{{ctrl.notification}}
بهترین مناطق زندگی در شیراز

شیراز از دیرباز موردتوجه پادشاهان مختلف بوده است که از شاهان هخامنشی که در اطراف این شهر پایتخت خود را انتخاب نموده‌اند تا پادشاهان زندیه که خود شهر شیراز را به‌عنوان پایتخت ایران برگزیدند که از دور زندیه در شیراز آثار تاریخی و هنری فراوانی به‌جای‌مانده از جمله بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، ارگ کریم‌خان زند، آرامگاه کریم خان و... که علاوه بر این مکان‌های تاریخی، شیراز مهد فرهنگ نیز است و آن به‌خاطر حضور دو شاعر مشهور ایرانی بنام‌های سعدی و حافظ شیرازی که آرامگاه این دو بزرگوار در شیراز قرار دارد و سالانه مسافرین زیادی را به سوی خودش می‌کشاند. شیراز در دوره‌های تاریخی گذشته جزو شهرهای تأثیرگذار و مهم ایران محسوب می‌شده به‌طوری‌که پایتخت ایران بوده و همچنین به دلیل وجود پاسارگاد و تخت جمشید در کل دنیا مشهور است.

شیراز یکی از شهرهای جذاب و پرجمعیت و زیبای استان فارسی در کشور ایران می‌باشد که مهد فرهنگ و تمدن چند هزار ساله می‌باشد و به دلیل جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مذهبی از دیرباز مورد توجه مسافرین و توریست‌های عزیز بوده است. امروزه گردشگران ایرانی و خارجی زیادی برای مشاهده اماکن و بناهای تاریخی رهسپار این شهر می‌شوند. شیراز آب و هوای مناسبی دارد و یکی از کلان شهرهای بسیار پیشرفته و تمیز می‌باشد و امروزه افراد زیادی خواهان سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کارها در این شهر هستند. اگر شما قصد خرید ملک و سکونت در این شهر زیبا را دارید باید با مناطق مختلف آن آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مناطق زندگی در شیراز به خوبی آشنا نماییم و پس در ادامه با آس چارتر همراه باشید.

آس چارتر ارایه دهنده ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به شیراز میباشد.

معرفی بهترین مناطق زندگی در شیراز

در گذشته شیراز دارای 11 محله و 8 دروازه بوده است ولی این محله‌ها امروزه بخشی از بافت تاریخی این شهر محسوب می‌شوند که مسافران از آنها بازدید به عمل می‌آورند و جزو بافت‌های قدیمی شهر شیراز می‌باشد که در بخش‌های جنوب شهر واقع شده است. در این بخش بهترین مکان‌ها و محله‌های زندگی در شیراز را خدمتتان معرفی می‌کنیم:

معالی آباد

یکی از محله‌های لاکچری و لوکس شیراز می‌باشد که در قسمت غربی آن قرار دارد و دارای برج‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بسیار شیکی است. یکی از دلایلی که افراد ثروتمند و پول‌دار این منطقه را دوست دارند به دلیل آب‌وهوای مناسب و مراکز تجاری نظیر آفتاب فارس، گاندی، یونیک و ... می‌باشد که آن را به بهترین نقطه در شهر شیراز برای زندگی تبدیل کرده است و خانه‌ها و آپارتمان‌ها در این منطقه فوق‌العاده گران قیمت است. قطعاً با قدم گذاشتن در معالی آباد دیگر خانه‌های ویلایی زیادی نخواهید داد و بیشتر آپارتمان‌هایی در طبقه‌های 4 تا 8 طبقه می‌باشند. یکی از بخش‌های که شامل آپارتمان‌های قدیمی منطقه معالی آباد می‌باشد که به آپارتمان‌های فرانسوی ساز مشهور می‌باشند و قیمت آنها نسبت به دیگر خانه‌ها مناسب‌تر است.

منطقه نیایش

یکی از محله‌های جذاب و خاص و بسیار ویژه در شهر شیراز می‌باشد که برخی از افراد بیشتر زندگی در این منطقه را ترجیح می‌دهند و این نقطه به باغ‌های چمران نزدیک بوده و یکی از بهترین منطقه‌ها برای زندگی و آرامش در شهر شیراز است و قیمت خرید خانه و اجاره در آن بسیار بالاست.

محله فرهنگ شهر

این محله که در کنار معالی آباد قرار داشته و یکی از نقاط عالی و بکر برای زندگی در شهر شیراز می‌باشد و البته ذکر این نکته ضروری است که یکی از منطقه‌های بسیار لوکس و گران‌قیمت و پول‌دار نشین در شهر شیراز محسوب می‌شود و شما باید برای خرید خانه در این مکان پول زیادی بپردازید.

منطقه قصر دشت

یکی از نقاط عالی برای زندگی در شهر شیراز محسوب می‌شود که به دلیل وجود سرسبزی، درختان و آب‌وهوای خوش بسیار معروف شده و در بخش غربی این شهر قرار دارد. نام منطقه از مسجد سنگی گرفته شده و همچنین به علت باغ‌های میوه شیرازی‌ها به آن شربت خانه نیز می‌گویند. سال‌های بعد این باغ‌های زیبا به آپارتمان‌ها و مناطق مسکونی تبدیل شده است. خانه‌هایی با متراژ زیاد و قیمت گران در این نقطه وجود دارد که اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی هستند و تعداد ساختمان‌های آپارتمانی و برج‌های بلند در آن کم است. این محله یکی از مناطق اعیانی نشین در شهر شیراز است.

محله عفیف آباد

اگر به شیراز سفرکرده باشید حتماً نام عفیف آباد به گوشتان خواهد خورد، محله عفیف‌آباد یکی از خاص‌ترین نقاط برای زندگی مردم می‌باشد که وجود مجتمع‌های تجاری نظیر حافظ و ستاره و ... و رستوران‌های لوکس و زیبا آن را به یکی از گران‌قیمت‌ترین منطقه‌های شیراز تبدیل کرده است. این منطقه در کنار باغ زیبای عفیف آباد قرار دارد و از لحاظ آب و هوایی بسیار دلپذیر است.

دروازه اصفهان

همان‌طور که قبلاً خدمتتان عرض کرده‌ایم شیراز دارای دروازه‌های قدیمی زیادی بوده است و به همین خاطر نام دروازه اصفهان نیز از آن گرفته شده و یکی از بهترین مناطق زندگی در شیراز می‌باشد که از بخش شرق به خیابان شهناز و سمت غرب نیز به موردستان منتهی می‌شود. از جمله منطقه‌های قدیمی شهر شیراز محسوب می‌شود که بسیاری از اشرافی نشین ها و پول‌دارهای شیراز این منطقه را برای زندگی ترجیح می‌دهند و منزل و خانه مورد نظرشان را در این منطقه انتخاب می‌کنند.

محله سنگ سیاه

در واقع سنگ سیاه یکی از قدیمی‌ترین نقاط زندگی در شیراز است و به دلیل اینکه یک سنگ سیاه چهارگوش در آرامگاه سیبویه قرار دارد در زمان‌های دور برای اینکه مردم شفا پیدا بکنند به آنجا مراجعه می‌کردند. البته این تنها دلیل نام‌گذاری این محله نیست و سنگ سیاه دارای کوچه‌های کوچک و باریک و بافت کاملاً قدیمی است.

محله گلستان

یکی از محله‌های ویژه و عالی در شیراز محسوب می‌شود که فاصله آن با مرکز شهر بسیار نزدیک است و وجود هایپراستار خلیج‌فارس در این نقطه باعث شده تا افراد مختلف برای خرید مایحتاج زندگی خود به آنجا مراجعه بکنند. محله گلستان از جمله محله‌های فوق‌العاده محسوب می‌شود و به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و خنک و آرامش زیاد و سروصدای کم بسیار پرطرف‌دار شده است و البته در فصول سرد سال این منطقه شاهد برف‌وبوران نیز می‌باشد.

محله آستانه در شیراز

یکی از محله‌های قدیمی و عالی شهر شیراز می‌باشد و در بخش مرکز شهر قرار دارد و به دلیل وجود یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) بسیار میان مردم محبوب گشته است. این آرامگاه که در سال 1316 به ثبت ملی رسیده و بعد از شاه‌چراغ شیراز، مهم‌ترین زیارتگاه شهر محسوب می‌شود. معمولاً مراکز شهر بسیار شلوغ‌تر از بقیه جاها هستند و اگر به زندگی شلوغ و در بافت‌های قدیمی‌تر علاقه زیادی دارید، محله آستانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. قیمت اجاره خانه در این مناطق نسبت به منطقه‌های لوکس و شمالی مناسب‌تر است.

منطقه ستارخان

یکی از مکان‌های گران‌قیمت و لوکس شیراز محسوب می‌شود که شما برای اجاره منزل و خانه در آن باید هزینه زیادی بپردازید چه برسد که بخواهید در این منطقه خانه بخرید، ستارخان به دلیل وجود مراکز خرید و پاساژهای زیاد باعث شده تا بسیار شلوغ شود و بازار در آن رونق پیدا کند.

محله زرگری

یکی از بهترین نقاط زندگی در شهر شیراز محسوب می‌شود که در کنار قصر دشت، عفیف‌آباد و ستارخان واقع شده است. این منطقه در بخش مرکزی شهر شیراز قرار دارد و یکی از محله‌های پرطرف‌دار در میان مردم است.

منطقه ارمنی‌ها

یکی از منطقه‌های قدیمی شهر محسوب می‌شود که در دوره‌های قدیمی‌تر تمام فرقه عیسویان در آنجا زندگی می‌کرده‌اند. در این منطقه که مکان‌های تاریخی نظیر کلیسا، مکتب خانه، بازارچه مخصوص عیسویان در آن قرار دارد و همه ساله توریست‌ها و گردشگران زیادی را به آنجا می‌کشاند.

منطقه بازار مرغ

از محله‌های قدیمی شهر شیراز که در حومه شاه‌چراغ می‌باشد و امروزه محله بازار مرغی دارای سقف یک کیلومتری با کف گود که شب‌ها با نور تاریک‌تری می‌باشد و در زمان‌های قدیمی‌تر شامل محله شاه‌چراغ و بازار مرغ باهم بوده است.

گود عربان

یکی از بهترین محله‌ها در شیراز برای زندگی می‌باشد که تاریخچه قدیمی داشته و در بخش مرکز شهر آن قرار دارد. در دوران قاجار از این منطقه به‌عنوان دارالحکومه یاد می‌شود و مسجدهای زیادی دارد. مساجدی نظیر مسجد نصیرالملک، آرامگاه شیخ روزبهان، حسینیه قوام، مدارس علمیه خان، نارنجستان قوام، امامزاده زنجیری و ... در این منطقه قرار گرفته‌اند.

ملاصدرا

یکی از منطقه‌های خاص در شیراز که جزو منطقه یک شهر شیراز است و دارای مراکز آموزشی و تجاری زیادی است و به همین دلیل دارای ترافیک بالا و نزدیکی محل کار و زندگی برای کسانی که به دنبال نزدیکی آنها به همدیگر هستند بسیار مناسب است.

بالا کفت

این محله به دلیل وجود باغ‌های زیبا و باصفا جزو بهترین منطقه‌ها و مکان‌های زندگی در شهر شیراز است. در بخش جنوب شهر قرار گرفته و تاریخچه و قدمت زیادی دارد. این نقطه که به یک مکان با باغ‌های بزرگ و وسیع همراه است. محله شامل دو بخش باغ نو و بالاکفت قدیمی است. محله بالاکفت در قسمت جنوبی شهر و جزو مناطق ارزان‌قیمت‌تر شیراز می‌باشد.

درب شیخ

این منطقه بنام درب شیخ یا محله باغ شناخته می‌شود که در کنار آرامگاه سید علاءالدین حسین، نارنجستان قوام و خانه زینت الملوک قرار دارد و همچنین آرامگاه روزبهان بقلی فسایی نیز در آنجا واقع شده است.

ابیوردی

یکی از نقاط قدیمی شهر شیراز که به عنوان منطقه خوب شهر می‌باشد و نام محله از ابیورد خراسان گرفته شده است.

درب مسجد

یکی از محله‌های قدیمی این شهر که به دلیل معماری‌های خاص، قدمت و کاشی‌کاری‌های عالی موردتوجه توریست‌ها و گردشگران قرار گرفته است.

میدان شاه

یکی از محله‌های قدیمی شیراز که در قسمت شمالی آن قرار گرفته و از امکان حکومتی دوران قاجار و صفویه شناخته می‌شده است. محله‌ای که از بهترین مکان‌ها برای زندگی در شهر شیراز است و در کنار باغ شاه قرار دارد.

منطقه سردزک

یکی از نقاط حاشیه جنوبی شهر شیراز با بافت قدیمی می‌باشد که از ادغام سردزک و دشتک ایجاد شده است.

پودنک

یکی از محله‌های قدیمی شهر شیراز که در بخش شرقی شهر واقع شده و در سال‌های اخیر بسیار رشد خوبی کرده است. چون این منطقه جزو حومه شهر شیراز محسوب می‌شود امروزه در منطقه هفت شیراز واقع شده و به دلیل قرار گیری در کنار دشت چنار یکی از بهترین نقاط زندگی در شهر شیراز می‌باشد.

قیمت خانه در شیراز چقدر است؟

قیمت‌های خانه و منازل مسکونی در شیراز در بافت‌های قدیمی و خانه‌های باصفای خاطره‌انگیز با حوزه و نقش و نگارها که اغلب در مناطق جنوبی شیراز به چشم می‌خورند و جزو ارزان‌ترین محله‌های شیراز می‌باشند. ولی خانه‌هایی که به صورت لوکس و نوساز در محله‌های بالای شهر قرار دارند قطعاً قیمت آن نیز بیشتر است. برای اجاره و خرید خانه‌های مختلف می‌توانید به آسانی به بنگاه معاملات ملکی مراجعه کرده و قیمت و امکانات و موقعیت خانه را بررسی نمایید.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

شیراز در جنوب ایران واقع شده و مسافت زیادی که از شهرهایی نظیر تهران و مشهد دارد، باعث شده تا اکثر مسافران نوروزی یا تابستانی برای سفر به شیراز، از مسیر هوایی استفاده کنند. شما می‌توانید در وب سایت آس چارتر خرید بلیط هواپیما مشهد شیراز را با قیمت‌های متنوع و بلیط های لحظه آخری و چارتری خریداری نمایید یا از قبل بلیط های شیراز را رزرو نموده تا در ایام شلوغی از پرواز خود جا نمانید و در زمان مورد نظر به مقصدتان برسید. به آسانی می‌توانید وارد وب سایت ascharter شوید و با انتخاب مبدأ و مقصد و زمان تقویمی پروازتان، بلیط مورد نظر خود را سرچ نمایید و در پایان رزرو و خریداری کنید.

کلام پایانی

در این مقاله شما به طور خلاصه با محله‌های مختلف شهر زیبای شیراز آشنا شده‌اید که امروزه شیراز جزو کلان‌شهرهای ایران به‌حساب می‌آید و به دلیل ماهیت تاریخی و قدیمی‌اش باعث جذب توریست و گردشگر می‌شود. علاوه بر مکان‌های تاریخی، شیراز سومین شهر مذهبی ایران است و سالانه مسافرین زیادی برای زیارت به آنجا می‌روند. قطعاً شما برای سفر به این شهر تاریخی، فرهنگی، توریستی به‌صورت زمینی می‌توانید اقدام کنید ولی برای اینکه از شهرهای دورتر نظیر تبریز یا مشهد و همچنین تهران به شیراز سفر کنید باید از پرواز هواپیمایی اقدام به سفر نمایید؛ بنابراین ما در وب‌سایت آس چارتر قیمت‌های بلیت هواپیمایی را با نرخ بسیار پایین‌تر ارائه می‌کنیم تا شما بتوانید یک سفر امن و لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید
date_range سه شنبه 16 فروردین 1401 remove_red_eye 1577 بازدید favorite_border 0 chat 5
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 5
سحر ثابت شیرازی :

سلام. ممنونم ازتون بابت ارسال مقاله. ارزون ترین سایت بلیط هواپیما بودید که تو این چند وقت دیدم ولی خب نیروی پشتیبانی تون زودتر جواب بدن خیلی بهتره. بازم ممنونم ازتون آس چارتر

مدیر سایت :

سلام ممنونم از نذکرتون. این مدت اربعین یکم کنسلی ها زیاد بود شاید دیرتر جواب دادن . بازم عذرخواهم

ثریا قاسمی :

ممنون بابت ارسال مقاله من همیشه بلیط های هواپیما از اس چارتر میخرم

ثریا قاسمی :

ممنون بابت ارسال مقاله من همیشه بلیط های هواپیما از اس چارتر میخرم

ثریا قاسمی :

ممنون بابت ارسال مقاله من همیشه بلیط های هواپیما از اس چارتر میخرم

ثریا قاسمی :

ممنون بابت ارسال مقاله من همیشه بلیط های هواپیما از اس چارتر میخرم