{{ctrl.notification}}
بهترین روستاهای اطراف تهران

بهترین روستاهای اطراف تهران

بدون شک، سلامت روحی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم و یکی از بهترین راهکارها برای داشتن روحیه ای سالم و پرنشاط، سفر به مناطق خوش آب و هوا باصفا می باشد. سفر به روستا ها و گشت و گذار در طبیعت زیبا و دلنشین آنها، می توانید انگیزه و روحیه خود را افزایش دهید و با انرژی بیشتری به زندگی شهری بازگردید و به کار و تلاش خود ادامه دهید. روستا ها بهترین مکان برای رسیدن به آرامش روان و دوری از شلوغی های شهر می باشد چرا که آب و هوای دلنشینی داشته و از طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند. دراین مقاله سعی داریم زیباترین روستاهای اطراف تهران را به شما معرفی کنیم، با آس چارتر همراه باشید. شما می توانید برای رفتن به این روستاهای زیبا ابتدا ازسایت آس چارتر بلیط چارتر تهران را تهیه نمایید وسپس سفرکنید.

 

روستاهای اطراف تهران

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت در 40 کیلومتری جنوب فیروزکوه و 120 کیلومتری تهران واقع شده و نمادی از زیبایی های خداوند است که باید این طبیعت زیبا را از نزدیک دید. این روستا با زیبایی خاص خود نظر توریست ها را به خود جلب کرده است و هر ساله تعداد زیادی توریست به این روستا رفته و از جاهای دیدنی آن بازدید می کنند که یکی از زیبایی های این روستا رودخانه حبله رود است که جاذبه خاصی دارد و دیگر جاذبه ها چشمه های آب معدنی مانند خمده و دریابک است که این آبها خواص درمانی بسیار موثری نیز هم دارند .

روستای زرین دشت تهران

روستای کن سولقان

به جز روستای برگ جهان از دیگر روستاهایی که در فصل بهاروتابستان پیشنهاد می‌شود روستای کن سولقان می ‌باشد. البته روستای کن و روستای سولقان است. جالب است بدانید این دو روستا یعنی کن و سولقان از یکدیگر جدا هستند اما آنها را به یک اسم مشترک می شناسند. روستای کن سولقان که در فاصه 30 کیلومتری تهران قرار دارد،  به دلیل آب و هوای کوهستانی اش در اواخر هفته در تابستان و بهار پاتوق افراد زیادی می باشد. کوهستان، باغ ‌های میوه، رودخانه کن و دشت های بی نظیر ازجمله جاذبه هایی است که در سفر به کن سولقان می توانید از آنها لذت ببرید.

روستای کن سولقان تهران

روستای آبنیک

 روستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. برای دیدن آن باید به 12 کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک 2400 متر از سطح دریا است. آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و دامنه های گسترده کوههای اطراف همه ساله بخصوص در فصول بهار و تابستان پذیرای گروه گردشگران از تهران و سایر نقاط کشور است. رودخانه کلارود (که محلی ها به آن رودخانه آبنیک می گویند) به طول 7 کیلومتر از کوه‌های جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمارمی‌ آید. آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا، محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما سیرجان تهران درمشهد می باشد.

روستای آبینک تهران

روستای کرکبود

از دیگر روستاهای کوهستانی اطراف تهران می توان به کرکبود که در منطقه طالقان واقع شده اشاره کرد. نام کرکبود به دلیل وجود سنگ هایی تیره رنگ در این منطقه کرکبود گذاشته شده است. در ایام گذشته این روستا به دلیل وجود دو امامزاده به نامهای ابراهیم و زید معروف بود. اما در سال های اخیر با توجه به طبیعت بی نظیر روستای کرکبود، وجود آبشار و چشمه های معدنی و نزدیکی به پایتخت مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است. آبشار کر و دو چشمه گوهر و اشک جز زیباترین بخش های روستای کرکبود هستند که هوش از سر هر گردشگری می پراند. در فاصله 700متری ضلع شمال شرق روستای کرکبود که جزو روستاهای هدف گردشگری می باشد  و در میان دره‌ای عمیق که از شمال غرب به طرف جنوب شرق آب آن جریان دارد، آبشار زیبایی قرار دارد که به آبشار کر مشهور می ‌باشد. راه ورودی به محل آبشار از سینه کش ارتفاعات غربی دره بوده و در دو بخش جنوبی و شمالی دره دیواره کوه‌ها به یکدیگر نزدیک و فضای زیبایی را به وجود آورده است. در ضلع شمالی دره آبشاری به ارتفاع حدود 5 متر وجود دارد که در صورت افزایش میزان آب بر ارتفاع آن افزوده می ‌شود. آب آبشار پس از ریزش بر صخره سنگی کف دره جاری شده و پیچش و جریان آن جلوه بسیار زیبایی را فراهم می ‌آورد.

روستای کرکبود تهران

روستای خور

روستای خور با داشتن ارتفاع 2800 متری در دامنه غربی قله گندم چال که دارای 3600  متر ارتفاع از سطح دریا در شمال غرب تهران و یکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی می باشد و دارای طبیعت منحصر به فرد از نظر منطقه ای است که در تابستان دارای هوای خنک و عاری از رطوبت است و مناطق دیدنی همچون قله ها و دره های سرسبز و پیچ در پیچ و باغهای زیبا را دارا می باشد یکی از شاخص های منحصر به فرد آن آبشار خور است.

روستای خور تهران

روستای چلاو

چلاو نام دهستانی است در 30 کیلومتری جنوب شرقی آمل و در شرق جاده هراز که منطقه ای جنگلی با طبیعتی بکر است و بیشتر اوقات سال در این منطقه بارندگی است . علت کثرت باران، تجمع ابرهای سیاه در دره چلاو است و همین بارندگی این ناحیه را همواره زمردین و پر درخت وجنگلی نگه داشته است . مردم مازندران به بارش شدید ( شلاو ) می گویند که احتمالاً نام این ناحیه از این کلمه  مشتق شده است. مسیر دسترسی به منطقه چلاو از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز ( به سمت استان تهران) 25 کیلومتر بوده که می توان پس از طیّ این مسافت به واسطه پلی در سمت چپ جاده ( که به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن ً 15 کیلومتر جاده فرعی به منطقه سرسبز چلاو رسید. شما می توانید با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما عسلویه به تهران را ازسایت آس چارتر تهیه نمایید.

روستای چلاو تهران

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی دیگر از روستا‌های اطراف تهران است که در منطقه لواسانات قرار دارد. شمال شرقی تهران روستایی به نام برگ جهان قرار دارد که آب و هوای پاک و بی نظیری دارد. سراسر این روستا از درختان و گیاهان انبوهی پوشیده شده است. روستای برگ جهان مناسب ترین گزینه برای سفر در فصل بهار و تابستان به شمار می رود.

روستای برگ جهان تهران

روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از زیبا‌ترین روستا‌های مناطق جنوبی بابل و آمل است که مسیر دسترسی به آن از جاده هراز، 25 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال جدا می‌ شود. جاده فیلبند به سنگچال جاده ای بسیار پر پیچ و خم است که در فاصله 5 کیلومتری این دو روستا اختلاف ارتفاع به 700 متر می رسد. روستای سنگچال نیز زیبایی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم ‌نواز است. فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند است چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. گفته می شود که وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته است.

روستای فیلبند تهران

روستای وردیج و واریش

در غربی ‌ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه‌های البرز میانی قرار گرفتن به نام وَردیج و واریش. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران کرج و از بالای وردآورد امکان ‌پذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده‌ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق به روستای وَردیج و بعد از اون به واریش منتهی می‌‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماه است، چرا که در این موقع از سال، باغ‌های وردیج و واریش با شکوفه‌های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می ‌گذارند. اما نکته جالب در این روستا، قسمتی از کوه های اطراف است که در اثر عوامل جوی و محیطی به شکل آدمک های زیبایی در آمده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست .

روستای وردیج تهران

روستای افجه

یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز روستا افجه است. این روستای بی نظیرهرساله به دلیل طیف زیبای رنگی در درختانش گردشگران زیادی را به خود می بیند. علاوه بر بوم نقاشی که به رنگهای زرد و قرمز درآمده در روستای افجه دشت های زیبایی وجود دارد. دشت هویج این روستا یکی ازبهترین مکانها برای سفردر فصل بهار است. جالب است بدانید، این دشت به دشت هویج معروف است اما هیچ اثری از هویج در آن نیست. زیبایی های روستای افجه به همین جا ختم نمی شود، آبشار پسچویک و آبشار موآب از دیگر نقاط دیدنی روستای افجه هستند که در نزدیکی افجه قرار دارند. ارتفاع روستای موآب بیشتر از پسچویک است.  آبشار پسچویک و آبشار موآب به ترتیب 15 و 180 متر ارتفاع دارند. با تهیه بلیط هواپیما ارزان از سایت آس چارترازتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

روستای افجه تهران

روستای برغان

از دیگر جاذبه های جذاب اطراف تهران می توان به روستای برغان اشاره کرد. این روستا می تواند بهترین گزینه برای سفرهای یک روزه شما باشد. پل تاریخی برغان، چنار کهن، مسجد جامع، تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختر مکان هایی هستند که در سفر به روستای برغان می توانید از آن دیدن کنید.

روستای بران تهران

روستای کردان

روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان البرز یکی از روستاهای تفریحی و جاهای دیدنی اطراف تهران به حساب می آید. این روستا از شمال با جاده کوهسار و برغان، از جنوب با اتوبان کرج-قزوین و از غرب با اراضی سیف آباد و بانو صحرا ، از شرق هم با شهر کرج همسایه است. مردم روستای کردان در منطقه ای سر سبز با طبیعتی زیبا و خوش آب و هوا زندگی میکنند و همواره تعداد زیادی گردشگر از شهر تهران به آنجا رفته و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این روستا بهره میبرند. این روستا منطقه ای کامل برای سپری کردن تعطیلات شما عزیزان است. با وجود اینکه روستای کردان فاصله کمی با شهر و بافت شهری دارد اما رنگ و بوی روستایی و بکر آن تغییر نکرده ، به همین دلیل جذابیت خود را حفظ کرده است. یکی از جاذبه های این روستا رودخانه کردان است که از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه میگیرد و در نهایت وارد رودخانه شور میشود. همچنین مقبره شاهزاده حسین ، بی بی شهربانو، برج مقبره کردان از جاذبه های تاریخی و فرهنگی روستای کردان به شمار می روند.

روستای کردان تهران

روستای تنگه واشی

از شناخته شده ترین تقریح گاه های اطراف تهران روستای تنگه واشی است که در تمام تعطیلات جمعیت زیادی را به سوی خود می آورد. تنگه واشی در واقع دو تنگه به نام های واشی و سا است، که در میان این دو تنگه یک دشت بزرگ قرار گرفته که به آن ساواشی می گویند. برای اینکه به دشت ساواشی بروید باید از سمت تنگه واشی مسیری به طول ۲۵۰ متر را طی کنید ، پس از آن پهنه ی دشت به طول حدودا ۲ کیلومتر را باید پیمایید تا به تنگه سا برسید. بعد از تنگه سا اگر ۸۰۰ متر دیگر راه بروید به یک آبشار میرسید که در طول مسیر آن دیوارهای بلند سنگی قرار دارد به طوری که گاهی از میان آن آسمان را نمیتوانید ببینید.

روستای تنگه واشی تهران

date_range دوشنبه 13 دی 1400 remove_red_eye 541 بازدید favorite_border 0 chat 3
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 3
مجید مجید :

می خواستم روستای زرنان در غرب تهران و دارای ورودی از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج را خدمت شما معرفی کنم روستای زرنان دارای اب و هوای خوب و باغ ها و زمین کشاورزی می باشد در ضمن بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است 1- انشعاب گاز 2- خانه بهداشت 3- چمن ورزش مصنوعی 4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین 5- تالار و رستوران 6- چند محل پرورش گل و گلخانه 7- محل نگهداری و سوارکاری اسب 8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری 9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی 10- مزیت نزدیک بودن به تهران 11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران - کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه 12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس زرنان از مناطق رو به رشد و بکر ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار باارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.

majid :

زرنان قلب طلایی تهران بهترین انتخاب برای سفره یک روزه و یا اقامت کوتاه مدت روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه 22 دارد. زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود. خوشبختانه تمام روستای زرنان اعم از مناطق پایین و بالا در کنار اب و برق و انتن دهی موبایل و اینترنت از گاز بهره مند هستند و این امکانات راه را برای توسعه و پیشرفت زرنان فراهم کرده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است خصوصا که دسترسی عالی به پنج اتوبان غربی تهران را دارد. بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است 1- انشعاب گاز 2- خانه بهداشت 3- چمن ورزش مصنوعی 4- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین 5- تالار و رستوران 6- چند محل پرورش گل و گلخانه 7- محل نگهداری و سوارکاری اسب 8- مجموعه سینمایی و فیلم برداری 9- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی 10- مزیت نزدیک بودن به تهران 11- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض 10-15 دقیقه 12- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس 13- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند. شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند. بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید

مدیر سایت :

ممنونم از نظر بسیار ارزشمند شما. حتما مورد استفاده قرار میدیم اطلاعات تون رو. اس چارتر به داشتن همراهان مثل شما افتخار می کند.

محمد :

تشکر از معرفی مفیدتون