{{ctrl.notification}}
بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

کشورمان ایران دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، از جمله مناطق گردشگری ایران می توان به مناطق شمال کشورمان اشاره کرد، که طرفداران بسیار زیادی را سالانه به سمت خود می کشاند، در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری در شمال ایران بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران رشت را به راحتی تهیه نمایید.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان یکی از مقاصد گردشگری پر‌طرفدار و جذاب در شمال کشورمان می باشد، بام سبز یکی از مناطق تفریحی و دیدنی که در بالای شیطان کوه قرار گرفته است، این منطقه دارای امکانات تفریحی و گردشگری زیادی همچون: استخر تاریخی لاهیجان که مربوط به دوره صفویان می باشد، که به دستور شاه‌عباس صفوی ساخته شده است. تله کابین احرار که 1500 متر طول دارد و شیطان کوه را به قله تاج‌خروس وصل می کند. شیطان کوه، آبشار شیطان کوه و از امکانات رفاهی آن نیز می توان به کافه ها و رستوران ها، سرویس بهداشتی، پارکینگ و غرفه های صنایع دستی و خوراکی اشاره کرد.

آدرس بام سبز لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، قسمت بالایی شیطان‌ کوه

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

غار دربند رشی

یکی از برجسته ترین جاذبه های شمال کشور در گیلان غار دربند رشی است که در شهر رودبار و در جنوب رشت قرار گرفته است، قدمت این غار به اواخر دوره پارینه‌سنگی باز می گردد، به دلیل کشف گونه‌های جانوری و کشف چند دندان در این غار می توان گفت که قدمت ان به بیش از 200 هزار سال قبل باز می گردد، همچنین در سال 1391 طبق کاوش های به عمل آمده آثار دیگری همچون: ابزارهای سنگی، شماری سنگواره حیوانات مختلف از بقایا مربوط به گونه منقرض شده‌ای از خرس، گوزن، گاو وحشی و بز کوهی کشف شده است. ارتفاع این غار حدود ۷۵۰ متر از سطح دریا می باشد و دارای دو دهانه با نام های کویل گر 60 متر و جوکویله 30 متر طول دارند، است. این غار دارای چشم اندازی بی نظیری است و در نزدیکی از غار دشت عبدالله خان رشی، روستای سرسبز و بکر رشی و روستای استخرگاه قرار دارد که از جاذبه های دیدنی در اطراف غار محسوب می شود.

آدرس غار دربند رشی: استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش رحمت آباد و بلوکت، جنوب روستای رشی

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

جنگل گیسوم

یکی از جذاب ترین و منحصربفرد ترین جاذبه های دیدنی و گردشگری در شمال کشور که در جاده اسالم قرار گرفته است جنگل زیبای گیسوم می باشد، این جنگل زیبا حدود 80 هکتار می باشد، که در آن حدود 76 گونه گیاهی گوناگون وجود دارد، از گونه های جانوری این جنگل نیزمی توان به: بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، خرگوش و ... اشاره کرد. این جنگل بکر و گردشگری همچنین دارای ساحلی زیبا و پرطرفدار می باشد، که یکی ازشلوغ ترین سواحل در شمال کشور محسوب می شود، این ساحل و جنگل زیبا دارای امکانات تفریحی مهیجی نظیر: شنا، جت اسکی، شاتل، موتور چهارچرخ، پاراسل، قایق سوای، پاراگلایدر، دوچرخه سواری، اسب سواری و ... می باشد. جنگل گیسوم به جاذبه های دیدنی دیگری همچون: آبشار ویسادار، دریاچه دیگه سرا، جاده اسالم به خلخال، قلعه رودخان، خانه میرزا کوچک خان، ماسوله، چمخاله، پارک جنگلی سیاه داران، منطقه ییلاقی دو خاله کوه، دریاچه سراگاه، غار گنج خانه و ییلاق سوباتان می باشند.

آدرس جنگل گیسوم: استان گیلان، ۹۰ کیلومتری رشت به آستارا، ۱۶ کیلومتری شهر تالش

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

جاده اسالم خلخال

از دیگر جاذبه های دیدنی و جذاب در شمال کشور جاده رویایی اسالم به خلخال است، جاده ای سرسبز با جاذبه های فراوانی همچون: کوه، دشت، جنگل و آبشار که مناظر خارق‌العاده‌ای می باشد. این جاده حدود 70 کیلومتر است، که از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل، بین استان آذربایجان شرقی و استان زنجان منتهی می‌ شود. از جذاب ترین گردنه های معروف این جاده گردنه الماس می باشد که مشهورترین و زیباترین قسمت ها در این جاده می باشد. از دیگر جاذبه های دیدنی در این جاده می توان به پارک جنگلی گیسوم، گردنه الماس، دشت شقایق، ییلاق متش، دریاچه نئور، دریاچه سراگاه، روستای ورگه سران، ییلاق لرزره، آبشار دریابن و روستای ناو اشاره کرد.

آدرس جاده اسالم خلخال: استان گیلان، اسالم تا خلخال

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

دهکده ییلاقی فیلبند

یکی از زیباترین روستاهای مرتفع که در ارتفاعات کوهپایه ‌ای در شمال کشور در استان مازندران قرار دارد روستای فیلبند می باشد، روستای فیلبند دارای طبیعتی بکر و  جذاب با چشم ‌اندازی زیباو مراتع سرسبز اطرافش از جذاب ترین دیدنی های این شهر می باشد، این روستا دارای آب و هوایی بسیار خوبی می باشد و در ارتفاعات این روستا می توانید توده‌های ابر را در زیر پاها خود حس کنید، این روستا در زمستان خالی از سکنه می شود به دلیل سرمای زیاد مردم روستا مجبور به ترک خانه های خود می شوند. این روستا در نزدیکی تهران قرار گرفته است و به همین دلیل در بین مردم تهران از محبوبیت بالایی برخوردار است. کوهنورادان نیز برای کوهنوردی این روستا را انتخاب می کنند، ارتفاع این روستا از سطح دریا حدود 2.300 متر می باشد. و به همین دلیل به بام شرقی مازندران نیز معروف می باشد.

آدرس روستای ییلاقی فیلبند: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

نمک آبرود

یکی از محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری در غرب استان مازندران و ۱۲ کیلومتری چالوس نمک آبرود است. نمک آبرود با طبیعت جذاب، آب و هوای بی نظیر، تفریحات مهیج و جاذبه های جذاب گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است. نمک آبرود حدود ۶۵۰ هکتار وسعت دارد، جاهای دیدنی نمک آبرود بسیار زیاد هستند و یک منطقه توریستی محسوب می شود که دارای امکانات تفریحی همچون: دریاچه مصنوعی، پیست دوچرخه سواری، سورتمه سواری، کارتینگ، پل معلق، زیپ‌لاین، زمین تنیس و زمین اسکیت و در ساحل نمک آبرود نیز تفریحات آبی شامل قایق ‌سواری، شاتل، هاورکرافت، جت اسکی و پاراسل می باشد. از معروف ترین و محبوب ترین تفریحات نمک آبرود می توان به تله کابین نمک آبرود اشاره کرد، که 2100 متر طول و حدود 700 متر ارتفاع دارد، شما می توانید در این شهر چند روزی را اقامت کنیدو از طبیعت بکر و ساحل زیبا و تفریحات این شهر نهایت لذت را ببرید برای اقامت می توانید از هتل ها و اقامتگاه‌های بومگردی استفاده نمایید.

آدرس نمک آبرود: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری چالوس

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

مجتمع تفریحی رامسر

یکی از جاذبه های دیدنی وتفریحی در رامسر که از بهترین مناطق گردشگری شمال کشور می باشد، مجتمع عظیم رفاهی تفریحی شهر سبز است، این مجموعه با آخرین استاندارد های روز دنیا و در سال 1389 در سه فاز ساحلی، کوهپایه ای و مرتفع به بهره برداری رسیده است و یک مجموعه کامل توریستی بشمار می رود، در این مجتمع انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. از امکانات این مجتمع می توان به فروشگاه ها و مراکز خرید لوکس، آژانس مسافرتی شهر سبز، خدمات رفاهی تفریحی، مرکز ماساژ، کلوپ دریایی با امکانات متنوعی چون جت اسکی، پاراسلینگ، کشتی تفریحی مایا، پیست های ورزشی کارتینگ، سالن بیلیارد، بزرگترین سینمای 6 بعدی، زیپ لاین و بزرگترین تله کابین ایران از خدمات تفریحی و رفاهی در این منطقه می باشد، همچنین سوئیت آپارتمان ها و هتل هایی در فاز مرتفع بر فراز قله سماموس قرار دارد، که باید حدود 600 پله و 1300 متر مسیر سنگفرش در میان جنگل و کوهستان را طی نمایید، که در ارتفاع چشم اندازی بی نظیر از کوه و دریا را در زیر پای خود دارید. همچنین مناطق بکر گردشگری، آب نمای موزیکال، چندین رستوران، کافی شاپ، تالار و تفرجگاه زیبای کوهستانی نیز از دیگر قسمت های جذاب در مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز رامسر می باشند.

آدرس مجتمع تفریحی رامسر: استان مازندران، شهرستان رامسر، کیلومتر 5 غرب رامسر به سمت رودسر

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

آبشار کبود وال

یکی از بکرترین و زیباترین مقاصد طبیعت گردی و گردشگری شمال ایران آبشار کبود وال علی آباد کتول است، آبشار کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای و از جاذبه های گردشگری در شمال کشور می باشد، که در دامنه کوه هارون و در اعماق دره‌ای جنگلی قرار دارد. این آبشار از دامنه‌ شمالی کوه هارون با ارتفاع ۱۷۸۰متر، سرچشمه می ‌گیرد، ارتفاع آبشار کبود وال حدود 12 متر است و عمق حوضچه آن حدود 2 متر و وسعت آن حدود 550 متر است. قدمت این آبشار بر اساس پژوهش‌های انجام شده به میلیون‌ها سال قبل بازمی‌‌ گرد‌‌‌‌د، آبشار کبودوال دارای امکانات رفاهی همچون: مسیر پیاده روی، سرویس‌های بهداشتی همراه با نگهبانی، دکه غذاهای خیابانی مانند آش، بوفه و سوپرمارکت، آلاچیق و سکوی استراحت به‌همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه و محوطه‌سازی، نمازخانه و سنگ‌ فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار و پارکینگ می باشد. آبشار کبود وال یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری که با داشتن ویژگی های متمایزی همچون: خزه‌ای بودن، کیفیت آب، پوشش غنی گیاهی و جانوری بعنوان میراث طبیعی در فهرست آثار ملی ایران در سال ۱۳۹۴ به ثبت رسیده است.

آدرس آبشار کبود وال: استان گلستان، ۸ کیلومتری علی آباد کتول، جاده کبودوال

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

ناهارخوران

نطقه جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان گرگان و از بهترین مناطق گردشگری شمال ایران می باشد. جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران ر ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است و حدود 300 هکتار وسعت دارد. رودخانه زیارت در میان این جتگل زیبا جریات دارد که طول آن حدود 40 متر می باشد. چندین چشمه نیز در این جنگل وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به سفید چشمه اشاره کرد. از پوشش جانوری موجود در این جنگل می توان به جانورانی چون گراز، شغال، خفاش، موش، راسو، سنجاب، عقاب، شاهین، قمری، دارکوب، جغد، دم جنبانک، صعوه، سهره، چرخ ریسک، گنجشک، کلاغ، سار و مارمولک جنگلی اشاره کرد و از پوشش گیاهی آن می توان به درختان بلوط، انجیلی، ممرز، افراپلت، نمدار، گیلاس وحشی، آزاد، خرمندی و درختچه‌های تمشک، کوله خاس، ازگیل و ولیک از گیاهان طبیعی و بومی و کاج، سرو، ماگنولیا، شمشاد، برگ نو، بید مجنون، پاپیتال و مینا اشاره کرد که به جغرافیای گیاهی هیرکانی تعلق دارد. با تهیه بلیط چارتر ارزان تهران گرگان در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس ناهارخوران: استان گلستان، ۸ کیلومتری جنوب گرگان

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

منطقه آزاد انزلی

از دیگر مناطق گردشگری در شمال ایران بندر انزلی یا پهلوی قدیم می باشد، این بندر یکی از مهم‌ترین و بزرگ ‌ترین بندر در شمال ایران محسوب می شود. منطقه آزاد انزلی دارای طبیعت زیبا و بکر، مردم خونگرم، سواحل زیبا و مراکز خرید تجاری می باشد، این منطقه به سرزمین نیلوفرهای آبی نیز معروف است، یکی از دلایل محبوبیت این منطقه در بین گردشگران و مسافران وجود بازارهای فراوان در این منطقه می باشد. در بازارها و مراکز خرید انزلی فروشگاه های متنوعی وجود دارد که هر آنچه را بخواهید می توانید با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در بازارها پیدا کنید، از جمله کالاهایی همچون: لباس‌های رنگارنگ زنانه، مردانه، فروشگاه‌های بزرگ اسباب‌بازی، لوازم خانگی شیک و لوکس از برندهای مختلف، مواد غذایی و خوراکی‌های رنگارنگ در این فروشگاه ها و بازارها وجود دارد، همچنین بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران نیز در این منطقه قرار دارد.

آدرس منطقه آزاد انزلی: شهرستان بندر انزلی،بلوار فاتحی،منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی

ربهترین مناطق گردشگری شمال ایران بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

شهرباستانی ماسوله

ماسوله اولین شهر تاریخی زنده کشور به ثبت رسید. این شهر دارای معماری بی نظیر و شگفت انگیزی می باشد، قدمت روستای زیبای ماسوله به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال پیش معماری ماسوله، متعلق به دوران زندیه است. معماری این شهر به شکل پلکانی می باشد و خانه های آن از مصالحی همچون: چوب، سنگ و خشت ساخته شده است. وسعت شهر ماسوله حدود ۱۰۰ هکتار است، ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود ۱.۰۵۰ متر است، شهر باستانی ماسوله درتاریخ  ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست میراث فرهنگی استان گیلان از شهرستان فومن در شهریور ماه ۱۳۷۴ انجام شد.

آدرس شهرباستانی ماسوله: استان گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب شهر فومن

بهترین مناطق گردشگری شمال ایران

قلعه رودخان

یکی از جاذبه های تاریخی شمال کشور و از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران قلعه رودخان می باشد، قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، ارتفاع قلعه رودخان از سطح دریا بین ۶۵۵ تا ۷۱۵ متر است. قلعه رودخان در حدود ۹۳۵ پله داشته است که حدود ۱۶۰۰ پله جدید برای بازدید از این قلعه ساخته شده است، و این قلعه به قلعه هزار پله معروف است. قلعه رودخان حدود ۶.۲ هکتار مساحت و حدود ۵۰۰ متر طول دارد، این قلعه از مصالحی همچون آجر و سنگ ساخته شده است. ارتفاع برج و باروهای این قلعه به ۱۵۰۰ متر می ‌رسد. قلعه رودخان از دو قسمت ارگ و قورخانه تشکیل شده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

آدرس قلعه رودخان: استان گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، بالای روستای رودخان

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 08 خرداد 1402 remove_red_eye 127 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

چه تفریحاتی در بام سبز لاهیجان وجود دارد؟

معروف ‌ترین تفریحات بام سبز لاهیجان شامل شهربازی بام سبز لاهیجان و تله‌کابین احرار می ‌شود.

مهم ‌ترین جاهای دیدنی مسیر اسالم به خلخال کجا هستند؟

از مهم ‌ترین جاهای دیدنی مسیر اسالم به خلخال پارک جنگلی گیسوم، گردنه الماس، دشت شقایق، ییلاق متش، دریاچه نئور، دریاچه سراگاه، روستای ورگه سران، ییلاق لرزره، آبشار دریابن و روستای ناو می باشد.

قلعه رودخان کجاست؟

قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان، بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و در میان جنگلی انبوه قرار دارد.