{{ctrl.notification}}
جاذبه های دیدنی اروپا

جاذبه های دیدنی اروپا

همانطور که در شبکه های تلویزیونی یا فیلم های خارجی دیده اید، لوکیشین هایی وجود دارد که زیبایی مناظر یا بناهای موجود در آن چشم تان را به خود خیره کرده است و از دیدن آنها و زیبایی وصف ناپذیر آنها لذت برده اید. کشور های اروپایی از جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار است، مناظر طبیعی و شگفت انگیزی که شما را جذب خود می کند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی جاذبه های منحصربفرد قاره اروپا بپردازد، جاذبه های محبوبی که سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از سرتاسر دنیا می باشد، در ادامه به معرفی این جاذبه های توریستی و گردشگری در اروپا می پردازیم با ما همراه باشید. با تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی شگفت انگیزترین مقاصد اروپایی

قاره اروپا مهم ترین جاذبه های گردشگری رادر خود جای داده است، مقاصد محبوب توریستی که گردشگران زیادی سالانه بارسفر خود را بسته و به کشورهای مختلف در قاره اروپا سفر می کنند، قاره اروپا علاوه بر داشتن جاذبه های مختلف گردشگری و توریستی فراوان همچون، بناهای تاریخی، جنگل ها انبوه و سرسبز، کوه های سربه فلک کشیده، شهرهای به زیر آب رفته، برج‌های کج و مناطق قدیمی اسرارآمیز، کلیساهای کاتولیک، آبدره‌های وسیع و دریاچه‌های عمیق و دریاهای مواج، سواحل زیبا و طبعیت بی نظیرش، از تنوع آب و هوایی و فرهنگ های گوناگون و مراکز خرید، غذاهای متنوع محلی و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز برخوردار می باشد، قاره اروپا گنجینه ای از فرهنگ و تاریخچه ای غنی، از دوران های مختلف و سبک های متفاوت از دوران قرون وسطی و باستان تا باروک و سبک هنر نوین در کنار طبیعت گسترده این قاره را شگفت انگیز کرده است.

 

 

برج کج پیزا، ایتالیا

یکی از مشهورترین مقاصد اروپایی و معروف برج کج پیزا می باشد، این برج در مشهور ایتالیا که در  شهری تاریخی، کوچک و بندری بنام پیزا قرار دارد. این بنای یکی از برجسته ترین بناهای معماری اروپا است که مربوط به مربوط قرون‌وسطا است و به سبک رمانسک ساخته شده است که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد. این برج دارای معماری زیبا و زاویه‌ای متفاوتی است و به خاطر کجی چهاردرجه‌اش معروف شده است، اما دلیل کج بودن این برج بخاطر نرمی یک طرفه زمین در آن منطقه است، که ساختن و تکمبل کردن آن حدود 199 سال زمان می برد، برج کج پیزا حدود ۵۵.۸۶ متر ارتفاع دارد، برج کج پیزا بعنوان برج ناقوس کاربری داشته است و در زمان خود نقش مهمی در زمان‌ سنجی ایفا می کرده است، برج کج پیزا 7 ناقوس دارد که هر کدام از این ناقوس ها نماد یک نت موسیقی هستند. این برج یکی از پربازدیدترین مکان‌های دنیاست، صعود به بالای این برج  یک تجربه منحصر به‌فرد می باشد هرچند که بالا رفتن از پله های آن بسیار سخت می باشد، اما رسیدن به اوج آن لذت بخش است. از بالای این برج وقتی ‌که به پایین نگاه می‌کنید، گویی برج پیزا در حال سقوط است. این برج سالانه هزارارن هزار نفر از سراسر دنیا را به سوی خود می کشاند و یکی از بهترین مناظر اروپایی است که عکس گرفتن در کنار آن یک تفریح لذت بخش است.

 

 

ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

یکی از عظیم ترین سازه های اروپایی که در بارسلونا اسپانیا قرار دارد، کلیسای دلا ساگرادا فامیلیا می باشد، این کلیسا یکی از با ابهت ترین سازه های عظیم با معماری منحصربفرد و شگفت انگیز می باشد، این کلسیا در سال 1882 ساخته شد که طرحی از یک کتابفروش اهل کاتالان بنام آنتونی گائودی که با معماری بی نظیرش این سازه شگفت انگیز راخلق کرده است، معماری این سازه باشکوه ترکیبی از سبک گوتیک و سبک ابداعی بوده است، این کلیسا دارا وسعت بسیار زیادی می باشد که به کلیسای جامع نیز معروف می باشد، کلیسای جامع از سه بخش و 18 برج مرتفع تشکیل شده است، ناودان ‌های این بنای شگفت‌انگیز به شکل سر و تن انسان و جانورانی است که متعلق به دنیایی دیگری هستند. جالب است بدانید ساخت این کلیسا حدود 140 سال قبل آغاز شده و به دلایلی همچون هزینه ساخت و جنگ های نظامی اسپانیا همچنان ناقص و نیمه تمام مانده است، این کلیسا در سال ۲۰۱۰ با وجود ناقص بودن بنا توسط پاپ بندیکت شانزدهم افتتاح گشت و طبق پیش بینی هایی که انجام شده است تکمیل این بنا در سال 2026 به پایان خواهد رسید. جالب است بدانید این بنا با توجه به ناقص بودنش در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی از این بنای عظیم‌الجثه دیدن می نمایند.

 

جاذبه های دیدنی اروپا

کانال های ونیز، ایتالیا

ونیز شهر به روی آب، ونیز از معروف ترین شهرهای ایتالیا که دارای کانال های زیادی می باشد که به شهر اصلی کانال ها معروف است، در ونیز حدود ۱۵۰ راه آبی و پل وجود دارد، بزرگترین کانال در این شهر حدود 3 کیلومتر است که از کنار میدان سنت مارک و ساختمان‌های تاریخی ونیز عبور می‌کند، مشهورترین پل بر روی این کانال نیز، پل حسرت‌ها می باشد. ونیز شهری مرموز که بر روی آب قرار دارد، معماری خانه های ونیز بسیار جذاب و دیدنی است و به سبک معماری قرون وسطایی و باروک می باشد. در این کانال ها قایق ران های زیادی را می بینید که همگی دارای پوششی یکنواخت از پیراهن‌های راه‌راه و کلاه‌های لبه پهن می باشند که گردشگران و توریست ها را با قایق به نقاط مختلف شهر می برند و در واقع علاوه بر آن شغل های دیگری نیز از جمله جمع‌آوری زباله‌های شهر نیز برعهده آنها می باشد.

 

جاذبه های دیدنی اروپا

کاخ ورسای، فرانسه

ساختمانی باشکوه و مجلل در فرانسه و در 16 کیلومتری پاریس که در گذشته از سال ۱۶۸۲ تا ۱۷۸۹ اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی فرانسه بوده است، کاخ ورسای بنایی بی نظیر و باشکوه که دارای معماری بی نظیر و منحصربفردی می باشد، این کاخ از بزرگ ‌ترین باغ‌های جهان است که حدود 2000 هکتار مساحت دارد و لقب بزرگ‌ترین قلمرو جهان را به خود اختصاص داده است، از معروف ترین و باشکوه ترین اتاق های این کاخ تالار آینه است که دارای دکوراسیونی مجلل و طلاکاری ‌شده‌ می باشد. نمای بیرونی و نماهای داخلی این کاخ از شگفت انگیز ترین طراحی ها و معماری برخوردار است. باغ زیبا و جذاب ورسای دارای درختان مخروطی، کانال‌ها و فواره‌ها تزئین شده بسیار جذابی می باشد و سالانه در این باغ حدود ۲۱۰ هزار گل و ۲۰۰ هزار درخت کاشته می‌شود، کاخ ورسای این بنای باشکوه و مجلل در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

جاذبه های دیدنی اروپا

قلعه نویشوانشتاین، آلمان

از باشکوه ترین و خارق العاده ترین بناهای باشکوه و دیدنی منحصربفرد در آلمان قلعه نویشوانشتاین می باشد، این قلعه ی تاریخی مربوط به دوران شاه لودویگ دوم از باواریا، معروف به شاه دیوانه است. این قلعه در جنوب باواریا و در میان کوهستان‌های جنگلی و دریاچه‌ها قرار دارد جایی کاملا رویایی و زیبا که از دیدن آن قلعه در میان این مناظر لذت خواهید برد. قلعه نویشوانشتاین در سال ۱۸۶۹ ساخت آن آغاز شد و در سال ۱۸۸۶ ساخت آن به پایان رسید، قلعه نویشوانشتاین دارای معماری بی نظیری به سبک رمانسک با پلکان مارپیچ می باشد. شرکت والت دیزنی برای ساخت انیمیشن زیبای خفته از این قلعه زیبا الهام گرفته است. جالب است بدانید قلعه نویشوانشتاین به افتخار ریچارد واگنر آهنگساز مشهور جهان توسط شاه لودویگ ساخته شد، وی از ستایشگران و حامیان بزرگ این آهنگساز مشهور بود و بسیاری از اتاق‌های این قلعه از شخصیت‌های واگنر الهاک گرفته شده است، طبقه سوم این قلعه نیز الهام گرفته از شخصیت لودویگ از اپراهای واگنر می باشد.

 

 

جاذبه های دیدنی اروپا

کلیسای سنت باسیل، روسیه

یکی از نماد‌های کشور روسیه که از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های این کشور می باشد کلیسای سنت باسیل می باشد، کلیسای پیچ ‌درپیچ با گنبدهای رنگارنگ که در سال ۱۵۵۵ ساخته شده است. قدمت این کلیسا به ۴۵۰ سال قبل باز می گردد که به دستور ایوان چهارم معروف به ایوان مخوف ساخته شد. این کلیسا از معروف ترین و برجسته ‌ترین بناهای تاریخی در روسیه است که در میدان سرخ مسکو قرار دارد. معماری این کلیسا منحصربه‌فرد و دارای سبکی عجیب‌وغریب است و بیشتر به یک مرکز تفریحی شبیه است، این سازه در قرن هفدهم میلادی یکی از مرتفع ‌ترین بناها در کل قاره اروپا بشمار می رفت، این کلیسا از سال ۱۵۶۱ جایگاه دینی و مذهبی خود را از دست داد و از سال ۱۹۲۹ میلادی به یک موزه تبدیل شد. کلیسای جامع سنت باسیل مسکو در سال ۱۹۹۰ میلادی در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید. با تهیه بلیط چارتر ارزان خارجی تهران مسکو در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

جاذبه های دیدنی اروپا

آکروپولیس، یونان

آکروپولیس یکی از دیدنی های باشکوه و تاریخی در آتن در کشور یونان است، آکروپلیس بر روی یک تپه سنگی صاف قرار دارد، این محوطه‌ی باستانی مربوط به  قرن پنجم پیش از میلاد و اواخر دوره برنز می باشد. آکروپلیس به معنی شهر مرتفع یا صخره مقدس می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، از این آکروپلیس ها در یونان بسیار وجود دارد اما این آکروپلیس از مهم ترین بناهای برجسته در این کشور محسوب می شود و از بهترین نمونه بناهای روپا با معماری یونانی به سبک کلاسیک با ستون‌های بی‌شمار که در ۲۶ مارس سال  ۲۰۰۷ میلادی برابر با ۶ فروردین سال ۱۳۸۶ شمسی به عنوان بنای برجسته در اروپا و از اصلی ترین بناهای میراث فرهنگی جهان به رسمیت شناخته شد و به ثبت رسید. ارتفاع آکروپولیس از سطح دریا حدود ۱۵۰ متر می باشد، این بنا بر روی تخته سنگ شیب‌داری قرار دارد که دارای یک منظره‌ی باشکوه و چشم انداز زیبا و جذاب از شهر آتن است. جالب است بدانید این بنای باشکوه که محوطه آن وقف آتنا شده بود در قرن ششم میلادی بعنوان کلیسا کابری داشته و در در دهه‌ی ۱۴۶۰ میلادی بعد از حمله‌ی عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد. آکروپولیس یکی از نمادهای یونان و از جاذبه های گردشگری آتن است که گردشگران بسیاری سالانه از آن دیدن می نمایند.

 

جاذبه های دیدنی اروپا

دریاچه بلد، اسلوونی

یکی از رمانتیک ترین جاذبه های دیدنی اروپا در شمال غربی اسلوونی در نزدیکی شهر بلد واقع شده است دریاچه‌ی زمردی ‌رنگ بلد می باشد. این دریاچه از تماشایی ترین مناطق اروپای شرقی است که دارای چشم اندازهای خارق العاده و مناظر نفسگیری می باشد. تپه‌های حیرت‌انگیز و سرسبز، قلعه های زیبا، قایق‌های چوبی قدیمی، کوه ها و جزیره ای زیبا و کلیسای تاریخی که در وسط آن قرار دارد که به خانه‌ی کلیسای عروج مریم معروف است و به قرن 17 باز می گردد، از جاذبه های دیدنی این دریاچه می باشند، در اطراف این دریاچه می توانید به تفریحاتی همچون شنا، دوچرخه سواری، عکاسی و گشت زنی بپردازید و از زیبایی منحصربفرد این دریاچه و اطراف آن لذت ببرید.

 

ارتفاعات اسکاتلند

اسکاتلند یکی از زیباترین کشورهایی که دارای جاذبه های شگفت انگیز بسیاری می باشد، از معروف ترین آن ارتفاعات این کشور می باشد، ارتفاعات اسکاتلند از مناظر شگفت‌انگیز در جهان می باشد، منطقه‌ای ناهموار و کوهستانی در شمال اسکاتلند، دره‌ گلنکو، آهوهای کوهی قرمز رنگ، آبشارهای مخفی، کوه بن نویس که بلندترین قله در بریتانیاست، ارتفاعات مرکزی، لخ نس، موری فرس از زیباترین سواحل که میتوانید به تماشای بازی دلفین‌ها در دریا بنشینید، دیدن کوه های کویلین از ارتفاعات اسکاتلند که به دیزنی لند آسمان معروف است، اولاپول روستایی زیبا و جذاب در ارتفاعات اسکاتلند، دشت های جنوبی، مناظر فوق العاده پوشیده شده از درختان شگفت انگیز در آردنامورکان، آبشارهای سگ در منطقه محافظت شده ملی گلن افریک، قله سولیون که در لوچینور و ... که از جاذبه های منحصر بفرد در ارتفاعات این کشور می باشد و بسیار معروف و پرطرفدار خصوصا در میان کوهنوردان است که سالانه مقصد جذابی برای توریست ها و گردشگران از سراسر جهان می باشد.

 

شهر قدیمی دوبروونیک، کرواسی

از زیباترین شهرهای قدیمی اروپایی، شهر قدیمی دوبروونیک در کرواسی می باشد. این شهر باستانی دارای معماری جالب و دیدنی می باشد، خانه‌هایی با سقف قرمزرنگ، خیابان‌های سنگ ‌فرش شده، دیوارهای سنگی که متعلق به به قرن شانزدهم میلادی می باشد و به عنوان دیوارهای دفاعی در قرون وسطا بوده است و اکنون بعنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است و همچنین کلیساهای تاریخی، ساختمان‌های با معماری به سبک باروک، دروازه‌ی پایل که ورودی این شهر قدیمی است با طاق‌های به سبک معماری رنسانس که در سال ۱۵۷۳ میلادی ساخته شده است. برای بازدید از این شهر تاریخی و جاذبه های بی نظیر آن می توانید از تله‌کابین دوبروونیک استفاده کنید و از آن بالا بر فراز این شهر قدیمی بچرخید و چشم‌اندازهای زیبایی از بالای دیوارهای دفاعی، بام‌های خانه‌های قدیمی، برج و باروهای تاریخی، منظره‌ی زیبا از تلالو آب‌ دریای آدریاتیک که مانند الماسی می درخشد، قلعه‌ها، اسکله‌ها، دیواره‌های بیرونی و راه‌های باریک و پیچ‌ درپیچ این شهر قدیمی داشته باشید، این شهر تاریخی از پرطرفدار ترین جاذبه ها برای گردشگران می باشد که می توانند از بازدید و تفریح و تماشای این شهر تاریخی لذت ببرید. جالب است بدانید این شهر لوکیشین سریال بازی تاج و تخت‌ها می باشد.

 

ایاصوفیه، ترکیه

از دیگر سازه های دیدنی و جاذبه های گردشگری و تاریخی در اروپا کلیسای ایاصوفیه می باشد، این کلیسا در سال ۵۳۷ میلادی در قسطنطنیه که استانبول می باشد ساخته شد و به مدت هزار سال بزرگ ‌ترین کلیسای جامع جهان بود، این کلیسا دارای معماری بی نظیری به سبک بیزانس است که بعنوان  میراثی از معماری سنتی استانبول می باشد. این سازه ی شگفت‌انگیز از سال ۱۴۵۳ در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد و اکنون نیز بعنوان موزه‌ای مورد بازدید بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا قرار گرفته شده است.

 

کولوسئوم، ایتالیا

از دیگر جاذبه های دیدنی اروپا که در کشور ایتالیا قرار دارد، بنای تاریخی کولوسئوم می باشد که مربوط به سال ۷۲ میلادی می باشد. کولوسئوم در گذشته بزرگترین آمفی‌تئاتر در جهان و بعنوان یک نماد باشکوه و تمام عیار از قدرت امپراطوری روم بشمار می رود. کولوسئوم مکانی بود که در گذشته در آن مراسمات مختلفی از جمله جنگ با حیوانات وحشی، محلی برای اعدام مسیحیان، نبرد گلادیاتورها و نبردهای دریایی ساختگی برگزار می‌شده است، جالب است بدانید برای نبردهای دریایی این مکان با آب پر می شد. بازدید از این مکان، قدم زدن و تجسم کردن دوران روم باستان و مراسمات آن حس جالب و لذت بخشی دارد، کولوسئوم یکی از عجایب هفت‌گانه‌ جدید جهان که با اینکه قسمت هایی از آن فرو ریخته است بازهم سالتنه میزبان 5هزار گردشگر از سراسر جهان می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر خارجی تهران میلان در مشهد می باشد.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

 

date_range یکشنبه 15 مرداد 1402 remove_red_eye 8582 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

از زیباترین شهرهای قدیمی اروپایی کدام است؟

از زیباترین شهرهای قدیمی اروپایی شهر تاریخی و باستانی دوبروونیک در کرواسی می باشد.

بنای تاریخی کولوسئوم در کدام کشور و متعلق به چه دوره ای می باشد؟

بنای تاریخی کولوسئوم در کشور ایتالیا قرار دارد و مربوط به سال ۷۲ میلادی می باشد.

برای بازدید از کلیسای جامع سنت باسیل مسکو چه زمانی مناسب است؟

برای تماشای جاذبه‌های گردشگری مسکو و کلیسای جامع سنت باسیل مناسب ‌ترین زمان در فصل تابستان و ماه ژانویه و عید کریسمس می باشد. زیرا در فصل های پاییز و زمستان هوای مسکو بسیار سرد و بارش برف زیاد است.

مهم ترین جاذبه های گردشگری اروپا کدام است؟

از مهم ترین جاذبه های گردشگری اروپا می توان به کلیسای جامع سنت باسیل روسیه، برج ایفل فرانسه، کولوسئوم ایتالیا، کلیسای ایاصوفیه ترکیه، شهر قدیمی دوبروونیک کرواسی، دریاچه بلد اسلوونی، ارتفاعات اسکاتلند، قلعه نویشوانشتاین آلمان، برج کج پیزا ایتالیا، کلیسای دلا ساگرادا فامیلیا اسپانیا، کاخ ورسای فرانسه، کانال های ونیز ایتالیا و ... اشاره کرد.