{{ctrl.notification}}
جاذبه های بندر لنگه

جاذبه های بندر لنگه

یکی از قدیمی ترین بنادرجنوبی در جنوب کشورمان بندر لنگه  که در استان هرمزگان قرار دارد، بندر لنگه یکی از مهم‌ ترین و قدیمی ‌ترین بنادر ایران محسوب می شود. این بندر در گذشته  به بندر مروارید شهرت داشته است زیرا مروارید در این منطقه یکی از مهم ترین اقلام برای تاجران ثروتمند بود. و صید مروارید یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم شهر بندر لنگه بود. بندرلنگه با داشتن ساحلی زیبا و دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از بنادر گردشگری در ایران محسوب می شود در ادامه به معرفی این جاذبه ها خواهیم پرداخت. آس چارتر به شما ایت امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر شیراز بندرلنگه را در این سامانه تهیه نمایید.

جاذبه های بندر لنگه

پوشش گیاهی بندر لنگه

بندر لنگه دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد و در نزدیکی راس‌السرطان قرار دارد به همین دلیل آب و هوای استوایی را تجربه می کند، این منطقه دارای پوشش گیاهی همچون: درختان بومی کنار، نخل، سمر، سلم و درختان صد ساله جمبو می باشد. گیاهان در این منطقه در برابر کم آبی و شوری آب بسیار مقاوم هستند. درختان صد ساله این منطقه مانند جمبو حدود 100 سال عمر می کند، این درخت در حدود 300 سال پیش به ایران آورده شد، قد طول این درخت به 14 متر می رسد، درختان جمبو دارای میوه ای به نام جم می باشد که خواص دارویی فراوانی دارد، همچنین از چوب این درخت ارزش زیادی دارد و از کاربردهای فراوانی برخوردار است.

جاذبه های بندر لنگه

پوشش جانوری بندرلنگه

بندر ساحلی لنگه دارای پوشش جانوری زیادی از انواع پرندگان همچون پرستوی دریایی، مرغ دریایی و حواصیل می باشد. همچنین پرندگان دیگری همچون تیهو، کبک، عقاب ماهی‌گیر، هوبره، بالابان، چک‌چک، دلیجه و شاهین و انواع ماهی ها و لاکپشت در این منطقه وجود دارد که زیستگاه آنها می باشد.

جاذبه های بندر لنگه

جاذبه های دیدنی در بندرلنگه

بندر زیبا و ساحلی لنگه از گذشته تا به امروز یکی از مهم ترین بنادر ایران بوده است، که امروزه به یکی از جاذبه ای صنعتی و گردشگری در ایران محسوب می شود، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی که در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران بندرلنگه  در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید. 

جاذبه های بندر لنگه

عمارت فکری بندر لنگه

یکی از بناهای تاریخی و قدیمی در بندر لنگه که دارای معماری بی نظیر و منحصربفردی می باشد، عمارت فکری است. عمارت فکری مربوط به دور قاجار و متعلق یه یکی از تاجران ثروتمند بنام عبدالواحد فکری می باشد، و در محله ی رودباری ها در نزدیکی ساحل قرار دارد. وی این خانه را برای سکونت و تجارت خود توسط معمار معروف بندر لنگه بنام استاد محی ‌الدین ساخته شد. عمارت فکری دارای معماری بی نظیری می باشد و دارای بادگیرهای خیلی بلندی است که از هرجا که بایستید دید دارد، مساحت این عمارت حدود 3400 متر مربع است و دارای 3 بخش بیرونی، اندرونی و خدماتی  می باشد. از دیگر قسمت های دیگر این بنا می توان به هواکش، پشت ‌بام‌، حیاط مرکزی، 25 اتاق، 5 بادگیربا ارتفاع 5 متر، 2 زیرزمین، ورودی، اتاقک نگهبانی، سه اتاق بزرگ و راه‌ پله‌، آشپزخانه، اصطبل می باشد. این بنا با مصالحی همچون: گچ و ساروج و سنگ ساخته شده است که در برابر طوفان و سیل بسیار مقاوم هستند. سقف این بنا از تیرهای چوبی و حصیرهایی از جنس برگ درخت خرما و نی و کاهگل ساخته شده است. این عمارت تاریخی زیبا در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه به‌ عنوان موزه مردم‌ شناسی  در بندر لنگه کاربری دارد.

جاذبه های بندر لنگه

قلعه لشتان

قلعه لشتان از دیگر آثار تاریخی شهر بندر لنگه است. این قلعه در ارتفاعات شاهین کوه قرار دارد. وسعت قلعه لشتان حدود ۱۵ هکتار است. درباره قدمت این قلعه اطلاعات دقیقی در دست نیست اما طبق کشفیات و آثار به دست آمده در این منطقه می توان قدمت آن را سال 904 هجری قمری و یا در زمان حضور پرتغالی ها در جنوب کشور و یا دوره هخامنشیان نسبت داد. این قلعه در 6 کیلومتری بندرلنگه قرار گرفته است و دارای 85 بنای مسکونی متعدد، چندین قبرستان، ۷۸ برکه کوچک و بزرگ، آب انبارها و... می باشد. ارتفاع این قلعه از زمین های اطراف 100 منر می باشد و شامل دیوارهایی با چندین برج مراقبت می باشد. این قلعه همچینین بمام قلعو نیز در بیت مردم محلی معروف می باشد. قلعه لشتان در سال ۱۳۸۵ در سازمان میراث فرهنگی هرمزگان به‌عنوان میراث تاریخی شهر بندر لنگه به ثبت ملی رسیده است.

جاذبه های بندر لنگه

جزیره شیدور

جزیره شیدور یکی از دیدنی ترین جاذبه های بندر لنگه است، این جزیره در فاصله 1.5 کیلوماری از بندر لنگه قرار دارد، جزیره شیدور دارای مساحتی حدود  ۹۸ هکتار و  طولی حدود ۱.۷۰۰ متر و عرض ۸۰۰ متر می باشد. این جزیره خالی از سکنه است و جزو مناطق حفاظت ‌شده جنوب کشور از سال 1366 محسوب می شود. این جزیره یکی از زیستگاه های گونه های جانوران وحشی مهاجر می باشد، همچنین لاکپشت های دریایی اقیانوس هند می باشد. از دیگر جانورانی که در این جزیره زندگی می کنند، پرندگانی از جمله عقاب دریایی دم سفید، کاکایی صورتی، پرستو دریایی بدصدا و پشت دودی، پرستو دریایی کاکلی کوچک عقاب ماهی‌گیر، چکاوک، سلیم شنی، حواصیل ارغوانی، حواصیل ساحلی و لاک ‌پشت‌های منقار عقابی، لاک‌پشت‌های سرخ، سبز و چرمی، انواع ماهی و دلفین و مارهای سمی سیاه رنگ نیز می باشد. پوشش گیاهی این جزیره شامل: گیاهان مقاومی همچون گونه‌های باتلاقی شور پسند، اسفناج کوهی، ریش بز، کام تیغ، سیاه شور، مسواک، قلیا، شمعدانی وحشی و گل گندم می باشد که در برابر کم‌آبی و آب های شور مقاوم هستند. در ضمن لازم است بدانید برای بازدید از این جزیره باید اداره محیط ‌زیست بندر‌لنگه مجوز دریافت کنید. 

جاذبه های بندر لنگه

مسجد افغان بندر لنگه

از دیگر آثار تاریخی بندر لنگه مسجد افغان می باشد، مسجد افغان مربوط به به دوره افشاریه است اما معماری آن به دوره صفویه بازمی گردد. این مسجد توسط یکی از بازماندگان افغان‌های بستک بنام حاج عبدالله افغان در سال 1232 ساخته شد. مسجد افغان دارای معماری بی نظیری می باشد و با گچ بری هایی بسیار زیبایی تزئین شده است و سقف آن چوبی و دارای پنجره های مشبک گچی می باشد. این مسجد شامل دو شبستان تابستانی و زمستانی است. مسجد افغان در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

جاذبه های بندر لنگه

مسجد غیاث

از مساجد تاریخی بندر لنگه مسجد غیاث است، این مسجد تاریخی یکی از جاذبه های دیدنی در بخش مرکزی بندر لنگه د رمحله ی البلوکیه قرار دارد. این مسجد توسط حاجی غیاث در قرن 13 هجری قمری ساخته شده است. و به همین دلیل بنام خودش معروف گشته است، این مسجد شامل یک شبستان بزرگ زمستانی و چندین ستون با معماری و تزئینات بسیار زیبا و گچ بری های برجسته طراحی شده است، مسجد غیاث بارها مرمت و بازسازی شده بود و در سال 1410 هجری قمری توسط سلطان العلماء شیخ الاسلام محمد علی خالدی بطور کامل بازسازی شده است.

جاذبه های بندر لنگه

تنگه بنو

از جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز که در 5 کیلومتری بندر لنگه و در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و از جاهای دیدنی تنگه بنو است، برای رسیدن به این تنگه باید را پر پیچ و خمی را پشت سر بگذرانید و حدود 30 دقیقه را پیاده روی کنید. این تنگه یکی از زیباترین جاذبه های این شهر است که از دیدن آن به وجو خواهید آمد.

جاذبه های بندر لنگه

قلعه شیخ سلطان المرزوقی

از دیگر قلعه های تاریخی در بندرلنگه قلعه شیخ سلطان یا قلعه مغویه می باشد. این قلعه در سال  1321 هجری قمری ساخته شده است، و متعلق به یکی از حکمرانان منطقه و رییس قبیله المرازیق شیخ سلطان المرزوقی بوده است، قلعه شیخ سلطان دارای معماری بی نظیری می باشد و دو طبقه  و در قسمت هایی نیز 3 طبقه می باشد و دارای تعداد زیادی اتاق، یک حمام، 2 بادگیر و یک برج نگهبانی و 2 حیاط اندرونی و بیرونی می باشد.

جاذبه های بندر لنگه

مسیر دسترسی به بندر لنگه

برای رفتن به بندرلنگه باید در ابتداب بندرعباس بروید و در جادبه ساحلی بندرعباس به سمت غرب حرکت کنید و از سه بندر خمیر، معلم و کنگ عبور نمایید، و در بندر بعدی که بندر لنگه هست خود را برسانید. اگر با وسایلی همچون اتوبوس و یا قطار و یا هواپیما استفاده می کنید باز هم باید در ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا با تاکسی و یا اتوبوس خود را به بندرلنگه خود را برسانید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتری ارزان هواپیما در شهر مشهد می باشد.

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 24 بهمن 1401 remove_red_eye 159 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0