{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری آرژانتین

جاذبه های گردشگری آرژانتین

کشور آرژانتین در آمریکای جنوبی قرار دارد، کشور آرژانتین هشتمین کشور از لحاظ وسعت در بین کشورهای جهان و دومین کشور آمریکای جنوبی بعد از برزیل است. این کشور پایتخت بوئنوس آیرس است، آرژانتین حدود ۴۱ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 97 درصد از جمعیت آن اروپایی‌ و از از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی هستند، مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و 92 درصد از جمعیت آن را مسیحیان، ۱٫۹ درصد مسلمان و بقیه پیرو ادیان دیگر یا اصلا هیچ دینی تشکیل داده اند. این کشور سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است و سطح رفاه و زندگی در این کشور بالا می باشد. آرژانتین دارای جغرافیای متنوعی می باشد که دارای جاذبه های طبیعی منحصربفردی می باشد، از میراث فرهنگی، هنری و معماری آرژانتین، جنگل های مرطوب و سواحل طولانی، کوه های سر به فلک کشیده، بیابان های خشک و خشن تا مناطق نیمه قطبی پاتاگونیا که طرفداران بسیاری دارد، در ادامه آس چارتر به معرفی جاذب های محبوب کشور آرژانتین می پردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر ارزان خارجی در مشهد می باشد.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

آبشار ایگواسو

از جمله آبشار های خیره ‌کننده در شمال کشور آرژانتین ایگواسو است که بزرگ ترین گروه آبشارهای جهان می باشد. این آبشار یکی از عجایب هفتگانه طبیعی در جهان است و در وسط یک جنگل بارانی در امتداد مرز آرژانتین با برزیل واقع شده است، این آبشار از دیدنی ترین مناظر آمریکای جنوبی است و مجموعا از 150 تا 300 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است، ارتفاع این آبشار بسته به فصول مختلف بین ۶۰ تا ۸۲ مترمتغیر است. یکی از جذاب ترین مناظر این آبشار گلوی شیطان است که شکل نعل اسب دارد، این آبشار دارای ۲۶۹ فوت عرض و 2300 فوت طول است. در اطراف این آبشار پوشش گیاهی و جانوری خاصی نیز وجود دارد که محل زندگی حیوانات مختلفی از جمله: کواتی‌ها، توکان‌ها می باشد، کوات ها حیوانات چهارپا با دمی دراز می باشد و توکان ها نیز پرندگان بسیار زیبایی هستند که در این منطقه زیاد خواهید دید. آبشارهای ایگواسو در نزدیکی دو شهر پوئرتو ایگواسو و فوز دو ایگواسو قرار دارد، که برای اقامت راحت خواهید بود در این شهر بیش از صدها اقامتگاه وجود دارد که می توانید برای بازدید از این آبشار دغدغه ای نداشته باشید. آبشار خیره کننده ایگواسو بعنوان یکی از آبشارهای عظیم  در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و محافظت می شوند. همچنین برای تماشای این آبشار خوش منظره ی زیبا کی توانید از قطار جنگلی و پل‌های پیاده ‌روی استفاده نمایید که در اطراف آبشار قرار دارد.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

یخچال پریتو مورنو

کشور آرژانتین بخاطر وسعتی که دارد از خط استوا تا نیمکره جنوبی امتداد دارد. به دلیل نزدیکی این کشور به نیمکره جنوبی دارای یخچال های طبیعی بسیار بزرگی می باشد، چشم‌اندازی زیبا و وسیع از یخ ها عظیم و غول پیکر که حیرت زده تان خواهد کرد، هر سال حدود دو متر به وسعت این یخچال‌های طبیعی  افزوده می شود. این یخچال ها طبیعی در قرن نوزدهم توسط پریتو مورنو کشف شد و از همان زمان این یخچال ها بنام پریتو مورنو معروف شد، یخچال پریتو مورنو سومین ذخیره آب شیرین درکل جهان بشمار می رود. این یخچال های حدود 78 کیلومتری ازشهر  El Calafate قرار دارد، برای بازدید از این یخچال های طبیعی که محبوب ترین جاذبه ی دیدنی در کشور آرژانتین می باشد که گردشگران زیادی هر ساله از آن بازدید می کنند، شما می توانید با استفاده از تورهای یخ نوردی به راحتی از یخچال های طبیعی بازدید و حتی از این یخچال ها بالا بروید و به گشت زنی بر روی یخ ها بپردازید. یکی از جذاب ترین دیدنی های نزدیک به یخچال های یخی پریتو مورنو منطقه‌ی دیدنی پاتاگونیا است که مرز بین این یخچال ها با بیابان است، که بسیار دیدنی است از یک طرف یخچال های یخی و سمتی نیز بیایان‌های سرد که منظره ای شگرفی را به وجود آورده است.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

شهر کوردوبا

یکی از جذاب ترین شهرهای دیدنی و محبوب در آرژانتین شهر تاریخی کوردوبا است، شهر کوردوبا دومین شهر بزرگ آرژانتین و دارای فرهنگ و هنر و تاریخ غنی می باشد، معماری خانه ها و ساختمان های این شهر به سبک اسپانیایی می باشد، شهر کوردوبا یکی از قطب‌های گردشگری آرژانتین است، این شهر به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی کاخ‌ها و کلیساهایی باشکوه، عمارت های مجلل تاریخی با معماری های منحصربفرد، میادین، پارک ها، موزه ها، پارک ملی یا ناسیون پارک، میدان سن مارتین، لا کنادا گلن، عمارت کلاه فرنگی آرژانتین، دانشگاه ملی کوردوبا، محله نوآ کوردوبا یا کوردوبای جدید، موزه هنرهای عالی اویتا، یادمان ژزوئیت، کوه های مرتفع و بلند و دره های عمیق از خوش منظره ترین جاذبه های این شهر می باشد. در سفر به کشور آرژانتین حتما به این شهر رویایی و جذاب سفر کنید و از جاذبه های آن دیدن نمایید.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

قبرستان تاریخی هنرمندان آرژانتین

ریکولتا یکی از جاهای دیدنی در شهر آرژانتین است، این قبرستان توسط یک فرانسوی بنام پروسپرو کیتلین طراحی و ساخته شد، معماری این قبرستان به سبک نئوکلاسیک، دکوآرت، نئوآرت، باروک و نئوگوتیک و از ستون های یونانی الهام گرفته شده است. قبرستان ریوکولتا یکی از جاذبه های گردشگری بوینس آیرس است که ساخت آن از سالهای 1880 تا 1930 میلادی به طول انجامید که به اوایل قرن 18 می رسد، پروسپرو کیتلین برای ساخت این قبرستان زیبا مصالح و مواد اولیه خود را از پاریس و میلان به بوینس آیرس آورد، در این قبرستان حدود ۶۴۰۰ مجسمه حکاکی شده وجود دارد. قبرستان ریوکولتا آرامگاه شخصیت های بزرگی بود که در بین مردم بسیار محترم و گرامی بودند، آرامگاه مشاهیر بزرگ، هنرمندان، نویسندگان، قهرمانان، رییس جمهورها و دیکتاتورها بود. در این قبرستان اولین ارامگاهی که به چشم می خورد، آرامگاه اوا پرون  یکی از قدرتمندترین زنان در کشور آرژانتین است، قبرستان ریوکولتا در سال 2013 در لیست 10 آرامگاه برتر جهان قرار گرفت و در لیست آثار ملی آرژانتین به ثبت رسیده است.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

مندوزا شهری محبوب در آرژانتین

شهر با معماری بی نظیر و جذاب که از زیباترین شهرهای آرژانتین و محبوب ترین جاذبه های این کشور محسوب می شود، شهر مندوزا است، در این شهر بخاطر بارش برف در بین اسکی بازان بسیار محبوب است، برخی از بهترین پیست‌های اسکی آند و لاس لناس در این شهر قرار دارد، که اسکی ‌بازان از سرتاسر آمریکای جنوبی در زمستانها برای اسکی به این شهر سفر می کنند، لاس لناس به دلیل شیب ‌های فوق العاده اس شهرت زیادی دارد، این پیست اسکی در ۲۵ کیلومتری مرز شیلی قرار دارد. از دیگر جاذبه های این شهر کوهنوردی و صعود به کوه ۶۹۶۰ متری آکونکاگوا و رفتینگ در آب ‌های خروشان و تریل سواری در تابستان ها می باشد، این شهر همچنین یکی از بزرگترین تولید کننده های روغن زیتون است و از دیگر محصولات این شهر می توان به محصولات مختلف و گوشت و ماهی های تازه اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

غارهای مرمری

از دیگر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و دیدنی که در نزدیکی مرز آرژانتین و در کشور شیلی قرار دارند، غارهای مرمری هستند، این غارها در واقع در میان دریاچه ای قراردارند که در بین مرز شیلی و آرژانتین قرار گرفته است، غارهای مرمری بخاطر قرار گیری در میان آبها و بر اثر برخورد آب در طول هزاران سال شکل صیقلی و مرمری به خود گرفته و طاق دار شده است. برای دسترسی به این غارها می توانید از جاده‌ی ملی شماره ۴۰ و از مرز کشور آرژانتین عبور کرده و وارد شیلی شوید و با قایق‌ سواری در میان این غارها از جذابیت آن دیدن نمایید و لذت ببرید.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

بوئنوس آیروس پایتخت کشور آرژانتین

بوئنوس آیروس بعنوان پایتخت کشور آرژانتین یکی از بزرگترین، زیباترین و محبوب ترین شهرهای کشور آرژانتین است، این شهر پایتخت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و دارای تلفیق از مدرنیته و سنتی این کشور می باشد، در این شهر بطور شبانه روز می توانید به گردش بپردازید و شاهد زندگی شبانه و فعالیت‌های فرهنگی و پیشرفت این شهر باشید، این شهر دارای جاذبه های طبیعی  و تاریخی بسیاری می باشد، که بازدید از انها حس و لذت خاصی را به شما خواهد داد. از جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به ورزشگاه لابومبونرا، سن تلمو محله ای قدیمی و تاریخی،  محله رنگی لا بوکا، گورستان رکولتا، میدان دورگو، پل زن و... اشاره کرد.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

دهکده سن کارلوس دو باریلوچه

از دیدنی های جذاب و دلنواز در کشور آرژانتین دهکده سن کارلوس دو باریلوچه است؛ این دهکده یکی از سرسبزترین جاذبه های دیدنی در این کشور می باشد که با مناظری دل انگیز و رویایی از کوه‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های زیبا و زلال، جنگل های سرسبز و کلبه‌های چوبی چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و دوست دارید ساعت ها به مناظر بکر و دیدنی آن خیره بمانید و از این همه زیبایی لذت ببرید. دهکده سن کارلوس دو باریلوچه رویایی در غرب کشور آرژانتین و در استان ریونگرو واقع شده است. در سفر به کشور آرژانتین، دهکده سن کارلوس دو باریلوچه را فراموش نکنید و حتما از آن دیدن نمایید.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

مراکز خرید سارمینتو و پالمارس

از دیگر جاذبه های آرژانتین مراکز خرید این کشور می باشد، در این بخش دو مرکز خرید معروف این کشور را مرکز خرید سارمینتو و مرکز خرید پالمارس را برایتان معرفی می کنیم در این مراکز خرید انواع کالاهای لوکس از برند های بین المللی و داخلی، انواع سوغاتی ها و محصولاتی نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کیف، کفش، انواع خوراکی ها، محصولات آرایشی و بهداشتی، وسایل تزیینی، دکوری و خانه، زیور آلات، اسباب بازی، عینک، محصولات ورزشی و ... را در این مراکز وجود دارد که می توانید به راحتی تهیه نمایید، ساعات کار این دو مرکز خرید از ساعت 10 صبح الی 10 شب آماده می باشد.

 

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

کلیسای جامع تاریخی کوردوبا

شهر بزرگ کوردوبا دومین شهر بزرگ در آرژانتین است که دارای قدمتی طولانی است، ساختمان های قدیمی این شهر دارای معماری بی نظیری از قرن شانزدهم می باشد، کلیسای جامع تاریخی کوردوبا یکی از بناهای تاریخی که قدمت آن به قرن دهم میلادی دوره حکومت عبدالرحمن سوم بازمی ‌گردد، این کلیسا دارای معماری بی نظیری از سبک های باروک و نئوکلاسیک می باشد. داخل این کلیسا دارای طراحی و تزئینات منحصربفردی از نقاشی ‌های نفیس قرن بیستمی می باشد که توسط برجسته ترین هنرمندان نقاش آرژانتینی، امیلیو کارافا، بومی کوردوبا طراحی و کشیده شده است. مسجد جامع کوردوبا شامل دو بخش مسیحی و اسلامی می باشد، مسجد جامع سالانه حدود 1.5 میلیون نفر بازدیدکننده دارد و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

پارک ملی لاس گلیشرز

پارک ملی لاس گلیشرز در سانتاکروز و منطقه پاتاگونیا قرار دارد، این پارک کلی یکی از شگفت انگیزترین عجایب جهان می باشد. این پارک ملی در سال ۱۹۳۷ تاسیس شده است و دارای چشم اندازی بسیار زیبایی می باشد، پارک ملی لاس گلیشرز زیستگاه جانورانی همچون: روباه خاکستری یا پاتاگونیا، گواناکو، پوما و ریا نوعی پرنده شبیه شترمرغ می باشد، از تفریحات جذاب در این پارک ملی می توان به انواع ورزش های زمستانی، پیاده روی گروهی، سافاری با کشتی توریستی، کوهنوردی و صخره نوردی، اکوتور اشاره نمود.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

کوهستان های فیتزروی

در آرژانتین کوهستانهای زیادی وجود دارد یکی از این کوهستان های معروف، کوهستان های فیتزروی می باشد، این کوهستان مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان می باشد، در اطراف این کوهستان دریاچه های یخ زده زیبایی قرار دارد که بسیار زیبا و دارای چشم انداز خارق العاده ای می باشد. بیشتر کوهنوردان برای صعود به قله اندس ال چالتن در پاتاگونیا عبور می کنند، علاوه بر کوهنوردان این منطقه یکی از مناظر محبوب و مورد علاقه ی طبیعت گردان، عکاسان و صخره نوردهای نیز می باشد. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بوئنوس آیروس از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

پارک ملی تالامپایا

پارک ملی تالامپایا در استان لا ریوخا قرار دارد، این پارک ملی حدود ۲۱۵۰ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۱۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد، سنگ ‌نبشته‌های و کرکس‌های آمریکایی زیادی در این منطقه به چشم می خورد، که در دره ای بنام تالامپایا زیاد دیده می شود، در این پارک ملی همچنین شتر بی کوهان آمریکای جنوبی یا گواناکو، روباه و خرگوش‌های محلی موسوم به مارا نیز وجود دارد، در این پارک ملی پوشش گیاهی محلی و باغ‌های گیاه‌شناسی نیز وجود دارد که بسیار جذاب و تماشایی می باشد. سالانه نعداد زیادی گردشگر و توریست از این پارک ملی دیدن می نمایند. پارک ملی تالامپایا در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

جاذبه های گردشگری آرژانتین

شهر پورتو مادیرن

شهری با سواحل زیبا و رویایی که مقصد گردشگری و تفریحی بسیاری از توریست ها و گردشگران می باشد، شهر پورتو مادیرن یک شهر بندری که در سال 1520 توسط جهانگرد اسپانیایی توسط فردی بنام ماژلان کشف شد، در این شهر شما می توانید در کرانه های اقیانوس اطلس در سواحل گلفو نیوو به تماشای نهنگ های زیبا بپردازید. آب های این منطقه مکانی مناسب برای جفت گیری و تولید مثل نهنگ شکار جنوبی می باشد، علاوه بر تماشای سواحل جذاب و نهنگ ها شما می توانید به تفریحات دیگری نظیر قایق سواری، ماهیگیری، غواصی و ... نیز بپردازید که از مهمترین جاذبه های این شهر می باشد.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range سه شنبه 10 مرداد 1402 remove_red_eye 7351 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

جاذبه های بوئنوس آیروس کدام می باشد؟

ورزشگاه لابومبونرا، سن تلمو محله ای قدیمی و تاریخی، محله رنگی لا بوکا، گورستان رکولتا، میدان دورگو، پل زن و... از جاذبه های دیدنی شهر بوئنوس آیروس می باشد.

مساحت پارک ملی تالامپایا چقدر است و در کجا قرار دارد؟

پارک ملی تالامپایا در استان لا ریوخا قرار دارد و حدود۲۱۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.

جاذبه های گردشگری آرژانتین کدامند؟

جاذبه های گردشگری آرژانتین عبارتند از: آبشار ایگواسو، سواحل شهر پورتو مادیرن، پارک ملی تالامپایا، کوهستان های فیتزروی، پارک ملی لاس گلیشرز، کلیسای جامع تاریخی کوردوبا، قبرستان ریوکولتا، دهکده سن کارلوس دو باریلوچه، غارهای مرمری و... می باشد.