب خود کرده و همیشه شلوغ می باشد،

 

کلیسای سن مارکو

از دیگر بناهای تاریخی و جذاب در ونیز کلیسای سن مارکو می باشد. کلیسای سن مارکو در پیازا سان مارکو در ضلع شرقی میدان سن مارکو واقع شده و قدمت آن به سال 832 پس از میلاد باز می گردد که بعنوان یادبود سنت مارک ساخته شده است،  کلیسای سن مارکو کاخ باشکوه و مجللی در ونیز می باشد که بنایی مذهبی برای مسیحیان است که دوبار در طی سال های طولانی که پشت سر گذاشته این بنا به دلایل مختلفی خراب شده است و کلیسایی که اکنون وجود دارد در واقع سومین ساختمانی می باشد که ساخته شده است، کلیسای سن مارکو دارای معماری بی نظیر شرقی و غربی می باشد که بسسار باشکوه و مجلل طراحی شده، عتیقه‌ها و آثار هنری و تاریخی زیادی در این کلیسا وجود دارد که در قرن نهم میلادی این آثار توسط بازرگانان از مصر قاچاق و به ونیز آورده شد و در کلیسای سن مارکو قرار گرفته، کلیسای سن مارکو دارای چند گنبد و مجسمه‌های کوچک و بزرگ، نقاشی‌های سقفی و دیواری و طلا کاری‌های زمینه می باشد که منظره ای زیبایی را به وجود آورده است. این کلیسا  در سال ۱۸۰۷ به عنوان کلیسای جامع شهر معرفی شد

پل افسوس

پل افسوس از دیگر سازه های تاریخی و دیدنی در ونیز که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است، پل افسوس پل بسیار کوچکی که در بین زندان شهر و کاخ دج‌ ها ساخته شده است، از این پل در گذشته های خیلی دور برای عبور زندانیان استفاده می شده، که زندانی‌ها از سمت کاخ به سوی زندان می بردند به همین دلیل این پل به پل افسوس معروف شده، این پل دارای معماری جذابی بوده و از سنگ آهک، دو پنجره کوچک و کمی قوس در سقف پل می باشد، پل افسوس حدود 11 متر طول دارد و در سال ۱۶۰۲ طراحی و ساخته شده، بر روی این پل چندین مجسمه نیز وجود دارد که دارای چهرهای غمگین و عصبانی می باشد که بسیار دیدنی و جذاب می باشد.

 

برج سن مارکو

برج سن مارکو از دیگر جاهای دیدنی ونیز می باشد که در اطراف میدان بزرگ سن مارکو ونیز قرار گرفته که مربوط به در قرن نهم میلادی می باشد، برج سن مارکو که به ناقوس کلیسا اختصاص دارد دارای ارتفاعی حدود 100 می باشد و بلندترین سازه ونیز محسوب می شود. این برج دارای معماری بسیار زیباو شکیلی می باشد و از آجرهای رنگی قرمز ساخته شده و دارای طاق‌ها و ستون‌های مرمری می باشد. برج سن مارکو در سال ۱۵۱۳ براثر زلزله ای کمی تخریب گشت و در سال ۱۹۰۲ بازسازی شد، رنگ قرمز این برج جلب توجه می کند اگر خواستید از این برج دیدن نمایید می توانید از آسانسورهایی که در داخل برج تعبیه شده می توانید خود را به بالای برج برسانید و از این بنای تاریخی زیبا دیدن نمایید.

کاخ دوکاله

از دیگر مکان های دیدنی و تاریخی در ونیز کاخ دوکاله می باشد، این کاخ در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ساخته شده و محل زندگی حاکمان ونیز دج ها بوده، کاخ دوکاله یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این شهر می باشد و سه ناحیه مهم ساختاری در آن قرار گرفته که  قدیمی ‌ترین بخش آن در به حوضه سن مارکو و روبه‌ روی میدان سن مارکو قرار دارد و قرن هفتم میلادی این کاخ تحت نظر امپراتوری بیزانس فعالیت خود را آغاز نمود، کاخ دوکاله از قرن ۱۰ تا ۱۱ میلادی مکانی برای دفاتر عمومی، دادگاه‌ها، آپارتمان‌های مسکونی، زندان تبدیل گشت و مربوط به حکمرانان آن زمان بود. در قرن هفدهم میلادی زندان از بخش کاخ جدا شد و پل افسوس بین آن و کاخ دوکاله قرار گرفت. 

 

موزه آکادمیا

از جمله جاذبه‌هایی که در ونیز قرار دارد، موزه هنرهای زیبا آکادمیا می باشد، موزه آکادمیا یکی از مهم ‌ترین و جامع‌ ترین موزه های این شهر می باشد، در این موزه نقاشی‌ هایی وجود دارد که به قرن ۱۵ تا ۱۸ میلادی باز می گردد، نقاشی گوتیک ونیزی از معروف ترین نقاشی های داخل این موزه است که مطعلق به قرن پانزدهم می باشد و دارای سقف‌های زیبای مزین به حجاری و طلا کاری های زیبا می باشد. آثار و نقاشی های زیبای دیگر از هنرمندان نقاش ونیزی بنام های آندریا مانتنیا، پیرو دلا فرانچسکا، جووانی بلینی و ویتوره کارپاچیو که مربوط به قرن ۱۵ و ۱۶ می باشد نیز در این موزه نگه داری می شود. از دیگر آثار موجود در این موزه از صومعه‌ها و کلیساها و کاخ خانواده‌های اشرافی جمع آوری شده و در این موزه نگه داری می شود و در معرض دیدعموم قرار گرفته است.

کانال بزرگ ونیز

یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در ونیز کانال بزرگ ونیز می باشد، قدمت کانال بزرگ ونیز به قرن نهم میلادی بازمی گردد و حدود 3800 متر طول دارد که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است، در تصاویر هوایی که از این کانال گرفته شده، کانال ونیز به شکل S می باشد و شهر ونیز شباهتی به یک ماهی بزرگ می باشد، در اطراف این کانال بزرگ ساختمان‌ها و عمارت‌های زیادی ساخته شده اند که به بیش از 170 ساختمان می رسد که قدمت آنها به قرن 13 تا 18 می رسد. جالب است بدانید در انتهای این کانال بزرگ زیبا جزیره سن جورجیو مگیگور قرار دارد که از گل و لای باقی ‌مانده جریان آب به وجود آمده است، این کانال بزرگ از جذاب ترین جاهای دیدنی در ونیز بشمار می رود و در آن انواع قایق هایی ارزان و گران قیمت وجود دارد که می توانید سوارشان شوید و از تماشای آب و ساختمان های اطراف لذت ببرید.

 

پل ریالتو ونیز

از دیگر جاذبه های دیدنی در شهر زیبای ونیز پل ریالتو می باشد، پل ریالتو یکی از مهم ‌ترین، مشهورترین و قدیمی ‌ترین پل های تاریخی می باشد ساخت این پل در سال 1591 در اواخر قرن ۱۶ میلادی آغاز گردید و حدود 3 سال ساخت آن به طول انجامید، پل ریالتو دو منطقه سن پولو و سن مارکو را به هم متصل می کند، پل ریالتو حدود ۴۸ متر طول، ۲۳ متر عرض و ۷٫۵ متر ارتفاع دارد که یکی از چهار پل بزرگ گرند کانال محسوب می شود، این شاهکار معماری ونیز از معروف ‌ترین جاهای دیدنی این شهر می باشد، که نمایی ۳۶۰ درجه از کانال را برای بازدیدکنندگان فراهم می نماید، پل ریالتو از هر دو طرف دارای شیب و دارای یک قوس بزرگ می باشد، این جاذبه ‌ی گردشگری در نزدیکی بازار ونیز واقع شده است که می توانید علاوه بر بازدید از فروشگاه های این بازار نیز دیدن نمایید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران ونیز از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

سانتا ماریا میراکولی

سانتا ماریا میراکولی یکی از بناهای تاریخی در ونیز که از معروف ترین و جذاب ترین کلیساها در شهر ونیز که ساخت آن از سال ۱۴۸۱ تا ۱۴۸۹ میلادی به طول انجامیده است، کلیسای سانتا ماریا دی میراکولی دارای معماری بی نظیر و زیبایی از معماری اوایل رنسانس می باشد، نمای بیرونی  این کلیسا از تزییناتی نظیر تندیس‌ ها، نقش ‌برجسته‌ها و المان‌ های زیبایی تشکیل شده و شاهکاری از معماری رنسانس می باشد، از سنگ مرمر در رنگ‌های مختلف برای ایجاد نقش و نگارهای متفاوت با نقوش گل‌ها، دوایر، هشت پرها و صلیب‌ها تزیین شده و به همین دلیل به نام کلیسای مرمرین نیز شناخته می‌ شود. این کلیسا همچنین دارای سقف گنبدی طلایی با دیوارهای مرمر خاکستری و مرجانی می باشد، سالن اصلی کلیسا دارای یک نرده‌ ی زیبای رنسانسی و پیکره‌های تزئینی است، این کلیسای جذاب و دیدنی یکی از بهترین مکان های موردعلاقه‌ ی زوج‌ های جوان ونیزی می باشد که برای برگزاری مراسم ازدواج خود این کلیسا را انتخاب می کنند.

 

کاخ سانتا سوفیا

یکی از عمارت‌های زیبا و قدیمی که در سال ۱۴۱۳ ساخته شده، خانه طلایی یا کاخ سانتا سوفیا می باشد، کاخ سانتا سوفیا از قدیمی‌ ترین کاخ ‌های ونیز که مشرف به کانال بزرگ ونیز قرار گرفته و دارای معماری بی نظیر و زیبایی و تزئینات طلایی روی نمای خارجی می باشد، به همین دلیل به کاخ طلایی نیز معروف می باشد، کاخ سانتا سوفیا توسط فردی بنام جورجیو فرانچتی که آخرین مالک این کاخ بود خریداری شده بود که از آن زمان این کاخ مورد بازسازی های زیادی قرار گرفت، این کاخ از جذاب ترین جاهای دیدنی در ونیز می باشد.

کاخ رزونیکو

از بناهای تاریخی که قدمت آن به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌ گردد کاخ رزونیکو می باشد، رابرت براونینگ که از شاعران و نمایش‌ نامه نویسان انگلیسی بود در قرن نوزدهم در این کاخ سکونت می کرد و در دهه‌ ی سال ۱۹۳۰ به موزه کارتزونیکو تبدیل گشت و توسط تعدادی از هنرمندان مشهور ونیزی تزئین گردید. کاخ رزونیکو از جاذبه های تاریخی دیدنی ونیز که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می نمایند.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 10 مهر 1402 remove_red_eye 4717 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

کاخ سانتا سوفیا در چه سالی ساخته شده است؟

کاخ سانتا سوفیا در سال ۱۴۱۳ ساخته شده است.

جاذبه های دیدنی ونیز کدامند؟

کاخ رزونیکو، کاخ سانتا سوفیا، سانتا ماریا میراکولی، پل ریالتو، کانال بزرگ ونیز، کاخ دوکاله از جاذبه های دیدنی ونیز می باشند.