{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری خرمشهر

جاذبه های گردشگری خرمشهر

خرمشهر یکی از شهرهای تاریخی ایران که در استان خوزستان قرار گرفته است، شهری که گذشته پر فراز ونشیبی را پشت سر گذاشته است، این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید به این شهر سفر می کنند، از جاذبه های این شهر می توان به موزه دفاع مقدس، مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، بازارها و رستوران ها با غذاهای محلی و همچنین قایق و لنج سواری بر روی رودخانه کارون اشاره کرد، در ادامه آس چارتر سفری کوتاه به خرمشهر دارد تا به معرفی این جاذبه های دیدنی بپردازد و شما را با این جاذبه ها بیشتر آشنا کند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.  

 

جاذبه های گردشگری خرمشهر

قصر فیلیه خرمشهر

یکی از بناهای تاریخی در خرمشهر قصر فیلیه می باشد، این قصر باشکوه به دستور شیخ خزعل در سال 1917ساخته شد، این بنا دارای معماری بی نظیری است مساحت این قصر حدود 788 متر مربع می باشد، که توسط معماران برجسته شیرازی و اصفهانی طراحی و ساخته شده است. قسمت هایی از این قصر زیبا بر اثر جنگ تحمیلی قسمت هایی از آن نخریب شده است که درسال 1355 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، این قصر در نزدیکی رود فیلیه قرار دارد و روزانه عده ی بسیار زیادی از آن بازدید می کنند. قصر فیلیه در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. متاسفانه قصر فیلیه در سال ۱۳۸۹ به دلایل نامعلومی تخریب شد.

جاذبه های گردشگری خرمشهر

موزه جنگ خرمشهر

خرمشهر شهری که با داشتن مردمی خونگرم و غیور 8 سال در برابر حمله ی دشمن و جنگ تحمیلی دفاع کرد و توانست پیروزمندانه خاک ایران را از جنگ دشمن در بیاورد، موزه جنگ خرمشهر یکی از جاذبه های گردشگری ودیدنی در خرمشهر است که با بازدید از آن می توانید تلاش ها و استقامت رزمندگان و حماسه مقاومت مردم خرمشهر را مشاهده نمایید. ساختمان موزه خرمشهر در سال 1309 احداث گردید که بعنوان بخش اداری شرکت نفت کاربری داشت، و در سال 1357 به مرکز فرهنگی دفتع مقدس واگذار شد، و به موزه تبدیل گشت، در این موزه می توانید با حماسه مردم در زمان جنگ بیشتر آشنا شوید و همچنین این موزه دارای کتابخانه ای می باشد که حدود 3 هزار جلد کتاب در آن نگهداری می شود و همچینین در این موزه یک سالن نمایش و آرامگاه سه شهید گمنام نیز وجود دارد.

آدرس موزه جنگ: خرمشهر، بلوار ساحلی، خیابان امام‌خمینی

جاذبه های گردشگری خرمشهر

پل شهید جهان آرا خرمشهر

یکی از جاهای دیدنی در خرمشهر پل شهید جهان آرا می باشد این پل دومین پل خرمشهر که با فاله کمی از پل قدیمی احداث شده است، این پل کانال ارتباطی بین کارون و بهمن‌شیر می باشد.

آدرس پل شهید جهان آرا: خرمشهر، بلوار ایران زمین

جاذبه های گردشگری خرمشهر

بازار سیف خرمشهر

یکی از مراکز خرید مهم و معروف در خرمشهر بازار سیف می باشد که در نزدیکی مسجد جامع واقع شده است، این بازار دارای انواع کالاهای متنوع و با کیفیت می باشد، شما می توانید برای خردید و بازدید به این بازار مراجعه فرمایید. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما ارزان تهران اهواز در سامانه آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس بازار سیف: خرمشهر، خیابان فردوسی، بازار سیف خرمشهر

جاذبه های گردشگری خرمشهر

بازار ماهی فروشان خرمشهر

همانطور که می دانید خرمشهر یکی از شهرهای ساحلی در جنوب کشور می باشد، که اکثر مردم به صید ماهی مشغول هستند بنابراین شما می توانید در این شهر بهترین وتازه ترین ماهی ها را تهیه کنید، به همین خاطر شما می توانید به بازار معروف ماهی فروشان خرمشهر در نزدیکی رودخانه کارون قرار دارد بروید و از لنج ‌ها و قایق‌ های صیادی زیادی که در حال صید ماهی ‌های تازه برای فروش هستند بازدید کنید و انواع متنوع ماهی های کپور، سنگسر، شوریده، شانگ و صبور را از این بازار تهیه نمایید.

آدرس بازار ماهی فروش ها: خرمشهر، جنب رودخانه کارون

جاذبه های گردشگری خرمشهر

کنزالمال خرمشهر

یکی از معروف ترین بازارهای توریستی ومحبوب در خرمشهر بازار کنزالمال است، این بازار در گذشته به بازار چینی ها معروف بوده است و امروزه به کنزاالمال شهرت پیدا  کرده است، کنزالمال یکی از لوکس ترین مراکز تجاری در این منطقه است و بیش از ۴۰۰ واحد تجاری، فودکورت و فضاهای تفریحی در خود جای داده است، در این بازار می توانید انواع متنوع کالاهای مختلف همچون لباس های بچگانه، لباس های زنانه و مردانه، کیف و کفش، زیورآلات، اسباب بازی، لوازم منزل، دکوریجات، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و... هر آنچه را که بخواهید را با بهترین کیفیت ها و بهترین قیمت ها و برندهای معروف تهیه نمایید. کالاهای این بازار توسط فروشنگان داخلی از فروشندگان خارجی مستقیما خریداری می شود و به‌خاطر ورود به منطقه آزاد اروند، از پرداخت گمرک نیز معاف هستند، می توانید با سفر به خرمشهر به این بازار بروید و اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه نمایید. این بازار در میان گردشگران بسیار محبوب می باشد.

آدرس کنزالمال: خرمشهر، بزرگراه آبادان-خرمشهر، جنب پایگاه نیروی دریایی

جاذبه های گردشگری خرمشهر

کشتی زمان جنگ خرمشهر

یکی از جاذبه های دیدنی که رودخانه اروند صغیر گردشگران را به سوی خود می کشاند کشتی جنگی می باشد که یادگاری از هشت سال دفاع مقدس در این رودخانه به گل نشسته است، این کشتی شما را یاد کشتی یونانی در جزیره زیبای کیش می اندازد. در بازدید از این کشتی یکی از تفریحاتی که گردشگران انجام می دهند عکاسی کردن و ثبت خاطرات خود می باشد. در سفر به خرمشهر از این کشتی جنگی نیز دیدن نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما مشهد اهواز در مشهد می باشد.

آدرس کشتی جنگی: خرمشهر، رودخانه اروند صغیر

جاذبه های گردشگری خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر

مسجد جامع خرمشهر یکی از معروف ترین مساجدی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس بعنوان قرارگاه نیروهای مقاومت مردمی مورد استفاده قرار می گرفته است، این مسجد حدود 120 سال قدمت دارد و در زمینی به مساحت 1209 متر مربع ساخته شده است. این مسجد در طول جنگ تحمیلی حدود 40 درصد از آن تخریب شد و گلدسته های این مسجد به طور کامل تخریب شد، مسجد جامع دارای معماری با نمای آجری و کاشی هاری های داخلی آن با آیات خشتی طراحی شده است، این مسجد همچنین دارای دو گلدسته با ارتفاع ۲۸ متر از کف زمین و دو گنبد بزرگ و کوچک می باشد که با کاشی معرق تزیین شده‌اند.

آدرس مسجد جامع: خرمشهر، خیابان چاسبی

جاذبه های گردشگری خرمشهر

اسکله قایقرانی خرمشهر

اسکله قایقرانی خرمشهر یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در کنار رودخانه کارون می باشد، شما می توانید در سفر به خرمشهر به لاواز ساحلی بایندر بروید و در اسکله قایقرانی به قایق سواری و لنج سواری بپردازید و این یک تفریح لذت بخش برای شما خواهد بود در ضمن برای قایق سواری حتما باید از جلیقه نجات نیز استفاده کنید.

آدرس اسکله قایقرانی: خرمشهر، کوتشیخ

جاذبه های گردشگری خرمشهر

اروند رود خرمشهر

اروند رود یکی از معروف ترین رودخانه ها در جنوب غربی کشورمان ایران است، این رودخانه ی پهناور حدود 190 کیلومتر درازا دارد، و از رودهای دجله و فرات سرچشمه می گیرد و در نهایت به خلیج فارس می ریزد.

آدرس اروند رود: خرمشهر

جاذبه های گردشگری خرمشهر

تالاب ناصری خرمشهر

تالاب ناصری خرمشهر در فاصله 16 کیلومتری در این شهر قرار گرفته است، وسعت این تالاب حدود 10 هزار هکتار می باشد، این تالاب یک تالاب دست ساز می باشد که کشاورزان آب زمین های کشاورزی خود را در این منطقه تخلیه می کردند، این تالاب دارای اسم های دیگری همچون نیشکر و خرمشهر دارد، پرندگانی همچون گیلار، تنجه، سرسبز و فیلوش زیست می کنند، این منطقه برای علاقه مندان به پرنده نگاری و ماهیگیری مکان مناسبی می باشد.

آدرس تالاب ناصری: خرمشهر، تالاب ناصری

جاذبه های گردشگری خرمشهر

جزیره مینو خرمشهر

جزیره مینو یکی از آشنا ترین اسم هایی که همه ما آن را بارها شنیده ایم جزیره ای که در هشت سال دفاع مقدس حماسه های زیاد و مقاومت زیادی در برابر دشمن از خاک ایران انجام داده است، این جزیره در بین خرمشهر و آبادان قرار گرفته است، و مساحتی حدود 9 کیلومتر می باشد، که در میان آبهای اروند رود قرار گرفته است، این جزیره حتی لوکیشین بیشتر فیام های سینمایی جنگی بوده است، این جزیره یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری می باشد که دارای خانه های بنام مضیف می باشد، که خانه های مخصوص عربی هستند و از نی ساخته شده است، و قدمتی چند هزار ساله ای دارد. شما می توانید در این مضیف ها چند روزی را اقامت کنید. این جزیره حتی زیستگاه پرندگان مهاجر می باشد. جزیره مینو محل سکونت عرب‌های ایران است و زبان رایج  آنها در این منطقه عربی است.

جاذبه های گردشگری خرمشهر

ساختمان هلال احمرخرمشهر

یکی از بناهای تاریخی و قدیمی در خرمشهر که مربوط به دوران قاجار می باشد، این بنا در گذشته بعنوان کنسولگری انگلیس نوزد کاربری قرار می گرفته است، که امروزه به ساختمان هلال احمر تبدیل شده است. این بنای تاریخی در سال ۱۳۷۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس ساختمان هلال احمر: خرمشهر، خیابان فردوسی

date_range شنبه 17 دی 1401 remove_red_eye 126 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0