{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری جزیره کیش

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

جزیره ی کیش همراه یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران ایرانی بوده است و در همۀ فصول به خصوص فصل های سرد سال، افراد زیادی به این شهر سفر می کنند. این جزیره با وجود وسعت کم، مناظر و جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی بسیاری را در خود جای داده که برای هر شخصی لذت بخش و مفرح می باشند. کسانی که به این جزیره سفر کرده اند می دانند که این جزیره آن قدر جاهای دیدنی و جذاب دارد که اگر قصد دارید در سفری چند روزه از بیشتر آن ها دیدن کنید، بایستی که از قبل نسبت به آن ها شناخت داشته باشید و برایشان برنامه ریزی کنید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا اطلاعات جامعی از این جزیرۀ اسرار آمیز کشورمان، به دست بیاورید. شما می توانید با خرید بلیط ارزان چارتر تهران به کیش سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

مشخصات کامل جزیرۀ کیش

این جزیره با مساحت نود کیلومتر مربع در  جنوب غربی بندر عباس و در میان آب های خلیج فارس واقع شده است. اولین سند از جزیرۀ کیش برجای مانده از یک دریاسالار یونانی و در قرن چهارم پیش از میلاد می باشد. شواهد و قراین بر جای مانده از گذشته بر این موضوع دلالت دارند که جزیرۀ کیش همواره به عنوان مرکز بازرگانی خلیج فارس، مورد توجه بوده و بقایای باقیمانده از شهر تاریخی حریره، تایید کنندۀ این موضوع می باشد. همچنین قلعۀ معروف پرتغالی های قشم، بر جا مانده از هجوم و حاکمیت آن ها در جزایر خلیج فارس من جمله کیش در میان سال های 912 الی 1031 هجری قمری بوده که به دستور شاه عباس صفوی این جزیره از حاکمیت پرتغالی ها درآمد. و پس از آن و با ورود مروارید های کشورهای جنوب شرق آسیا به ایران، از اهمیت جزیرۀ کیش کاسته شد و تقریبا به یک جزیرۀ کم اهمیت تبدیل شد که بارها این جزیره خرید و فروش شد. شاید برایتان جالب باشه که این جزیرۀ مدرن و تمامی جاذبه های از سال 1349 که این جزیره به عنوان مرکز توریسیتی بین المللی انتخاب شد، ساخته و توسعه داده شدند. آب و هوای کیش گرم و مرطوب بوده و معمولا کم باران می باشد و پوشش گیاهی متفاوت و زیبای این جزیره با درختان کهور، اکالیپتوس، لور و .... فضای طبیعی فوق العاده زیبایی را به این جزیره بخشیده است. با توجه به امکانات رفاهی متعدد، این شهر همواره میزبان رویدادهای ورزشی و هنری بسیاری می باشد و اگر خوش شانس باشید هنگام سفر به این جزیره، می توانید در کنسرت های موسیقی برترین خوانندگان کشور و ... حضور داشته باشید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

جاذبه ها و امکانات تفریحی کیش

کیش طی این سال ها همواره با سرعت زیاد در حال توسعه و پیشرفت بوده و امکانات زیر ساختی، رفاهی و هتل ها و مراکز تفریحی زیادی در آن دایر شده اند. که پاسخگوی تمامی نیازهای گردشگران خواهد بود. همانطور که گفتیم امکانات تفریحی و گردشگری متعددی هم در این جزیره وجود دارد که برای هر فردی جذاب و مفرح و دیدنی می باشند.  برخی از این جاذبه ها عبارت اند از:

تفریحات و ورزش های هیجانی آبی

اگر به این قبیل  علاقه مندید، در کیش گزینه های متفاوتی از تفریحات آبی مانند چترسواری و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی و قایق های تند رو و کف شیشه ای و فلای بورد در دسترس است. مطمئنا یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب می شوند. زیباترین ساحل کیش هم ساحل مرجانی است، ساحل مرجانی کیش با وجود مرجان های رنگارنگ در حاشیه دریا و درون آن و همچنین وجود پوشش گیاهی زیبا و آلاچیق های مختلف فضای فوق العاده زیبایی برای بینندگان می سازد.

جاذبه های تاریخی کیش

علاوه بر ظاهر مدرنیته و جذاب کیش، همانگونه که گفتیم این جزیره دارای پیشینۀ تاریخی هم بوده و از برترین آثار به جا مانده که اکنون جزء جاذبه های فوق العاده زیبای گردشگری آن به حساب می آیند می توان به شهر زیر زمینی کاریز و شهر باستانی حریره و آب نبار دوگنبد و پنج بادگیر و کشتی یونانی اشاره کرد. کاریز نمونه ای از قنات‌های قدیمی است که 2500 سال قدمت دارد.

جاذبه های کیش

می توانید در این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و چگونگی سیستم قنات را از نزدیک ببینید. طول این تونل ها به بیش از 8 کیلومتر میرسد و به همین‌خاطر وقتی در اینجا قدم میزنید، انگار در شهری زیرزمینی هستید. قدمت حریره به قرن هشتم برمی گردد. شهر باستانی حریره یکی از دیدنی های تاریخی کیش می باشد که در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و در گوشه و کنار آن نشانه هایی از معماری های دوران قدیم به چشم می خورد. از همان ویرانه هایی که برجای مانده‌اند، معلوم است که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بود. کشتی یونانی هم که شاید قبلا تصاویر مربوط به آن را دیده اید یکی دیگر از مواردی است که در سفر به کیش باید از آن دیدن کنید. بخصوص هنگام غروب آفتاب منظرۀ فوق العاده دیدنی را برای عکاسی ایجاد می کند. این کشتی در سال 1345 شمسی در نزدیکی ساحل جزیره به گل نشست و طی این سال ها به یک جاذبۀ گردشگری بدل شد، ولی خب به دلیل فرسودگی و فرسایش قسمت های مختلف آن، شاید آخرین سال هایی باشد که این کشتی بر روی آب قابل دیدن است.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی نیز جز بهترین جاهای دیدنی کیش است ، این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آب های نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق و مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد که با راه رفتن با طولی نزدیک به 500 متر شما را به میان آب ها می برد و در طول روز قادر خواهید بود تا از بالا به آب های شفاف خلیج فارس به ماهی های متنوع نگاه کنید و از آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

پارک دلفین ها و بوستان آهوان کیش

در پارک دلفین ها یک بخش پرندگان وجود دارد و انواع پستانداران دریایی من جمله شیر دریایی، پنگوئن و ... در آن ها وجود دارد و همچنین بخش مربوط به دلفین ها و برنامه های اجرایی آن ها، بسیار تماشاییست. در بوستان آهوان هم انواع حیوانات نگهداری می شوند و آهو ها هم برخلاف سایر حیوانات به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی دیگر از مکان های دیدنی‌کیش است. با بازدید از این مجموعه می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را به راحتی و از پشت شیشه‌های آن ببینید. در این مجموعه دو آکواریوم وجود دارد: یکی با حجم ۵۰ هزار لیتر که کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ در آن نگهداری می شوند و آکواریوم دیگر با حجم ۲۰ هزار لیتر که در آن ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب آب شیرین به نمایش گذاشته شده‌ استدر مجموعه‌ آکواریوم کیش یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه‌شناسی هم وجود دارد. شما می‌توانید از انواع خزندگان ایران و جهان مثل تمساح و مار، انواع پرندگان کمیاب و دیگر پستانداران دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

سافاری و دوچرخه سواری در جزیره

مجموعه سافاری کیش منطقه وسیعی با چندین نوع تفریحات هیجانی برای بازدید کنندگان فراهم کرده است. من جمله گشت و گذار پر سرعت در صحرا با موتور و ماشین و تفریحات دیگری چون شتر سواری و پینت بال و ... یکی دیگر از تفریحات کیش دوچرخه یا موتور سواری دور جزیره است، طول این مسیر حدود 75 کیلومتر است که به موازات جادۀ ساحلی ساخته شده، این مسیر در جاهای مختلف ایستگاه هایی دارد که می توانید با ارائۀ کارت شناسایی دوچرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی کرایه کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

کشتی های تفریحی کیش

کشتی سواری در خلیح فارس با برنامه هایی چون موسیقی زنده و جُنگ های شادی با صرف غذا هم جزء برنامه های خاص این جزیره می باشد. و موراد بسیار دیگری که همگی در کنار هم این جزیره را به مکانی با شکوه و جذاب برای کسانی که قصد گردش و سفر دارند، تبدیل می کنند.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

پاساژها و مراکز خرید

هیچ شخصی و بخصوص خانم ها هیچ وقت از گشت و گذار در مراکز خرید و فروشگاه ها نمی گذرند. جزایر و بنادر خلیج فارس از قدیم همواره به عنوان مراکز خرید اجناس با قیمت و کیفیت مناسب، مورد توجه بوده اند. در کیش پاساژ های لوکس فراوانی مانند مرکز خرید مروارید، مرکز خرید دامون، مرکز خرید ونوس، بازار عرب ها و .... وجود دارد که انواع اجناس و پوشاک را در آن ها خواهید یافت.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

سفر و اقامت در کیش

چنانچه راغب سفر به این جزیرۀ زیبا می باشید باید بر اساس زمان و بودجۀ خود راه سفر به این جزیره و همچنین محل اقامت خود را از میان انتخاب های زیادی که برای رسیدن و اقامت در این جزیره است، گزینش کنید. شاید با وجود مسیر زیاد که از بسیاری از نقاط کشور به این جزیرۀ جنوبی وجود دارد و همچنین مسیر آبی منتهی به جزیره، سفر هوایی آسوده تر و جذاب تر باشد و با توجه به تعدد هواپیماهایی که هر روزه به جزیرۀ کیش رفت و آمد دارند، می توانید مناسب ترین بلیط هواپیما مشهد کیش را به سادگی از طریق سایت آس چارتر خریداری کنید. در سایت آس چارتر می توانید ارزان ترین بلیط ها و تور ها را به شهرهای گردشگری کشور همچون کیش و مشهد، تهیه کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

ولی خب بعضی ها هم همیشه مسافرت با خودروی شخصی و مسیرها را به بقیۀ راه ها ترجیح می دهند که در این صورت پس از رسیدن به بنادر لنگه یا چارک یا آفتاب، باید از طریق شناور های مخصوص خودروی خود را به جزیره برسانید. برای اقامت در این جزیرۀ زیبا هم با توجه به تعدد فراوان هتل ها انتخاب های متنوعی از لحاظ امکانات و قیمت دارید. در ضمن هتل ها تنها گزینه های پیش روی شما برای اقامت در کیش نیستند و می توانید روی اجارۀ ویلا و سوئیت، اجاره آپارتمان و اقامت گاه های سنتی و ... هم حساب باز کنید.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 29 اسفند 1400 remove_red_eye 9017 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0