{{ctrl.notification}}
بندر خمیر

بندر خمیر

استان هرمزگان یکی از استان های جنوبی در کشورمان ایران است، که دارای جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است، این استان دارای شهرهای ساحلی و بندری می باشد که دیدن و سفر به آنها خالی ازلطف نیست، آس چارتر در این مقاله سعی دارد درباره بندرخمیر که یکی از مهمترین بنادر اقتصادی در هرمزگان می باشد اطلاعاتی را در خدمت شما قرار دهد تا پایان این مقاله با معرفی  این بندر زیبا هرماه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان تهران بندرعباس خود از به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

بندر خمیر

معرفی بندرخمیر

بندر خمیر یکی از شهرهای قدیمی و توسعه پذیر استان هرمزگان در جنوب ایران است.  بندر خمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه قرار دارد. این بندر در مجاورت بزرگترین تالاب بین المللی دریایی خاورمیانه قرار گرفته است. تالاب خورخوران در سال ۹۷ لقب اولین شهر ملی تالابی ایران را به خود اختصاص داده است. مردم برای مراسم مذهبی، ماهیگیری و مروارید به این مکان می رفتند. به همین دلیل به آن جمیل می گویند. اما این نام به مرور زمان تغییر کرده و به ماش تبدیل شده است. بندرخمیر در گذشته  را با نام جمیر شناخته می شده است، شغل اکثر مردم بندر خمیر پیله‌ وری، ملوانی، صیادی و دامداری است.

جاذبه های دیدنی در بندرخمیر

​​وجود آثار تاریخی و اماکن توریستی و گردشگری، تفریحی همچون جنگل حرا، جزیره مردو، جزیره وارمی، کلبه رویایی کالنگار، درخت کهنسال حرا، آب‌گرم‌های معدنی درمانی، تالاب بین المللی خورخوران، آبگرم‌های معدنی درمانی بندرخمیر، آبسر معدنی بندرخمیر، دیوار بلند سدار،مسجد جامع، برج قلعه بندرخمیر، آب انبارها و کوره‌های گچ می باشد. در ادامه به معرفی این جاذبه های دیدنی در بندرخمیر می پردازیم. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان مشهد بندرعباس از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

بندر خمیر

جنگل های حرا بندرخمیر

جنگل حرا یکی از زیباترین دیدنی های شهر خمیر است که در جنوب شهر خمیر و در آب های آرام تنگه خوران قرار دارد. این جنگل یکی از بزرگترین جنگل های دریایی جهان و همچنین زیستگاه پرندگان کمیاب است، همچنین جزایر مرجانی و آبراهه‌ های حرا به نام‌های خمرد، چیرو و گرمونو یکی از مراکز دیدنی است.

بندر خمیر

قلعه تاریخی بندرخمیر

این قلعه در نزدیکی بندر خمیر قرار دارد. این قلعه که یکی از بزرگترین قلعه‌های استان هرمزگان است حدود یک قرن قدمت دارد. که اکنون به جز دو سر در قسمت شمالی و جنوبی و برج شرقی آثار دیگری از این قلعه به جا نمانده است. سردر شمالی قلعه از سنگ و گچ و به سبک قلعه های اروپایی ساخته شده است. در چهار برج مدوربنا شده و بین هر دو برج یک برج کوتاه نیز ساخته شده‌ است. در جنوب غربی قلعه عمارت دو طبقه‌ای وجود دارد. در وسط آب انباری ساخته شده که هنوز وجود دارد.

بندر خمیر

جزیره وارمی بندرخمیر

این جزیره را می توان یکی از شگفتی های طبیعی ایران نامید. یکی از شگف انگیز ترین و  خارق العاده ترین دیدنی های این جزیره جزر و مد آن است. که در هنگام جزر پنهان و در هنگام جزر و مد قابل مشاهده است. این جزیره از ماسه بسیار تمیز و بدون گل پوشیده شده است. همچنین در این جزیره پرندگان زیادی وجود دارد.

کوه گوری بندرخمیر

از دیگر جاذبه های زیبا و منحصربفرد در بندر خمیر کوه گوری می باشد. این کوه سرسبز و دارای شیب و ارتفاع  حدود 2681 متر است که در شمال شهر خمیر قرار گرفته است.

دیوار سدار بندرخمیر

دیوار سدار یکی دیگر از جاذبه های بندر خمیر است.که در 3 کیلومتری شرق بندرخمیر و در مجاورت جنگل حرا «مردو» قرار دارد.  سدار یک دیوار باستانی  بزرگ است که از بالای کوه تا دریا امتداد دارد این دیوار برای محافظت از شهر ساخته شده است. قدمت این دیوار به دوره زندیه باز می گردد.

بندر خمیر

خانه قاضی لوید بندرخمیر

یکی از جاذبه های تاریخی در بندر خمیر، خانه قاضی لوید در شهر خمیر می باشد که مربوط به دوره قاجاریه است. این بنا در گذشته خانه کدخدا یا خان در منطقه لوید و از این خانه بعنوان مکانی برای رفع مشکلات و اختلافات ساکنین محل استفاده می شده است. در ساخت این بنا از مصالح خشت و آجر استفاده شده است و معماری این بنا دارای بادگیر است این خانه در جنگل های زیبا در منطقه انجیری رویدر ساخته شده است. خانه قاضی لوید در سال 1386 به شماره 24492 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بندر خمیر

کاروانسرای تقی خانی بندرخمیر

کاروانسرای تقی خانی مربوط به دوران صفویه است که در شهرستان خمر، در مسیر بندرلنگ به بندرعباس واقع شده است، این اثر در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۵۷ با شماره ثبت ۲۳۲۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بازار سنتی بندرخمیر

بازار سنتی بندر خمیر یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین بازار‌های هرمزگان است که قدمت زیادی دارد. معماری این بازار قدیمی شباهت زیادی به بازار وکیل شیراز دارد اما در ابعاد کوچکتر است و شامل سی حجره است. این بازار در گذشته باعث رونق اقتصادی منطقه بوده است. در این بازار انواع پارچه، مواد غذایی، پوشاک، کیف ، کفش ، لوازم صوتی ،انواع ظرف و به فروش می رسد.

بندر خمیر

آبگرم سیاهکش بندر خمیر

از بهترین جاذبه های توریستی در بندر خمیر چشمه های آبگرم سیاهکش می باشد. این چشمه های گوگردی دارای خاصیت درمانی نیز می باشند، در سفر به بندر خمیر می توانید از سری به این ابگرم بزنید و کمی در آن آبتنی کنید و از خواص درمانی ان بهره مند شوید.

کلبه کالنگار بندرخمیر

یکی از جذاب ترین دیدنی ها در بندرخمیر کلبه رویایی کالنگار است، این کلبه بر وری آب شناور می باشد و همین امر باعث جذابیت آن شده است؛ این کلبه  در میان جنگل حرا و دریای زیبای خلیج فارس وجزیره مردو قراردارد، کالنگ به معنای صدف و پوسته ی صدف استوانه ای می باشد. شما می توانید در بازدید از این کلبه رویایی و جذاب به تفریح ماهیگری بپردازید و از این تفریح در میان کلبه ای چوبی شناور در آب لذت ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی برای خود به ارمغان بیاورید.

بندر خمیر

غارنمکی گریشیخ بندرخمیر

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در بندرخمیر غارنمکی گریشیخ می باشد، این غار دمایی ثابتی بین 15 تا 17 درجه دارد، و دارای سنگ ها و کانی ها رنگارنگ می باشد، این غار همچنین دارای قندیل های زیبای و خفاش های دم موشی می باشد. جالب است بدانید از غارهای نمکی در زمان جنگ جهانی دوم ارتش آلمان برای درمان افسردگی سربازان ارتش استفاده می شده است آن هم به این دلیل که یون های آزاد در این غارهای نمکی بهترین مکان برای درمان بیماری های تنفسی و افسردگی می باشد.

بندر خمیر

پل لاتیدان بندرخمیر

پلی تاریخی لاتیدان یکی از پل های تاریخی در هرمزگان که بر روی رودخانه کل قرار گرفته است، این پل تاریخی در زمان شاه عباس ساخته شده است و حدود 1500 متر طول داشته است که قسمت هایی از آن ویران گشته است این پل از سنگ های تراش خورده و ملات ساخته شده است. این پل همچنین به نام  پل پیروزی نیز معروف می باشد، آن هم به این دلیل که در زمان لشکرکشی متجاوزان پرتغالی ایرانیان توانستن بندرعباس و اطراف آن از روی این پل انجام گرفته است. به همین خاطر از آن زمان این پل بنام پیروزی نیز معروف گشته است.

بندر خمیر

بهترین فصل سفر به بندر خمیر

بندر خمیر بخاطر قرار گیری در جنوب کشور مانند دیگر شهرهای جنوبی دارای تابستان های گرم می باشد از این رو  در فصل های سرد سال، آب و هوایی معتدل و مطبوعی دارد. بنابراین بهترین فصل سفر و بازدید از بندرخمیر فصول سرد می باشد. آس چارتر بهترینمرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

مسیردسترسی به بندرخمیر

بندر خمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه قرار دارد. برای دسترسی به این بندر ابتدا باید به سمت بندرعباس و بعد به سمت شرق بمدر لنگه بروید.

date_range دوشنبه 07 آذر 1401 remove_red_eye 229 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0