{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری ایلام

تفرجگاه جنگلی ششدار

تفرجگاه جنگلی ششدار در ۵ کیلومتری شهر زیبای ایلام و در کنار کوه قلاقیران در مسیر جاده ایلام – کرمانشاه قرار گرفته است و یکی از پر طرفدارترین تفرجگاههای استان ایلام می باشد. این ناحیة تفریحی طبیعی به خاطر مجاورت با شهر بی نظیر ایلام و نزدیکی به یکی دیگر از تفریحگاه های زیبای طبیعی به نام منجل ، مورد استفادة وسیع مردم بومی و دوستداران طبیعت به ویژه درایام فصول بهار و پاییز قرار گرفته است . در حد فاصل بین این تفریحگاه و ناحیة منجل ، چشمه سارها و باغات زیبای سلطان آباد واقع شده است . کوه معروف قلاقیران که از آن به عنوان نماد شهر و استان ایلام یاد می شود دراین ناحیه واقع شده است . از آس چارتر می توانید بهترین بلیط ارزان چارتری مشهد ایلام را خرید کنید.

در کنار کوه قلاقیران، مناظر بکر و طبیعی ، دیدنی وجود دارد که از لحاظ طبیعی بسیار بکر و دست نخورده است . این مناطق با نام پارک جنگلی ششدار در بین مردم شناخته می شوند.البته تلفظ صحیح این کلمه شیش دار بوده که در گذر زمان به ششدار تغییر پیدا کرده است. شیش دار در واقع به معنی جنگل انبوه است . منجل یکی از تفرجگاه های مشهور استان ایلام می باشد که در جوار پارک جنگلی ششدار .اقع شده است . این همجواری باعث شده تا افراد زیادی برای بهره مندی از فضای خاص ششدار، به این منطقه سفر کنند.بهار در پارک جنگلی ششدار بسیار خاص و زیباست. این منطقه در فصل بهار آکنده از بوی شکوفه درختان خودرو می باشد . سر سبزی سبزه زاران ششدار، روح آدمی را جلا می دهد . حیات وحش این پارک جنگلی نیز شامل حیوانات متعددی می باشد .

اما برخی از مسافران، پاییز را مناسب ترین فصل در بین سایر فصول، برای سفر به منطقه ششدار می دانند. تنوع رنگ این منطقه در پاییز همچون تابلوهای نقاشی می باشد . چشمه سارهای زیادی در ششدار موجود می باشند که زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده است . برای خرید بلیط چارتر تهران ایلام خود می توانید از طریق وب سایت آس چارتر اقدام کنید.

نزدیک بودن پارک جنگلی ششدار به شهر ایلام یکی از مزایای این منطقه توریستی می باشد . گردشگران و مسافران زیادی پس از گذراندن اوقاتی از روز در کنار خانواده در این منطقه، برای استراحت و اقامت به هتل های شهر ایلام برمی گردند.

آنها همچنین می توانند پس از یک طبیعت گردی جذاب و بی نظیر در پارک جنگلی زیبای ششدار، برای تهیه سوغاتی های شهر ایلام نظیر حلوای خرما یا شاتیه، بژی برساق، رون دان و کله کنجی به مراکز خرید در سطح شهر ایلام بروند و سوغات مورد نیاز خود را تهیه کنند .

 

دریاچه ی دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلوی سیاه گاو از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور می باشد و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران از داخل و خارج بوده است. اطراف دریاچه دوقلوی سیاه گاو را دشتها و کوههای نسبتاً مرتفع گرفته است و دارای جلوه‌های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی می باشد . دریاچه دوقلوی سیاه گاو در نزدیکی شهرستان آبدانان در دامنه جنوبی کبیرکوه و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهر زیبا و بی نظیر ایلام  قرار دارد. شهرستان آبدانان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی می باشد . مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر می باشد دریاچه دوقلوی سیاه گاو می باشد . بلیط هواپیما تهران ایلام خود را می توانید ازوب سایت آس چارتر تهیه کنید.

دو دریاچه زیبا به وسیله کانلی طبیعی به عرض ۸ متر و عمق ۴ متر به طول ۷۰ متر به هم مرتبط شده اند . این دو دریاچه دارای آبی زلال می باشند به طوری که می توان تا عمق ۳۰ متری آن را که شبیه آکواریوم پر از ماهی است را به راحتی  مشاهده کرد. دریاچه دو قلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پائین دست می باشد که عمق هر کدام از آنها بیش از ۲۰ متر بوده است  که توسط یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به هم متصل هستند .

دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان یکی از جاذبه‌های بکر و طبیعی و نادر در ایران به حساب می آید که سرچشمه این دریاچه از اعماق زمین است و دارای منابع زیبا و دیدنی می باشد . این دریاچه شگفت انگیز و دیدنی با عمری هزاران ساله به علت فرسایش، مساحت آن در حال کم شدن می باشد . عامل فرسایش باعث شده است روز به روز مساحت دریاچه سیاه گاو کم  و کمتر شود.

این نوع دریاچه از نوع رودخانه‌ای می باشد و مسیرهای قطع‌شده آبکندها به وسیله آب پر شده اند و تشکیل دریاچه‌های هلالی‌شکل (شاخ گاوی) را داده اند . مقدار املاح موجود در دریاچه‌های مختلف متغیر می باشد لذا دریاچه‌ها از نظر ترکیب شیمیایی به دریاچه‌های آب شیرین، دریاچه‌های آب شور و دریاچه‌های تلخ‌ مزه تقسیم بندی می گردند . در دریاچه‌های شیرین مثل این دریاچه آب به طور دائم جریان دارد و در حرکت می باشد و همیشه مقداری آب وارد آن شده و از طرف دیگر حتما خارج می‌شود. بلیط ارزان چارتری خود را می توانید از طریق آس چارتر تهیه کنید.

چشم اندازهای سیمره ایلام

رودخانه سیمره در شهرستان بدره از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب به شکل کنونی خود در آمده است و در مرز ایلام و لرستان جریان پیدا کرده است و تا انتهای حوزه کرخه ۶۵۰ کیلومتر طول می باشد . رودخانه سیمره نامی بزرگ در استان ایلام است چرا که سیمره جزیی از تاریخ استان می باشد و شهر تاریخی به همین نام در شهرستان دره شهر محل سد سیمره قرار گرفته است .

به دلیل وجود این رود بزرگ، سدی در روستای چشمه شیرین از توابع بدره طراحی و ساخته شده که باعث ایجاد جاذبه های گردشگری خاص و متنوعی شده است.با آس چارتر در این مقاله همراه باشید و با خرید بلیط هواپیما چارتری از بخش پرواز های داخلی از سفر لذت ببرید.

 

تنگه رازیانه ایلام

اگر شما هم اهل سفرهای ماجراجویانه و طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم همین روزها سری به تنگه رازیانه در شهر ایلام بزنید تا بتوانید یکی از جالب ترین پدیده های زمین شناسی را از نزدیک دیدن کنید . دره باریک و عمیقی که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده است و در دل آن رودی جاری می باشد .

تنگه رازیانه که ظاهرا به دلیل رویش رازیانه های وحشی در نزدیکی آن به این اسم مشهور شده است ، این منطقه زیبا در ۵۰کیلومتری جاده ایلام- دره‌شهر قرار دارد.

 

ارکواز ایام

طبیعت منطقه تنگه رازیانه آنقدر غنی و دیدنی می باشد که سال های گذشته ۷۵ هکتار از اراضی این تنگه به عنوان اثری طبیعی- ملی معرفی و به فهرست میراث طبیعی کشور اضافه و ثبت شد . بعد از آن بود که تنگه رازیانه، مورد توجه زمین شناسان و پژوهشگران هیدرولوژی و محیط زیست واقع شد ، امبد است در آینده ای نزدیک به زیستگاهی امن و پربار برای حیات وحش غرب کشور تبدیل شود.

 

تنگه زرانگوش

تنگه زرانگوش واقع در شهرستان بدره  دارای آثار خارق العاده طبیعی و تاریخی می باشد که دیدن آنها برای هر گردشگری می تواند جذاب و خاص باشد.

تنگه زارنگوش که حدود دو کیلومتر می باشد با ارتفاع بسیار زیاد دارای بیش از ۱۲ اثر تاریخی و طبیعی می باشد که بسیاری از آثار تاریخی آن از تخریب شده است  و زیر تخت سنگهای بزرگ دفن شده است .

تنگه زرانگوش از نظر طبیعی و تاریخی منطقه ای کم نظیر می باشد که طبق گفته کارشناسان در این منطقه آثار تاریخی با قدمت پیش از تاریخ وجود دارد که هم اکنون به دلیل عدم حفاظت صحیح تخریب شده است و این تنگه مجموعه ای کامل از آثار تاریخی و طبیعی می باشد که حتی باید در سطح جهانی هم معرفی شوند.

تنگه لارت

تنگه باستانی لارت یکی از مناطق دیدنی بدره است که در ۲ کیلومتری جنوب شهرستان بدره واقع شده است . این تنگه در بخش ورودی خود حدود ۹۹۰ متر و در انتهای خود حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع گرفته است . قسمت انتهای تنگه لارت به دامنه‌های کبیرکوه ختم می شود ، که آب و هوای مطبوع آن منطقه لارت را به یکی از توریستی‌ترین مناطق دیدنی ایلام تبدیل کرده است.

 

غار زینگان

غار زینگان در ۵۲ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در ۵ کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد قرار گرفته است .

این غار در اصل یک غار نیست بلکه یک تنگه می باشد که به اشتباه در این منطقه به عنوان غار شهرت پیدا کرده است، دو سر مسیر باز می باشد و هیچ شباهتی به غار در آن دیده نمی‌شود.‌

مسیر دسترسی به غار زینگان بدین ترتیب می باشد که باید از از شهر ایلام به صالح آباد  واقع در ۵۰ کیلومتری غرب ایلام بروید ، این غار در صالح آباد بین مردم مشهور است و تابلویی در نزدیکی امامزاده صالح مسیر را به ما نشان می‌دهد.

 

آبشار اما ایلام

آبشار اَما با ارتفاع حدود ۲۰ متر در مجاورت روستای اَما در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام و پشت سد ایلام قرار گرفته است .

برای دسترسی به این محل باید از میدان قرآن ایلام به سمت ملکشاهی بروید تا به این منطقه برسید .

آبشار پلیه ایوان

یکی از مناطق دیدنی طبیعی ایوان، آبشارهای هفت قلوی پلیه است که همواره بسان هفت برادر افسانه ای دست در دست هم در برابر دیدگان گردشگران داخلی  و خارجی به هنرنمایی و رقص آب می پردازند. آبشارهای هفتگانه پلیه با ۲۵ متر عرض و هفت تا ۹ شیار ریزشگاه آب که تنها جلوه ای کوچک و ناچیز از زیبایی خاص این منطقه می باشد . این منطقه کاملابکر است که کمتر شناخته شده است که حتی اکثر مردم استان ایلام هم از وجود این شاهکار طبیعی بی خبر هستند. این آبشارهای هفت قلو که از مناطق دیدنی طبیعی شهرستان ایوان محسوب می شود . آبشار هفت قلوی پلیه که به واقع جلوه ای از طنازی طبیعت منطقه ایوان می باشد از رودخانه گنگیر سرچشمه می گیرد و آب آن از این رودخانه تامین می گردد . بلیط چارتر هواپیما خود را در کمتر از سه دقیقه از آس چارتر تهیه کنید.

date_range سه شنبه 26 مرداد 1400 remove_red_eye 2388 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0