{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام جزیره ای است که در دو کیلومتری جزیره ی قشم واقع شده و نه کیلومتر طول وشش کیلومترعرض دارد، و مساحت آن در حدود 33/6 کیلومتر مربع است. رفت و آمد به این جزیره تنها بوسیله ی قایق هایی که در این مسیر تردد می کنند ممکن است، و از سه جزیره تشکیل شده است، هنگام قدیم، هنگام نو یا ماشی و غیل. فاصله ی آن تا بندر عباس 43 مایل دریایی و تا قشم 29 مایل دریایی است. این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین کوه آن کوه ناکس است که ارتفاعی در حدود 106 متر دارد. این جزیره به شکل مخروطی ناقص است و در کرانه های جنوبی قشم واقع شده است. در گذشته نام جزیره هنیام یا هنجام بوده است. درادامه آس چارتر شما را با  جاذبه های دیدنی جزیره هنگام  آشنا می‌ کند. برای سفر به این جزیره زیبا کافی است، بلیط هواپیما قشم را از سایت آس چارترتهیه نمایید و سپس سفرکنید.

جزیره هنگام

از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامی اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل در صد سال گذشته مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته شد. یک  چیزی که هرکسی از آن شگفت زده می شود این است که چطوری یک خشکی در وسط یک دریا بوجود می آید. جذابیت این جزیره ها زمانی چندین برابر می شود که سرسبز و دارای درختان بسیاری است.

جزیره هنگام

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

جزیره ی هنگام و دلفین های شاد و بازیگوش آن، جاذبه ای است که گردشگران را از مسیرهای دور و دراز به این منطقه می کشاند تا به تماشای رقص و بازی آن ها بپردازند، البته باید به این نکته توجه داشت که دلفین ها در یک دوره ی زمانی خاص در این منطقه می مانند، که این دوره از پاییز تا اواسط اردیبهشت طول می کشد. دلفین های باهوش و بازیگوش گویی منتظر حضور گردشگران هستند، آن ها نمایش دیدنی خود را با هماهنگی و خوشحالی در مقابل تماشاچیان مشتاق به نمایش می گذارند و آن ها را بوجد می آورند. شما می توانید باکمتر ازسه دقیقه بلیط هواپیما دبی قشم را از سایت آس چارترتهیه نمایید.

دلفین های جزیره هنگام

جبیر در هنگام

آهوی بومی ایران و شبه قاره ی هند است، زیستگاهش کشورهای گرمسیری مانند هند وافغانستان و پاکستان و جنوب ایران است. این نوع آهو بشدت گریز پا بوده و احتمال اینکه در جزیره آن را ببینید، بسیار کم است. جبیر جانداری است که به غزال گواتردار ایرانی بسیار شباهت دارد، اما جبیر با غزال ایرانی دو تفاوت دارد و آن این است که بین نوع نر و ماده ی آن از لحاظ ظاهری تفاوتی دیده نمی شود، و هر دو جنس این جاندار دارای شاخ هستند و هم اینکه جبیر کوچک جثه تر و ظریف تر ازغزال است.

جبیر های جزیره هنگام

کروکودیل های جزیره ی هنگام

یکی از جاذبه هایی است که به عنوان جاذبه های شاخص این جزیره معرفی شده است، اما نکته ی قابل توجه این است، که مزرعه ی پرورش کروکودیل واقع در هنگام که در سال 1389 به نام نوپک در همین جزیره راه اندازی شده بود، در سال 1390 به قشم منتقل شد. بنابراین برای دیدن کروکودیل ها باید به پارک کروکودیل قشم بروید.

کروکودیل های جزیره هنگام

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

از دیگر جاذبه های جزیره ی هنگام لاک پشت پوزه عقابی است، این لاک پشت عظیم الجثه بسیار کمیاب بوده وبه نوعی در حال انقراض می باشد. پوزه ی این لاک پشت برای بیرون کشیدن غذای اصلی خود از لابه لای مرجان ها به این شکل خلق شده و طول آن در حدود یک متر و میانگین وزنش در حدود 80 کیلوگرم است.

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

خاک سرخ جزیره هنگام

درجزیره هنگام کوه ها وخاک سرخی وجود دارد، که به گلک معروف است. از این خاک برای ساختن ساختمان ها و اسکله استفاده می شود. کاربرد دیگرآن تهیه ی نوعی مربا به نام سوراخ است که مردم محلی آن را درست می کنند.

خاک سرخ جزیره هنگام

ساحل نقره فام جزیره هنگام

ساحل جزیره ی هنگام، یک ساحل کاملا رویایی است، در این جزیره شما می توانید ساحلی را ببینید که همچون الماس می درخشد، این ساحل جواهرگون دارای ویژگی منحصربفردی است که دربرخی از سواحل دیگر دنیا مانند سواحل کالیفرنیا و مالدیو نیز یافت می شود، این درخشش چشم نواز به دو دلیل اتفاق می افتد، یا به دلیل وجود فیتوپلانکتون هاست، که درشرایط خاصی از خود نور ساطع می کنند، یا اینکه به علت وجود کانی های براقی است، که با درخشش خود به ساحل جلوه ای نقره گون می بخشند. متاسفانه در سال های اخیر با برداشت بی رویه خاک این ساحل، این زیبایی طبیعی و چشم نواز در حال از بین رفتن است، و از آن جا که امکان احیای مجدد آن نیست، برای رفتن به این قسمت ازجزیره محدودیت هایی وجود دارد، اما اگر با تورهای گردشگری قشم یا جزیره کندالو همراه شوید، می توانید از دور این ساحل درخشان راببینید که به زیبایی خودنمایی می کند.

ساحل نقره جزیره هنگام

شب های هنگام

جزیره هنگام در شب هم زیباست، در جزیره ی هنگام شب ها پدیده ای شکل می گیرد، گویی پدیده ای سحرانگیز رخ داده باشد، یا اینکه یک گرد جادویی بر روی جزیره پاشیده شده باشد، این پدیده باعث می شود که موج ها و ساحل رنگ آبی درخشان به خود بگیرند و همچون گوهری ناب بدرخشند و نورافشانی کنند. این پدیده ی بی نظیر که در برخی سواحل دنیا رخ می دهد، به علت وجود فیتوپلانکتون هاست. فیتوپلانکتون ها آغازیانی هستند که بخش عظیمی از اکسیژن جهان را تامین می کنند، و این ویژگی را دارند که می توانند رنگ آب را در محل تجمع خود به رنگ سبز یا آبی تغییر دهند.

شب های جزیره هنگام

دیدن افسانه های جزیره هنگام

در جزیره هنگام یکسری سنگ وجوددارد که شبیه انسان هستند و در این مورد افسانه های بسیاری است مانند اینکه در گذشته مادر و دختری درحال فرار از دست راهزنان بودند و از خدای خود می خواهند که تبدیل به سنگ شوند و دعای آنها مستجاب می شوند. برای دیدن چنین سنگ های باید از مردم بومی آنجا کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند شما را به آنجا ببرند. البته تصاویر بسیار کمی از این سنگ ها وجود دارد. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر تهران قشم در مشهد می باشد.

مجسمه جزیره هنگام

کشتی های استعماری جزیره هنگام

در گذشته هنگام برای اروپا اهمیت بسیار شگرفی داشته است. اگر به آنجا سفر کرده اید یک بقایای کشتی از پرتغال و انگلیس را خواهید دید. در زمان قاجار استعمارگران از اهمیت این جزیره آگاه شده اند و اکثر نیروهای خودرا آنجا مستقر کرده اند. در سال ها بعد رضا خان آنها را از جزیره اخراج کردند و در حال حاضر بقایای از کشتی از آنها وجوددارد و می تواند یک اثر تاریخی بسیار با ارزش به حساب بیاید

کشتی های استعماری جزیرههنگام .

زندگی بومی و بازارچه محلی جزیره هنگام

جزیره هنگام خیلی جزیره بزرگی نیست. فقط سه تا منطقه مسکونی دارد، یکی از این مناطق نزدیک ساحل است و به خاطر وجود گردشگر یک بازار محلی کوچک هم اونجا شکل گرفته است. دراین بازارچه می‌ توانید انواع صنایع دستی که با صدف درست میشود را خریداری کنید. یکی از جذابیت ‌های سفربه هنگام دیدن پوشش خاص سنتی جنوبی ها است. در هنگام خیلی از افراد بومی درحال آشپزی هستند و سمبوسه‌های دریایی سرخ می‌کنند. سمبوسه‌هایی که مخلفاتش صدف یا میگوهست.

زندگی بومی جزیره هنگام

بازار و خرید سوغات در جزیره هنگام

بازارهنگام، بازاری است سنتی، پر از صدف های کوچک و بزرگ و رنگارنگ، ادویه های مختلف ، ماهی و میگو، و اشیا زینتی دست سازی که می توانند سوغات مناسبی از جزیره ی هنگام باشند. همچنین در گوشه و کنار بازار، زنان محلی را می توان دید که به پخت و فروش غذاهای خوشمزه ی محلی یا کشیدن نقش حنا مشغولند. کشیدن نقش ونگارهای زیبا بردست، از هنرهای زنان جزیره است. نقش هایی که نشان از هنر ایرانی دارند و عجیب بر دل می نشینند. مناظر دیگری که می توان در جزیره مشاهده کرد، منظره ی نخلستان های زیبای جزیره است، همچنین آب کشیدن از چاه و لمس زندگی های ساده و سنتی مردم بومی از نزدیک لذت های ناب و دلپذیری هستند که سفر به جزیره آن را ممکن می کند

بازار هنگام

انتخاب فصل مناسب برای سفر به جزیره هنگام

برای سفر به جنوب بهتراست که فصل های که خنک هستند را انتخاب کنید تا یک مسافرت عالی را تجربه کنید. بهترین زمان سفر به جزیره هنگام براساس دیدنی ها که در هر فصل وجوددارد می توانید انتخاب کنید و یک سفر بیاد ماندنی برای خود ثبت کنید. شما می توانید با تهیه بلیط لحظه آخری از سایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.

جزیره هنگام

دسترسی به جزیره هنگام  

برای رسیدن به جزیره امکان دسترسی مستقیم وجود ندارد و باید از یکی از مسیرهای زیررا برای رسیدن به جزیره انتخاب کرد. برای رسیدن به جزیره می توان از قشم به اسکله ی کندالو رفت، در این اسکله قایق هایی برای رسیدن به این مسیر در نظر گرفته شده است. همچنین می توان از بندرعباس به وسیله ی اتوبوس های دریایی به اسکله ی کندالو رفت و بقیه مسیر را به وسیله ی قایق ها ادامه داد. یا می توانید توسط اتومبیل شخصی به بندرعباس بروید، سپس از آنجا به اسکله ی بندربروید، بقیه ی راه را می توان بوسیله ی لنج طی کرد. این لنج ها با گرفتن مبلغی اتومبیل شما را حمل می کنند. به این ترتیب می توانید به بندر لافت بروید، از بندر لافت تا اسکله ی کندالو در حدود 42 کیلومتراست و در حدود 40 تا 45 دقیقه طول می کشد تا به اسکله ی کندالو برسید. از این اسکله هم باید با قایق به جزیره ی هنگام بروید.

date_range چهارشنبه 01 دی 1400 remove_red_eye 332 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0