{{ctrl.notification}}
جاذبه های دیدنی باکو

جاذبه های دیدنی باکو

یکی از کشورهای زیبا و جذاب توریستی که در شمال غربی کشورمان قرار دارد، که با ایران هم مرز می باشد، آذربایجان است، که بخاطر نزدیکی به کشورمان ایران یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانی ها می باشد، باکو مرکز کشور آذربایجان شهری با تمدن و فرهنگ غنی که دارای تاریخچه بسیار طولانی می باشد، شهری سنتی و مدرن با آثاربرجسته تاریخی و معماری مدرن ترکیبی بسیار جذابی را به وجود آورده است. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی جاذبه های گردشگری باکو بپردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان خارجی چارتری تهران باکو را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

جاذبه های گردشگری باکو

معرفی شهر زیبای باکو

شهر زیبای باکو یکی از شلوغ ترین و مشهورترین شهرهای منطقه قفقاز در آذربایجان و همچنین بزرگترین بندر می باشد، این شهر ساحلی با قدمتی حدود 1000 سال در قسمت غربی دریای خزر در شبه جزیره آب ‌شوران قرار دارد و جزو مناطق نفت خیز می باشد،  باکو دارای 2.374 هزار نفر جمعیت دارد، بیشتر جمعیت جمهوری آذربایجان حدود 97 درصد آن را مسلمان 83 درصد آن را شیعه، 14 درصد سنی و 3 درصد آن را غير مسلمان تشکیل داده اند و زبان رسمی کشور ترکی آذربایجانی می باشد، اما علاوه بر زبان ترکی مردم این شهر به زبان‌های روسی ، ارمنی ، لزگی ، کردی ، تالشی و تاتی نیز صحبت می کنند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد، باکو شهر که دارای فرهنگ ها و تمدن های مختلفی ساسانی، زرتشتی، شیروانی، ایرانی، عربی، عثمانی و روسی همچون می باشد، که در سال  2009 میلادی شهر باکو از طرف یونیسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد. جاذبه های دیدنی باکو عبارتند از ایچری شهر، قلعه دختر، کاخ شیروان شاه، پارک مفاخر، موزه فرش آذربایجان، برج‌های شعله، موزه ملی تاریخ آذربایجان و... می باشد.
جاذبه های گردشگری باکو

آب و هوای باکو

شهر زیبا و توریستی باکو دارای آب و هوای متفاوتی می باشد، آب و هوا در مناطق کوهستانی غربی زمستانها تا منفی 9 درجه در فصل زمستان و 12 درجه سانتیگراد می رسد، در مناطق جلگه ‌ای شمال و شرق نیز در زمستان ها 6 درجه سانتیگراد و در تابستان به ۳۶ درجه سانتیگراد می رسد، در مناطق جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم تر است و همچنین در مناطق غربی و شمالی و جنوبی شامل قره باغ و شمال شرقی جمهوری خود مختار نخجوان، دامنه کوه های قفقاز و ناحیه لنکران، آستارا و کوههای تالش آب و هوا بسیار مرطوب می باشد. در مجموع می توان گفت این شهر دارای آب و هوای خشک و کوهستانی می باشد.

جاذبه های گردشگری باکو

معماری شهر باکو

باکو شهری با معماری مدرن و سنتی قفقازی که ترکیبی بسیار زیبایی را به وجود آودره است، این شهر دارای معماری بی نظیری از خانه های سنتی و ساختمان ها و آسمان‌ خراش‌های مدرن که به سبک آسمان خراش های هنگ ‌کنگ و دبی ساخته شده است، خیابان های این شهر بصورت سنگ فرش سبک اروپایی می باشد. شهر با معماری منحصربفرد و چشم نواز که از گردش و تفریح در خیابان های آن خسته نخواهید شد.

جاذبه های گردشگری باکو

ایچری شهیر باکو

یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب در شهر باکو که از مهم ترین آنها نیزمی باشد، شهر قدیم باکو بنام ایچری شهیر که به معنای شهر داخلی است، می باشد. قدمت این شهر قدیمی و تماشایی به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌ گردد و در میان دیوارهای کنگره‌ دار محصور شده است. شهر قدیمی ایچری شهیر دارای ساختمان‌های سنگی و کوچه‌های باریک، رستوران‌های سنتی و مغازه های سوغاتی ‌فروشی می باشد، قدم زدن در خیابان های این شهر قدیمی و شنیدن صدای دلنواز موسیقی فولکلور آذری که از گوشه ای از این شهر به گوشتان می رسد، یکی از جاذبه های دیدنی در باکو می باشد که به شما یک حس فوق العاده ای را می دهد. شهر قدیمی ایچری شهیر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و از جذاب ترین جاهای دیدنی های شهرباکو می باشد که می توانید به بازدید از آن بپردازید.

ساعات بازدید از شهر قدیمی ایچری شهیر

برای بازدید از شهر قدیمی ایچری شهیرمی توانید از ساعت 10 صبح تا 6  بعدازظهر به بازدید از این شهر زیباو قدیمی بپردازید.

جاذبه های گردشگری باکو

قلعه دختر باکو

از دیگر جاذبه های شهر باکو قلعه دختر می باشد، این قلعه از قدیمی ترین و با ارزش ترین بناهای تاریخی در این شهر است، این قلعه باستانی جزء آتشکده‌های زرتشتیان بوده است و  به قرن چهارم باز می ‌گردد و به گفته محققان در دوره سومریان ساخته شده است اما معماری آن در به قرن دوازدم برمی گردد. طبق روایات و افسانه هایی که وجود دارد این قلعه متعلق به دختر فرشته آتش است و شیطان اصلا نمی ‌تواند به این قلعه نفوذ کند. قلعه دختر دارای یک برج به ارتفاع 29 متر می باشد که قدمت آن به 1000 سال پیش می رسد برای بالا رفتن از این برج پله‌های مارپیچی وجود دارد که شما رابه بالای آن می رساند. داخل این برج 30 متر و دارای 8 طبقه است، که در داخل هر اتاق اشیا و آثار تاریخی را می توانید مشاهده نمایید. این قلعه در گذشته بعنوان نیایشگاه زرتشتیان کاربری داشته است و بعدها از آن به عنوان برج دیده ‌بانی استفاده می شده است. این برج تاریخی که از مهم ترین جاذبه های شهر باکو است در بلوار نفت‌چیلار روبروی اسکله قرار دارد و می توانید به راحتی از آن بازدید کنید. این قلعه در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ساعت بازدید از قلعه دختر

برای بازدید از این قلعه تاریخی می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 عصر به بازدید از ان بپردازید.

جاذبه های گردشگری باکو

کاخ شیروان شاهی

از دیگر آثارمهم و با ارزش تاریخی در باکو کاخ شیروان شاهی می باشد، کاخی با معماری بی نظیر که به سبک شیروان آبشرون است که به دستور شیروان شاه در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است، کاخ شیروان شاه دارای بخش‌های نظیر: ساختمان اصلی، دیوان‌خانه، مقبره، مسجد می باشد، از دیگر بخش های این کاخ دروازه مراد بخشی است. نام این دروازه را بنام پادشاه ترک سلطان مراد سوم نهادند، جالب است بدانید در سال 1501 این کاخ تاریخی توسط ایرانیان در دوران صفویان ویران گشت، اما بعدها دوباره مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. در اطراف این کاخ باشکوه مغازه ها و فروشگاه های زیادی وجود دارد که می توانید به خرید وبازدید از آنها بپردازید. کاخ شیروان شاهی در سال ۱۹۶۴ که این بنا در فهرست آثار باستانی و همچنین در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ باشکوه در خیابان نفت چیلار قرار دارد. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد باکو از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

ساعت بازدید از کاخ شیروان شاهی

برای بازدید از این کاخ باشکوه می توانید از ۱۰ صبح تا 18 عصر به آن مراجعه نمایید.

جاذبه های گردشگری باکو

موزه ادبیات نظامی گنجوی

یکی از بناهای فرهنگی و هنری در شهر زیبای باکو، موزه ادبیات نظامی گنجوی است، این موزه که از بزرگترین و غنی ترین گنجینه های فرهنگ آذربایجان بشمار می رود در سال 1939 در باکو و در مرکز باکو باستان و در نزدیکی شهر قدیمی ایچری شهیر تاسیس شده است. مساحت این موزه حدود ۲۵۰۰ متر مربع و شامل بخش های مختلفی است، در این موزه حدود ۳۰۰۰ نسخه خطی، کتاب نادر، تصویرگری، پرتره، مجسمه، مینیاتور، خاطرات شاعران به نمایش گذاشته شده است، از دیگر بخش های این موزه می توان به یک فروشگاه کتاب، باغ زیبایی در بیرون از موزه، استخرهای چوبی و آبنماها و ... می باشد، این موزه دارای معماری بی نظیری است که توسط یکی از طراحان برجسته بنام لطیف کریموف طراحی شده است. در این موزه همچنین می توانید مجسمه های شاعران و نویسندگان برجسته آذربایجانی را نیز مشاهده نمایید. همچنین در این موزه نسخه ای خطی از اسکندر نامه نظامی به زبان فارسی نیز وجود دارد که در سال 1413 تالیف شده است که از با ارزش ترین آثار در این موزه می باشد.
ساعت بازدید از موزه ادبیات نظامی گنجوی

شما می توانید همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی 17 عصر به بازدید از این موزه بپردازید.

جاذبه های گردشگری باکو

برج‌ های سه گانه شعله

برج‌ های سه گانه شعله یکی از بناهای مدرن در باکو می باشد، برج های شعله همانطور که از نامش پیداست شبیه شعله می باشد و معماری آن از شعله الهام گرفته شده است که بسیار جذاب می باشد. معماری آن نیز برعهده یکی از معماران بریتانیایی عراقی بنام زها حدید طراحی و ساخته شده است. برج‌های سه گانه شعله از بلندترین بناهای باکو می باشند که حدود ۱۹۰ متر ارتفاع دارند، این برج ها شامل بخش های اداری، آپارتمان، هتل، سالن کنفرانس، گالری هنری و موزه می باشد. هتل زیبای 5 ستاره ای که در این برج وجود دارد یکی از لاکچری ترین هتل های باکو بشمار می رود شما می توانید با اقامت در این هتل در ارتفاع بالا شاهد چشم انداز زیبایی از شهر باکو و دریای خزر باشید.

رجاذبه های گردشگری باکو

میدان فواره‌ها

یکی از اماکن تفریحی در باکو میدان فواره‌ها می باشد. این میدان یکی از پاتوق ها و اماکن تفریحی مردم باکو است، این میدان زیبادارای مجسمه های بسیار بی نظیری می باشد که بسیار دیدنی و چشم گیر می باشد، همچنین این میدان محل برگزاری جشنواره‌های بزرگ و کوچک نیز می باشد. در اطراف این میدان رستوران‌ها و کافه‌ها، و فروشگاه های زیادی به چشم می خورد که می توانید در این میدان به تفریح و گردش و خرید و شکم گردی بپردازید، این میدان یکی از محبوب ترین اماکن تفریحی در باکو است که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری باکو

موزه کتاب های مینیاتوری

از جذاب ترین موزه های دیدنی در شهر باکو موزه کتاب های مینیاتوری می باشد که در نزدیکی‌ کاخ شیروان ‌شاه قرار دارد، با ورود به آن انگاری به دنیای لی ‌لی‌ پوت‌ها قدم گذاشته اید، این موزه دارای کتاب‌های کوچک و مینیاتوری است. جمع آوری کتب این موزه تقریبا حدود 30 سال به طول انجامیده است، و امروزه حدود 6500 کتاب در ان وجود دارد که از ۶۴ کشور مختلف دنیا جمع‌آوری شده‌اند، که فرهنگ‌های کشورهای مختلف را در کنار هم قرار داده و به نمایش گذاشته اند. ابعاد این کتاب ها حدود 2 در 2 میلی‌متر است و فقط با ذره ‌بین می ‌توانید نوشته‌ های آن را مطالعه کنید. از کتاب های ارزشمند این موزه می توان به کتاب های مقدسی مانند: انجیل و کتاب‌های دیگر تاریخی، فرهنگی، فرهنگ لغت و… می باشد. در ضمن بازدید از این موزه رایگان است و نیازی به پرداخت وجهی نمی باشید.

جاذبه های گردشگری باکو

بهترین فصل برای سفر و بازدید از شهر باکو

آذربایجان بخاطر قرار گیری در مرز ایران، سالانه تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به باکو سفر می کنند، اما زمان سفر یکی از مهمترین نکته های قابل توجه در سفر است، که در چه فصل و زمانی باید به سفر و بازدید از باکو پرداخت، برای سفر به باکو می توانید با توجه به آب و هوای شهر باکو در فصل های تابستان و بهار به این منطقه سفر کنید چون به دلیل کوهستانی بودن و خشک بودن این شهر در فصول سر به مشکل برخواهید خورد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی چارتر در مشهد می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 02 فروردین 1402 remove_red_eye 91 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0