{{ctrl.notification}}
بلک فرایدی یا جمعه سیاه

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

شاید نام جمعه سیاه را شنیده باشید. در روزهای جمعه حراج اجناس و وسایل از فروشگاه های مختلف در سراسر جهان برگزار می شود که می توانید طیف گسترده ای از اجناس با کیفیت را با تخفیف های بسیار هیجان انگیز خریداری کنید. بلک فرایدی همان جمعه که از آن به عنوان یکی از مهم ترین جشنواره های خرید در جهان یاد می شود، در این مقاله آس چارتر شما را  با این روز خاص و پر اهمیت آشنا می کند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران استانبول خود را از این سامانه تهیه نمایید.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

تاریخچه بلک فرایدی

تاریخچه بلک فرایدی به روز جمعه 24 سپتامبر سال 1869 میلادی باز می گردد. زمانی که ایالات متحده پس از جنگ داخلی در پی بازسازی کشور خود شرکت کرد، یک بار انحصار طلا از دولت جدا شد و به دست دو سودجو رسید. در چنین شرایطی دولت آمریکا برای ایجاد تعادل در بازار و تثبیت قیمت ها مقدار زیادی طلا وارد کرد اما متوجه نشد که انحصار طلا در دست افراد سودجو است. این امر باعث شد بسیاری از مردم در ایالات متحده ورشکست شوند و آن در آمریکا روز جمعه سیاه نامگذاری شد.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

نام جمعه سیاه

اگرچه کلمه سیاه برای نشان دادن فال بد و بدشانسی به کار می رود و تلاش هایی برای تغییر روز از جمعه سیاه به جمعه خوب انجام شده است، اما مردم جمعه سیاه را ترجیح می دهند و نام جمعه سیاه همچنان استفاده می شود. در بیشتر فرهنگ ها، کلمه "سیاه" برای توصیف مصیبت و بلایا استفاده می شود. در فرهنگ آمریکایی، این اصطلاح در روزهای فاجعه و مصیبت عمومی نیز استفاده می شود.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

تاریخ برگزاری جمعه سیاه

ایالات متحده هر سال روز بعد از شکرگزاری را جشن می گیرد. روز شکرگزاری یا جشن شکرگزاری خود یک جشن و تعطیلات قانونی در ایالات متحده است و در آخرین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار می شود؛ بنابراین تاریخ جمعه سیاه یا شکرگزاری سال به سال متفاوت است. اولین روز پس از روز شکرگزاری در فرهنگ آمریکایی به عنوان شروع فصل خرید کریسمس شناخته می شود. این فرهنگ از سال 1952 آغاز شد؛ اما در دهه های اخیر، استفاده از نام جمعه سیاه در دهه های اخیر مشهور شده است. در جمعه سیاه، بسیاری از فروشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهند، زودتر از حد معمول باز می‌شوند و حتی گاهی اوقات تا دیروقت روز شکرگزاری باز می‌مانند. این فرآیندها، همراه با تمایل شدید به خرید در جمعه سیاه، باعث شده است که برخی از ایالت های ایالات متحده مانند کالیفرنیا، روز بعد از روز شکرگزاری را به لیست تعطیلات قانونی خود اضافه کنند.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

کشورهای برگزار کنند جمعه سیاه

جمعه سیاه متعلق به فرهنگ ایالات متحده است و ابزارهای جهانی ‌سازی و رشد فناوری باعث شد این فرهنگ به‌ مرور به کل جهان صادر شود. امروزه حراج جمعه سیاه در همه کشورها به رسمیت شناخته شده و جشن گرفته می شود. خریداران همیشه این روز را به عنوان یک فرصت طلایی برای خرید می بینند. انواع و تاریخ برگزاری این حراج در کشورهای سراسر جهان بر اساس فرهنگ متفاوت است . همچنین تجارت الکترونیک به رهبری آمازون در سال های اخیر نقش مهمی در توسعه فرهنگ جمعه سیاه داشته است. تخفیف های باورنکردنی که فروشگاه های آنلاین روی محصولات خود ارائه می دهند، رفته رفته خرید جمعه سیاه را به یک فرهنگ بین المللی تبدیل کرده است.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

علاوه ‌بر ایالات متحده، کشورهایی همچون کانادا، بریتانیا،‌ مکزیک، رومانی، هند، فرانسه،‌ آلمان، سوئیس، استرالیا و نیوزیلند و کشورهای آسیایی با رویدادهای جمعه سیاه بزرگ شناخته می ‌شوند. در این کشورها، رویدادهای ویژه ای در جمعه سیاه برگزار می شود و خرید با تخفیف محدود به فروشگاه های آنلاین نیست، اما امروزه بسیاری از کاربران در کشورهای فوق الذکر ترجیح می دهند از خدماتی مانند آمازون، والمارت و غیره خرید آنلاین انجام دهند. این تاثیز و نفوذ فرهنگی آنقدر زیاد شده است که رویداد خرید جمعه سیاه آمریکایی به ایران هم رسیده است و در سال های اخیر شاهد برگزاری بلک فرایدی در فروشگاه های اینترنتی ایران نیز بوده ایم.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

تخفیفات بزرگ در جمعه سیاه

خرید با تخفیف های عالی همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است. جشنواره‌ها و مناسبت‌هایی که در طول سال با هدف حراج محصولات برگزار می ‌شوند منجر به هجوم مشتریان می‌ شوند که اغلب برای هر دو طرف سودآور است؛ مشتریانی که می‌ توانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت‌های پایین‌تر، اغلب کمتر از قیمت‌های بازار به دست آورند، سود حاصل از تعداد زیاد مشتریان و فروش بالا و فروشندگانی که محصولات خود را ثابت نگه می دارند. بلک فرایدی یکی از بزرگ ‌ترین و معروف‌ ترین حراج‌های جهان است که هر ساله در پایان نوامبر و قبل از شروع سال نو آمریکایی برگزار می ‌شود، حراجی فوق ‌العاده که مشتریان زیادی را ساعت‌ها قبل از باز شدن فروشگاه‌ها در صف‌های طولانی به سمت خود می ‌کشاند تا بتوانند خرید منطقی بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را برای سال آینده خرید نمایند.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

بلک فرایدی فرصتی عالی برای فروشندگان است تا در مدت زمان کوتاهی فروش بزرگی داشته باشند. این روز به دلیل آن که به تعطیلات آخر سال نزدیک است، معمولا شلوغ‌ترین روز خرید در کل سال محسوب می ‌شود. اما ایده اصلی حراج جمعه، تخفیف در همه چیز است. فروشگاه هایی با تخفیف و حاشیه سود کمتر که مشتریان را تشویق می کرد تا در شب سال نو تقاضا را با هزینه کمتر برآورده کنند، این اقلام معمولاً محصولات بسیار جذابی مانند گوشی های پرچمدار، تلویزیون های بزرگ، جدیدترین نسل دوربین ها یا جدیدترین و گران ترین لباس ها در بازار هستند و با تخفیف های شگفت انگیز حتی 70 درصد از قیمت اصلی خود ارائه می شوند. طبیعی است که فروشندگان این اقلام را با ضرر عرضه می کنند و فروش عمده نیز غیر منطقی است. به همین دلیل محصولات با تخفیف ویژه محدود بوده و معمولا در ثانیه اول حراج به پایان می رسند. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد استانبول از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

اهمیت جمعه سیاه بر اقتصاد کشورها

جمعه سیاه برای اقتصاد کشورها بسیار مهم است، به خصوص برای فروشندگان لباس و جواهرات که در روزهای پایانی سال فروش زیادی دارند. طبق آمار رسمی، حدود 84.2 میلیون نفر در جمعه سیاه در سال 2019 از فروشگاه های ایالات متحده خرید کردند که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است. جمعه سیاه بخشی از فصل خرید تعطیلات ایالات متحده است. میزبانی جمعه سیاه برای فروشندگان بسیار مهم است زیرا طبق آمار رسمی ایالات متحده، فروش در این روز خاص تقریباً 20٪ از فروش سالانه فروشندگان ایالات متحده را تشکیل می دهد. حراج بلک فرایدی اهمیت زیادی هم برای فروشندگان، هم برای خریداران و هم برای اقتصاد کشورها دارد. اهمیت بلک فرایدی برای خریدارانی که از مدت‌ها قبل از شروع این روز خاص، منتظر آن می‌مانند تا بسیاری از خریدهای سالانه خود را انجام دهند نیز این روز می‌تواند بسیار مهم باشد اما اهمیت حراج جمعه سیاه حتی می‌ تواند فراتر از این‌ها باشد.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

هزینه فروشندگان برای جمعه سیاه

برخی از خرده فروشان فروش جمعه سیاه خود را در روز شکرگزاری آغاز می کنند و تا آخر هفته ادامه می دهند. فروشندگان هر ساله برنامه های مختلفی برای این رویداد دارند و برخی از آنها برای جذب مشتریان بیشتر هزینه زیادی را صرف این رویداد می کنند. از در نظر گرفتن هدایا و تبلیغات مختلف گرفته تا هزینه های گزاف نوسازی و پذیرایی، فروشندگان تمام تلاش خود را می کنند تا مشتریان بیشتری را به فروشگاه خود جذب کنند و در نهایت سود بیشتری کسب کنند. گفته می شود در سال 2018، هر فروشنده آمریکایی به طور متوسط ​​1000 دلار برای آماده شدن برای این رویداد هزینه کرده است.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

بلک فرایدی در ایران

از آنجایی که در خارج از کشور جمعه سیاه است، بسیاری از افراد سعی می کنند در این روز هدایای عید و خرید سال نو را خریداری کنند تا از تخفیف های بیشتری برخوردار شوند.  اما بلک فرایدی فقط مختص کشورهای اروپایی نیست، در قاره آسیا کشورهای بزرگی مانند چین پرچمدار فروش حضوری و آنلاین در این روز هستند. در سال 2018، حدود 159 کشور در جشن بلک فرایدی شرکت کردند و ایران نیز در این لیست قرار داشت و سال به سال بر تعداد فروشگاه های شرکت کننده در بلک فرایدی افزوده شد. بلک فرایدی در ایران برابر است با ۵ آذر که در سال‌های اخیر در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است، بلک فرایدی یک فرصت عالی برای داشتن فروشی فوق‌ العاده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی چارتر در شهر مشهد می باشد.

date_range چهارشنبه 18 آبان 1401 remove_red_eye 143 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0