{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

قبرس شهری متمدن و تاریخی با داشتن آب و هوای معتدل، سواحل زیبا، کوه‌های جنگلی و دره‌های سرسبز و چشم‌نواز مقصد بسیار هیجان انگیز برای گردشگران و توریست ها می باشد،  قبرس سرزمینی کهن و زیبا با تاریخی غنی و طولانی گنجینه ای از آثار باارزش تاریخی که علاقه مندان زیادی را بسوی خود جذب کرده است. در مقاله قبلی آس چارتر به معرفی کشور جزیره ای قبرس پرداخته بود و در این مقاله قصد دارد به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی از قبرس شمالی گرفته تا قبرس جنوبی، جاذبه هایی همچون: قلعه سنت هیلاریون، کلیسای آگیوس لازاروس، صومعه کیکوس، پارک باستان شناسی، کاتو پافوس، صخره آفرودیت، قلعه پافوس، کوه المپوس، قلعه کلوسی، آرامگاه پادشاهان، ساحل نیسی و... می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید رزرو بلیط چارتر هواپیما خارجی تهران نیکوزیا خود را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

قلعه سنت هیلاریون

یکی از بهترین و غنی ترین جاذبه های قبرس شمالی قلعه‌ای با شکوه زیبا و تاریخی سنت هیلاریون است. قدمت قلعه سنت هیلاریون یه قرن یازدهم باز می گردد و توسط بیزانسی‌ها و صلیبیون در نزدیکی شهر گیرنه ساخته شده است. قلعه سنت هیلاریون از نام یکی راهبان در قرن ۱۰ میلادی گرفته شده است، این قلعه دارای معماری بی نظیری است و در قرن یازدهم میلادی توسط بیزانسی‌ها به این قلعه برج و بارو اضافه شد. قلعه سنت هیلاریون بعنوان عبادتگاه از آن استفاده می شده است و همچنین وظیفه دفاع از جزیره  را در برابر دزدان دریایی عرب داشته است. قلعه سنت هیلاریون در ارتفاع ۷۳۲ متر از سطح زمین قرار گرفته است، به همین خاطر این قلعه دارای چشم‌اندازهایی بی نظیر و تماشایی می باشد.

 

دهکده اومودوس

دهکده اومودوس از دیگر بناهای تاریخی در قبرس جنوبی می باشد،  دهکده اومودوس علاوه بر تاریخی بودن از زیباترین جاذبه های دیدنی در قبرس بشمار می رود، دهکده اومودوس در منطقه تاکستانی معروف لیماسول قرار گرفته است، دهکده‌ای با درختان میوه و تاک‌های خوشمزه که از معروف ترین شراب ها را دارد. این دهکده زیبا دارای معماری بی نظیری می باشد، خیابان‌های سنگ‌ فرش شده، خانه‌های سنگی، باغ‌های سرسبز، صومعه صلیب مقدس مربوط به قرن هفدهم که در این دهکده ی زیبا قرار دارد، در این دهکده امکانات رفاهی همچون رستوران‌ها و کافه‌های سنتی فراوان و هتل برای اقامت وجود دارد. همچنین این دهکده دارای مردمی صمیمیی و مهمان نوازی می باشد بومیان این منطقه از بازدیدکنندگان با نوشیدنی‌های محلی و میوه‌ استقبال می کنند.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

دهکده کاکوپتریا

از دیگر دهکده های جذاب و تاریخی در کوهستان زیبای ترودوس و در نزدیکی پایتخت نیکوزیا در قبرس شمالی قرار دارد، این دهکده به معنی سنگ شیطانی است در افسانه های محلی این دهکده آمده است، صخره ای به سمت پایین غلتانده شده و منجر به کشته شدن دو تازه عروس و داماد شده است، به همین دلیل به این دهکده لقب شیطانی داده اند. در کل این دهکده دارای مناظر بی نظیر جذاب و دیدنی می باشد، این دهکده دارای درختان بلند روی میدان سنگفرش مرکزی می باشد که از محله های شگفت انگیز قرون وسطایی این دهکده با خیابان های پیچ در پیچ پر از گلدان های زیبا و خانه های سنگی قدیمی که منظره ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده است. لازم است بدانید در این دهکده می توانید خوشمزه ترین دونات های عسلی یونانی را تهیه و نوش جان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

 

مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا یکی از جذاب ترین بناهای شهر فاگوستا می باشد، این مسجد یکی از بزرگترین بناهای تاریخی قرون وسطایی می باشد که ساخت آن در سال ۱۳۲۸میلادی آغاز شد و به عنوان کلیسای جامع کاتولیک شروع به کار کرد و در سال ۱۵۷۱ بعد از اشغال فاماگوستا توسط امپراتوری عثمانی‌ها، این کلیسا به مسجد تبدیل شد، این مسجد دارای معماری جذاب و بی نظیری از معماری عثمانی و معماری گوتیک می باشد، و همچنین از لحاظ معماری شباهت زیادی به کلیسای جامع معروف پاریس می باشد. در این کلیسا تعدادی از پادشاهان قبرس دفن بودند که بعد از ورود مسلمانان همه ی سنگ قبرها از بین رفتند. در بیرون این مسجد همچنین یک درخت انجیرقدیمی وجود دارد که بعنوان قدیمی ترین درخت در قبرس محسوب می شود، بازدید از این مسجد رایگان است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

پارک آبی فاسوری واتر مانیا

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی در قبرس که در بین لیماسول و پافوس در فاسوری قرار دارد، پارک آبی فاسوری واتر مانیا می باشد، این پارک آبی یکی از بزرگترین پارک های آبی در قبرس می باشد، پارک آبی فاسوری واتر مانیا در منطقه ای به وسعت حدود ۱۰ هکتار قرار دارد، این پارک آبی یکی از جذابترین و منحصربفرد ترین تفریحات خانوادگی می باشد که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است شما نیز می توانید لحظاتی فراموش نشدنی را در این پارک آبی تجربه کنید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری تهران لارناکا از سایت آس چارتر از مزایای ویژه ای برخوردار شوید.  

 

ساحل مکنزی

قبرس دارای سواحل زیبا و جذابی می باشد، ساحل مکنزی نیز از زیباترین سواحل در قبرس با سطحی همواراست. این ساحل گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، از این رو امکانات رفاهی مناسبی نظیر: صندلی‌های ساحلی و چترهای آفتابگیر، تعدادی رستوران و کافه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، هتل برای اقامت و ورزش‌های آبی محبوب مانند جت اسکی، بادسواری و قایق ‌‌رانی و... وجود دارد. این ساحل یکی از بهترین سواحل تفریحی جذاب و مکانی مناسب برای خانواده‌ها و کودکان است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

مقبره پادشاهان

مقبره پادشاهان یکی دیگر از بناهای تاریخی در یک محوطه باستان‌ شناسی کاتو پافوس قبرس است که مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد و مربوط به عصر هلنیستی است، مقبره پادشاهان مجموعه ای از هشت مقبره است که از سنگ‌های جامد بریده شده ساخته شده است، این مکان محل دفن آریستوپاتی پافیهیست و مقامات بلندپایه در قرن سوم میلادی بوده است، این مقبره ها زیرزمینی دارای ستون های درونی و دیوارهای فرسوده می باشد، این محوطه در سال ۱۹۸۰ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

تکیه خاله سلطان

از محبوب ‌ترین جاهای دیدنی قبرس تکیه خاله سلطان است، تکیه خاله سلطان چهارمین مکان عبادی مهم در اسلام بشمار می رود، در بالای مقبره تکیه خاله سلطان مسجدی ساخته شده است، دریاچه نمک زیبا لارناکا در نزدیکی این تکیه قرار دارد و از آرام ترین جاهای دیدنی در قبرس می باشد، این تکیه مربوط به ام حرام، خاله پدری حضرت محمد می باشد.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

بندر گیرنه

بندر قدیمی گیرنه در شهر گیرنه قرار دارد، این بندر قدیمی امروزه یکی از جاهای دیدنی در قبرس بشمار می رود، گردشگران زیادی برای بازدید از این بندر به این منطقه می روند، در این بندر تاریخی و زیبا کافه ها و رستوران های لوکسی با انواع غذاها و نوشیدنی های خوشمزه وجود  دارد، شما می توانید بعد از بازدید از بندر زیبای گیرنه از دیگر بناهای تاریخی جاذبه های طبیعی شهر گیرنه نیز دیدن نمایید و از بازدید آنها لذت ببرید.

 

قلعه گیرنه

از دیگر بناهای تاریخی و زیبا در نزدیکی بندر گیرنه، قلعه گیرنه  می باشد، این قلعه دارای معماری زیبایی می باشد، در درون این قلعه جاذبه های زیبا و دیدنی قرار دارد که از بازدیدآنها به وجد خواهید آمد، از جاذبه های داخل این قلعه می توان به کلیسای سنت جورج و نیز کلیسای کوچک، موزه کشتی شکسته قرار دارد، کشتی شکسته ای که به عنوان قدیمی ترین کشتی کشف شده در بستر دریا می باشد و غرق شدن آن به 300 سال قبل از میلاد برمی گردد.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس یکی از زیباترین اماکن دیدنی و تاریخی در قبرس شمالی است، این کلیسا در فاصله 5 کیلومتری با گیرنه قرار دارد، کلیسای بلاپایس مربوط به زمان پادشاهی هوگ سوم می باشد و دارای قدمت طولانی است که به قرن 13 میلادی برمی گردد، کلیسای بلاپایس دارای معماری گوتیک می باشد و آثار فرهنگ مختلفی در آن دیده می شود.

 

قلعه کانتارا

از قدیمی ترین قلعه های تاریخی در قبرس قلعه کانتارا می باشد، قدمت این قلعه به سال 965 میلادی به دوره بیزانس باز می گردد، این قلعه بعنوان دفاع درابرابر حمله اعراب بنا شده است، این قلعه دارای ارتفاعی حدود 10 متر است و دارای چشم انداز زیبایی نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

شهر باستانی سالامیس

در بخش شرقی ساحل قبرس شهر باستانی سالامیس قرار گرفته است، این شهر باستانی یکی اماکن مهم قبرس بشمار می رود و دارای قدمت طولانی می باشد، شهر باستانی سالامیس در که قرن 12 پیش از میلاد بنا شده است، این شهر تاریخی و جاذبه ی باستانی در قبرس دیگر چیز زیادی از بقایای آن باقی نمانده است، این شهر به دلیل گذشت زمان و زلزله و حمله اعراب تخریب شده است، این بنای تاریخی از جذاب ترین آثار تاریخی در قبرس می باشد، که می توانید از آن دیدن نمایید و لذت ببرید.

 

ساحل گلپسیدس

ساحل ماسه ای یا همان ساحل گلپسیدس از جاذبه های بسیار زیبای قبرس می باشد که به شما توصیه می کنیم حتما و حتما سری به کافه ها و رستوران های این ساحل بزنید.اگر از آن دسته از افرادی هستید که به گشت و گذار در محیط های ساحلی علاقه مند هستید همین الان برای سر زدن به این ساحل برنامه ریزی کنید. لذت بخش ترین تفریحات ساحلی در این ساحل حال دیگری دارند.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

مسجد سلیمیه

مسجد سلیمیه یا کلیسای سنت سوفیا یکی از مساجد شناخته شده در نیکوزیای شمالی که شهر قدیمی کشور قبرس می باشد، قرار دارد. ساخت این کلیسا در سال 1209آغاز و در سال 1326 ساخت به پایان رسید، ساخت این کلیسا 17 سال به طول انجامید، در قرن 16 میلادی ارتش عثمانی به قبرس تسلط یافت و این کلیسا تبدیل به مسجد گشت، مسجد سلیمیه دارای معماری و طراحی بسیار زیبا و خیره کننده ای می باشد. در این کلیسا در ذشته های خیلی دور مراسم تاج گذاری پادشاهان برگزار می شده است که به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

 

خانه و موزه مولانا در شهر لفکوشا

از دیگر آثار تاریخی در قبرس خانه مولانا می باشد که به مولويانه معروف است، این خانه زیبا وتاریخی در سال 1593 توسط آراپ احمد پاشا ساخته شده است. در قرن 17 میلادی این خانه ویران شد ولی بعدهای توسط افرادی نظیر فرهاد پاشا ، فرماندار روملیا ، مولوویانه مورد بازسازی قرار گرفت.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

منطقه ممنوعه واروشا

منطقه ممنوعه واروشا یکی از مقاصد گردشگری در شهر فاماگوستا قبرس می باشد، در قبل از سال 1974 این منطقه مدرن و توریستی بوده است و بعد از این تاریخ ساکنان آن را تخلیه کردند، امروزه واروشا محله جنوبی متروکه می باشد و به آن عنوان شهر ارواح را داده اند. از آن زمان این منطقه ممنوعه وظیفه حراست از این منطقه را بر عهده دارد و فقط نظامیان سازمان ملل حق ورود به این منطقه را دارند، در اوایل دهه 1970 و 1974 منطقه ممنوعه واروشا به یکی از مقاصد گردشگری شناخته شد و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شد، لازم است بدانید ورود برای عموم به این منطقه ممنوع بوده اما به تازگی بازید هایی برای توریستان به تازگی در نظر گرفته شده است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تا قبرس جنوبی

دریاچه های نمک فلامینگو

دریاچه های نمک فلامینگو در سواحل جنوب شرقی قبرس قرار دارد، در این دریاچه پرندگان صورتی زیبا و جذاب زندگی می کنند، فلامینگوهای صورتی در این دریاچه باعث به وجود آمدن مناظر بسیار زیبایی شده است، که طرفداران به عکاسی برای عکس گرفتن این منطقه را انتخاب می کنند، تعداد فلامینگوها در این دریاچه به 20 هزار می رسد. فلامینگوهای صورتی در این جزیره ی مدیترانه ای به دنبال غذا و استراحت هستند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هوایپما ارزان چارتر خارجی در شهر مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام
date_range شنبه 27 خرداد 1402 remove_red_eye 8629 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

خانه و موزه مولانا در کدام شهر قرار دارد؟

در شهر لفکوشا قبرس خانه و موزه مولانا قرار دارد.

آثار تاریخی قبرس کدامند؟

آمفی‌تئاتر کلاسیک یونانی، مقبره پادشاهان، کلیسای لازاروس، مسجد لالا مصطفی پاشا و...

بهترین جاذبه های قبرس کدامند؟

قلعه کلوسی، آرامگاه پادشاهان، ساحل نیسی، قلعه سنت هیلاریون، کلیسای آگیوس لازاروس، صومعه کیکوس، پارک باستان شناسی کاتو پافوس، صخره آفرودیت، قلعه پافوس، کوه المپوس و... از جمله بهترین جاذبه های توریستی قبرس هستند.